Wie nog meer komende ronde eerste IUI?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door anoniem26, 15 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Onzeker, wat vervelend die buikpijn! Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon bellen hoor. Ik denk niet dat overstimulatie kan met de pregnyl, want die laat de eitjes springen en niet groeien. Maar je weet maar nooit.
    Ik heb ook altijd last van de pregnyl. Maar meer van de eerste injectie in combinatie met de eisprong. Na de tweede heb ik wel altijd wel wat menstruatie-achtige krampen.

2. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hey Fab, gelukkig is het sinds vandaag weer gezakt.. Nu alleen steeds wat steekjes aan één kant (rechts, waar drie follikels zaten). Maar dat is goed te handelen.. Nog een dag of vijf, dan weet ik eindelijk weer wat het resultaat is van IUI6. Ik voel nog niks bijzonders verder, dus ik verwacht er maar niet te veel van. Hoe gaat het met jou?

3. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig is het gezakt Onzeker! Ik hoop echt dat het nu raak is voor je!! Ik zal duimen.

Met mij nu alles goed. Het buikgriepvirus had ons huis binnen weten te dringen. Vanaf zondagnacht was mijn zoontje aan het overgeven en diarree en donderdagavond was ik zelf aan de beurt... Gelukkig zijn we allemaal nu weer aardig opgeknapt.
    Gisteren heb ik de eerste FM weer gehad en er was al 1 eitje dat rond de 11 mm zat. Zondag weer terug.

Mogen jullie hierna nog door met IUI of wordt het dan ook IVF?

4. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Er zit weer een follikel dus, super! Ben benieuwd hoe het er morgen voor staat. Bij mij groeien ze in de laatste paar dagen altijd ineens 2-3 mm per dag. Voor jullie ook de laatste iui nu toch? Hoe voel je je eronder?

Wij gaan hierna over op IVF inderdaad, als deze poging niet gelukt is. Moet zeggen dat ik er vandaag wel even een 'dipdag' door heb. Mijn borsten zijn inmiddels weer erg slap, dus ik denk dat het wederom niet gelukt is. Pffff. Dan heb ik nu eigenlijk spijt van die extra Pregnyl afgelopen zondag. Als ik die niet had gezet, wist ik nu ten minste weer waar we aan toe zijn. Nu nog zeker 4 of anders 5 nachten voordat we het weten. IVF komt nu in mijn hoofd ook dichterbij en dat is aan de ene kant wel een goed gevoel, maar aan de andere kant word ik er ook onzeker van. Al die injecties en ook het idee van het laatste redmiddel. :( Vandaag alleen thuis zijn helpt ook niet echt mee voor een positieve flow...

5. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Succes morgen Fab!

Onzeker, het zou echt super balen zijn als deze ook niet is gelukt :( maar IVF biedt wel meer kans dan IUI. En zo super erg zijn die injecties niet hoor... Nu spuit je ook hormonen toch? Ik zie echt serieus meer op tegen de punctie, maar nog meer tegen die wachtweken!! Het begint allemaal weer steeds dichterbij te komen, na een verplichte pauze van 5 maanden... Maar kop op meis, positief blijven, en anders samen met mij het IVF avontuur aan! Liefs

6. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Thanks voor je lieve woorden Amy! Dat had ik even nodig :) De kansen zijn dan inderdaad groter. Soms nemen de 'duiveltjes' even bezit van mij en begin ik me af te vragen of het überhaupt wel gaat lukken om onze grote wens te vervullen. Komt ook door nieuwe zwangeren in de omgeving; weer iemand van de tweede in de tijd dat wij nog bezig zijn voor een eerste.

Nog even en dan mag jij voor de 1e fm! Ik duim voor je!

Liefs

7. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Graag gedaan, we zijn er voor elkaar, zonder uit te hoeven leggen hoe en wat. Heerlijk! Dat mis ik wel eens bij vriendinnen die niet in het traject zitten... niet dat ze niet lief zijn, maar ze kunnen het gewoon niet weten hoe het is. Gelukkig maar, zeg ik er altijd bij! Ja, I know, bij mij om me heen slingeren de aankondigingen ook maar in het rond! Al die happy facebook berichtjes. Dan denk ik altijd maar, mijne wordt ZOVEEL mooier!! Maar goed, inderdaad, je hebt gelijk. Positief zijn is niet altijd mogelijk. Als mijn mental coach vraagt of ik erover na heb gedacht wat de toekomst gaat brengen, worst case scenario, geen baby, dan begin ik keihard te huilen en kan ik niet meer stoppen. Dus, wegstoppen die gedachten en blijven dromen en hopen! Het is niet anders helaas... mooier kan niemand het voor ons maken en ook niet makkelijker... Ga je nog wat leuks doen vanavond? Liefs

8. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Klopt helemaal. Om ons heen zijn gelukkig echt wel mensen die ons steunen en oprecht vragen hoe het gaat (zoals vorige week op het werk bijvoorbeeld een man van in de 60 bij mij in de OR) maar ook vrienden/vriendinnen en familie, dat is wel erg fijn, maar even sparren met meiden die echt weten hoe het voelt kan gelukkig hier.

Van de week kwam er een collega op kantoor om har nieuwe spruit te laten zien. Uit zelfbescherming heb ik niet gekeken, maar volgens mijn naaste collega was het geen mooie baby en kunnen wij wel beter, haha. Heerlijk als er mensen om je heen staan die je op zo'n manier weer kunnen opvrolijken. :)

We blijven hopen en dromen inderdaad, onze tijd gaat nog komen, dat moet gewoon! Wij gaan straks nog even een eindje wandelen en vanavond even een filmpje doen denk ik. Hebben jullie nog plannen?

9. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Haha, lelijk in de luier is mooi in de sluier!

Onderweg naar het wokpaleis in Rhenen!! Sushi, carpaccio en biefstuk nu het nog mag!!!!

Leuk! Welke film?

10. Celine87

Celine87 Lid

21 jan 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    ik ben nieuw op deze site en ben nu net begonnen met de eerste IUI behandeling. Ik vind het erg spannend, wij zijn nu 4 jaar bezig en hopen dat we op deze manier toch zwanger mogen worden van een wondertje. Alle onderzoeken waren positief, ze konden niks vinden waarom het tot nu toe niet is gelukt. Ik heb vanavond mn derde hormoon spuit gezet. En zou het fijn vinden om mee te praten, ik ken niemand in mijn omgeving die moeite heeft met zwanger worden. En alleen dit jaar heb ik al 6 babyshowers, allemaal super leuk. Maar soms ook erg frustrerend, niet dat ik het ze niet gun, maar gun het ons ook zo erg. Vind het fijn om jullie verhalen te lezen. Dat doet me goed. Heel veel succes allemaal

11. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Celine, welkom! Hopelijk gaat het nu wel lukken!! Ik heb afgelopen jaar 5 IUI's achter de rug, heeft helaas niet geleid tot een zwangerschap. Wij zijn dus beland bij IVF. Dinsdag heb ik de eerste follikel meting. Super spannend! Wanneer heb jij je eerste follikel meting? En welke hormonen spuit je en hoeveel?

12. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Welkom Celine!

Wij hebben 6 IUI's gehad en mijn menstruatie is vandaag weer doorgebroken, dat betekent dat wij doorgaan voor IVF. We hebben morgen de intake, erg spannend. Door mijn dip afgelopen zaterdag en de steun van jou Amy moet ik zeggen dat ik er nu minder mee zit dat het niet gelukt is dan andere keren. Ik begin nu eigenlijk wel uit te kijken naar IVF (een echte nieuwe ronde met nieuwe kansen en ook meer kans per cyclus).

13. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Super balen Onzeker! Maar wel onwijs fijn dat je morgen direct intake hebt! Misschien mag je zelfs al wel direct door met IVF, als jullie ziekenhuis het korte protocol voert!!! Samen een spannende dag morgen!! Ik mag morgen eindelijk eitjes kijken! Wat duren 9 dagen dan ineens lang hé! Wat lief dat je zegt dat ik je echt heb gesteund! Vind ik echt lief! Ja, wel meer kans met IVF!! We gaan ervoor dame!!!!!!!!!!!!!!!

14. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja Amy, zeker een spannende dag voor ons beiden morgen! Ik denk wel dat we gelijk door mogen. Er is in ieder geval geen wachtlijst, dat had ik al nagevraagd.

Ik hoop op een hele mooie opbrengst voor je morgen! En dan waarschijnlijk nog heel even 'doorbroeden' ;) en dan komt wellicht in de loop van deze week de definitieve opbrengst al. Ik leef echt met je mee en ben stiekem wel een beetje (positief) gespannen voor je. Meis, Zet' m op morgen! Hopelijk zien jullie veel donkere vlekken op dat beeldscherm :cool:

15. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik hoop het voor jullie dat dat gelijk kan!! Wachten is zo hatelijk!

Jaaa, ik ook!!!!! Hopelijk is het vroeg Pasen en zijn er lekker veel eitjes! Ben wel een beetje angstig voor de punctie hoor.. Het komt nu wel erg dichtbij...

16. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Jaaaa, helemaal mee eens, een goed gevulde paasmand hopelijk morgen ;)

En logisch van die punctie. Het is ook nog eens de eerste keer dus dan is het vind ik altijd extra spannend. Hopelijk valt dat mee voor je en doet de verdoving goed z'n werk!

17. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Zeker een gevulde paasmand!! 14 stuks!!! Ben super happy! Donderdag weer terug voor een echo en dan waarschijnlijk zaterdag of zondag de punctie!

rechts: 1x 10 mm, 1x 16 mm en 1x 14 mm
    links: 1x 20 mm, 2x 17 mm, 2x 15 mm, 2x 14 mm en 3x 12 mm

18. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat goed Amy!! Dan komt de punctie al snel dichterbij :) Echt een goede opbrengst tot dusver! Nu nog even goed doorbroeden ;)

Onze intake was goed, in het UMCG hebben ze ook de mogelijkheid voor MNC-IVF. Dit betekent dat er IVF in de natuurlijke cyclus plaatsvindt met daarbij een kleine hoeveelheid hormoonstimulatie (vergelijkbaar met IUI). Dan zal er meestal slechts één follikel per cyclus rijpen. Als mijn cyclus daar goed genoeg voor is (dat gaat de gyn deze cyclus volgen) dan gaan gaan we eerst voor die versie van IVF -> MNC-IVF. Die behandeling mag je dan 6 keer ondergaan en vervolgens als dat niet lukt heb je nog recht op 2 reguliere IVF pogingen. Spannend hoor! Volgens de gyn zijn er goede resultaten met die methode en omdat we dan in totaal 8 kansen hebben, hebben we toch maar hier voor gekozen. Ook omdat het dan eerst minder belastend is. Hopelijk is mijn cyclus goed genoeg en kan ik dan wellicht de volgende cyclus al starten...

19. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Oh wauw! Wat spannend Onzeker! Daar heb ik nog niet van gehoord! Doen ze dan een punctie voor die ene eicel en die plaatsen ze bevrucht terug? Wauwwwwwww, wat knap!!!

20. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hey Amy, dat klopt inderdaad. Er is dan een punctie voor één of met een beetje geluk twee eicellen en als die bevrucht wordt/worden dan wordt een embryo terug geplaatst. Gevaar is wel dat als de punctie bijvoorbeeld niet goed gaat, je dan misschien die ronde geen eicel hebt en als er geen bevruchting plaatsvindt, sta je ook met lege handen. Maar we kunnen op elk gewenst moment ook switchen naar de reguliere IVF.

Komende cyclus dus eerst weer echo's en afwachten en er wordt nog een zaadonderzoek gedaan in het UMCG. Als we wel voor de MNC versie in aanmerking komen dan hoeft mijn cyclus dus ook niet eerst platgelegd te worden en lukt de poging niet dan kun je de volgende maand gelijk weer door. Aan beide methodes zitten dus voor's en na's, maar dit is in ieder geval minder belastend in de voorfase.

Deel Deze Pagina