Pfff... Ik ken het, dacht de eerste maanden: Gewoon klussen wanneer we zin hebben en niet berekenen rond de eisprong enzo.. Maar nu ben ik bijna wanhopig dat mijn eisprong pas over 14 dagen is, en dan nog is 14 dagen... haha Ik was er eerst ook meer mee bezig dan vriendlief, die vond het allemaal wel best... 4 dagen geleden is zijn beste vriend papa geworden en toen we daar gingen kijken was hij op slag verliefd. En hij zei heel schattig: Zullen we vanaf nu echt ons best gaan doen want ik wil ook zo'n kleintje van ons.. Echt zo schattig...
Super schattig! Leuk hoor! Mijn vriend had deze ronde ook ineens zoiets van, zullen we er nu echt voor gaan? Ik ben normaal ook niet zo van de vaak klussen, dus hij vindt het allang prima dat ik nu veel vaker wil haha
Hahaha... inderdaad, ik denk dat veel mannen het helemaal niet erg vinden om vaak te klussen.. (Gelukkig denken ze er niet overna als we eenmaal zwanger zijn dat de laatste maanden en eerste maanden als de kleine er is het een stuk minder wordt!!!)
Mijn vriend zegt soms weleens; wanneer komt de eisprong? Dan zetten we even alle zeilen bij Ukkie; die testjes zijn niet heel duur. Misschien ga ik die ook bestellen, heb ik ze maar vast in huis. Wij klussen om de dag vanaf dag 12 ongeveer. Misschien in combi met die testjes boeken we deze ronde beter resultaat
Gelukkig die van mij ook niet! Toch heb ik hier al vaker gelezen dat de man minder zin heeft dan de vrouw... Dat lijkt me toch wel erg lastig en moeilijk! Zeker als je samen zwanger wilt worden.
tja.. als je allebei echt graag een kindje wil moet je soms gewoon zin maken toch... moet ik ook af en toe hoor..
Iedereen wel denk ik Maar inderdaad lastig als je man dan niet wilt.. daar heb ik gelukkig nooit last van. Bij de positieve ovutest van de week, kwam hij snel naar huis van werk haha Tijd om te slapen! Van mij mogen de dagen wat sneller gaan, zodat ik eerder bij mijn NOD ben!
He dames Wat hebben wij toch leuke mannen, nietwaar? Volgende week maandag moet ik weer werken, heb nog steeds vakantie. Hopelijk gaan de dagen dan wat sneller voorbij. Ik vind het gewoon allemaal zo lang duren, slaat nergens op natuurlijk. Hebben jullie daar ook last van, ik heb soms echt te weinig geduld. En denk weleens; hebben al die vrouwen met babytjes zich ook zo druk gemaakt? Vast wel.. Maar je hoort er nooit wat over. Wie heeft deze week zn NOD? Dan ga ik even keihard duimen voor positieve testjes!
@ theebeeb: nu je het zo zegt.... je hoort daar niks over!! Van meiden die al een kleintje hebben. Ik denk toch nog wel dat dit erg taboe is om er open over te praten. Misschien speelt schaamte en jaloezie ook wel een rol mee. Ik heb maar weinig mensen verteld dat we bezig zijn voor een 1e kleintje. Anders krijg je vaak dat ze iedere keer gaan vragen of het al zo ver is! Of bij ieder pijntje vragende gezichten krijg... Ik denk ook niet dat veel meiden hier iedereen om zich heen inlichten over hun kinderwens (en het liefst zsm natuurlijk!)
Ja ik denk ook dat het wel speelt maar er word gewoon niet over gesproken. Voordat ik gestopt was met de pil, had ik geen idee hoe alles in zijn werk ging en dat je je cyclus goed moet bijhouden. Maar dat ik er zoveel mee bezig zou zijn had ik niet verwacht. Ik heb dat denk ik onderschat, en meer zo van, dat doen we wel even. Maar het houdt veel meer in dan ik ooit had gedacht. Een anatal vriendinnen weten dat wij ermee bezig zijn. Sommigen van hen zijn zelf ook bezig, en dat is leuk, dan kun je erover praten. Maar sommige dingen bespreek ik liever op dit forum.
Bij mee weten inmiddels steeds meer mensen het... er wordt steeds naar gevraagd omdat we net getrouwd zijn.. en ook omdat ik niks meer drink... dus dan vertel ik het maar gewoon.... op mijn werk heb ik het wel nog helemaal niemand verteld.
Er word ons ook regelmatig gevraagd. Maar dat komt omdat meerderen in onze vriendenploeg nu een baby hebben. En ze vinden ons nu eigelijk wel de volgende voor een kindje ook omdat we beide een vaste baan hebben en een mooie woning. Dit word dan wel plagend bedoeld Maar heb het ontkend! Ik heb nog even een klein vraagje over de ovulatietesten; moet je daarvoor ook elke dag urine opvangen?of kan je het stickje ook in de urinestraal houden? Sorry kan het even niet anders verwoorden..
Ik heb ovu-sticks van sensitest en dan moet je je urine opvangen in een schoon bakje (plastic bekertje kan ook!), daarna moet je de dipstick 5 seconde in je (stilstaande) urine houden. Dus niet in je urinestraal, zoals bij sommige zwangerschapstests!
Mijn NOD is vrijdag......erg spannend. Ik probeer me er maar niet teveel mee bezig te houden, maar ja..... Ik realiseer me nu wel dat mijn vriendinnen die aan IVF waren overgeleverd het erg zwaar hebben gehad de afgelopen jaren. En tja je praat er toch nooit uren over, want wat moet je erover zeggen. Het is echt iets heel persoonlijks en iets waar je zelf met je vriend/man mee moet leven. Mijn man blokkeert het helemaal, omdat hij het erg spannend vind. Aan een kant is het ver van z'n bed, maar ik merk aan hem dat hij het erg spannend vind. Hij is toch bang dat het niet lukt/goed gaat/of dat het niet gezond is. Dus als ik niet had gezegd dat ik toch wel serieus voor een kindje wil gaan, had het van zijn kant niet gekomen. Dat was voor mij ook wel lastig. Uiteindelijk hebben besloten dat wel het wel graag willen en dat je dergelijke dingen toch niet kan beïnvloeden. Maar ik ben daar veel nuchterder in dan hij. We hebben in de vakantie een goed gesprek gehad en ik heb toen ook gezegd dat ik de voorpret echt wel met hem wil delen. Nu we bezig zijn, en erover fantaseren merk ik dat hij steeds meer went aan het idee, we hadden het dit weekend zelfs over namen Gelukkig heb ik het heel druk deze week, dus het zal hopelijk snel vrijdag zijn.
@ ab1984: jij vrijdag je NOD en ik donderdag!! SUCCES!!! Toch spannend weer vind ik... Ook al ben in in januari van dit jaar al gestopt met de pil. Ik merk wel dat ik mijn gedachten nu makkelijker kan verzetten en dat ik meer geduldiger ben dan in het begin.
Bij ons wordt het ook heel vaak gevraagd, vooral door de vrienden & mijn ouders... We zeggen tegen de vrienden: Het duurt niet lang meer hoor voordat we stoppen met de pil! Hahaha, en mijn ouders weten dat ik 'jong' mama wil worden, maar die zullen het echt niet verwachten (wel hopen) En mijn schoonouders... die zeggen: Wij zijn nog veel te jong om opa & oma te worden... doet toch wel pijn als ze dat zeggen terwijl je net gestopt bent met de pil. Al weet ik zeker dat ze erg blij zijn als we het nieus vertellen... Alleen zal ik wel 10x meer zenuwachtiger zijn als bij mijn eigen ouders !!!
Bij ons is het eigenlijk andersom... mijn ouders weten dat ik gestopt ben.. maar mijn vader vindt het eigenlijk veel te vroeg.. hij vind zichzelf nog te jong om opa te zijn!!!.. maar ik maak me er maar niet druk over.. als het zover is dan vindt hij het vast leuk.
Bij ons weet helemaal niemand het nog! Maar denk wel dat sommigen het een keer verwachten. Zijn al zo lang samen en wonen ook al meer dan 7 jaar samen, nu rond de 30 jaar, dus heel onverwacht zal het voor de meesten niet zijn. Zitten er eerder op te wachten denk ik Vandaag nog maar ovutestje gedaan, stuk lichter, dus ik denk inderdaad dat vorige week mijn eisprong was. Nu maar wachten.... @ab en @jufaman, spannend hoor deze week!! En maar het geduld opbrengen.. Heb me trouwens keertje laten pendelen vandaag (zie handtekening), als ik daar naar kijk, word ik gewoon ongesteld over 1,5 week
M'n vriendin en m'n zusje weten het alleen, mijn moeder wil ik het niet aandoen, ze is veel te ongeduldig en hoopt heel erg dat ze snel oma wordt. Maar ook in mijn geval wordt er vaak wel een balletje uitgegooid. Door mijn collega's en in de familie. Mijn moeder durft hij mij gelukkig niet te vragen, want ik kan moeilijk liegen...... Hopelijk hoeven niet lang geduld te hebben, want dan hoef ik het ook niet. Maar ik kan nou echt niet zeggen dat ik me zwanger voel. Merk niks aan mezelf, behalve nog steeds die puistjes..... @Daantje ik vind niet dat je jong bent hoor! Je moet maar zo zien, hoe eerder je begint, hoe beter je kansen. Ik hoor zoveel mensen om me heen, die niet "van zelf" zwanger worden. Op onze leeftijd zijn de cijfertjes nog in ons voordeel! En iedereen is er op een andere leeftijd aan toe.