Thuisbevalling, maar niet in eigen bed mogen bevallen

Discussie in 'De bevalling' gestart door nmv, 11 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Hallo dames,

Ik mag wel thuis bevallen, maar niet in mijn eigen bed. Wij hebben een waterbed, een hele steile trap en geen (stromend) water boven. Dit zijn 3 redenen waarom ik niet boven mag bevallen. We moeten dus een bed beneden in de woonkamer neerzetten...

Zijn er dames die hier ervaring mee hebben? Hoe was het om in de woonkamer te bevallen? En hadden jullie een bed gehuurd? (Zo ja, waar kan dat?)

Ik twijfel op dit moment nog of ik thuis of in het ziekenhuis wil bevallen en ik vermoed dat dit voor mij momenteel het grootste struikelblok is, dus hoor graag jullie ervaringen!

2. carlaaa

carlaaa Actief lid

18 nov 2012
    354
    27
    28
    Hmm hier ongeveer het zelfde 'probleem. Ik kan niet op mn eigen bed bevallen want de ruimte daar is te smal. Maar wil zelf ook het liefste beneden, het is boven nogal gehorig (hihi)

Ik lees dus ff met je mee...

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Dat waterbed snap ik nog, maar ik ben gewoon thuis bevallen op een kleine kamer zonder stromend water boven en ook een vervelende trap. Vk vond het geen probleem! Mss kun je wel boven bevallen op een logeerbed? In de woonkamer lijkt mij niet zo prettig...

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik moef ook in de woonkamer bevallen als ik thuis wil blijven. Dit omdat ik een bovenwoning zonder lift heb. Dus 1 buitentrap voordat je bij mijn voordeur bent en vervolgens heb ik binnen nog een gewone trap om naar de bovenverdieping te komen. Ambulancedienst heeft hier als regel dat ze max 1 trap op mogen om mij hulp te biede . Dus zou te zwaar zijn als ze me in nood dus 2 trappen af moeten tillen.

Bed kan je bij een thuiszorgwinkel of zo huren. Bij dezelfde waar je bijv klossen leent. Maar houd er rkening mee dat je dan wel vaak zo'n groot log ziekenhuis bed krijgt did vervolgens als je pech hebt, een paar weken je woonkamer bezet houd...
    Ik leen het logeerbed van mn zusje. Deze blijft uit elkaar tot bevalling zich aan dient. Of ik moet in de tussentijd ineens de behoeftd hebben om beneden te gaan liggen of rusten...
    Ik zit dan niet met een bed wat weken in de weg staat. Bedoel, als ik hem bij de vorige voor de uitgerekende datum al neer had gezet dan had ik minimaal 3 weken tegen dat ding aan zitten kijken omdat ik overtijd ging.. bed staat binnen 5 min in elkaar. X kk

5. wimjo

wimjo Bekend lid

19 jul 2009
    605
    0
    0
    Ik mocht thuis bevallen. Waterbed...daar had ik een persoonsmatras opgelegd. Steile trap en geen stromend water. Was geen probleem hier

6. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Ik moest ook beneden. Heb toen zo'n bed gekocht van ijzer met aan drie kanten leuningen. Die staat nu in de woonkamer en doet dienst als tweede bank met een hoop kussens erop. De vorige bevalling ook zo gedaan en dat was heerlijk! Ook omdat je na de bevalling heel ontspannen beneden kan blijven. Op een bank liggen met de baby lijkt me dan niets en de hele kraamtijd opgelsoten in mn slaapkamer spreekt me ook niet echt aan :p Ik zou proberen een simpel 1 persoonsbed bij iemand te lenen. Zo'n huurbed/ziekenhuisbed is maar een lomp naar ding :S

7. pipp

pipp Lid

3 aug 2011
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben geen waterbed,maar ik moest ook beneden in de woonkamer bevallen.heb ook even getwijfeld,maar ben wel thuis bevallen.Vk zei ookals je in een keer na het ziekenhuis moet en je veelbloed verliest moet van de trap af op brancar,te zwaar en onhandig voor de broeders en missch overal wat bloed.zoon bed hebben we gehuurd bij een thuiszorgwinkel kan je ook via internet doen.wij hebben het bed pas in elkaar gezet toen ik 39,5week zwanger was.een dag voor de uitgerekende datum is ons zoontje geboren.alleen in kraamweek heeft het bed nog in de kamer gestaan daarna uit elkaar gehaald en een afspraak gemaakt dat ze het bed en de rest op konden halen. Viel me verder erg mee omin de woonkamer te bevallen,gordijnen dicht en alleen de mensen erbij die je erbij wilt/moet hebben.

8. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Hoe lang van tevoren hadden jullie een bed gehuurd dan? Ik had gelezen dat je dat eigenlijk vanaf 37 weken zwangerschap in huis moet hebben, dat je dan alles klaar moet hebben staan voor als het zover is?

9. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Ik ben op de tafel in de woonkamer bevallen :) hier kon het ook niet op onze slaapkamer (en bovendien wilde ik in bad bevallen, maar dat ging uiteindelijk niet door). Wij hebben een grote stevige eettafel en daar hadden we een oud éénpersoonsmatras opgelegd. Ging prima. Dat matras stond een of twee weken van tevoren klaar op de gang.

10. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

In die situatie zou ik kiezen voor een ziekenhuis bevalling. Bij mij was ook sprake van beneden bevallen ivm. dat ik bijna over de 100 kilo ging toen ik hoogzwanger was. Dat zag ik absoluut niet zitten een ziekenhuisbed in de huiskamer enzo. Mijn man trouwens ook niet die wilde dat we naar het ziekenhuis zouden gaan als het zo ver was. Hij was ook bang dat het misschien fout zou kunnen gaan vanwege dat wij een flinke knul zouden krijgen dus liever in het ziekenhuis.

Heb toen contact opgenomen met mijn zorgverzekering en het bleek dat ik vanuit de aanvullende verzekering de eigen bijdrage voor een bevalling in het ziekenhuis zonder medische indicatie gewoon vergoed zou krijgen. (300 euro) Uiteindelijk was het niet nodig aangezien onze kleine man in het vruchtwater gepoept had en het sowieso medisch werd allemaal.

Deel Deze Pagina