hebben jullie gigantisch trek in bepaald voedsel? en welke? ik in: alles soorten worst en kaas (ja ik kijk uit met a lait cru) De volgende kazen kunnen tijdens de zwangerschap gegeten worden en dat doe ik dan ook graag Alle Nederlandse gepasteuriseerde kazen Nederlandse boerenkazen Deze harde kazen worden ook van rauwe melk gemaakt, maar bevatten weinig vocht waardoor de listeriabacterie niet kan groeien. De volgende buitenlandse kazen (gerangschikt op alfabetische volgorde): AH fêta kaasblokjes (koeienmelk) AH Roombrie 60+ Ambassador Camembert 45+ Arla Apetina Deense Fêta kaas 45+ Arla Deense fêta in olie Bettine Blanc 58+ geitenkaas Boursin Champignon Cambozola 70+ Danone Hüttenkäse Gorgonzola 48+ Gormas 70+ Monchou Paturain Philadelphia Port Salut President Roombrie 60+ President Brie 60+ Rochebaron 58+ En chips (at ik hiervoor noooooooooooit)
Voor mij is het vanillekwark! Heb alleen daar maar trek in... zelfs als ik gewoon gegeten heb, heb ik nog behoefte aan vanillekwark.. Volgens mij mag dit ook gewoon, maar weet het niet zeker dus durf het niet zo goed te eten, iemand die t toevallig weet?
Begin van mn zwangerschap at ik elke dag wel meerdere waterijsjes, was er echt verslaafd aan! Dan heb ik even een smeerkaasverslaving gehad en gelukkig ook eens iets gezond, een fruitverslaving Momenteel verslaafd aan kaasrolletjes met hesp, jummie! De meeste dingen blijven echter niet, na een maandje ben ik het beu gegeten haha. Weet iemand als je camembert mag eten? Heb ik namelijk zo'n zin in!!!!! (wel nog niet gegeten want ik meende mij te herinneren dat het niet mag?)
Mag zolang het niet au lait cru is (de camembert die je in de supermarkt koopt is dit eigenlijk nooit, als het wel zo is, staat het er duidelijk op). Ik ben erg van de goedkope zelf-invries-waterijsjes (niet erg want weinig cal. ) en hartige dingen, kaaskoekjes enzo....maar dan wel 's avonds want tot aan de lunch heb ik echt weinig trek
Magnums gold (erg lekker maar erg slecht) FRIETJES jam (nooit lekker gevonden nu gaat er een pot per week doorheen) vis en fruit en sla vind ik erg lekker de rest lust ik ni meer ow en van de week pannekoeken toen heeft manlief om 1 uur s'nachts pannekoeken met spek staan te bakken voor me
Daar waar velen geen geurtjes kunnen verdragen, was ik aan het begin van de zwangerschap echt gek op geurtjes! (Dus niet om te eten, maar om te ruiken haha.) Heb de buurvrouw zelfs gevraagd wat voor wasmiddel ze gebruikte, want die heerlijke geur die moest ik echt zelf ook hebben Daarna ben ik flink aan het snoepen gegaan. Vooral zoete dingen had ik een drang naar, terwijl ik dat eerder nooit wat aan vond. Chocolade ging er flink door en zoete drop en andere snoepjes. Zure dingen krijg ik moeilijk weg. Fruit is ook al snel zurig in mijn beleving. Maar eet het wel.
Nicolevh, niet te erg gaan twijfelen hoor, er zijn slechts enkele dingen die je niet mag. en vanillekwark mag zeker wel!! hier zijn de verslavingen echt enorm, heb zo'n honger nu aan het eind! gelukkig kom ik nauwelijks aan. goulashkroketten ijs haring alles wat zuur is, zure matjes, enz.
Ik heb niet altijd trek in specifieke dingen, maar is het normaal dat je rond deze termijn 's avonds echt flauw wordt van de honger, ook als je goed gegeten hebt? Ik heb dan echt het gevoel alsof mijn maag helemaal leeg is en dan moet ik echt iets eten. Ik probeer er dan niet elke keer chips in te proppen maar iets te nemen dat niet zo vreselijk slecht is (yoghurt met cruesli, kom sla met mais, stukje kaas) maar het is echt zo'n extreem hongergevoel. Is dat herkenbaar? Oh ja, van de week wel een Big Mac gegeten, daar had ik zo verschrikkelijk veel trek in, maar aangezien ik zelf al wekenlang nergens heen kan had meneer Maedra dat als verrassing mee naar huis genomen, oh wat was dat heerlijk, het ergste is nog dat ik vegetariër ben maar eens in de paar maanden dan moet ik echt iets slechts snacken.
Friet, maar alles wat zo vet is, daar moet ik dan van overgeven . Browniesijs En verder valt het best mee gelukkig!
raketjes, sinaasappelsap, softijs met chocosaus, en s'nachts vaak zin in een hamburger maar dat wordt lastig. Behalve als manlief terugkomt van het stappen neemt ie dit weleens mee
Lekker genieten van je vanille-kwark hoor, kan geen kwaad! Hier eigenlijk geen gekke dingen. In mijn eerste zwangerschap iets meer trek in patat (at ik daarvoor zelden) maar niet buitensporig. En deze zwangerschap niets. Heb wel een enorme afkeer voor vlees in beiden zwangerschappen, gatver! Als ik het ruik wordt ik al naar... Vind dat soort verhalen van je man midden in de nacht op pad sturen naar de BP of iets staan bakken altijd wel grappig Herken het alleen echt niet Vind vriendlief niet heel erg geloof ik hihi
Hier is het vooral Hemarookworst (mmmm, krijg al trek als ik het alleen maar typ, haha), beschuitjes met jonge kaas en appelstroop, alles waar gesmolten kaas op of in zit (behalve pizza ), stroopwafels, haring en bolognese chips van Croky. Oh, en kaasbroodjes (zelfgemaakt), quiches, en warme scones. Mjam! Heb ook een tijdje een zure aardbei-matten periode gehad, maar daar ben ik weer overheen, haha. Ik snaai me echt 3 slagen in de rondte, mijn vriendinnen zijn geshockeerd door de hoeveelheden die ik weg krijg op een dag. Gelukkig ben ik nog niet zoveel aangekomen, dat scheelt.