Wie nog meer langdurig gebroken vliezen gehad?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mamavanmara, 12 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Mijn vliezen zijn op vrijdagochtend gebroken en moest me zaterdagochtend melden in het ziekenhuis omdat het niet doorzette en het dan langer dan 24 uur was en dan heb je grotere kans op infecties werd mij verteld... Zoontje is pas om 19.31 geboren op de zaterdag. Moesten ook 2 nachten blijven ter controle ivm eventueel infectie gevaar door de gebroken vliezen. Wel apart dat anderen veel langer er mee rond mochten lopen?!

2. pffffff

pffffff Actief lid

21 mei 2008
    339
    0
    0
    Vijf weken! Bij 32 weken en toen in het zkh beland, alle toeters en bellen aan weeenremmers etc gehad en uiteindelijk na vijf weken zkh ingeleid bij 37 weken.... ik had wel een hoge vliesscheur scheelt misschien ook.. wel een gezpnde zoon en inmiddels bijna vier jaar oud!.

3. Sophie201112

19 apr 2013
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 41+5 vliezen spontaan thuis gebroken op een vrijdag en na 3x24 uur (72 uur dus) op maandag opgenomen en ingeleid. Ze is 10 uur later geboren. Dus eigenlijk na 82 uur gebroken vliezen. :(

We hebben beiden trouwens een bacteriële infectie opgelopen en moesten in het ziekenhuis blijven. Vooral voor m'n dochter was het kantje-boord.

Achteraf hadden ze me nooit zo lang moeten laten doorlopen met gebroken vliezen. Hele grote kans dat die infectie daardoor gekomen is. De antibiotica startte al terwijl ik nog ingeleid werd.
    En vooral voor haar had het ook heel anders kunnen aflopen.

Maar ja, wat weet je er van, als moeder in spé? Je gaat op de kennis van anderen af. Nu zou ik daar veel assertiever in zijn.

4. cmvmens

cmvmens Lid

24 mei 2012
    97
    0
    0
    in de bollenstreek.
    Met 21 weken zijn mijn vliezen gebroken.
    Ben nu 28 weken en lig al ruim 4 weken in het ziekenhuis.
    Weeën zijn al 2 x geremd. Al 2 x longrijping gehad.
    Vruchtwater is de ene x meer dan de andere x.

Het is nu afwachten wanneer de kleine man zich aandient.

5. mama2be27

mama2be27 Actief lid

12 dec 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb 88 uur gebroken vliezen gehad voordat de kleine er was. het werd uiteindelijk wel een spoedkeizersnede, want ze wilde er maar niet uit. heb het ervaren als een hele moeilijke tijd. we rekende op een thuisbevalling en uiteindelijk moesten we in het ziekenhuis een heleboel moeilijke dingen doorstaan.
    ben nu zwanger van de 2de en kijk op tegen de bevalling. hopelijk gaat het de volgende keer beter.

6. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Jeetje meid, wat heftig. Wist je dat er nog iemand in een soortgelijke situatie is op dit moment?

http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/430443-vroegtijdig-gebroken-vliezen-22-wkn-zwangerschap-91.html

7. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Mijn vliezen braken om half 11 's avonds op de 29e. De volgende avond om 20.33 is ze geboren. Dus ehh 22 uur? Bij mij kwamen de ww eerst goed op gang, hielden toen op, ontsluiting bleef hangen dus rond een uur of 13.00 op de 30e kreeg ik een infuus en ben ingeleid. Bij de tweede braken ze trouwens helemaal niet :p Ben benieuwd naar deze keer!!

8. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Bij mij zijn mijn vliezen ergens op woensdag gebroken denk ik. Gedurende die dag had ik het idee dat ik wel wat meer afscheiding had, maar misschien was het de dag ervoor ook al. Wist ik veel dat het vruchtwater kon zijn ;) Dat was met 34+4.
    Uit mijn werk toch maar even de VK gebeld en toen meteen doorgestuurd naar ziekenhuis.
    Daar is verteld dat ze niet meer gingen remmen, maar dat ik vanwege infectiegevaar ook niet meer naar huis zou mogen en dat dat ook zomaar een paar weken zou kunnen duren. Het was dus gewoon afwachten...
    Uiteindelijk is die nacht de bevalling toch vanzelf begonnen en had ik de volgende ochtend een zoontje in mijn armen.
    Aantal uur heb ik dus eigenlijk geen idee, maar ik denk minder dan 24 uur.

Deel Deze Pagina