@Daantje, nou dat is voor mij ook nieuwe info! Maar das geen probleem bij ons geloof ik... Wij houden eigenlijk niet echt ergens rekening mee, behalve dat ik niet meteen erna naar de wc ga, wat ik normaal wel doe
@manonni: mooie echo!!.. Hoeveel dagen ben je nu terug gezet? @ukkie: Wat fijn dat je ongi is doorgebroken! Suc-6 met de volgende ronde!!
IK heb iets gevonden op internet wat goed helpt tegen acne. Nizoral of ketokonazol shampoo. Is officieel voor een schilferige hoofdhuid maar werkt goed tegen acne. Even inwrijven en 5 min laten inwerken en afspoelen, ik zal eens kijken dit weekend waar ik het kan krijgen. @daantje; fijn die positieve ovu test! Hopelikk met goed resultaat. Kun je mij een mini uitleg geven over hoe dat precies en werkt en wat kost het per ronde?
Hoi Theebeeb! Ik heb vorige maand een doosje gekocht van clearblue met een digitale test en 7 teststrips.. dat was Je kunt die voor 26 euro op internet bestellen... en de strips kan je later aanvullen dat is minder duur... Ik heb er nog niet zoveel gebruikt omdat mijn eisprong redelijk regelmatig blijkt.. Heb er ongeveer 2 per maand nodig gehad. Je moet beginnen met testen op dag 12 .. bij een cyclus van 28 dagen... En dan krijg je een te zien als ie positief is. en dan moet je binnen 24 tot 36 uur klussen.. heel simpel eigenlijk
Bedankt voor de info daantje. Moet zggen dat ik het vrij prijzig vind. Mijn cyclus is rond de 35 dagen dus hetzal ets lastiger worden om mn ei te vinden. Volgens de calculator komt ie rond dag 22 maar dat zegt nog niet veel.. Ik ga even in de tuin werken!
Hoi Theebeeb, Je hebt ook veel goedkopere tests, maar die geven een streepje.. en die zijn dus wel iets lastiger te lezen aangezien het streepje vaak dagen achter elkaar te zien is.. maar je moet dan de dag hebben waarop het streepje op zijn aller felst is ... ... Ik vind deze digitale wel handig omdat ie erg duidelijk is... maar is idd wel duur
Dames, ik ga denk ik ook maar ovulatietestjes kopen, al zal het komende maand wel erg moeilijk zijn om deze te vinden... Of zal ik daar 1 maand mee afwachten en dan volgende maand testen? Ben bang dat ik deze maand 20 testjes verslijt haha...
@daantje; Ik denk dat die smileys wel ideaal zijn. Die streepjes zijn daarintegen wat vager als je moet kijken naar de kleur van de streepjes. Maar als je er wat meer mij werkt zal het vast beter gaan. @ukkie; goed plan om met ovu testjes te starten. Maar misschien is het handig om deze ronde nog af te wachten omdat je vorige ronde aardig wat dagen telde. Het zou zonde zijn om er heel veel testjes tegenaan te moeten gooien. Hopelijk is deze ronde korter! Ik weet het ook niet precies. Eigelijk wil ik er nog niet mee beginnen want ben nog maar kort bezig en wil er niet NOG meer mee bezig zijn. Aan de andere kant duurtwil ik graag snel zwanger worden! Pff. Hoe ist het met manoontje?
Ik ben deze maand voor het eerst gestart met ovutestjes, juist omdat ik zo'n langere onregelmatige cyclus had. Wilde nou eindelijk wel eens weten wanneer mijn eisprong is! Anders zit je toch maar te gissen, ik vind het dus wel fijn, ook al moet ik heel veel testjes doen... Scheelt wel weer zwangerschapstesten, want ik hoef nu pas echt 2 weken na een positieve ovutest met die testen aan de gang. Anders ga ik daar weer eerder mee klooien en zwangerschapstesten zijn toch nog een stuk duurder. Ik heb de ovutestjes besteld bij sensitest.nl Daar heb je 12 sticks voor 12,49. Ik heb er gelijk 24 besteld en die zijn er deze ronde wel doorheen gegaan zo ongeveer. Het is inderdaad wel lastig met die streepjes, maar als je eenmaal 1 ronde hebt volgehouden, weet je de volgende keer wel waar je op moet letten. Ik denk dus dat ik de volgende ronde ook iets later start met testen (hopelijk niet meer nodig natuurlijk )
@ Theebeeb en Ukkie, ik zou het gewoon doen. Het gaf mij veel rust en misschien moet je er een voorraad doorheen jagen, maar dan weet je wel waar je aan toe bent. En of je een eisprong hebt. Ik teste meestal 1 keer per dag, omdat je het beste rond 12:00 's middags kunt testen. Aangezien ik rond die tijd aan het werk ben, testte ik 's avonds rond 6 uur ofzo. Je kunt ook gaan temperaturen, maar dat is heel veel werk en dat moet je eigenlijk wel 3 maanden doen geloof ik om het zeker te weten. Ik ben benieuwd of volgende week blijkt dat het gewerkt heeft Ik heb natuurlijk wel makkelijk praten met een cyclus van 28 dagen, dus voor jullie zal het wel wat lastiger worden.
Ik heb ook 1x per dag getest!! Dat ging goed... Verder hier nog nieuws?? Ik niet, gewoon lekker weekend aan het houden. Vanmiddag veel gewerkt voor school. de tijd is dus aardig opgeschoten. Donderdag mijn NOD, dus moet ik nog even mijn geduld bewaren. Ik wil namelijk zaterdag pas testen!!
Ja kan me voorstellen dat het wel een geruststelling is, als je zeker weet dat je een eisprong hebt. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik vanaf ronde vier ga beginnen met ovutestjes. Met een langere cyclus is et gewoon lastiger om precies op het goede mome t te klussen. Weten jullie trouwens ook of de fase na je eisprong ook langer kan duren dan 14 dagen? Spannend dat de eersten alweer kunnen testen aankomende week! Hopelijk hebben de ovu testjes goed werk verricht!
@Theebeeb.. Ik wilde ook eerst de eerste 3 maanden even afwachten, maar nu mijn laatste cyclus zolang duurt wil ik wel graag weten wanneer ik een eisprong heb. Dus ik ga denk ik deze maand toch maar wat testjes kopen. En volgens mij is de laatste fase altijd 14 dagen, misschien 12,13,14,15 maar ik denk wel rond die tijd. @Ab.. Jij hebt inderdaad makkelijk praten met je perfecte cyclusje!! Hahaha Nee meid, geeft niets Alleen maar hartstikke fijn voor je. Ik ga ook maar aan de testjes! @Caro13.. sensitest.nl daar zal ik is een kijkje gaan nemen.. Ga ook maar aan de testjes.. Wel leuk dat je dan (zeker) een streepje te zien krijgt!! @Jufaman.. Denk dat ik ook gewoon 1x per dag test.. Zie het nut van 2x per dag testen eigenlijk ook niet echt. En je ei blijft 24-48 uur goed, dus als je die dag test en dat 3 dagen volhoud ?
Ha dames! Ik heb deze ronde 1x per dag getest, zo rond 19 uur als ik uit mijn werk kwam. Verder kon ik overdag toch niet testen op werk... Afgelopen dinsdag en woensdag had ik 2 knalpositieve testjes, inderdaad leuk om te hebben Ukkie! Word je al heel blij van, terwijl het nog niks doet haha. Maar gewoon fijn om te weten dat je een eisprong hebt en dus beter weet wanneer je NOD is ongeveer en je op het goede moment aan de slag kan natuurlijk. Dan heb je tenminste al 1 factor goed gedaan Ik zou het dus zeker aanraden om gewoon te doen. Geeft zoals Ab zegt jezelf inderdaad wel rust.
@Caro.. thnx, hoop ik ook En jij... heb je al kwaaltjes of wat denk je er deze ronde van ??? @Theebeeb.. Deze heb ik besteld, valt best wel mee vind ik. Hoop er toch wel 2 maandjes mee te doen. En als ik deze ronde meteen zwanger ben, dan kan ik zwangerschapstesten gaan uitdelen aan opa's en oma's hahaha 30 ovulatietesten (stick) + 3 zwangerschapstesten(midstream)
@Ukkie, ik heb echt geen idee.. Durf eigenlijk niks meer ervan te denken. Vorige rondes dacht ik vanalles te voelen, maar uiteindelijk niks natuurlijk. Wel nu meer hoop aangezien we goed rond de eisprong geklust hebben Heb ietjes zwaardere borsten, maar normaal ook in het gedeelte na de eisprong. Wel vrijdag na een kop koffie rest van de dag misselijk geweest en gisteren ook weer misselijk vanaf eind middag. Dus helaas gewoon afwachten.... en dat is moeilijk! Wil pas 1 oktober gaan testen, dat duurt nog zooooo lang!!