Wie nog meer na BMR (14 mnd) vaccinatie huiduitslag als echte mazelen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamiReg, 25 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier de vaccinatie gehad, en een dag of 8 later ziekig, verhoging etc. Op dag 10 begon de huiduitslag; eerste gezichtje en halve dag later romp. toen echt koorts tot 93,5 paar dagen en uiteindelijk ook armen en benen onder de "mazelen"

Nu is het niet zomaar een huiduitslagje maar het lijkt echt op de mazelen. Ik kan zo snel niet een eigen foto'tje uploaden, maar het zag er zo uit:

De dokter heeft er even naar gekeken toen het net begon op gezichtje, hij zei dat het gewoon een bijwerking van de vaccinatie was. De dag erna CB gebeld, die zeiden hetzelfde. Ikzelf vind het toch wel heel gek omdat mijn kindje echt ziek was, koorts, erge uitslag etc. Heb de 'bijwerking' officieel gemeld bij rivm.

Maar op het KDV schrokken ze zich een hoedje, hadden nog nooit zoiets gezien na een prik. Zij hebben nu toch de ggd ingeschakeld en zij zijn bang voor echte mazelen. nu ben ik benieuwd, of nog meer kinderen zo heftig reageerden?

Bijgevoegde bestanden:

2. dekilene

dekilene Niet meer actief

Mijn dochter kreeg ook de uitslag (wel minder erg) me zoontje niet.
    Misschien nog een keertje naar het cb gaan??
    Heeft hij ook vlekken in zn mondje?

3. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Hier idem. Ze zeiden ook dat dat erbij hoorde met als verschil dat ze niet besmettelijk zijn.

4. dekilene

dekilene Niet meer actief

Oeps ik bedoel heeft ZIJ ook vlekken in de mondje?:p
    Me dochter had er ook koort bij.
    En me zoontje alleen koorts en hangerig zonder uitslag.

5. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Hier zijn de prikjes net gezet.... Ik ben benieuwd volgende week
    Al heeft ze sinds gister ook wat rode puntjes, geen koorts maar dit leek op zesde ziekte zij cb-arts en prikjes mocht ze gewoon krijgen.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn dochter had het ook maar niet in deze mate. Hier leek het op galbulten en bleek het een allergische reactie. Die moet je altijd melden bij het CB ivm registratie ervan. Als ze op latere leeftijd ene herhaal vaccinatie krijgen kan de reactie erger worden en dan zou ze een tabletje Tavegil mogen hebben.
    Bij jouw kindje is het wel heel erg zeg! Zijn het bultjes die jeuken en die binnenin wat wit lijken?
    edit: van BMR kan je wel 10 dagen later koorts krijgen, dit komt door de vaccinatie. Hier kwam de uitslag ongeveer al na 3 dagen opzetten. Volgens mij is de BMR in combi met de Men C gegeven? Ik ben even kwijt of mn dochter het nu van de BMR had of toch die Men C...?? Misschien ben ik in de war.:( Maar als de uitslag gepaard kwam met de koorts lijkt het me echt een verband hebben met de vaccinatie en niet met de mazelen.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het kan als bijwerking van de BMR optreden, een lichte vorm van mazelen. Komt niet veel voor, maar kan dus wel.
    Wel even melden bij CB en ik zou de huisarts even een beoordeling laten doen.

8. 2jees

2jees Niet meer actief

Druif dat is geen foto van haar eigen kindje.

Dus ook met prik kunnen ze een soort mazelen krijgen? Bijzonder. Ik denk dat het bij mijn dochter deze week uitbreekt, ze is hangerig en de hele kerk heeft het hier al zon beetje gehad. Ben benieuwd..

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, je krijgt dan een milde vorm van de mazelen.
    Met vaccineren spuit je namelijk ziektekiemen in, en die gaan een reactie van je lichaam uitlokken. Bij de een is die reactie heftiger dan de ander...

10. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Met het verschil dat het niet besmettelijk is!!

11. 2jees

2jees Niet meer actief

Snap ik. Ik bedoelde die vlekken, geen discussie ;)

12. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ja, precies hetzelfde als mijn zoontje! Maar hij kreeg het na 3 dagen al. Ze noemden het idd een allergische reactie, of ook wel netelroos/urticaria genoemd. Maar laatst zocht ik over mazelen en toen dacht ik ook 'verrek, dát had hij gewoon, want het ziet er precies zo uit!'. Terwijl als je op netelroos zoekt, ziet het er minder uit als wat hij had. Hij had er ook veel jeuk aan volgens mij, en daarna heeft hij eczeem gekregen HEEL VEEL, en later bleek via Lareb (bijwerkingenregistratiecentrum) dat de Bmr-prik eczeem kan luxeren (uitlokken) bij kindjes met atopische aanleg (één of meer leden in de familie hebben een allergie, dan heeft het kind een erfelijke aanleg op allergie). En bedankt, dat had ik wel van te voren willen weten, maar ok... Gelukkig is hij, nu 2,5 jaar oud, er inmiddels bijna van af. Maar hij kan niet elke dag in bad, want dan krijgt hij het weer.

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon kreeg op een maandagmiddag de bmr vaccinatie en dinsdagmiddag werd hij met 39+ wakker na zn middagslaap. De hoge koorts hield tot vrijdagavond aan. Zaterdagochtend werd hij koortsvrij wakker maar wel met rode puntjes/vlekjes over zn hele lichaam (behalve zn hoofd). Wij de hap gebeld en die gaf aan 6e ziekte. Maandag naar ha geweest en die constateerde dat ook naar aanlieding van ons verhaal. De uitslag heeft er nog een dikke week gezeten en hij is daarna nog zeker 1,5 uit zn doen geweest: veel slapen, weing eetlust, weinig drinken.

CB gelooft niet dat het van de vaccinatie kon komen maar ik vond het wel erg toevallig. Hij gaat niet naar kdv of gastouder en we hadden toen geen conact met andere kindjes .... en de 6e ziekte zit ook in het rijtje mazelen enz enz.

14. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Even een update, misschien handig voor degenen die ook zoiets meemaken of meegemaakt hebben - inmiddels meerdere malen gebeld door de onderzoeksarts infectieziekten van GGD (ingeschakeld door KDV) en heb hem o.a. foto's en filmpjes moeten sturen. Ook het hele ziekteverloop per dag moeten omschrijven. Uiteindelijk is mijn dochters case besproken in hun team, en de conclusie was; zeer zeldzame bijwerking BMR prik,nl mazelen (maar dan niet besmettelijk)

Ook de producent van het vaccin heeft me gecontacteerd en zij hadden ook foto's etc nodig om deze case te onderzoeken. De mate van ziekheid en hevige uitslag hadden ze zelden meegemaakt. Ben ook weer bij HA geweest (een andere dit keer) en deze schrok er van, heeft een officiele bijwerking gemeld aan Vaccinmaker.

Inmiddels gaat het goed met mijn meis, ze is niet mer ziek, maar de huiduitslag is nog niet weg. Hij is wel vervaagd en nu lichtpaars/bruinig zoals met een littekentje. de verwachting van ha is dat dat uiterlijk binnen een aantal weken helemaal weg zal zijn.

15. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze had idd witte plekken in dr mond, vooral op lippen, net waar t slijmvlies begon. ik dacht eerst spruw.

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Ahaa mijn dochter heeft ook extreme eczeem gekregen na de bmr prik.2 weken erna ofzo ik dacht nog dat het misschien reactie van de prik was of hitte uitslag.
    Het is nu redelijk onder controle met hormoon zalf. Maar jeetje ze zat van top tot teen in eens onder. Pfff

Deel Deze Pagina