Ja, tuurlijk ben je er mee bezig als je in een dergelijk traject zit. Dat kan eigenlijk niet anders. Wat ik wel probeer is de emoties van verdriet/spanning zo veel mogelijk te beperken. De eerste menstruatiedag laat ik het gewoon de vrije loop dat zie ik als een soort rouwproces wat me ook niet goed lijkt om tegen te houden. Daarna lukt het vaak weer steeds beter om het enigszins los te laten en er weer voor te gaan. Nu op naar poging 5, geen cyste gelukkig! Nog twee keer. Als het dan nog niet gelukt is gaan we in gesprek met de arts en lijkt de vervolgstap IVF hebben we vandaag begrepen. Hopelijk is ronde 5/6 succesvol!
Ladies, ik ben zo blij als een kind in de snoepwinkel!!!!! We hebben groen licht!!! De uitslagen zijn goed!! Zaad ook echt meer dan perfect getest, 4 ml en in 1 ml 242 miljoen zaadcellen gevonden met een bewegelijkheid van 33%. Bloeduitslagen ook goed. Eerstvolgende menstruatie aan de pil (omstreeks 19 december) en 16 januari de Decapeptyl erbij, dan 18 januari de laatste pil wel doorgaan met de Decapeptyl en dan 25 januari de eerste echo. Waarschijnlijk zo rond 8 februari de punctie!!! YEAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!! Smile van oor tot oor vandaag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Yes Amy!!! Wat fijn zeg! Goed nieuws zo voor de feestdagen!! Super! Ik ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat straks! Houd je ons op de hoogte? Als het zo gaat als de vorige cyclus dan hebben wij volgende week woensdag iui5. Wie weet met succes en anders nog 1 iui daarna voordat wij ook over stappen op ivf.. Dinsdag weer een fm... En nogmaals Amy, ik ben echt blij voor jullie! Een hele belangrijke stap!
Onzeker, fijn dat je nu niet weer een wachtcyclus hoeft te doorstaan maar meteen verder kunt. Ik duim voor je dat het nu gaat lukken!!! Amy, ook in dit topic nog even... Gefeliciteerd!! Ik hoop dat poging 1 meteen succesvol is. Dat er maar 1 puntie nodig is om een wondertje te laten groeien in je buik!!
Hi Ladies, Sommige van jullie lezen we helaas zo weinig, terwijl ik me wel afvraag hoe het met jullie gaat! @MGB, hoe is het met jou? @Onzeker, succes morgen met je FM!! Hopelijk een heel mooi ei, dan woensdag je IUI en met oud en nieuw een knaller van een zwangerschapstest!!!!!!!! Ik ga duimen meis!!! @Kowalski, hoe is je HSG gegaan? Eileiders mooi schoon? @Bugsie en Fab, jullie zitten in de laatste week van jullie wachtweken!! Hoe gaat het met jullie? Merken jullie al iets?? @Sweetnezs, weet je al wanneer je mag beginnen?
@Amy, Ja inderdaad! Nog 3 dagen... maar denk dat ik de test wederom niet nodig ga hebben... Denk trouwens dat dat ding inmiddels wel over de datum is. Ik heb al weer buikpijn... Dus zal niet lang meer duren voordat de eerste aankondiging daar is. Ik ben het even kwijt maar was er bij jou/jullie ook al weer een reden dat het moeizaam gaat? Of ook onverklaarbaar?
@Amy, natuurlijk waren de follikels allemaal nog klein 😳, pfff. De twee grootste waren 12 mm. Hopelijk donderdag beter nieuws, maar de iui laat dus langer op zich wachten dan de vorige cyclus. We zouden vrijdag naar Winterberg t/m maandag, maar wellicht moeten we in het weekend heen en weer rijden. Bah, echt balen weer... @fab: hoe voel je je nu? Is de buikpijn misschien weer wat gezakt? Hopelijk komt het toch goed...
@onzeker ... Oh balen dat je misschien dan terug moet van je weekend weg.... Hier is de bubbel weer uiteengespat. Ik was voor het eerst niet voortijdig ongesteld. Dus kon me net niet beheersen en heb getest. maar helaas, negatief.... Nu maar hopen dat het dan snel doorbreekt en ik weer door kan.
@Onzeker, hopelijk vandaag beter bericht. Ben je al geweest? @Fab, gedsiederrie meis!! En ik ben gisteren ongesteld geworden en ben juist een soort blij, omdat het IVF avontuur nu kan beginnen... Klinkt lekker tegenstrijdig hé.... Vanmorgen eerste anticonceptie pil geslikt...
@fab: hè, wat een teleurstelling weer... Zo vervelend is het ook als je menstruatie later komt. Dan krijg je extra hoop en na de test blijkt het alsnog negatief. Bah. @amy: gelukkig waren de grootste follikels nog maar 2 mm gegroeid, waren nu max 14 mm. Dus eerst kwam de vraag of we zondag weer wilden komen, maar na onze uitleg zei de gyn: kom dan gewoon op maandag. Dus nu is het alleen spannend of de follikels niet al vroegtijdig gaan springen. En dan hopelijk maandag Pregnyl en dinsdag iui. En wat goed nieuws voor jou!! Zo fijn om te kunnen starten!! Super! Waarom moet je eigenlijk bij de ivf aan de pil? Ik zie dat regelmatig ergens staan en vraag me dat dan zo af. Veel succes in ieder geval!!
@ Onzeker, om mijn natuurlijke cyclus compleet plat te leggen, zodat de hormonen straks alles regelen... Heel veel succes maandag en een super fijn weekend!!!!!
Hey dames, Nou wat er met mij nu weer aan de hand is... geen idee. Donderdag was mijn NOD en ik ben nog steeds niet ongesteld. Ik heb nog nooit mijn NOD gehaald.Zelfs met extra pregnyl heb ik al een dag of 3 van te voren bruinverlies. EN nu nog steeds helemaal niets. Heb inmiddels al twee keer negatief getest. Dus snap er echt niets van. Maandag de gyn maar bellen als ik dan nog niet ongesteld ben. Wordt vervolgd....
Succes Onzeker, laat je het weten straks? Fab, echt super vaag zeg!! Hopelijk willen ze in het ziekenhuis een bloedtest doen!
Dag 5 overtijd en nog steeds niets.... Heb de gyn gebeld maar die zegt dat ze nu niets kunnen doen. Dus ook geen bloedtest of echo... Ik moet gewoon afwachten tot zaterdag en dan opnieuw testen. Maar ja op zaterdag kan ik geen afspraak maken dus dan moet ik blijkbaar nog tot maandag wachten voor ik langs mag komen...
Dankje Amy! Het ging goed: een follikel van 22 en een van 23 mm! Omdat ze al zo groot waren, heb ik direct Pregnyl gezet rond 12 uur en om 16.30 uur IUI gehad. Hopelijk springen de follikels snel of zijn ze al gesprongen... En fab: wat vervelend zeg dit! Daar word je niet vrolijk van. Je kan er ook niks mee zo. Pffff...
Jazeker. Omdat de follikels al op springen stonden en de pregnyl alleen nog maar een duwtje in de rug vormde. Ik denk dat ze een paar uur na de iui gesprongen zijn want sindsdien voel ik ze niet meer. Ik heb altijd voor de eisprong gedurende 1-2 dagen steekjes op de plek van de grote follikels. Dat heb ik inmiddels niet meer. Nu maar weer 'fingers crossed' en hopen dat het eindelijk lukt!! Denken jullie trouwens dat een griep met verhoging nog nadelige gevolgen kan hebben?
Echt klote Fab! Onzeker, spannend meis, 2 flinke follikels! Ik weet het niet of dat dat effect heeft, ik ben bijna nooit ziek, qua griep of iets dergelijks... Over 2 weken weet je het Hele fijne kerstdagen meiden!! Liefs!!!
Dankje Amy! Jij ook hele fijne feestdagen! Ik ben eigenlijk ook nooit ziek, dus vroeg het me even af. Afwachten maar de komende twee weken...