Last van linkerschouder door tillen/dragen dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aardbei1707, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Ik merk dat als ik thuis ben heel vaak last van mijn linkerschouder heb. Ik denk dat het komt door het tillen/dragen van mijn dochter.

Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan verkomen?

Ze kan nog niet lopen dus ja ik moet haar ook vaak dragen

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Sylvano loopt ook nog niet maar draag m enkel naar de auto of de fiets of de trap op verder niet hoor? Waar draag jij je kind helemaal heen dan als je er zelfs last van krijgt? :p Oja en ik zet Sylvano op mijn heup ofzo:p Zodat hij meer zit zodat ik minder hoef te tillen.

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik heb ook snel last van m'n schouder en ben rugpatiënt en zoontje ging 'pas' volledig lopen met 18 maanden maar hij kon al wel eerder zelf de trap op...zo min mogelijk proberen te tillen en hopen dat ze snel zelf gaat lopen :p

4. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Ja ik draag der niet zo heel veel hoor. maar ja als we weg gaan dan naar de auto als ik der uit bed haal dan naar beneden etc.. het zijn allemaal kleine dingen.. maar ja ik merk echt dat het daar van komt.

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Afwisselen met rechts helpt misschien. En wat rek- en strekoefeningen voor je overbelaste spieren.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Draagdoek gebruiken, ook voor die korte stukjes. Of kindje meer richting je buik dragen, dan komt het gewicht beter verdeeld op je bekken.

7. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Ik heb precies hetzelfde. Linkerkant draagt voor mij fijner, maar ik wissel nu wel vaker af met rechts.

Gelukkig loopt ons zoontje al, dus wordt het gelukkig al wel minder.

8. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Even langs de fysio, die kan je goede tips geven en je spieren even goed los masseren.

9. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier last mijn elleboog door het dragen. Nu gelukkig over omdat ze heeeel goed kan lopen.
    Maar let er wel op dat ik haar goed op mijn heup zit. Dan heb ik meer gewicht op mijn heup en gebruik ik mijn arm eigenlijk alleen om haar te ondersteunen.

Deel Deze Pagina