Donderdag gaan we met een paar man een dagje naar Keulen, maar het leek ons ook leuk om onderweg voor of na die tijd bij zo'n grote Duitse supermarkt te kijken. Nu ben ik met mijn ouders in het verleden heel vaak mee geweest naar de Multi in Leer, maar dat ligt een beetje uit de route haha. We rijden vanaf Zwolle via Arnhem, Oberhausen. Weet iemand in die richting misschien een leuke grote supermarktketen zoals de Multi (die zit daar helaas niet, anders waren we daar heen gegaan)?
De Real is een fijne grote winkel! Ik weet dat ie o.a. in Rees zit. Dat is volgens mij wel in de buurt van Oberhausen.
Wij gaan donderdag toevallig ook naar Duitsland. Wij komen dan vanaf Aalten en dan is Bocholt het dichtstbij. Maar dan moet je wel echt de stad een stuk door voor je bij de Real bent. Wel handig met een Aldi Sud en Lidl er ook naast. Heb er alweer zin in
De Real zit op 5 km van de snelweg in rees is de derde afrit vanaf de nl grens bergh autobahn. Een grote kaufland heb je in kleve maar dan moet je 15 min omrijden en afrit emmerich eraf en dan naar kleve rijden en de dijk op.
Vanaf Aalten kun je ook best makkelijk naar Rees toch? Bij Gendringen de grens over en dan +/- 15 min. rijden. Weet niet precies hoe lang het is van Aalten naar Bocholt hoor
Bocholt is dan korter. Vooral als je de n313 de grens over gaat dat scheelt dan echt een heel groot stuk. Als we gaan zwemmen bij bahia rijden we ook zo. Of terborg Dinxperlo
Inderdaad we hebben familie in aalten en vanaf daar rijd je zo binnendoor. Terug gaan we dan wel over de snelweg.
Leuk zo'n dagje winkelen! Ik ben in Duitsland alleen in de lidl geweest (vorig jaar). Alleen waren de prijzen daar hoger dan in NL voor dezelfde producten. Waarvoor gaan jullie eigenlijk naar zo'n supermarkt? Kopen jullie daar nog iets speciaals/goedkopers wat je hier niet hebt of? Gewoon benieuwd
ik woon ook vlakbij de grens en ga regelmatig naar de real in bocholt of rhede. ik ga er heen voor wasmiddel, shampoo, douchegel, deo, haarprodukten, haarverf. toen we nog luiers nodig hadden, nam ik die daar ook vaak mee. drank is veel goedkoper. haribo, chocolade.
Ik vind een rondje lopen in zo'n buitenlandse supermarkt an sich al een uitje, voor het vakantiegevoel, haha. Ik koop sowieso altijd saladekruiden, Jacobs koffie, noten e.d. zijn vaak ook goedkoper, heel veel bakproducten die je hier niet zo kan krijgen, en ook zijn er wel vaak goede aanbiedingen bij de real. Bij de Aldi en Lidl oa brood, toetjes voor de meiden, wasmiddel etc. Ik weet niet of het echt goedkoper is maar wij gaan puur voor het andere assortiment. We zijn er toch al bijna donderdag en dan rijden we meteen even door.
Als ik heen ga is het voornamelijk voor kokos Rittersport. In Nederland verkopen ze die niet en dat is echt MIJN chocolade En als het schap van de Rittersport leeg is gaan we ook nog even verder voor waspoeder en vlees en gewoon in die supermarkten daar neuzen is heel leuk. Ze hebben zoveel meer als dat we hier in de supermarkt hebben doorgaans! Ik ga de Real even opzoeken! Ik heb ook al gezien dat er in Keulen zelf een Kaufland zit. Misschien een bezoekje aan allebei? Heeft de Real ook apart een slagersafdeling eigenlijk?
Mijn ouders wonen in duitsland, dus als wij daar naartoe gaan, dan staat een bezoek aan de super altijd op het programma. Je moet er alleen niet alles willen kopen, omdat sommige dingen ook gewoon veel duurder zijn dan in NL. Ik ga naar de Lidl en naar de Kaufland, en ik schaf er meestal aan: frisdrank (cola en mixmax) toiletartikelen (deo, tandpasta) L'Oreal creme (voor mijn man ... dat is echt 10 x goedkoper) kleuring voor mijn haar (idem ... 10 x goedkoper) bak ingredienten Duitse Maltbieren en babyvoeding, niet zozeer omdat het goedkoper is (integendeel), maar ik in kan NL maar mondjesmaat HIPP vinden en aangezien het een duits merk is staan de schappen daar vol mee. En dat is het enige potje wat ik DL wil geven (als ik niet vers maak), dus daar wordt altijd op ingeslagen) soms, als het vacuüm verpakt is, vlees (biefstuk e.d.) omdat het daar ook zo goedkoop is. Maar omdat wij altijd 3 uur terug in de auto moeten, neem ik dat niet altijd mee.
Als je de keuze hebt, ga voor Kaufland <3 Oh das echt mijn favo supermarkt! Wanneer we bij ouders zijn, sla ik altijd in, hele auto vol
Kaufland! Vergeet ook de DM dorgist niet te bezoeken. Drogisterij artikelen zijn daar nog goedkoper dan in de supermarkt.. En vergeet niet dat bij de supermarkt op alle petflessen statiegeld zit (dus ook op de kleine 0,3 en 0,5ltr flesjes water bijv)