Wie nog meer komende ronde eerste IUI?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door anoniem26, 15 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hè Fab, wat een domper... Het blijft toch een vreemd proces maar ook vooral complex. Hoe gemakkelijk het de ene keer kan gaan en in jouw geval vervolgens na 6 iui's nog geen succes.. Logisch dat je het even een plek moet geven en moet verwerken.

Wij dachten na de 1e iui met positieve test dat we op het goede spoor zaten en het ook al eindigde het in een miskraam het nog wel een keer zou lukken met iui. Maar helaas... Vijf iui's later nog steeds geen succes. Het is zo ongrijpbaar!

Wat wordt nu jullie vervolgstap richting ivf? Hebben jullie al een afspraak staan?

2. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Vanmorgen een negatieve Kruidvat test. Morgen de officiële test doen van het ziekenhuis en de uitslag doormailen. Dan krijg ik tussen 2 en 4 uur 's middags te horen of er diepvries-emmy's zijn.

3. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zoals ook al bij het andere onderwerp gezegd.. Echt balen meid. Sterkte met verwerken van de eerste poging.

4. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook nog een keer Amy, echt kl'te ! Knuf!!

Hoe is het met jou onzeker?

Ik heb 18 maart intake voor IVF. Spannend!

5. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hey Fab, hier weer een flinke tegenslag. Uitslag van de bloedtest was niet goed, veel te laag progesteron gehalte. Waarschijnlijk geen (goede) eisprong. Nu wil de gyn nóg een cyclus volgen, dus nog een maand niks doen :( Pffff ik baal er echt zo van. Als het de volgende cyclus wel goed is, wordt het ivf in eigen cyclus. Als het niet goed is dan ivf met hyperstimulatie. 9 maart hebben we wel alvast het startgesprek. Zit echt te twijfelen of ik dan niet gewoon ga zeggen doe maar 'gewone' ivf. Pffff ik zit zo in dubio. Maar als mijn cyclus niet helemaal optimaal is... Moet er niet aan denken dat we dan van start gaan en er dan helemaal geen eicel is of dat er dan iets mis gaat met die ene eicel en we dan wéér een maand moeten wachten.

6. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Onzeker, weet je al wat je gaat doen? Gewone IVF of in je eigen cyclus? Kl0te hé, al dat wachten! Ik haat het ook!

Fab, hoe is het met jou? 18 maart intake gesprek? Zou je eventueel meteen kunnen starten?

7. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hey Amy, ik denk steeds dat ik het weet en dan later ga ik weer twijfelen. Vind het zo lastig... Wat zeg jij? Het heeft allebei z'n voors en z'n na's maar ik vind het vooral lastig dat in eigen cyclus betekent dat we weer maar 10% kans per keer hebben omdat er veel mis kan gaan en je dan met één eicel geen backup hebt. Voordeel is wel dat je in principe iedere maand een behandeling kunt ondergaan. Whaaaa ik weet het gewoon niet. :(

Hoe gaat het met jou? Jij moet nu een cyclus wachten tot de volgende terugplaatsing? En hoe kijk je naar de volgende tp?

8. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wat een super lastige keuze meis!! Als alles goed gaat, dan heb je wel iedere keer een terugplaatsing. Met embryo's in de vriezer is het afwachten of ze goed ontdooien... Ik heb hier op zwangerschapspagina ook helaas al vaak genoeg moeten lezen dat er meerdere cryo's niet goed ontdooien en dat de dames met lege handen staan... En ik denk dat het wel een voordeel is dat je geen hormonen hoeft te gebruiken. Het nadeel lijkt me steeds een punctie. Al lijkt het mij met één follikel wel te doen, de eerste 4 of 5 vond ik helemaal niet erg, de rest werd meer pijnlijk... Mag je het niet ook één keer proberen en dan alsnog recht hebben op je 3 volledige IVF pogingen? Ahhhhh, super lastig zeg!!!!!!

9. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ja, ik moet een cyclus wachten. Heb wel een goed gesprek gehad met mijn huisarts en ik mag diverse bloedwaardes gaan laten prikken omdat ik dat graag wilde. Dus kan ik toch deze maand iéts doen... Al voelt het alsnog als een verloren maand... Natuurlijk hebben we zelf een kansje met onze eigen horizontale mambo, maar ik geloof er niet meer zo in dat het op een natuurlijke manier gaat lukken.. Ondanks er niets is gevonden bij ons beide... Ja, geen idee hoe ik tegen de volgende terugplaatsing aankijk eigenlijk... Ik denk dat die spanning pas weer komt als ik weer ermee bezig ga! Laat deze ronde maar gauw voorbij gaan in ieder geval!!

10. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Thanks voor je meedenken, dat helpt me wel weer wat verder. Zo fijn om de mening van iemand te horen die ook in een traject zit. Dat is toch heel anders dan de mensen om me heen. De vraag die jij stelt is precies de vraag die ik maandag wil stellen. Als dat kan dan geef ik de mnc variant eerst een kans.

Wat een goed idee van je om dan de bloedwaardes te laten prikken. Ik herken het zo dat ik het prettig vind als er toch íets gedaan wordt in een rustmaand. Ik denk dat ik maandag met de gyn wil overleggen om niet alleen het progesteron te laten prikken maar ook andere waarden. Wat laat jij doen? Fsh zou nog kunnen en amh, nog meer? Die hebben ze bij mij trouwens nog nooit geprikt. Het zou wel echt een wonder zijn als het nu lukt bij jullie inderdaad, maar er is geen oorzaak gevonden waarom het niet lukt dus wat dat betreft is er wel een kans natuurlijk. Je hebt een goede instelling mbt de volgende tp: afwachten tot het weer zover is. Je bent een sterke vrouw (zoals ik je hier ken) met een positieve instelling en dat komt de behandeling in ieder geval ten goede.

11. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Voordat ik het vergeet, succes maandag Onzeker!

Fab, hoe is het met jou? Wachten duurt lang hé...

12. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dankjewel Amy, lief van je! :)

13. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden!
    sorry voor de late reactie!! Megadruk op het werk. Wel een goede afleiding moet ik zeggen.

Jeetje onzeker, dat lijkt me inderdaad een hele lastige keuze. Kan me voorstellen dat je aan de ene kant liever gaat voor de behandeling met de meeste kans, maar met de andere optie heb je wel meer pogingen en kun je altijd nog over naar de reguliere IVF. Is het misschien mogelijk om in ieder geval 1 keer die optie in eigen cylcus te proberen? Dan weet je meteen of er bijvoorbeeld wel een bevruchting optreed. Maar aan de andere kant worden er bij IVF meerdere eitjes geoogst en worden ze ook niet allemaal bevrucht of delen ze niet goed. Dilemma!!

Amy, ik hoop zo voor je meid dat er toch een natuurlijk wonder gebeurt! weer een maand wachten terwijl je weet dat er emmy's op je wachten in de vriezer lijkt me ook vreselijk!

Met mij gaat het wel goed. Ik probeer er allemaal niet zoveel bij stil te staan. Maar dat loslaten lukt ook niet altijd hoor. Ik had vrijdag cervixslijm en toen gingen toch weer alle bellen rinkelen. En ging ik meteen weer op mijn eisprong letten. Ik denk dat ik hem al gehad heb nu, maar ben er niet zeker van deze keer. Normaal doet het veel meer zeer. Dus we wachten maar weer af. 18 maart heb ik de intake in Zwijndrecht, als we meteen door mogen zou ik net op het einde van mijn cyclus zitten, dus kunnen we ook gelijk van start. Maar daar zal ik me maar niet blind op staren...

14. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Oh yes Fab, ik lees je bericht nog eens terug en lees hier dat je, als het ziekenhuis meewerkt, je gelijk van start zou kunnen omdat je aan het einde van je cyclus zit! Hopelijk werken ze niet met het lange protocol met de pil!

Onzeker, ben jij een beetje bijgekomen van het gesprek met dokter bullebak?

15. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Fab, nog een paar dagen en dan de intake!! Alvast heel veel succes, hopelijk kunnen jullie meteen van start. Mocht bij ons de ivf in eigen cyclus de komende maand niet mogelijk blijken dan moet ik eerst een maand aan de pil. Spannend dus hoe deze cyclus gaat lopen.

Jawel hoor Amy, de dag erna had ik het weer naast me neer gelegd. Maar het blijft vreemd, hij had vast zijn dag niet. We hebben hrm wel al vaker getroffen en dan was hij altijd begripvol en nam hij gewoon de tijd die nodig was. Ik ben nu vooral benieuwd wat mijn cyclus gaat doen...

16. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net terug van de intake! En jeahhhhh we hebben groen licht. Gelukkig geen wachtlijst dus we mogen meteen starten. Nou ja meteen... Er moest eerst nog bloedonderzoek worden gedaan bij beide op HIV, hepatitis enz. Het Erasmus stelt dat als voorwaarde. Volgende week is daar de uitslag van bekend. Dan mag ik bellen en gaan we plannen. Ik ga ook een week voor de menstruatie injecties zetten om de cyclus stop te zetten, en na de uitgangsecho ga ik van start met 200 iu gonal-F ( of eerst puregon omdat ik daar nog 2 ampullen van heb. Die mogen door elkaar gebruikt worden). Wel een hele fijne fertiliteitsarts daar in Zwijndrecht.

17. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Yes Fab, wat fijn!!! Dan kunnen jullie spoedig van start. Wij moesten die bloedonderzoeken ook eerst ondergaan, aangezien de eicellen en zaadcellen worden opgeslagen in de buurt van dat van anderen. Gelukkig was dat bij ons allebei goed. Het is een formaliteit, maar ik ben blij dat ze dat soort checks wel even doen. Voelt ook prettiger voor als ons eigen materiaal daar straks wordt opgeslagen en het dus niet zomaar in aanraking kan komen met dingen die ook voorkomen hadden kunnen worden. Wanneer verwacht je je volgende menstruatie?

18. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is een goeie vraag 😊. Als ik de eerste steken in mijn buik en cervixslijm aan hou dan eind deze week. Maar als ik tweede keer aan hou ( veel pijnlijker) dan pas volgende week. Dus ik denk dat we sowieso nog een cyclus moeten wachten.
    Ja dat is inderdaad wel een fijn idee inderdaad. Het komt natuurlijk niet met elkaar in aanraking maar toch...
    Hoe gaat het met jou?

19. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

11 feb 2014
    367
    44
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Spannend hoe dat allemaal gaat lopen dus. Wanneer hebben ze de uitslag van de onderzoeken en hebben jullie alweer een afspraak staan? Als je ongi pas eind volgende week begint dan kunnen jullie misschien wel meteen door.. Als ik jouw verhaal trouwens lees hebben ze in Zwijndrecht het korte protocol, dat is wel erg fijn! Dan kun je vrij snel van start. Bij ons moet je dan eerst nog een maand aan de pil... Maar hopelijk heb ik dat niet nodig en komen we in aanmerking voor ivf in eigen cyclus. We gaan morgen weer voor een eerste echo om te kijken of er al een follikel groeit. Ik verwacht dan zelf over ongeveer 1,5 week de eisprong en dan een week later prikken op progesteron. Als dat nu wel goed is, kunnen we de cyclus daarop van start. Ik hoop het echt dat dat lukt.

20. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hi ladies,

Ik heb een geheime groep aangemaakt op Facebook en ik zou het leuk vinden als jullie je daarvoor willen aanmelden. Ik hoorde van de meiden in het andere topic waar ik schrijf, dat ze de de groep niet kunnen vinden via de link. Dat komt waarschijnlijk omdat hij geheim is... Als je je wilt aanmelden, wil je je Facebook naam dan in een privé bericht naar mij toe sturen, dan voeg ik je toe! Hierbij nog wel de link, maar ik denk dan niet dat het werkt...

https://www.facebook.com/groups/831315560273441/

Deel Deze Pagina