Ik vraag me af wie er nog meer ervaring heeft met Groep B Streptokokken (GBS) besmetting en hierdoor een antibiotica infuus moest tijdens de bevalling. Hoe ging de bevalling? Is je kindje gezond geboren? En hoe ging het met jezelf? Hoop op reacties!
Ik lees even mee. Ik heb ook GBS. Mijn verloskundige zei dat ze met 34 weken mijn urine na gaan kijken en als de bacterie niet in mijn urine zit doen ze niets. Dus ben wel benieuwd.
Ik ben ook gbs drager. Bij mij is met 37,5wkn mijn urine gecontroleerd. De bacterie is niet actief dus er wordt niks gedaan voor of tijdens de bevalling, vandaag 39.2wkn.
Ik vertrouw de urinecontrole niet meer. Ook draagster en was volgens verloskundige niet actief want het kwam niet naar voren in de urine kweek. Maar tijdens de bevalling zijn zowel ik als zoontje toch ziek geworden, wat bleek, wel een infectie met de bacterie opgelopen. Konden we mooi de kraamweek in het ziekenhuis doorbrengen Deze keer eis ik sowieso een antibiotica infuus.
Ik moest een kweek van de vagina en perineum inleveren en daaruit bleek dat ik het nog bij me draag. Omdat ik nu 36 weken ben, zal het hoogst waarschijnlijk niet weggaan voor de bevalling en moet ik sowieso aan het infuus. LW85 mag ik vragen wat jullie kregen en hoe erg het was? Mijn baby moet sowieso 24 uur na de bevalling ter controle worden opgenomen.
Wij hadden beiden koorts na de bevalling. Kregen beiden meteen antibiotica (in eerste instantie preventief) en moesten 3 dagen opgenomen worden om te kijken hoe het zou gaan. Vervolgens bleek uit de bloedonderzoeken (die bijna dagelijks werden gedaan) dat de infectiewaarden alleen maar toenamen, en ook de koorts bleef aanhouden. Toen werd besloten dat we nog 4 dagen langer moesten blijven. Uiteindelijk ben ik wel naar huis gegaan en heb de antibiotica kuur thuis met tabletten afgemaakt. Zoontje moest wel echt aan het infuus blijven en mocht na een week mee naar huis toen de infectiewaarden alleen nog maar daalden en hij twee dagen koortsvrij was.
Ik ben draagster. Bij m'n eerste wisten we dat niet. Zij werd binnen een paar uur na de bevalling ziek. Ze heeft 3,5 week in zkh gelegen door hersenvliesontsteking en bloedvergiftiging. Bij de tweeling heb ik ab gekregen. Niets van gemerkt, had toch al infuus want was een inleiding. Het enige was dat ze echt enorm voorzichtig waren en ik in plaats van s ochtends vroeg weeënopwekkers kreeg, ze pas om 1200 uur toen beide ab giften er helemaal in zaten, kreeg. Dus ik ben lang op de verloskamers geweest en heb nog een derde gift gehad, want ik beviel niet binnen 4 uur na de tweede gift
Dank jullie wel voor jullie verhalen. Ik schrik toch wel van de ernst van de zaak. Het is dus dan ook niet gegarandeerd dat we niet ziek worden als we wel die kuur krijgen. Pfff dat zorgt toch wel voor wat spanning.
Hier ab gehad tijdens de bevalling (infuus) maar een 3tal uur maar, daarna was beebje er al. Die kreeg enkele uren na de bevalling koorts en moest nachtje op neonatologie doorbrengen ter observatie. De ochtend erna mocht beebje gewoon bij me op de kamer en was alles ok. Niks naar voor gekomen uit bloedonderzoek/kweek. Wel even veel toeters en bellen bij het wiegje toen de koorts opgemerkt werd. vroedvrouwen, kinderarts op de kamer. Kreeg geen tijd om erbij na te denken, werd meteen afgevoerd naar de couveuzes. Gelukkig was het dus onschuldig maar ik denk dat ze geen risico wilden nemen.
Hier ook drager, vroeg achter gekomen in de zwangerschap. Ik krijg sowieso een antibiotica infuus en moet ook sowieso 24 uur blijven. Ik persoonlijk vind het een prettig idee dat ik de antibiotica krijg en daarna nog 'moet' blijven voor 24 uur zodat ons ventje goed in de gaten gehouden wordt. Hopelijk werkt de antibiotica goed voor hem en heeft hij na de bevalling nergens last van.
Ik had vanmorgen controle bij de vk en het nogmaals voorgelegd, ze deed er nogal laconiek over en als ik het dan zo graag wilde moest ik nog maar even een vaginale kweek laten maken bij de huisarts. Ik heb de huisarts gebeld en het voorgelegd en die zei het is protocol om een vaginale kweek te maken, dus nu vanmiddag naar de huisarts.... Ben benieuwd naar de uitslag en hopen dat mijn vliezen niet breken voor de uitslag of de bevalling begint.
Heb ook omwille van GBS , antibiotica gekregen. Heb wel niet alle kuren gekregen maar we zijn bespaard gebleven van de nare gevolgen van gbs Zoontje nu elf weken en nog nooit echt ziek geweest(fingers crossed, juist een verkoudheid)
Vandaag bij de gyn geweest, die gaf aan dat ik helemaal niet binnen de risicogroep val. Dit omdat ik vaginaal de kweek heb gehad en dat het dus niet de urine is die geïnfecteerd is. Kortom, een storm in een glas water. Ik ben natuurlijk heel blij dat het zo is, want nu hoef ik niet verplicht aan het infuus en in het ziekenhuis blijven, maar vind het vervelend dat er door een miscommunicatie onrust is ontstaan. Ik wens alle mamma's die wel antibiotica moeten heel veel succes en gezondheid toe!
Ik kreeg tijdens de zwangerschap al antibiotica. Werd ook kweek genomen naast de urine kweek. Heb 1 dosis ab gehad tijdens de bevalling. Tweede niet gehad want hij was er erg snel. Gezond kindje en met mij ook alles goed gegaan.
Bij de 1e bevalling zowel dochter als ikzelf koorts gehad, uit kweek kwam gbs. Tijdens de 2e bevalling een infuus met antibiotica gehad, 4 giften gekregen. Nu dus geen koorts gehad gelukkig. Na 24u mochten we lekker naar huis. Realiseerde me na de 2e bevalling pas hoe ziek ik de 1e x ben geweest, dus erg blij dat ik antibiotica heb gekregen!
Bij de eerste bij toeval gbs ontdekt, vroeg in de zwangerschap. Kreeg tijdens de zwangerschap een kuur en tijdens de bevalling 2x een gift via het infuus. Dochter en ik hebben nergens last van gehad. Bij de tweede was de kweek negatief. Geen antibiotica gehad. Zoontje gezond geboren. Alleen kreeg ik 5 wkn na de bevalling een blaasontsteking, nooit eerder gehad.