Sinds ongeveer een week heb ik, met name, 's nachts last van zuurbranden. Echt héél erg irritant! En ondanks dat ik een doos rennie's naast mijn bed heb liggen en er een glas melk staat...helpt het allemaal niets. Ben normaal niet iemand die snel piept, maar dit doet soms gewoon zeer Een hap vanille vla schijnt te helpen en recht op zitten, iemand nog andere tips?!
Ik heb er met vlagen last van dus niet altijd maar het enige wat bij mij helpt is opletten wat ik eet. Zondag had ik tomatensoep op en dat branden ook heel erg. Maar weet niet of dat bij iedereen zo werkt
Bij mij helpt het om een flesje met aanmaaklimonade neer te zetten. Zodra ik er last van heb, even een paar slokken zoete limonade en het is weer weg. Sterkte ermee.
Het beste helpt het bij mij om koolzuurhoudende dranken te vermijden, chocola te vermijden en alle andere slechte voedingsmiddelen en kleine porties te eten verdeelt over de dag.
Soms wil het maagzuur ook extra teruglopen door teveel vocht in je maag dan gaat het klotsen enzo dus soms wil een cracker ook nog wel helpen maar dat verschilt heel erg per persoon.
Ik heb hetzelfde probleem, al heel vroeg in de zwangerschap kreeg ik er last van en heb nog niet echt iets kunnen ontdekken dat echt goed helpt. Ik kan zo een buikband gaan dragen met "Deze zwangerschap word mede mogelijk gemaakt door Rennie." Minder grote porties eten en vaker over de dag helpt wel iets, maar bij alles wat ik eet krijg ik het toch in erge/mindere erge mate. Succes ermee! En ik blijf lekker loeren hier, misschien komt de gouden tip nog voorbij voor mij.
Ja bah heb er ook wel ns last van! Ik heb een verstelbaar bed wat ik aan het voeteneinde en hoofdeinde omhoog kan doen. Ik slaap nu al dagen met het hoofdeinde een beetje omhoog en dat helpt! (en m'n voeteneinde heb ik ook een beetje hoger gezet ivm dikke enkels )
hai heb er maar af en toe last van en dan voornamlijk bij fruitsap drinken enzo maar wat helpt bij mij is gewoon na 6 uur savonds niks meer eten (mss wel ng es een knabbeltje ofzo) en tzelfde van drinken als ik toch durf te eten rond een uur of 7 (zoals ik voor mijn zwangerschap deed) heb ik gegaranderd het zuur als ik ga slapen verder eet ik gewoon kleine hapjes de hele dag door en telkens ik gegeten heb doe ik iets actiefs (gowja afwwassen, kuisen, de hond utlaten...)
hallo, hier ben ik op aanraden van de gyn begonnen met maalox.daar ik al maagzuur heb van in het begin zowel overdag of snachts. en teveel is teveel zegt ie, u slokdarm zou beginnen infecteren. dus daar ben ik mee geholpen maar verbruik dan ook een fles op en week anders is er hier niet mee te leven. groetjes wendy
Ik had er ook flink last van tijdens mijn zwangerschap. Wat bij mij hielp: 's avonds bepaalde dingen vermijden, zoals thee, koffie, prik frisdrank, pittig eten. Bij kleine last was een glas melk, een droog biscuitje, of een paar happen vla genoeg. Bij meer last gebruikte ik op advies van de VK Antagel. Dat is een drankje wat je bij de apotheek kunt halen. Werkte bij mij stukken beter dan Rennies.
nou hier zijn de tips goed welkom pff maagzuur 24 uur perdag bah bah. mijn galblaas is verwijderd waardoor je het toch al zuur heb kan niks eten geen vet geen aardapels geen kool soorten nu ik weer zwanger ben word het alleen maar erger tot aan spuggen toe iederedag drink zo'n 8 liter melk perdag en nacht, rennie dat is niks werkt nie andere merken ook geprobeerd niks werkt dus wie heeft er nog een gek idee wat zal kunne helpen hahaha groetjes me to you
Gister heel vroeg gegeten en daarna bijna niets meer. S avonds alleen een banaan en een glas melk en voor het slapen gaan naar een rennie. Kussen in mijn rug dus iets omhoog geslapen....en zowaar een fantastische nacht gehad Heel erg fijn. Dames: bedankt
Probeer eens te slapen op je linkerzij. Dan is het vele malen minder dan wanneer je op je rechterzij gaat liggen. Echt!
Als het echt heel erg is vraag dan je huisarts om omeprazol. Staat in de bijsluiter dat het niet mag tijdens zwangerschap maar word door gyneacologen gewoon voorgeschreven. Kon volgens mijn broer (=arts) absoluut geen kwaad en werkt vele malen beter. De antagel staat hier ook in de koelkast, maar helpt helemaal niks.