Ongesteld tijdens pilgebruik?

Discussion in 'Na de bevalling' started by KimHv, Nov 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KimHv

KimHv Actief lid

Nov 12, 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Goedenavond,

Ik zou even niet weten waar ik dit anders op het forum moet plaatsen, dus zet het maar hier.

Ik ben 30 juli jl. bevallen van een prachtige dochter. Omdat ik nogal last heb van stemmingswisselingen door hormonen mocht ik in overleg met de huisarts de pil weer gaan slikken na een paar weken. Nu al wat maanden verder heb ik al ruim 1,5 week last van verlies van oud bloed (donker van kleur en korrelig van structuur). Ook in overleg met de huiarts slik ik de pil altijd door. Dit zou geen consequenties moeten hebben. Ook voel ik een mensruatie-achtig gevoel in mijn onderbuik en las van mijn onderrug. Eigenlijk allemaal signalen van een ongesteldheid. Maar als ik de pil slik zou ik toch niet ongesteld moeten worden? Ja, ik hoor het weleens en het zou waarschijnlijk wel kunnen, maar niet zoals ik het nu heb. Dit is raar....
    Ben benieuwd naar jullie reacties...

2. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

Sep 24, 2012
    2,256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik weet niet welke pil je slikt, maar het kan altijd dat je lichaam het toch doorzet ondanks het slikken van de pil. Zoals je het omschrijft lijkt het inderdaad op een menstruatie die wil doorkomen maar wordt tegengehouden door de pil. Juist omdat je de pil blijft slikken kan dit vaak langer aanhouden, dus die 1,5 week vind ik helemaal niet raar. Vaak het eerste half jaar als je de pil slikt kan dit voorkomen. Als ik zoiets heb dan stop ik altijd even om het door te laten komen. Uiteindelijk zou je moeten kunnen doorslikken zonder ongesteld te worden. Mocht dit niet het geval zijn dan is de pil te licht voor je.

Een jaar doorslikken is geen probleem, daarna wordt geadviseerd het 1x door te laten komen. Succes!

3. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    1,486
    223
    63
    Jep na de bevalling van mn eerste had ik dat dus ook! Werd iedere maand 1 week voor de stopweek ongesteld en was dus bijna altijd 2 weken ongesteld..
    Heb toen een zwaardere pil gekregen, en dat ging soms goed maar soms ook niet!
    Daarom heb ik nu gekozen om geen pil meer te gaan slikken..

4. KimHv

KimHv Actief lid

Nov 12, 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Ik kan dus niet stoppen met de pil, want dan raak ik door mijn hormoonhuishouding depressief. Daarom slik ik altijd door. Anders stelde de huisarts anti depressiva voor, maar als de pil werkt dan hoeft dat voor mij niet.
    Maar ik maak mijn strip af en laat t dan even doorzetten. Wellicht helpt t.

5. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doorbraakbloedingen zijn heel normaal hoor, zelf kreeg ik die altijd al na 1 weekje doorslikken, anderen krijgen 't maar eens in het jaar of helemaal nooit. Het is iig niets om je zorgen over te maken, maar kan me wel voorstellen dat het vervelend is. Misschien reageer jij beter op de prikpil? Ik ken iemand die die gebruikt omdat zij ook enorm labiel werd rond haar menstruatie (en dan de week ervoor en vervolgens ook tijdens de menstruatie, dus effectief 2 weken gewoon helemaal ziek en labiel, vervolgens twee weken daarvan bijkomen, en dan begon het dus weer van voren af aan), de prikpil zorgt er voor dat ze helemaal niet meer ongesteld wordt, in tegenstelling tot de orale pil dus.

Share This Page