is dit wel in orde?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Onder water, Jan 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Onder water

Onder water Niet meer actief

Gister een echo gehad , waar de echografiste een vruchtzakje en een dooierzakje zag maar geen klein beebje..
    Is dit normaal dat het beebje nog niet te zien is, of kan het ook later nog tevoorschijn komen?

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi hoi

ja hoor dat kan je kan ook iets minder ver zijn en dus zul je nu waarschijnlijk of volgende week weer een echo krijgen of over 2 weken om te kijken of het verder is gegroeid

succes en spannend hoor

groetjes nathalie ;)

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej... was het een inwendige echo? Of uitwendig?

4. Onder water

Een inwendige echo

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dan kan het misschien zo zijn, dat je eisprong toch iets later was dan je dacht... Dat je gewoon iets minder ver bent...

Heb je al een afspraak voor een herhaal echo?

6. ikkuh

ikkuh Actief lid

Sep 3, 2007
    278
    0
    0
    en volgens mij is een inwendige echo minder betrouwbaar!..
    hoor het namelijk vaker ben zelf ook 1week veder dan de inwendige echo toen zei!
    gewoon een iets latere echo laten maken en dan kun je hem gewoon op je buik laten doen

gr

7. Onder water

moet 5 feb weer terugkomen voor controle bij de gyn. Dan zou er wel wat te zien moeten zijn ik zal de echo trouwens in mijn album proberen te stoppen hihi:D

Ja heb hem erin gekregen :D

8. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Een inwendige echo is juist betrouwbaarder, omdat het beeld veel duidelijker is en je niet eerst door je buikwand heen hoeft qua geluidsgolven! ;) Daarom kunnen ze ook al heel vroeg met een inwendige echo wat zien en pas veel later met een uitwendige.

In het begin zie je inderdaad alleen een vruchtje en een dooierzakje. Je ziet pas later een kindje en een hartje kloppen. Wij zagen het hartje voor het eerst met 7w4d, toen zag je ook een boontje, maar nog niet duidelijk de contouren van een kindje, hoor. Dat komt pas later. Het kan inderdaad zo zijn dat je iets minder lang zwanger bent dan jezelf denkt, dat er op de volgende echo veel meer te zien is.

Succes!

Groetjes,
    Jippie

9. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Toen ik 7 weken zwanger was had je echo, idd boontje met dooierzak en hartje klopte. Echo staat in mijn album.

10. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Is helemaal normaal. Kindje moet nog groeien en is dan nog zo klein dat er nog niet veel tot niks te zien is. Maar na n aantal weekjes groeien (wat ze ongeloofelijk snel doen) zie je dan ineens wel wat. En in eerste instantie is daar nog niet veel in te herkennen... tot n week of 10 denk ik dan zal je wel armpjes en beentjes kunnen ontdekken (misschien eerder als de echoscopiste ze aan wijst). En met ongeveer 12 istie helemaal compleet en hoeftie alleen nog groter te worden (naja en van binnen gebeurt er nog vanalles natuurlijk...maar dat zie je niet echt op n echo)
    Het is gewoon nog vroeg in je zwangerschap. Snap dat je meer wilde zien...had dat met mijn vorige ook. Deze heb ik met bijna 7 weken gezien en toen was er wel iets te zien met n klein wit knipperent dingetje wat dan t hartje moet zijn. Naja als zij t zegt :p
    Ik zag er niet veel in iig. Ben benieuwt wat ik morgen zien ga.
    Heb jij al n herhaal echo?

11. Onder water

5 feb mag ik op voor een nieuwe echo , dan moet er wel iets te zien zijn denk ik zo :D
    Ik hoop voor je dat je meer gaat zien op de echo morgen Wilma :)

12. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Dankjewel Dniise, en ik denk dat er bij jou dan wel n kloppent hartje te zien zal zijn :)
    Gaan we gewoon lekker van uit, toch?
    Succes iig 5 februari :)

13. Onder water

ja jij ook bedankt.. laat het even weten hoe het afgelopen is!

Groetjesss

14. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

Nov 13, 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Hoi,

Zo als jouw plaatje, zag mijn echo er met 5 weken en een paar dagen uit! Ik kreeg toen een echo, maar wist niet dat ik zwanger was. Was om te kijken of m'n baarmoeder ed in orde waren. Met bijna 8 weken was er een baby met kloppend hartje te zien.

15. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Nou bij mij is alles goed. Heb t hartje gehoord en gezien...en ergens vaag n baby...tenminste dat zei de gyn...t was zo vaag dat we helaas er niet veel van zagen. De gyn was ook n beetje van...heh verdorie waarom doet dat ding nou zo stom. Maja...hij/zij is dr nog :D
    EN als klap op de vuurpeil ben ik weer n weekje vooruit gezet dus 3 sept ben ik uitgerekent....morgen al 9 weken...wow!
    Nou jij nog Dniise, hopelijk ook helemaal goed inclusief kloppent hartje en heel de reutemeteut :)

Share This Page