Wie nog meer net gestopt, eerste kindje?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by ukkie87, Aug 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. manonii

manonii Actief lid

Aug 15, 2011
    325
    0
    0
    Zoetermeer
    Gewoon lekker klussen voor de zekerheid, en missch blijft je ongesteldheid dan wel langer uit ;)

2. manonii

manonii Actief lid

Aug 15, 2011
    325
    0
    0
    Zoetermeer
    Goeiemorgen dames,
    Ik heb me gister alsnog niet in kunnen houden.
    Ik werd er een beetje onzeker van dat ik helemaal niets voel, dus heb toch nog maar een test gedaan om van dat vervelende gevoel af te komen
    Natuurlijk was hij gewoon positief EN een weekje verder.
    Het was misschien een beetje onnodig maar ik heb nu voor mezelf wel een geruster gevoel tot donderdag.
    Het enige is wel; de test geeft aan dat ik nu 2-3 weken ben (+2 is 4-5 weken) terwijl ik volgens mijn berekening al op 6 weken zit, dus ik ben benieuwd hoe ver ik nu echt ben.
    Maar goed dat zullen we donderdag wel horen dus ik moet me als stresskipje toch nog even rustig houden haha :p

3. monaatje

monaatje Lid

Aug 16, 2011
    89
    0
    0
    wat goed meid!!.. ik ben ook erg bang dat als ik de echo krijg dat ik dan een stuk korter zwanger ben dan dat ik nu op internet bereken.... maar goed daar doen we niks aan he.

4. ab1984

ab1984 Actief lid

Aug 14, 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Vandaag heb ik mijn eerste ovu testje gedaan, uiteraard negatief, maar je moet al op dag 11 beginnen volgens de beschrijving. Er staat ook dat je het best rond 12:00 's middags kunt testen, maar dat gaan m niet worden als ik op m'n werk ben hoor!:( Is het handig als ik dan test als ik rond half 6 thuis kom? Iemand ervaring?

@De zwangeren succes met de echo!

5. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    2,098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Hey meiden,

Druk, maar ontzettend leuk weekend gehad. Vrijdagavond feest in het dorp. Gisteren vrijgezellendag gehad van vriendin. Vandaag lekker relaxen, wassen en een beetje opruimen.

Vriend middagje de hort op. Zo mijn eerste ovutestje maar eens doen! Vanavond toch wel klussen hoor.... ;)

Fijne zondag allemaal!

6. Caro13

Caro13 Actief lid

Feb 26, 2011
    127
    0
    0
    Ik test ook als ik thuis ben van werk, zo rond 18/18.30 uur, maar natuurlijk pas afgelopen woensdag voor het eerst gedaan, dus ook niet echt ervaring :)
    Lees overal op forums dat je in elk geval niet 's ochtends moet testen en het liefst voor 20 uur 's avonds.. Bij mij zijn ze nu wel donkerder dan de eerste dag, maar ik weet niet wat dat betekent... Wacht nog ongeduldig op een knaltest!

7. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    1,840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    @Monaatje & Manonii.. wacht maar tot jullie de echo hebben gezien, dan begint het misschien allemaal een beetje werkelijkheid te worden :)

@Ab.. Ik heb ooit ergens gelezen dat je ook best de tesjes in de avond kan doen, 2x per dag is het beste als je echt je ei wil vinden, maar ik denk dan van als je ei om 12:00 plaatsvind ga je toch niet je vriend bellen, dus in de avond ook goed toch ?!

@Caro.. succes met het vinden van je ei..

Hier nog steeds niets.. dag 48 ;)

8. manonii

manonii Actief lid

Aug 15, 2011
    325
    0
    0
    Zoetermeer
    Goedemorgen,
    Iedereen een lekker weekend gehad?
    Wij zijn gister nog even de stad ingedoken voor een cadeautje voor een van de opa's in spe( mijn vader) die vandaag jarig is.
    we zijn ook nog even de boekenwinkel ingedoken en ik heb het"mijn 9 maanden dagboek" van Pauline Oud gekregen, ik was er meteen verliefd op aangezien er niet alleen standaard vragen in staan. bijv. bij het vervolgdeel (mijn eerste jaar) wordt er gevraagd wat de pappa dacht toen hij mamma voor het eerst zag, en waar hij was toen de 1e weeen begonnen :p
    Voor mijn vriend heb ik "help,ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!'' gekocht.
    Hij heeft tot nu toe 3 bladzijdes gelezen maar het sprak hem meteen al aan.
    Zelf heb ik hem in een ruk uitgelezen en ik heb af en toe echt hardop zitten lachen wat ik normaal gesproken niet gauw heb met een boek.

@caro en ab: anders even gebruik maken van het topic hier op de site waar ervaren ovulatietest tuurders zitten?
    als je eenmaal weet waar je op moet letten wordt het denk ik een stuk makkelijker.

@ ukkie: ik kan inderdaad niet wachten tot de eerste echo, is toch het eerste echte teken van leven van ons wondertje

9. Caro13

Caro13 Actief lid

Feb 26, 2011
    127
    0
    0
    Nou ik heb mijn ovutesten foto's maar even in het topic geplaatst van de testtuurders :)
    Eens kijken wat die ervan zeggen...
    Kan ze hier ook even toevoegen, maar niemand hier met meer ervaring met ovutesten toch?

10. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Zo... menstruatie zit er weer op... Dat was wel weer even wennen na 5 jaar aan de pil. Had erg veel last van krampen en rugpijn. :x Ik was vergeten hoe vervelend ongesteld zijn is als je niet aan de pil bent!!!

@Caro... wel ervaring met die van clear blue maar die zegt alleen smiley of geen smiley ...:)

Verder vroeg ik me af of jullie verder nog dingen doen om sneller zwanger te worden... Ik heb de afgelopen dagen veel gelezen op internet over hoe je je kansen kan vergroten. Gezond eten, sporten en zonlicht schijnen invloed te hebben.. verder heb ik gelezen dat ananas eten een slecht idee is omdat het de kans op een miskraam vergroot.. en ik heb gelezen dat erwten je vruchtbaarheid verminderen!! ... Ik weet natuurlijk niet of dit waar is.. :p

11. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    2,098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Dag meiden,

Weer thuis na de eerste bijeenkomst van mijn Master opleiding. Pfffffffffff uitleg van het meesterstuk.... Nou, ik kan mijn borst wel nat maken en mijn sociaal leven op een laag pitje zetten het komende schooljaar!!! Wat gaat daar veel werk in zitten! Maar goed, dat komt wel...

Ovu testjes gedaan, maar nog geen knaller gehad. Even lekker rusten in de bank met de laptop nu en dan zo heerlijk slapen!

Grts jufaman

12. Caro13

Caro13 Actief lid

Feb 26, 2011
    127
    0
    0
    Ik doe niet echt aparte dingen, sporten deed ik al en ik probeer sinds na mijn vakantie af te vallen, dus gezond eten lukt ook wel :)
    Alleen als je zwanger bent, mag je niet afvallen, dus elke 2 laatste weken van de cyclus staat mijn afvalprogramma even stil haha
    Verder probeer ik wel minder koffie/thee/cola te drinken, schijnt niet alleen als je zwanger bent slecht te zijn, maar ook om zwanger te worden.

13. ab1984

ab1984 Actief lid

Aug 14, 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Net een positieve ovu test gehad, dus dat worden klussen morgen, toch?

Gisteren was er nog geen tweede streepje te zien. Dat zou betekenen dat morgen mn ei is en dat mijn cyclus netjes 28 dagen telt :)

Ik zal straks ff een foto op de tuur zetten;)

Maar nu twijfel ik. We hebben gisteren ook al geklusd, zouden jullie wachten tot morgen of er vanavond ook al voor gaan?:(

(Wat een stomme vraag om te stellen........maar ja, de lol is er toch al af)
    :p

14. Caro13

Caro13 Actief lid

Feb 26, 2011
    127
    0
    0
    @Ab1984 Geen idee. Met dat dilemma zat ik ook te worstelen :)
    Misschien beter te vaak dan te weinig? Alhoewel ik ook weer lees dat het zaad achteruit gaat als je het te vaak doet... Eisprong is tussen 24 en 48 uur na je positieve test.. Dus morgen of overmorgen idd...

15. ab1984

ab1984 Actief lid

Aug 14, 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Ja toch, dan lassen we vanavond maar even een pauze in om weer op krachten te komen ;)

Heb jij ook ovu tests gedaan Caro?
    Ik moet zeggen dat het mij wel rust geeft, vorige maand was ik echt van slag in de week voor 'wat leek op mijn eisprong' maar ik denk dat de pil nu wat meer uit m'n lijf is. Ik heb nu nergens last van. Vorige maand hebben we achteraf te vroeg geklusd en nu voelt het allemaal wat relaxedter.
    Kortom: Ook als je nog niet zo lang gestopt bent met de pil en je wordt gek van jezelf, bestel gewoon een paar testjes, al is het maar voor je eigen gemoedsrust!

16. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    2,098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ik heb ook een knaller van een ovu-test!!! Dus dat wordt morgen voor ons ook klussen!!!

17. Caro13

Caro13 Actief lid

Feb 26, 2011
    127
    0
    0
    Ben deze ronde voor het eerst begonnen met ovutesten om inderdaad wat meer gemoedsrust te krijgen, omdat mijn cyclus niet helemaal duidelijk is..

Ik had van het weekend wat meer donkere testen, maar niet echt knalpositief, maar het werd wel lichter na het weekend. Vandaag echter weer wat donkerder.... Dus ik snap het niet meer :(
    Ik ga als ik ongi word even terugrekenen wanneer dan mijn eisprong moet zijn geweest en de testen rond die datum bekijken. Dan weet ik volgende ronde tenminste waar ik op moet letten :)
    Of het moet natuurlijk raak zijn, dat zou helemaal goed zijn! :D

18. Caro13

Caro13 Actief lid

Feb 26, 2011
    127
    0
    0
    Ik heb trouwens gisteren foto's geplaatst in het tuurtopic, dus kunnen jullie ook nog naar turen als je wilt :)
    Dat topic stroomt alleen zo snel vol met berichten...niet bij te houden!

19. cvo1986

cvo1986 Bekend lid

Aug 30, 2011
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb ik ook gedaan, maar echt reageren doen ze niet echt :)

20. manonii

manonii Actief lid

Aug 15, 2011
    325
    0
    0
    Zoetermeer
    hoe ik het begrepen heb, is je eisprong zo'n 24/36 uur na je positieve ovutestje, en aangezien de vrouwelijke celletjes het minder lang volhouden als de mannen,moet je dus voor die tijd geklust hebben voor de grootste kans.
    dat wordt dus toch even aan het werk dames!

Share This Page