Ja, dat herken ik wel. Maar bij baby nr. 3 doe ik het nu lekker tóch. Ga ik op bed liggen met een boek en probeer ik te denken: ik heb net 5 dagen fulltime voor hem gezorgd, het is alleen maar goed dat zijn papa nu ook de tijd krijgt om een band met hem op te bouwen. Ook ga ik nu vaker mee met de oudste kinders naar hun hobby's en blijft papa dan met de kleine thuis, zodat ik het even niet hoor allemaal. Maar ik blijf, net als jij, behoefte houden aan wat ongestoorde tijd thuis. Gelukkig heb ik inmiddels de avonden al grotendeels terug als ik niet hoef te werken. Hier ook opa's en oma's die wat terughoudend zijn met oppassen en omdat we ook de opvang zelf regelen, heb ik ook geen kdv of gastouder waar hij wat extra heen zou kunnen. Soms twijfel ik of ik dat niet toch moet gaan regelen: een flexibele dag in de week of zo. Maar ja...dat kost een klein vermogen en in ruil daarvoor is hij dan nóg vaker ziek . Doen we dus niet. Maar daarom pak ik dus wél heel bewust wat rustmomenten als mijn man thuis is.
Hoe vermoeiend en slopend het allemaal ook is, het is fijn om te weten dat je niet de enige bent. Het heeft me echt goed gedaan. Ik ben wel altijd stiekem jaloers op mensen die een makkelijke baby hebben alhoewel ik het van harte gun natuurlijk. Ben vandaag langs de ha geweest, ze heeft ook nog eens last van oorontsteking. De 1 na de ander ik vind het super fijn om ervaringen te delen.
Ik leef met je mee. Ik weet precies hoe je je voelt. Het is echt slopend, heb ook een super kort lontje. Niemand die mij begrijpt alhoewel ze het toch proberen te begrijpen.
Jeetje dat maakt het helemaal moeilijk, zeker fijn om te weten dat we niet de enige zijn daarom kom ik af en toe naar dit forum haha