Vanochtend ook nog lekker een bammetje met Pate gegeten. En vh weekend nog een lekkere zak drop leeg gegeten. Jammie Ik vind het overigens echt een hilarisch topic. Bang dat ik mn kind eruit nies Zand in peper + toxomoplasme Kappen nou Hahahahaha.. Ik kreeg er spontaan de slappe lach van.. Mn collega's zitten me heel raar aan te kijken hier
Ik moest ook lachen om bepaalde topics...hier is het ook de 3de maar zelfs bij de eerste was ik niet zo onzeker en toen was ik 18jaar
Thja naar mijn miskraam was de onbezorgd weg en ja toen was ik in mijn zwangerschap bang weer een miskraam te krijgen....vind nogal kortaf om te zeggen dat sommige mensen panisch zijn. Makkelijk oordelen als je zelf geen miskraam hebt gehad.
Nou, inderdaad zeg.. Roken, alcohol drinken en (het grootste deel) rauw vlees eten deed ik sowieso al niet, dus dat scheelde al. Ben iets geminderd met koffie en cola drinken, maar voor de rest.. Heb rustig salami gegeten en af en toe ei waarbij het gele gedeelte nog een beetje flubberig was. Moest ook extreem vaak spugen, dus was al blij ALS ik iets binnen kon houden, en greep dan veel makkelijker naar lekkere dingen zoals chocolade en hamburgers in plaats van gezond voedsel. De enige keren dat ik heel bang was, waren tijdens het bloedverlies (drie keer gehad voor de 12 weken) en ik was ongelofelijk bang voor de bevalling. Uiteindelijk had ik dus niet eens door dat ik aan het bevallen was tot overal water lag en hulp al niet meer op tijd kwam (Al hou ik natuurlijk in m'n achterhoofd dat het met 26 weken vast een stuk makkelijker gaat dan met 40 weken ) Nee, een helse ervaring, maar echt niet dat ik in m'n volgende zwangerschap dingen anders ga doen en overal 100x over nadenk voor ik het in m'n mond stop of wat dan ook.. Zal denk alleen meer rust nemen en sneller bellen bij pijn
Nou ik was ook absoluut niet panisch. Ik dronk gewoon thee, koffie en cola en ik heb de kattenbak schoongemaakt. Ik vind echt dat hier in NL zo overdreven word. Natuurlijk moet je wel opletten en met mate maar een stuk appeltaart liet ik echt niet staan. Oh en ik heb mijn hele zwangerschap geen vis gegeten wat dus eigenlijk 2x per week zou moeten.
Bedankt dat er hier zoveel respect is voor de zorgen van anderen.. Hier de moeder die zich zorgen maakte om zand in de peper; newsflash; het is een kleine kans maar het is een kans en een grotere dan bij niet doorbakken vlees aangezien het zand direct contact kan hebben gehad met kattenuitwerpselen en het bij vlees ook nog zo moet zijn dat het beest het binnen heeft gekregen. Na 1,5 jaar vruchtbaarheidsbehandelingen ben ik idd bang dat er iets misgaat; en het goed bijhouden van wat wel en niet mag, is dan het enige waar ik nog zelf op kan letten. De rest kan mijn lijf al niet; daar hebben we hulp voor nodig gehad. Jullie met normale zwangerschappen zonder complicaties hebben makkelijk praten.
Ik kan me wel voorstellen dat er mensen "panisch"kunnen zijn in zwangerschap en het niet uit maakt of het je 1,2,3, enz kindje is en of je voorgeschiedenis heb meegemaakt. Je draagd wel de zorg over je kindje in je buik die zelf geen keuze heeft maar het moet hebben van wat de moeder doet. Ik snap wel dat je dan het beste wilt en de een is daar nuchterder in als de ander. en je word natuurlijk op internet ook gek gemaakt door dingen die j eniet mag. Ik heb best vaak dat ik denk mag ik dit wel of ojee mijn vlees was iets aan rode kant. Dat is per persoon verschillend. Niet dat ik bedoel als je niet panisch bent je geen verantwoording neemt over je kindje. Maar ik snap en al helemaal bij een voorgeschiedenis dat je alles goed wilt doen. Want als iets mis gaat met de zwangerschap geeft de vouw altijd zich zelf de schuld.
Klopt inderdaad maar denk dat je naar ervaring als een miskraam sneller gaat naar denken over wat en wat beter van niet kan in een zwangerschap en ja misschien draven sommige dat in door. Tijdens mijn zwangerschap was ik inderdaad panisch voor alles.
Het punt is denk ik ook dat het niet zo is dat die producten waar op gelet wordt altijd onschuldig zijn. Men weet vaak alleen niet in welke mate en bij welke hoeveelheid. Dat maakt mensen heel onzeker. En dan kun je wel wijzen naar 'vroeger tijden', maar toen was het percentage miskramen en afwijkingen wellicht ook een stuk hoger. We weten nu ook meer over wat er waarmee mogelijk fout kan gaan. En die kansen zijn misschien klein, maar niet nul.
Niet iedereen die hier reageert heeft makkelijk zwangerschappen gehad hoor. Ik heb 4 miskramen gehad in de afgelopen twee jaar. Ben nog nooit zo ver geweest als nu. En ook ik maak me zorgen. Maar ik maak me niet zo druk om het eten of drinken, mijn zorgen liggen ergens anders. Het internet maakt je zo gek met van alles en nog wat dat je bijna niks meer mag eten en drinken.
Laatste zin vind ik niet waar. Zat vrouwen die na 'makkelijk' zwanger worden extreme complicaties krijgen. Het gras is niet groener aan de overkant. Daarbij vind ik dat er gerust een nuchter topic mag zijn
En wie zegt dat ik een zwangerschap zonder complicaties heb? JIJ weet helemaal niet wat voor zwangerschap ík heb! Als je niet veroordeelt wilt worden, moet je zelf ook niet beoordelen. En wat je zegt is niet waar, de vk gaf zelf aan dat de kans bijna nihil is! Dus nu niet gaan overdrijven dat die kans groter is dan niet doorbakken vlees.
Je denkt inderdaad dat je er zelf invloed op hebt, op het zwanger worden of dat je zwanger blijft. Feit is dat je er gewoon geen invloed op hebt. Je kunt er niets aan doen als je een miskraam krijgt en je hebt heel weinig invloed op het zwanger worden. Ik herken het namelijk wel, toen ik maar niet zwanger werd dan ga je kijken wat je doet, hoe je leeft en wat er dan mis is met je lijf. Zoiets kun je ook doortrekken naar het moment dat je zwanger bent en dan wel eens doorslaan. Dan heb je wel eens een realitycheck nodig denk ik dan.
Ja, dat je kindje te vroeg geboren wordt en na twintig dagen sterft is niets, natuurlijk. Helemaal gelijk joh!
Nuchter topic moet kunnen, alleen lachen om iemand anders zijn zorgen (terecht of onterecht) is niet bepaald aardig... Denk dat iedereen liever onbezorgd is, maar dat is gewoon niet iedereen. En het is toch fijn als iemand gerust gesteld kan worden? Straks durven mensen iets niet meer te vragen omdat ze denken uitgelachen te worden in een ander topic.. Beetje jammer..
Ik was ook een stress kip hoor, maar heb stollingsafwijking, dus mocht best baal er wel van dat ik er niet meer van heb genoten.. Ik vergeet nooit meer dat ik met een vriendin ging lunchen, een hap van mijn broodje serrano ham nam en mijn vriendin hysterisch begon te roepen dat ik het uit moest spugen.. ik voelde me echt schuldig en mijn gyn maar lachen toen ik dat vertelde Een beetje stress hoort er wel bij, hoort bij het moederschap. Mijn huisarts zegt altijd "het is je taak als moeder om overdreven bezorgt te zijn". Maar laat het je zwangerschap niet verpesten... Dus.. You go girl!