Wie nog meer oktober uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Maybe01, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmeline

Emmeline Nieuw lid

19 feb 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik kan me bij dit topic melden :D
    Volgens eigen berekening en als alles goed gaat ben ik rond de 26e uitgerekend. 22 maart heb ik de intake bij de vk het is trouwens ons 1e kindje en ik vind het best wel spannend hoor allemaal. Zelf heb ik al wel erg last van banden pijn en ben super moe! 'S avonds voordat ik naar bed ga ben ik soms wat misselijk en als ik dan midden in de nacht wakker word ook.
    En iedereen gefeliciteerd!:)

2. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.275
    2.978
    113
    Jullie zijn al een leuke club oktober zwangeren bij elkaar. Daarom verplaats ik dit topic ook naar Zwangerschap clubs.

Lotte

3. Peeter

Peeter Actief lid

26 jun 2010
    115
    0
    0
    #63 Peeter, 3 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2011
    Hallo Allemaal,
    Het is zover; ik durf me eindelijk te melden bij een clubje van oktober mama's! Ik ben rond 17 oktober uitgeteld en heb zojuist m'n 1ste echo gehad (7w3d)......godzijdank klopte het hartje! Ik was zo bang dat het het niet goed zat!! Echt een opluchting dus! De grootte van de beeb klopte ook helemaal met de termijn.

kortom......DE ROZE WOLK IS GEARRIVEERD!!

Ik kom dus ook graag bij jullie meekletsen!

Groetjes,
    Peeter

4. suuuus

suuuus Actief lid

21 dec 2010
    244
    2
    18
    hoi Peeter,
    Van harte gefeliciteerd met je zwagerschap en met je goede echo :) lekker gevoel lijkt me dat als je het hartje hebt zien kloppen?
    Hoe is het met de andere meiden? veel klachtjes, kwaaltjes?
    Hier heb ik gelukkig eigenlijk nergens last van....maak me soms weleens zorgen of het dan allemaal wel goed zit maarja...

het weekend en volgende week is het carnaval hier....ik hoop dat het niet opvalt als ik een paar dagen achter elkaar BOB :) hihihi, meer meiden die gaan carnavallen?
    liefs Suuuus

5. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Wat leuk, er komen steeds meer dames kletsen:D.
    Hoe is het met iedereen?
    @ Peeter, wat fijn dat je een goede echo had, met een kloppend hartje. Kan me voorstellen dat dat een geruststelling is.
    Ik moet nog anderhalf week wachten, dan mogen wij ook heen.
    Vreselijk he, die onzekerheid!

@ Suuus, hier grieperig samen met de zwangerschapskwaaltjes, dus gaat nu lekker dubbel op:D Zal zometeen een extra dosis vit. C gaan halen! En hopen dat we gauw weer opknappen. Mijn garnaaltje zuigt al mijn vitamientjes op denk ik hihi.
    Gezellig carnavaal vieren, dat kennen we heir in het Noorden niet. Veel plezier!

6. Hellow86

Hellow86 Actief lid

25 feb 2011
    161
    0
    0
    Flevoland
    hey allemaal!!

Gefeliciteerd allemaal!! Ja ik vind het ook allemaal echt spannend.. of het goed zit enzo... ik voel zo veel maar er zit nog maar zo weinig... echt spannend ik denk dat wanneer ik de echo heb gehad dat er meer bevestiging is en meer rust zodat ik kan gaan genieten en niet bij elk pijntje of steek mij zorgen maak. voor de rest heb ik alleen last van mijn borsten...

Liefs marleen

17 maart intake
    24 maart Echo

7. Peeter

Peeter Actief lid

26 jun 2010
    115
    0
    0
    Hey allemaal,
    Het was idd erg fijn om het hartje te zien kloppen en zeker een geruststelling. Ik heb namelijk ook bijna geen klachten (alleen 's ochtends zere borsten), door teveel op het forum te lezen heb ik mezelf helemaal gek gemaakt. Ik was ervan overtuigd dat het niet goed zat, omdat ik maar zo weinig klachten heb.

@suuuus; hier is het ook carnaval vieren. Ik drink altijd goed met carnaval dus het gaat erg opvallen als ik niet drink. Ik denk dat ik dus echt een of andere smoes moet gaan verzinnen dat ik ziek ben of zo. Ik ben alleen zo slecht in liegen haha

Meiden die binnenkort de echo hebben....succes!

Groetjes,
    Peeter

8. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hey Marleen,
    Die bevestiging die jij nodig hebt na de echo heb ik ook nodig. Er valt bij mij nog niks te zien maar je voelt al wel vanalles. Nou maak ik me niet heel erg zorgen over elk pijntje of steek. Het hoort er allemaal bij. Stiekem geniet ik ook wel van die pijntjes. Dan weet ik ook dat er wat groeit :).

Ik heb maandag de intake en heb de 22e de echo. Kijk er nu al naar uit.

Maar even een vraagje. Je weet dat je zwanger bent en dit nieuws wil je wel van de daken af schreuwen. Maar wanneer hebben/ doen jullie dit? Hebben jullie het al voor de echo verteld of na de echo. Ik en mijn vriend zitten hier nog over te dubben :(.

9. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Wij wachten tot na de echo! Bij ons vermoed echt niemand iets dus dat wordt lachen! ;). Wij gaan dat weekend een weekendje weg met mijn kant van de Fam. Dus mooie gelegenheid leek mij! :D

Die vrijdag voor we weggaan eerst een bakkie koffie bij me schoonouders en daarna langs me zwager!

Gaan jullie iets speciaals doen? Ik heb wel al een plannetje!

Voor de nieuwe hier gefeliciteerd!

Groetjes

10. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    @ Peeter: gefeliciteerd!
    Wat betreft het 'liegen' om drank, je kunt natuurlijk zeggen dat je aan de antibiotica zit i.v.m. een of andere ontsteking en daarom niet mag drinken ;)

Hier gaat alles goed. Pijnlijke en vollere borsten, en een wat boller wordend buikje. Sinds een paar dagen ook misselijk 's morgens maar is na een paar uur weer weg.
    Vrijdag mag ik voor een echo, kan niet wachten! Heb een zwangerschaps dagboek gehaald maar durf er gewoon nog niet in te schrijven, ga ik na de echo pas doen.

Wat betreft het vertellen, wij zijn er ook nog niet echt over uit wanneer we dan gaan doen. Mijn moeder weet het al (die zag het al aan me voordat ik het zelf wist), en heb het aan 3 goede vriendinnen verteld. Die wisten ook dat we bezig waren.
    Aan broers, vader, schoonouders, schoonzus en overige familie en vrienden vertellen we het ergens na de echo. Moet alleen nog even bedenken wie ik wanneer zie. We hebben voor onze oudste dochter een shirt gekocht met 'grote zus' erop dus denk dat we die aan gaan trekken.

Hebben jullie het al op je werk verteld? Wanneer gaan jullie dat doen? Ik denk dat ik na de echo mijn leidinggevende inlicht. Voelde me laatst best lullig, ze waren druk bezig met de vakantie planning voor eind van het jaar, en ik heb mijn mond gehouden maar weet natuurlijk dat ik er dan niet ben....

Hoop dat het goed met jullie gaat, fijn weekend in ieder geval!

11. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Wij hebben het al wel aan mijn ouders, broer, schoonouders en schoonzusje verteld. Ook omdat wij al een tijdje bezig waren en ik zoals het toen leek niet zonder hulp zwanger zou raken.
    Ik denk dat ik het aan de rest van mijn (goede) vrienden, collega's etc. vertel als we de eerste echo hebben gehad (dan zit ik in de 10e week) en aan kennissen, vrienden die ik wat minder vaak spreek etc. echt pas na de 12e week ga vertellen.

Aan mijn ouders hebben we het via een ballon verteld, test in een hartjesballon en een mooi verhaaltje er om heen gebreid, was toen echt een verassing. Schoonouders laten kiezen welk nieuws ze eerst wilden horen. Het goed of het slechte nieuws. We zouden namelijk precies in mijn uitgerekende maand een week met ze naar Tenerife voor hun 25-jarige huwelijk. De vakantie wordt nu waarschijnlijk uitgesteld.

Jullie leuke plannen?

12. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    @ Suus hoe gaat het met je? We zijn op de dag gelijk wat leuk zeg!
    Ik heb nu nergens meer last van en jij? heb anderhalve week wel echt buikpijn gehad maar nu niets meer.

Meiden iedereen gefeliciteerd!
    Ik weet nog niet wanneer we het gaan vertellen, soms sta ik echt op het punt om te vertellen, maar mijn man houdt me gelukkig in de hand, want we willen liever nog even wachten, ik vind het wel heel moeilijk om voor me te houden hoor!

13. suuuus

suuuus Actief lid

21 dec 2010
    244
    2
    18
    hallo meiden

hoe is het met iedereen?

@Rianne al een beetje opgeknapt? Leuk idee om het via een ballon aan je ouders te vertellen :)

@marleen; ik herken het wel dat het wachten op een echo lang duurt, ik denk dat alle meiden die nog geen echo hebben gehad toch nog in onzekerheid zitten

@maybe; maak je je er zorgen over dat je geen klachten hebt? ik heb eigenlijk ook niet echt veel klachten, mijn borsten doen een beetje zeer en ik heb af en toe wel buikpijn maarja dat kan aan zoveel dingen liggen, heb je al een afspraak voor een ehco?

@peeter: hoe is het? ben je nog weggeweest voor carnaval :)?

Hier gaat het eigenlijk wel goed, ik heb niet zoveel klachte, en ben vrijdagavond lekker op stap geweest, ik heb gebobt dus geen vragen gehad hhihi. Verder maak ik me af en toe ook wel zorgen of alles goed zit, ik heb nog eens een test gedaan en ik vind dat het streepje niet echt zoveel donkerder wordt, ik zie weleens testen voorbij komen hier waarbij het streepje donkderder is dan de controlestreep. Bij onze vlospraktijk krijg je pas tussen 10-12 weken een ehco. Maar hier in de buurt zit ook iemand die echo's maakt vanaf 6 weken, voor 30 euro...mss dat ik dat toch maar ga doen...hoop dat ik me daarna geen zorgen meer hoef te maken

fijne zondag allemaal!
    liefs Suuuus

14. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    @ Maybe, moeilijk he! Vind het soms ook onwijs moeilijk om er niks over te zeggen. Jullie hebben het nog tegen helemaal niemand verteld? Knap hoor.

@ Suuuus, nee opknappen wil niet echt lukken. Heb nu ook geen idee meer of het nou de zwangerschapskwaaltjes zijn of dat ik toch ook echt grieperig ben.
    Fijn dat je je goed voelt en lekker hebt kunnen stappen!
    Over het testen, ik deed tot vorige week nog steeds iedere week een test. In het begin was mijn teststreep ook steeds donkerder dan de controlestreep. Van de week was hij dus stukken lichter (dus schoot al in de stress). Op het forum natuurlijk gelijk advies vragen, kreeg veel reacties; dan je na de zes te veel HCG aanmaakt waardoor de test het niet meer aankan zeg maar en hierdoor lichter op kan kleuren.
    Als dat je geruststeld dat van die echo, is dat miss best wel een goede optie. Zeker wat om over na te denken.

Fijne zondag allemaal

15. Peeter

Peeter Actief lid

26 jun 2010
    115
    0
    0
    Hey Meiden,
    Hoe gaat het met jullie? Met mij gaat het goed, eigenlijk nog steeds weinig klachten. Ik heb wel nog carnaval gevierd, heb er van gemaakt dat ik me niet lekker voelde en last van m'n maag had, dat ik daarom niet dronk Als we straks vertellen dat we zwanger zijn zal dat denk ik niet bij veel mensen als verassing komen haha. Wij hebben het ook nog steeds aan niemand verteld, willen het eigenlijk voor ons houden tot we de 10-12 weken echo hebben gehad. Nog even geduld dus!

@ Rrianne; vervelend zeg dat je je zo rot voelt. Ik hoop dat het snel beter gaat.
    @ Suuuus; het is inderdaad misschien wel interessant om zo'n echo te laten maken. Ik weet dat het voor mij een hele opluchting was om bij 7,5 week het hartje te zien kloppen. Als je je daardoor een stuk geruster/relaxer voelt is dat denk ik zeker 30 EURO waard.

Zo, ga dadelijk even GTST kijken.....heerlijk!!

Fijne avond allemaal!

Groetjes,
    Peeter

16. suuuus

suuuus Actief lid

21 dec 2010
    244
    2
    18
    hoi meiden,

Rianne, hoe is het? ben je alweer wat aan het opknappen? ik hoop dat het minder donker zijn van de streep idd door het stijgen van hcg komt.....

@Peeter: lijkt me wel moeilijk om je mond te houden ja! ik heb soms ook momenten dat het bijna uit mij barst hihihi :)

Ik heb een afspraak gemaakt voor een echo aankomende vrijdag! ik ben erg benieuwd en hoop dat het een beetje geruststeld!

liefs Suus

17. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hey Meiden,
    Hier een update van mij. Vandaag intake gehad. Ging goed. Zelfs een echo gehad als bevestiging, maar kon niet veel zien helaas. Dus nog maar een paar weekjes wachten op een goede echo.

Ben nu dus 9 weken. Alles is goed. De misselijkheid is gelukkig weg. Alleen vandaag wat te veel gedaan, waardoor ik erg last van m'n bekken heb. Tevens nachts vaker wakker door verschillende redenen. Of pijn of lig niet lekker, naar de wc moeten, enz.

Hoe is het verder met jullie?

18. roadie

roadie Lid

23 feb 2011
    13
    0
    0
    Noord Holland
    Hoi iedereen,

Ik ben ook in oktober uitgerekend, op de 24e.
    Heb gisteren mijn intake gesprek bij de vk gehad, en de 1e echo gelijk erachteraan, en ondanks dat we het hartje nog niet gehoord hebben, (was nog te vroeg), hebben we het wel duidelijk zien kloppen :).

Tot dusver alleen maar wat last van moeheid, en pijnlijke borsten.
    Enne gefeliciteerd iedereen!!

19. suuuus

suuuus Actief lid

21 dec 2010
    244
    2
    18
    @roadie: gefeliciteerd met je goede echo :) lijkt me wel een opluchting hoor!

@dolfijntjes: jammer dat er nog niet veel te zien was, wanneer heb je weer een echo?

20. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hey Suuuus ik heb 22 maart de eerste officiele echo. Deze echo die bij de intake is gemaakt, was meer om de bevestiging te geven dat ik zwanger ben. Merk het wel aan m'n lichaam dat ik zwanger ben, maar heb niet echt het idee. Best wel raar. Maar de kleine ligt nog vrij diep ook omdat het m'n eerste is. Dus hopen dat we dan meer zien en vooral horen. Zodra we de echo hebben gehad willen we het iedereen ook gaan vertellen, dus dubbel spannend :)

Deel Deze Pagina