Zoutoplossing

Discussie in 'Verzorging' gestart door BLiS, 1 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Onze Beau lijkt wat verkouden, veel niezen, loopneus, zwaarder ademhalen etc.

Nu heb ik zelf een zoutoplossing gemaakt (mbv google) maar kan nergens vinden hoeveel druppels je mag gebruiken. Ik neem aan dat het 1druppel is per neusgat.....alleen twijfel ik.

En hoe vaak mag/moet je druppelen voor het gewenste resultaat?

Alvast bedankt!

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Heb al een antwoord gevonden:

Toedienen bij baby’s
    Het laten spoelen van de neus met een zoutoplossing is bij baby’s en kleine kinderen erg moeilijk. In dit geval is het raadzaam om de neus van de baby of peuter enkele keren per dag te druppelen. De zoutoplossing mag wat minder zout bevatten dan die voor volwassenen en kinderen. Druppel zo mogelijk verspreid over de hele dag, bijvoorbeeld voor iedere voeding en voor het slapen gaan
      Laat de baby of peuter op de rug liggen.
    · Breng enkele druppeltjes zoutoplossing in ieder neusgat. De baby zal vermoedelijk de druppels opsnuiven en inslikken. Dit is geen bezwaar, omdat de zoutoplossing zoals omschreven geen gevaar voor het kind op kan leveren

3. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Op de zoutoplossing hier staat maximaal 6 keer/beide neusgaten per dag.

4. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    Goed dat je je kleintje van zijn klachten wil afhelpen, maar ik hoorde van de huisarts dat je zo min mogelijk met die zoutoplossing aan de slag moet.. het geeft namelijk een irritatie van de slijmvliezen. En als je kindje toch al niets en loopneusje heeft dan heeft het denk ik weinig effect. Ik begrijp ( en merk bij mijn meisje) dat juist bij een vol neusje de zoutoplossing verlichting geeft doordat ze niezen en die snotjes loskomen.
    Succes Adios!

Deel Deze Pagina