Zwanger of toch niet???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Katsje, 4 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katsje

Katsje Fanatiek lid

17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Hallo allemaal,

Ik ben redelijk nieuw op dit forum...heb al gezocht of mijn 'probleempje' bekend is....maar kan het ff niet vinden. Dus dan maar zelf een onderwerp plaatsen.

Heb al een aantal jaren geleden de diagnose PCOS gekregen. Had altijd een spiraaltje (mocht geen pil vanwege de bijwerkingen). In maart 2014 heb ik deze laten verwijderen en in septemberg 2014 spontaan zwanger. Helaas in oktober een MA. Miskraam opgewekt met pillen. Op 17 december was ik weer helemaal schoon en we konden het gewoon weer gaan proberen. Gelukkig in januari weer spontaan zwanger en in september 2015 ons dochtertje mogen verwelkomen.

Na de bevalling heb ik weer een spiraal genomen. Dit was niet succesvol en overgestapt naar de minipil (Desogestrel). Deze heb ik 5 maanden geslikt. Want we hebben besloten om voor een 2e te gaan.

Op 6 maart ('s avonds) heb ik dus mn laatste pil geslikt. Ik heb nooit mn eisprong gevoelt dus weet ook niet of ik die al gehad heb ondertussen. Maar tot op heden nog steeds niet ongi. Ondetussen al ruim een week zere borsten, gevoelige tepels, regelmatig misselijk (op verschillende tijdtippen van de dag).

Afgelopen vrijdag een Kruidvat-testje gedaan, negatief....

Wanneer zal ik opnieuw testen?
    En zijn er dames die dit herkennen?

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    zulke klachten kunnen helaas ook ontstaan voordat je ongesteld gaat worden, je kan natuurlijk morgen weer opnieuw testen, dat je vrijdag gewoon te vroeg was.
    Maar die klachten die jij beschrijft heb ik eigenlijk altijd vanaf 5 dagen voor mijn menstruatie begint

3. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik zou inderdaad gewoon nog een keer testen over een week ofzo, om te zien wat er dan gebeurt.
    Na het stoppen met de pil is alles altijd nog een beetje ontregeld. Het kan mee zitten, maar het kan ook komen door het op gang komen van de hormonen. Nog niks van te zeggen dus ;)

4. Katsje

Katsje Fanatiek lid

17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    5 dagen....ik had dit sooort dingen vroeger nooit voor mn menstruatie...en het is nu al ruim 7 dagen...

5. Katsje

Katsje Fanatiek lid

17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Dank je wel voor je reactie! Ik hou jullie sowieso op de hoogte!!
    Hopelijk komt het bij jou ook goed!

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Als dat van een zwangerschap zou komen, dan zou je nu dus al ruim 7 dagen (zoals je schrijft) HCG aan moeten maken. Dat veroorzaakt namelijk de symptomen. En dat zou je dan intussen duidelijk terug moeten zien op een test.

Verreweg de meeste vrouwen zijn niet keurig weer na 28 dagen ongesteld na pilstop. Helaas. Jouw klachten kunnen erg goed met het stoppen van de pil te maken hebben. Garanties uit het verleden zeggen ook niks. Als je dus bij eerdere pilstoppen nergens last van hebt gehad en direct weer ongesteld werd, wil niet zeggen dat dat nu ook weer het geval is. Genoeg vrouwen die lang op hun eerste menstruatie na pilstop moesten wachten, inclusief alle daarbij behorende klachten. Ook de intensiteit van je menstruatie en de lengte van je natuurlijke cyclus kunnen veranderd zijn na pilgebruik. Dat kun je eigenlijk niet vergelijken met "vroeger, hoe het eerst was".

Ook zijn er vrouwen die eerst na pilstop keurig weer na 28 dagen ongesteld werden waarna hun cyclus alsnog op de hobbel sloeg.

Zolang als je nog negatief test, ben je helaas nog niet zwanger.

Wat ook nog zou kunnen, is dat je klachten te maken hebben met je eisprong. Of met Progesteron wat je standaard na eisprong aan maakt.

Je hoeft overigens helemaal niks bijzonders te voelen om zwanger te zijn. De meeste vrouwen merken niks bijzonders in de ronde dat ze zwanger bleken te zijn, terwijl ze alle andere rondes overal last van hadden wat uiteindelijk helemaal niks met een zwangerschap van doen had (maar met een naderende menstruatie).

Hoop dat je gauw een positieve test in handen mag hebben!

7. Katsje

Katsje Fanatiek lid

17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Heb er net toch maar een testje tegenaan gegooid, nog steeds negatief. Wel nog steeds de kwaaltjes, misselijkheid ietsie minder. Maar een stel gevoelige borsten....pffff. We blijven gewoon afwachten tot mn ongi zich toch aandient!

8. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik had het vroeger ook niet, niet toen ik stopte met de pil om voor m'n dochter te gaan en niet toen ik in december 2015 met de pil stopte maar sinds mijn miskraam in september is het elke maand raak

9. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Overigens als je klachten van zwangerschap komen zou je positief moeten testen

10. Katsje

Katsje Fanatiek lid

17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Gisteren ben ik toch ongi geworden. Aan de ene kant jammer, maar aan de andere ook niet. Ik weet nu ook dat mn lichaam 'het nog gewoon doet' en dus gewoon na 33 dagen ongi ben geworden....en dat met PCOS!!!! Ip naar de volgende ronde!!

11. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Balen, hopelijk heb je snel een mooie test in handen

12. Katsje

Katsje Fanatiek lid

17 mrt 2017
    1.596
    828