clomid werkt wel,maar raak niet zwanger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door san89, 16 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. san89

san89 Nieuw lid

16 nov 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Ik zou het fijn vinden om te weten of meerdere vrouwen ervaring hebben met het slikken van clomid. Hierbij wat achtergrond informatie over het doorlopen traject..

Bijna twee jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Destijds was de drang om zwanger te raken nog niet zo heel groot, maar wilde ik wel alvast stoppen met de pil. Ik heb toen niet gelet op mijn cyclus of bewust gemeenschap gehad rondom mijn ovulatie.

Na ongeveer een jaar geen pil geslikt te hebben, vond ik het toch raar dat ik niet (onbewust) zwanger ben geraakt. Ik heb erna een half jaar mijn cyclus in de gaten gehouden en ben er achter gekomen dat ik onregelmatig ongesteld wordt. N.a.v. advies van familie hebben wij een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog om ons nader te onderzoeken.

Zowel mijn partner en ik zijn getest op allerlei zaken. Resultaten zijn allemaal goed. Tevens is er ook een HSG test en samenlevingstest uitgevoerd. Deze waren ook positief. Op advies van de gynaecoloog ben ik begonnen met 50 mg clomid om regelmaat in mijn cyclus te krijgen. Deze dosis is bij mij iets TE effectief, waardoor ik meerdere (grote) eitjes heb aangemaakt. Daardoor is de dosis verlaagd naar 25 mg. Ondertussen ben ik 6 rondes verder en ben ik nog steeds niet zwanger. Alles blijkt goed te zijn ( elke maand groeit het eitje ( of twee) goed door en word ik regelmatig ongesteld).

De gynaecoloog geeft aan dat het raar is dat ik nog niet zwanger ben geraakt, omdat (25mg) clomid goed werkt en de resterende zaken ook goed zijn. Als het deze maand niet raak is willen ze verder gaan kijken. Ze weten nog niet welke behandeling ze dan willen doen, omdat clomid eigenlijk goed zijn werk doet..

Heeft iemand ook ervaring met het bovenstaande? Ik begin me echt zorgen te maken. Ik vind het raar dat ondanks alles ik nog niet zwanger ben geraakt..:(

2. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Clomid zorgt voor een mooi ei, een mooi ei geeft geen garantie van een zwangerschap. Het percentage voor een zwangerschap verhoog je met clomid omdat je een mooi ei hebt. Maar het blijft dobbelstenen gooien en hopen op een 6

3. san89

san89 Nieuw lid

16 nov 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Catlady. Dat klopt inderdaad. Dit wordt de laatste poging met Clomid. Volgende maand wil de gynaecoloog gaan kijken naar andere manieren. Normaal gesproken wordt eventueel prikken geadviseerd als clomid niet aanslaat. Omdat clomid bij mij wel aanslaat, vraagt hij zich af of dit wel de juiste "manier" is...

Deel Deze Pagina