Ahhhh neeeeee!!! Rotheks!!!! Dikke digiknuff!! Mag je IUI 6 niet overslaan en direct overstappen op IVF? Dat heb ik gedaan.. alleen toen kwam er door mijn eigen gezondheid een klink in de kabel... Maar het gaat allemaal weer goed en nu is het bijna zover! Gaat het eindelijk bijna beginnen!!
Haha inderdaad!! :x Thanks voor de digiknuff! ik heb geen idee of dat bij ons ook mogelijk is. In principe zijn de zes behandelingen gewoon standaard. Maar informeren kan ik natuurlijk altijd! Ja, voor jou/jullie komt het nu echt steeds dichterbij! Echt fijn lijkt me dat. Uitzicht op een nieuwe methode met nieuwe kansen. Ik ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen en hoe het allemaal gaat lopen. Heb je eigenlijk nog extra onderzoeken gehad voor de start van dit nieuwe traject?
In principe ben jij patiënt en ik denk dat als je zegt dat je IUI echt niet meer ziet zitten dat ze dan wel naar je luisteren.... Nee, geen extra onderzoeken, ja, het zand nog een keer, maar dat was omdat wel naar een ander ziekenhuis gingen. Ja, het komt inderdaad nu echt dichtbij voor ons! Spannend! Ik kan niet wachten om te beginnen!!
Welkom Hummeltje! Spannend! En succes!! @onzeker. Ahhhh neeeee wat klote zeg!! Doen ze bij jullie geen evaluatie rond IUI 5? Dat zei mijn gyn de vorige ronde dat ik vast een afspraak kon maken om een eventueel vervolgtraject te bespreken zodat mochten we kiezen voor IVF we niet zo lang op de wachtlijst zouden hoeven. Wij hebben nu 21 januari een afspraak staan en willen na veel wikken en wegen toch door met IVF. Maar ik duim nog steeds dat dat niet nodig zal zijn. Vrijdag mag ik voor IUI5 . Met deze keer eindelijk 2 eitjes!!! Ik vraag me echt af hoeveel hormonen ik wel niet voor IVF zou moeten spuiten, om er zoals ik wel eens lees 10 te krijgen.... @Amy. Spannend hoor voor jou komt het nu steeds dichterbij! Ik ben zo benieuwd hoe jij het ervaart.
Huh dit is gek. Ik typ wat kl@te en hij maakt er automatisch rot van. Daarna probeer ik het nog een keer te wijzigen, omdat ik dacht dat ik ze zag vliegen maar het is echt zo. Blijkbaar is dat een verboden woord.
Is klote (kl0te) het verboden woord? Ik typ dat ook wel vaak, maar het is mij nog nooit opgevallen! Wat fijn dat jullie de knoop hebben doorgehakt Fab! En zeker te hopen dat het niet nodig is! Maar wel fijn op te weten dat het na dit niet definitief is afgelopen!
Hey Amy, we hebben besloten het nog een kans te geven en gaan nog voor de 6e IUI. Mede omdat ik de eerste IUI wel een vroege miskraam heb gehad. Wel gelijk gevraagd hoe het verder gaat als het niet lukt. Gelukkig is er geen wachtlijst voor IVF. Dus dat betekent dat mocht de komende ronde niet lukken, we gelijk door kunnen met IVF. Dat is alvast een goed vooruitzicht. En Fab, wat fijn dat jullie het zo op hebben kunnen lossen! Hopelijk is die vijfde poging succesvol voor jullie. Ik heb wel al een paar keer twee follikels gehad, maar dat heeft voor mij tot nu toe geen effect gehad.
Héél veel succes Onzeker!! Ja, als je het zo bekijkt, dan is er zeker hoop dat het lukt! Bij mij is er helaas alle 5 de keren niets gebeurd... Onze hoop is nu gevestigd op IVF! Volgende week vrijdag van start met de decapeptyl! En over 2,5 week de echo! Wanneer verwacht jij IUI 6 ?
@Amy: ja dat klopt.. Dan is er nog een klein sprankje hoop. Maar dat gaat snel zeg nu, voor jullie! Dan gaan ze bij de echo kijken hoeveel follikels er groeien? Echt spannend!! Ik verwacht de IUI dan zo rond dinsdag 20 januari. Pffff, volgende week word ik 30. Echt geen zin om het te vieren. Echt zo'n leeftijd waarop iedereen helemaal gaat vragen: wanneer komen bij jullie de kinderen?
Nee, die echo is de uitgangsecho. Decapeptyl is een platleggings-hormoon. Dus ik hoop vanaf 25 januari te mogen beginnen met het stimulerende hormoon! He gedsie, stom he, als mensen dat maar te pas en te onpas vragen! Weet bij jullie niemand waar jullie mee bezig zijn?
Oké! Dan snap ik het Dus dan kijken ze of alles goed en schoon is en dan ga je voor 'het echie' zeg maar... Tja, ik weet nog niet zoveel van IVF af, maar dankzij jou leer ik er steeds meer over. Jawel hoor, familie en naaste vrienden wel en ook een flink aantal collega's, maar niet iedereen zeg maar. Gelukkig vallen de vragen sinds het moment dat we het aan die mensen verteld hebben heel erg mee. Maar ja, 30 dus dan was het de bedoeling om wat meer mensen uit te nodigen en die willen er dan wel eens naar vragen. Mijn vriend ziet het echter niet zitten om echt iedereen het te vertellen, nog niet tenminste. Dus vandaar. Wellicht eerst een kleintje verjaardag en dan in de zomer een groter feestje.. Maar moet ook zeggen dat het ook lastig plannen is nu met al die afspraken in het ziekenhuis steeds.
Ja, daar zeg je wat! Plannen!! Ik zit nu al met 16 maart, dan doen we geregistreerd partnerschap, laten we hopen dat er dan geen terugplaatsing gedaan hoeft te worden, maar dat we er gewoon zwanger staan!!! Ik plan tegenwoordig gewoon alles maar weer! Werd echt stapelgek van dat, 'ja, maar misschien kan ik niet, want....' Laten we hopen dat jij van de zomer op je feestje iedereen mooi nieuws kan vertellen!!!
Hi dames, Ja gek he dat mensen op de een of andere manier vinden dat ze dat soort persoonlijke vragen mogen stellen. Ze staan er gewoon niet bij stil dat het niet altijd zo makkelijk is als het lijkt. Wij hebben dat sinds de geboorte van onze zoon... Mensen vragen meteen of er een tweede komt. Daar sta je zelf nog helemaal niet bij stil en al helemaal niet aan gedacht dat het misschien niet zo makkelijk zou gaan. Toen hij 2 werd kwamen de vragen steeds vaker. Wanneer komt de tweede, of bij een kraamvisite ( waar ik me dan toch al wat ongemakkelijk voel) nu zijn jullie weer aan de beurt! En je hebt gewoon geen zin om tegen iedereen het hele verhaal te vertellen. Goede vrienden, familie of wat collega's ( omdat je daar niet onderuit komt) oke maar de rest gaat het allemaal niets aan toch? Nu hij bijna 5 wordt nemen de vragen af. Blijkbaar vindt men dat leeftijdsverschil te groot of zo en denken ze dat we het hier bewust bij laten.....
Ja plannen in deze tijden is wel een issue inderdaad. Maar goed, nog aan het dubben over verjaardag vieren... Hopelijk komt jullie geregistreerd partnerschap niet in het gedrang Amy. Zou wel heel toevallig zijn als er per se iets moet gebeuren op die datum. Ik hoop voor jullie dat jullie dan samen met één of wellicht twee wondertjes een handtekening gaan zetten. Dat zou wel heel gaaf zijn. Inderdaad fab, hoe durven mensen het te vragen. Velen staan er niet bij stil dat het moeizaam kan gaan of wellicht helemaal niet zal lukken. Het lijkt wel alsof alles precies op een bepaalde wijze moet verlopen. Voor je 30e een eerste kind en dan binnen twee jaar een tweede. Gebeurt dat niet dan is het allemaal wel 'heel vreemd'. Als het dan niet lukt is dat voor diegenen die het betreft extra belastend. Niet alleen vanuit eigen schuldgevoelens, maar er komt ook druk te staan op je relatie, je seksleven, je flexibiliteit en vaak ook een bepaald gevoel van schaamte en falen. Als je omgeving daar dan ook nog eens druk op uitoefent door er pontificaal naar te vragen zonder eigenlijk te weten wat ze vragen en je dan ook nog naar je hoofd geslingerd krijgt: 'je moet er niet zo veel mee bezig zijn, dan lukt het vanzelf' of zoals mijn manager laatst zei 'een kind kiest zijn eigen ouders uit' en 'misschien is jouw lichaam er gewoon nog niet klaar voor' Pffff... Dan vraag ik mij voor die groep mensen wel eens af waarom ik het hen verteld heb. Maar gelukkig zijn er ook veel begripvolle en meelevende mensen in onze omgeving die ons weten op te beuren na opnieuw een mislukte poging en die écht oprecht vragen hoe het met je gaat. Nou, dat was een kleine frustratie uiting geloof ik...
Seriously???!?!?!? Zei je manager dat?!?!!?!?!?!?!? Knal voor z'n harses geven!!! Heel hard!!! Met het spuiten en snikken boek!!! Achterlijke idioot!! @Fab, alles goed gegaan vandaag?
Ja, een vrouw nota bene! Ik laat mijn emoties nu ook niet meer bij haar blijken want ik heb geen zin in nog meer van zulke diep kwetsende opmerkingen. Dat boek is wel de moeite waard hè? Geloof dat ik die ook maar eens ga regelen!
Nou ja zeg onzeker... Wat een uitspraak van je manager... Die is echt niet goed in haar bovenkamer. Ja alles is goed gegaan Amy, 9 miljoen bewegende zaadjes dus daar kan het niet aan liggen. Nu weer die helse wachtweken...
Fab, wat een mooi aantal!! Zo hoog komen wij niet met goede bewegende cellen. Ik hoop voor jullie dat deze keer een positieve test oplevert!!! Duim, duim...
Spannend Fab!!! Klinkt goed inderdaad!! 9 miljoen soldaten! Onzeker, heb je het boek al besteld? Ik vind het echt de moeite waard! Mijn schoonmoeder heeft het bijna uit en dan gaat hij door naar de volgende die hem wil lezen, één van mijn zussen of mijn moeder...