Wie is er stiefmoeder en ook zwanger van haar 1e "eigen" kindje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Stier78, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stier78

    Stier78 Lid

    31 jan 2011
    63
    0
    0
    Sales
    Overijssel
    Hallo.

    Ik ben een stiefmoeder (rot naam!!!) en zwanger van mijn eerste kindje. Wie is dat ook of heeft er ervaring mee?

    Wil graag ervaringen uitwisselen...
     
  2. dolfijn73

    dolfijn73 Actief lid

    1 mei 2010
    192
    0
    0
    Yep ook ik zit in zelfde schuitje....we zijn heel benieuwd hoe de kids gaan reageren (6 en 8). Heb wel goede band met ze maar blijft spannend. Weet ook nog niet wanneer we het ze gaan vertellen, we stellen het nog even uit denk ik....voor kinderen duurt het toch onwijs lang ook.

    Overigens zijn deze kids niet altijd bij ons trouwens. Bij jou wel?
     
  3. Stier78

    Stier78 Lid

    31 jan 2011
    63
    0
    0
    Sales
    Overijssel
    Hi Dolfijn!

    Bedankt voor je reactie!

    Bij ons komen ze om de week in het weekend. Het zijn 3 jongens van: 8, 10 en 12 jaar.
    Wij willen ze het pas vertellen met 12/ 13 weken. En eerst aan de mannen en dan pas aan de opa en oma's.

    Maak me best zorgen om de reactie.
    En dan niet alleen de reactie van de kongens maar vooral van de ex...:(
     
  4. dolfijn73

    dolfijn73 Actief lid

    1 mei 2010
    192
    0
    0
    Ja, maak je je daar zorgen om? Dat kan mij verder weinig schelen. Heb niets met haar te maken en zij niet met ons leven. Contact is op zich nu vrij rustig dus...(is wel eens anders geweest). We zullen het sowieso eerst aan de kids vertellen en dan hoort zij het daarna wel. Ongetwijfeld komt er wel een reactie, of als een van de kids misschien straks zich wat anders gaat gedragen, komt dat natuurlijk doordat wij een baby krijgen....nou op dat soort onzin zijn we voorbereid. Wij doen hier ons ding met de kids en zij daar. Maar ja, maakt het niet eenvoudiger he.

    Bij ons betekent het ook dat de kids samen op een kamer moeten, ze hebben nu ieder een eigen kamer. We gaan die kamer wel helemaal leuk voor ze pimpen, maar toch. Kan me voorstellen dat dat wel een gevoelig punt is. Maar we zijn wel van plan ze bij veel te betrekken zodat ze zich niet buitengesloten voelen. Das denk ik wel belangrijk ook.

    Nooit gedacht dat ik ooit stiefmoeder zou zijn, haha.
     
  5. Stier78

    Stier78 Lid

    31 jan 2011
    63
    0
    0
    Sales
    Overijssel
    Ook nooit verwacht dat ik een stiefmoeder zou worden!
    Maar soms lopen dingen gewoon zo. :)

    Ben wel erg blij dat ik nu ook een echte moeder ga worden. En omdat de ex nogal raar en naar op ons huwelijk reageerde weet je maar nooit wat ze nu weer gaat doen....

    Wij willen de jongens vanaf week 12 ook betrekken bij de zwangerschap (als ze dat zelf willen) En ik hoop dat dat het makkelijker voor ze maakt. Er zit toch wel een groot leeftijdsverschil bij ons, dus weet niet zo goed hoe het zal gaan.

    Eerst maar eens de eerste 12 weken door.

    Jij bent al verder zie ik.
     
  6. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ben wel stiefmoeder maar kan je er eigenlijk vrij weinig over zeggen omdat mijn stiefje inmiddels al 22 jaar is en haar eigen leven heeft opgebouwd.
     
  7. dolfijn1982

    dolfijn1982 VIP lid

    1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Hier ook nog een "stiefmama" die zwanger is van haar eerste eigen kindje :)
    We hebben 3 pubers in huis van 18(j), 17(m) en 16(j) jaar..
    Moeder van de kinderen is overleden, dus niet te maken met ex.. maakt het soms makkelijker maar soms ook juist moeilijker.

    De jongens in huis vonden het vanaf het begin leuk en hebben de wildste plannen.. hihihi het heeft al een trainingspak aan en zit al op voetbal; zij zijn overtuigd dat het een jongen wordt terwijl wij het echt niet weten ;)
    Het meisje heeft er wat meer moeite mee gehad en geeft gelukkig wel aan dat ze wil oppassen maar verder is ze er niet echt mee bezig..
    We hebben ze het met 6wk zwangerschap verteld omdat ik toen duidelijk minder goed in mijn vel zat en daar moest wel een verklaring voor gegeven worden :)
     
  8. dina88

    dina88 Fanatiek lid

    7 nov 2008
    2.357
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    hier hetzelfde, man heeft nog een dochter van 28 dus die woont al niet meer hier, jongste dochter wel en die lijkt nu eindelijk omgedraait (niet dat ze er nog onderuit kan) maar die vond het verschrikkelijk dat we zwanger probeerde te raken en wou ook het huis uit voordat de kleine kwam, nou daar hat ze bijna 3 jaar de tijd voor, maar niet gelukt dus.
    maar gister vroeg ze of ze wel eens mocht oppassen en was ze aan het fantaseren hoe de kleine eruit zou komen te zien, dus eindelijk, na 37 weken draait ze bij
     
  9. Delight

    Delight Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ja, mijn kadokind is 14 en vond het eigenlijk wel leuk dat die dan niet meer de jongste was. Het is best een makkelijk kind. Hij is alleen erg manipulatief.. zo van: stille wateren, diepe gronden.

    Ik scheel natuurlijk ook niet zo heel veel met hem en dat maakt het soms wel makkelijker.

    De ex van mijn vriend hoorde het 2 weken geleden, van mij, en zei alleen: pas maar op en wees maar voorzichtig..

    En vervolgens probeert mijn vriend al 2 weken lang zijn kind te bellen, maar neemt die niet op en belt niet terug.. zelfs niet een smsje. Erg raar dus allemaal.
     
  10. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Ik ben geen stiefmoeder, maar een stiefkind. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik heel jong was en mijn vader is vrij snel opnieuw getrouwd. Hij en mijn nepmoeder (stiefmoeder klinkt zo Assepoester-achtig, dus vandaar de term "nepmoeder) hebben een dochter en een zoon, mijn zusje en broertje dus. Ik heb het altijd als heel leuk ervaren om een zusje en broertje te hebben en zie ze ook echt niet als half-zusje en -broertje. Nou ja, wilde alleen even laten weten dat ík het altijd heel erg leuk heb gevonden :D.
     
  11. Rica

    Rica VIP lid

    16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik vind het ook een rotwoord stiefmoeder, weet niet waardoor.
    maar heb je een goede band met de kinderen?? ik denk als je een leuke "stiefmoeder" bent ze vast heel blij zullen zijn!
    ik kan ook wel muah/redelijk met de vriendin van mn vader maar daar is alles ook mee gezegt!

    wees niet bang, ze wennen er vast snel genoeg aan.
    en die exen ach die zijn volwassen, misschien vind ze het hardstikke leuk...jullie hebben er samen voor gekozen en ze kunnen er toch niks aan veranderen! geniet er lekker van!
     
  12. dolfijn73

    dolfijn73 Actief lid

    1 mei 2010
    192
    0
    0
    Wat leuk al die herkenbare verhalen hier. Ik maak me ook eerlijk gezegd niet zo'n zorgen om de reacties van de kinderen. Denk dat het meisje van 6 het heel leuk gaat vinden, die heeft al vaak genoeg gezegd, wanneer krijg jij nou een baby. Het jongetje van 8 hangt erg aan zijn moeder en zal er misschien in eerste instantie even van moeten slikken. Al weet hij wel dat de kans erin zit en hij is altijd heel lief met baby's en kleine kinderen. Dus dat loopt vast wel los.

    En tja de reactie van de ex....helaas heb je altijd via via soms wel met haar te maken. Maar het kan me echt niet schelen wat zij ervan vindt. Zij heeft al moeite genoeg om haar eigen leven te leiden dus laat zij zich maar niet bemoeien met dat van ons, haha.

    Denk dat wij het rond de 14 wk vertellen, want dan zijn ze toevallig hier dat weekend :). Kan eigenlijk niet wachten om te vertellen :)
     
  13. Chai

    Chai Niet meer actief

    Vind wel dat je dat mooi hebt gezegt hoor.

    Ik ben helaas geen stiefmama, want door de ex word er alles aan gedaan om maar te zorgen dat ik het kind nooit kan zien, of beter gezegt ooit tezien krijg.
    Zelfs de vader is helemaal zwart gemaakt, dus het arme kind weet nogniet eens dat het een zusje krijgt.
    Heel jammer, en in en in triest hoe egoistisch sommige mensen in elkaar zitten. En dat alleen maar uit pure jarloersie en verbitterdheid. Maar aan het kind zelf denken oh nee hoor..

    Vind dit wel een fijn onderwerp wat je hebt gestart, zo kan ik ook eens de dingen lezen van andere stiefmama problemen enzo.
     
  14. Stier78

    Stier78 Lid

    31 jan 2011
    63
    0
    0
    Sales
    Overijssel
    Wat prettig om alle reacties te lezen!!

    Ik heb enorm geboft met de 3 jongens die ik bij de leuke vader heb gekregen. Snap niet dat de ex hem aan de kant zetten voor een ander exemplaar, maar denk dat ze daar nu zelf ook achter aan het komen is. Vandaar die rare acties van haar! :p

    Tot nu toe zijn alle veranderingen bij ons heel soepel verlopen. De jongens reageerde steeds leuk en goed. Mijn verhuizing naar hun huis, het kopen en verhuizen naar een nieuw huis, ons huwelijk etc.
    Dus denk dat het ook wel goed komt met het nieuws van de baby.
    Alleen zoals met zoveel dingen soms krijgt je maar 1 kans om iets goed te doen.
    Worstel soms dus wel met de vraag, hoe vertellen wij het ze...
    Wil niet dat ze het er moeilijk mee hebben...

    Lekker toch die hormonen in mijn lijf!! ;) Wordt er heel relaxed en onbezorgd van...
     
  15. dolfijn1982

    dolfijn1982 VIP lid

    1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Wij hebben van het vertellen een luchtig iets gemaakt met feestelijk tintje..
    Heb bij de HEMA tompouchen besteld met tekst dat er een nieuwe "achternaam"tje op komst is.. Die hebben we gewoon voor geschoteld en maar gewacht op hun reactie..
    Dat duurde even omdat ze niet wisten wat ze moesten zeggen.. hihihi maar toen het woord gefeliciteerd was gevonden was ook alles goed en zijn ze meteen aan het plannen gegaan! Was heel erg grappig en mooi om mee te maken!
     
  16. vinisa

    vinisa Fanatiek lid

    8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik ben "stiefmoeder" van 2 jongens en heb inmiddels een dochter gekregen met mijn man. De kinderen vonden het allemaal leuk en ze zijn dol op haar. Ze willen haar spreken aan de telefoon (dan brabbelt mijn dochter gezellig terug) en als ze er zijn willen ze met haar knuffelen en haar kusjes geven. En ze spelen veel met haar.

    De ex van mijn man is ook hertrouwd en ze hebben zelf ook al een dochter samen. We kunnen prima met elkaar omgaan, niet dat we beste vrienden zijn en we hebben ook wel eens strubbelingen.. maar het gaat best goed. Je kunt nu eenmaal niet voorkomen dat je verschilt van mening over bepaalde zaken :p
     
  17. dolfijn73

    dolfijn73 Actief lid

    1 mei 2010
    192
    0
    0
    Zeker fijn al die herkenbare verhalen...je weet dat er meer mensen zijn als jij maar ik ken ze niet van heel dichtbij zeg maar, haha.

    Wij denken altijd maar zo, het is vooral jaloezie van de ex als ze soms idioot reageert op dingen. Ze had nooit gedacht dat mijn vriend zo snel zijn leven weer op de rit zou hebben en gelukkig zou worden met iemand anders. En dat zijn we nu al 4 jaar! Het is voor haar natuurlijk niet makkelijk, maar ze heeft er zelf voor gekozen dus...Verder proberen wij altijd zo normaal mogelijk met elkaar om te gaan omdat je elkaar toch tegenkomt (letterlijk en figuurlijk) maar soms gebeuren ook hier onuitstaanbare dingen hoor. Zijn al 2 rechtzaken geweest ook, maar laatste tijd gaat het wel aardig dus hopelijk blijft dat zo. Strubbelingen zullen er altijd wel blijven komen maar heb niet de illusie dat dat ooit gaat veranderen....

    Niet te veel over opwinden, slecht voor de bloeddruk :)
     
  18. Lunacy

    Lunacy Actief lid

    14 dec 2010
    475
    0
    16
    #18 Lunacy, 18 feb 2011
    Laatst bewerkt: 18 feb 2011
    Hey, hier ook een een stiefmama van drie en zwanger van 'r eerste! :D

    Ik had niet verwacht dat er zoveel zouden zijn, haha. :)


    Ik heb in ieder geval een jongen van 13 en twee meisjes van 12 en net 7, die helaas voor hen een draak van een moeder hebben. :$ De ex-vrouw van m'n vriend, aka De Heks, doet er alles aan om het leven van mijn vriend (en mij) te verstoren. Zij heeft het huwelijk stuk laten lopen en is er met een collega vandoor gegaan, niet denkend aan haar kids, maar ze beschouwt zichzelf als slachtoffer. M'n vriend ontmoette mij al vrij vlot na zijn vertrek 2,5 jaar geleden en ze kan er nog steeds niet echt mee omgaan. Ze heeft valse aangiftes tegen m'n vriend gedaan, de omgangsregeling eigenhandig stopgezet zonder gegronde reden, rechtzaken aangespannen (en verloren), komt haar communicatieplicht niet na etc. etc... de afgelopen twee jaren zijn een behoorlijke hel geweest. De kiddies zijn hier om het weekend en elke woensdag tot zeven uur. Ze krijgt geen controle meer op het leven van m'n vriend en ze glijdt steeds verder weg... Jammer genoeg doet ze dit alles over de rug om van haar kinderen, die inmiddels al hun onschuld hebben verloren. Terwijl ze gvd een managersbaan heeft bij een Jeugdzorg-gerelateerd bedrijf en dagelijks te maken heeft met onrechtvaardigheden en irrationeel gedrag binnen gezinnen! (Kan even geen concrete bedrijfsnaam noemen:p)

    De oudste twee zijn geweldig intelligente, mooie sociale en eigenzinnige pubers, terwijl de jongste met al het gif van haar moeder is besproeid, waardoor deze een steeds minder leuk kind wordt.


    Vaak geef ik mezelf de schuld van De Heks haar rare gedrag. Sinds ze heeft ingezien dat het serieus is tussen mij en m'n vriend, kookt ze over van jaloezie. Helaas voor haar ben ik twee keer zo jong als zij, minstens 4 mater smaller (nog even dan;)) en heb ik geweldig contact met 'r kids; ze zal toch haar eigen frustraties opzij moeten zetten en het beste voor haar kinderen moeten kiezen. Het feit dat zij al haar gal over ons richting haar kids spuwt vind ik zorgwekkend en niet pedagogisch verantwoord. Ik spreek ook van De Heks, maar nooit waar de kids bij zijn. Je wilt toch geen loyaliteitsconflict creëren zou je denken?


    Jullie raden 't al dat ik er behoorlijk tegenop zit om haar van m'n zwangerschap te laten weten gezien de strapatsen die ze wekelijks uitvoert... ik vrees een minne tijd. Hopelijk kan ze zichzelf overstijgen... :x

    Wat de kinderen betreffen: de oudste twee zullen het geweldig vinden, de jongste denk ik verschrikkelijk. :( We vertellen het na 12 weken i.i.g.
     
  19. wasmachine

    wasmachine Niet meer actief

    Als jullie het niet constant over "de ex" zouden hebben zou ik het niet zeggen, maar wat een bóze stiefmoeders zitten hier.
     
  20. vinisa

    vinisa Fanatiek lid

    8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Zit je zelf ook in zo'n situatie dan?

    En uh, scheer niet iedereen over één kam zeg ;) Volgens mij zei ik bijvoorbeeld niets negatiefs.

    Maar het kan best wat strubbelingen opleveren zo'n gezinssituatie en dus ook ergernissen.
     

Deel Deze Pagina