Iui/ivf/icsi ----->zwanger!!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door dancer4fun, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Een nieuw topic voor alle meiden die via iui, ivf of icsi zwanger zijn geraakt.

En vooral voor de meiden die ik al zo lang ken van het iui-topic en het iui naar ivf-topic. Maar natuurlijk is iedereen welkom die de mmm hebben doorlopen met al zijn up en downs.

hier mijn verhaal:
    In maart 2009 gestopt met de pil. In november nog geen resultaat, dus maar even langs de dokter (ik was toen 37 en wilde niet te lang wachten) Eerst dan maar manlief naar het zh sturen voor een zaadanalyse. Als snel bleek daar het probleem te liggen. Dus voor je het weet zit je in de mmm.

Januari 2010 eerste gesprek bij de vruchtbaarheids kliniek. Allebei onderzocht en allebei een bloedtest en manlief weer een zaadanalyse.
    Maart 2010 de uitslag van de onderzoeken. Alles was prima in orde met mij en behalve het zaadprobleem was met manlief verder ook alles in orde.

Dus toen mochten we eigenlijk gelijk beginnen met iui. Zo gezegd zo gedaan. In september 2010 onze 6de en laatste iui ook mislukt. Eerst op vakantie en in oktober hadden we weer een gesprek bij de gyn.

Dat gesprek was kort maar bondig, het wordt ivf!!! Met alle emoties (fysiek en mentaal) vandien gingen we deze achtbaan in. Onze eerste ivf in december 2010 helaas mislukt. We hadden nog een embryo in de vriezer dus eerst een maandje rust en dan febr 2011 een tp van onze cryo.

Wij wilde, zoals altijd tussen de behandelingen door, de rustmaand niet zomaar voorbij laten gaan, dus hebben we weer heel ijverig met ovutesten "geklust".
    Afgelopen zondag was ik dus 2 dagen overtijd en heb ik maar een testje gewaagd. Ik was helemaal perplex. Er kwam gewoon een 2de streepje te voorschijn. Dat had ik nog nooit gehad. Hoe kan dat nou!!!

Na al die moeite in de mmm is het ons dus toch op de natuurlijke manier gelukt. Ik besef me heel goed dat het nog pril is en dat het nog alle kanten op kan, maar het voelt zo goed. Dit moet hem gewoon worden. Ben voor het eerst in mijn leven zwanger. Dit had ik nooit in mijn stoutste dromen kunnen dromen. Wonderen bestaan dus echt!!

Ik hoop dat de meiden van het iui naar ivf-topic mij heel snel volgen en dat we hier lekker verder kunnen kletsen over onze zwangerschappen.

2. J00S

J00S Actief lid

22 apr 2010
    223
    0
    0
    poli kliniekmederwerkster
    noord-holland
    dancer wat gaaf dat je eindelijk ook zwanger bent. En nog wel op eigen cyclus wat zullen jullie verbaast zijn geweest.
    Voor mij zit het er alweer bijna op (god dank) Ik hoop dat je met volle teugen kan genieten van je zwangerschap

Groet Joos

3. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    hey J00S, dat is een tijd geleden. Spannend hoor voor je, bijna je kindje ontmoeten. Hoe voel je je?

Ja, we zijn nog steeds een beetje in shock. dit hadden we nooit verwacht. NU nog even afwachten of alles goed blijft gaan. Maar mijn gevoel zegt van wel. Het moet gewoon, dit is zo'n groot wonder!!

(mooi ook gelijk even mijn topic geupt, zodat ze ons kunnen vinden:) )

4. J00S

J00S Actief lid

22 apr 2010
    223
    0
    0
    noord-holland
    Hoi Dancer,

Ja idd lang geleden (zou ongeveer 8 mnd :) ) Ik heb niet de meest leuke zwangerschap gehad al heb ik er wel een hele goede vriend bij en dat is mr toiletpot ik geloof dat ik hem meer heb gezien dan ooit voor mijn swangerschap. Ik ben iemand die niet of nauwelijks kon braken nou ik heb de schande goed in gehaald en ben nog regelmatig in de omarming met hem :S
    In het begin van de swangerschap nam 1 van mijn collega's ontslag en was er ook nog eens vakantie tijd ik kon dus gewoon niet thuis blijven veel patiënten op de poli vroegen aan de dr waar ik voor werk waarom ik niet gewoon ziek thuis was met die griep :D ze vertelde dat het een gezonde griep was werden ze nog bezorgder :)
    Mijn vader is 2 wk geleden aan zijn buik aorta geopereerd je kan je voorstellen dat het wat stress heeft gegeven in de aanloop er naar toe.
    Ik heb nu lekker verlof en heb me sinds kort op Hypno birthing gestort omdat ik heel graag een puur natuurlijke bevalling wil en ik ben helemaal stress vrij nu.

Maar hoe is het met jou?zag dat je je ook al had op gegeven voor MvM top hoor en je heb tot nog toe geen kwaaltjes heerlijk ik wist vanaf dag 1 na de IUI dat het goed was dit keer gelijk misselijk heel anders dan de 2 keer daarvoor.

Nou onze kleine man wil er al bijna uit en bij jou moet het nog goed blijven plakken hoor.
    O ja ik mocht al vanaf 5 wk 3 dg mee gaan doen met MvM omdat de test bijna knalde. Hoop dat je niet al te sterk ben van reuk vermogen want echt die troep in de bussen stinkt heel erg :S

nou nu heb ik wel weer genoeg gepraat.
    Groetjes Joos

5. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    jeetje meid, dat is wel heftig. Zo vreselijk misselijk zijn lijkt me geen pretje. En dan nog je vader geopereerd. Hopelijk gaat het nu goed met hem zodat je je helemaal kan concentreren op de bevalling.
    hypo birthing, geen idee wat dat is. Maar als je nu al stress vrij bent is dat een goed teken.

Nou ja, wat nog niet is kan nog komen hoor. Misselijk zijn enzo. Ik hoop het natuurlijk niet maar ja, afwachten.

En tuurlijk doe ik mee met mvm. Ik weet hoe belangrijk het is. En ik had van andere al gehoord dat het behoorlijk stinkt. Nou ja, dat heb ik er wel voor over. ben benieuwd wanneer ze contact gaan opnemen. Vind het allemaal zo spannend.

Vind het super gezellig dat je meekletst in dit topic. Ik merk dat ik meer heb met meiden uit de mmm dan meiden die dat niet hebben meegemaakt. Hopelijk volgen er snel meer uit ons vorige topic. Lijk me echt super.

6. J00S

J00S Actief lid

22 apr 2010
    223
    0
    0
    noord-holland
    Hoi dancer,

Ja wij weten hoeveel pijn en moeite het heeft gekost dit is toch anders als het via de "normale"weg gaat he. Ik ben net achternicht geworden van een heerlijk ventje maar de pijn die het gaf toen ze vertelde dat ze zwanger was en dat het een ongelukje was was toen echt niet normaal.

Ik heb de vole 10 wk volgemaakt met MvM en heb dus het leuke lijstje en het boek gekregen en mocht ik ooit nog een keer zwanger raken van een 2e doe ik het weer vind het echt zo belangrijk.

ja laten we hopen dat de andere meiden ook snel komen bij dit forum er zijn er toch nu al een paar zwanger van het forum ook na de overschakeling naar ivf? (lees nog steeds mee daar)

groetjes Joos

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hey meiden:)
    mag ik ook mee komen schrijven dan.. hahahha

mijn verhaaltje nog even in het kort...

24 februarie 2006 vriend en ik bij elkaar,eigenlijk meteen al een kinderwens vanuit beide kanten.
    3 jaar lang met elke maand overtijd te zijn(dachten we dan he)en honderden testjes de stap naar het zkh genomen.
    daar aangekomen kon de gyn niks vinden bij mij en bij vriend al helemaal niet.. (dit was in december08`)

via via hoorden wij van geertgen in elsendorp meteen een afspraak gemaakt en we mochten 9 maart geloof ik 09` meteen komen. eerste keer dat ze keken naarm ijn eierstokjes werd al snel duidelijk dat ik pco had.
    ik mocht meteen beginnen met gonal-f en pregnyl. dat voor 5 rondes die 5de ronde was blijkbaar wel raak maar is meteen mis gegaan dus wisten we het niet dachten gewoon dat het mislukt was.
    de 6de ronde met gonal-f en pregnyl liep uit op overstimulatie..

januarie 2010 yes het groene licht voor iui eerste iui meteen raak posi test op 16 februarie maar smiddags begon het bloeden al,de volgende dag een nega test..
    daarna nog 2 iui`s wel nog een ronde tussendoor afgebroken door doorbraakbloedingen. dus in juli 2010 kregen we groene licht voor de 1ste poging ivf..
    hier heb ik heel lang voor moeten spuiten uiteindelijk op 23 september punctie gehad van 17 follikels,16 eicellen gevonden.
    8 ivf bevrucht
    8 icsi geinjecteerd op zaterdag waren er nog 4 bruikbare eicellen over.
    27 september naar genk toe voor de tp. daar aangekomen waren er nog 3 perfecte toppertjes over (de 4de was verkeerd gedeelt dus vernietigd)
    terugplaatsing van 1 toppertje en op 8 oktober teste ik voor de eerste keer positief. terwijl ik het totaal niet had verwacht want ik had tegenover alle andere rondes nergens last van.. gewoon helemaal niks..
    9 october en 10 oct. nog steeds positief.. tot nu toe haha

ook ik heb natuurlijk meegedaan aan moeders voor moeders..
    tot 28 december..
    bah stinkflessen ahhaha ben blijd dat ik voor andere meiden een gunst heb bewezen maar ook zeer blij dat ik ervanaf ben hahaha..

8. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    hey babyhope, ja ik ken je nog wel van het iui topic. Leuk dat je hier mee komt schrijven. Toch gewoon leuker met meiden die je al kent.

alweer 20 weken dat schiet al lekker op. Hoe voel je je?
    goed hoor de je ook mvm hebt gedaan. Het is voor een goed doel dus dat gedoe erom heen en de stank neem ik op te koop toe.

vanmorgen nog een testje gedaan. en de test streep is nu net zo donker als de controle streep. Joehoe ben echt helemaal blij. Tis heel gek maar heb gewoon het gevoel dat het goed zit. Het moet gewoon.

9. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goedemiddag dames, mag ik gezellig met jullie mee kletsen? Ik ben nou 9 jaar samen met mij vriend en waren 2 jaar bezig voor ons eerste kindje.! Het zaad van mij vriend is erg slecht er was tegen ons gezegd dat zelfstandig zwanger raken erg moeilijk zou zijn. En toen was ik plotseling zwanger dat was maart 2010 helaas heeft dat niet zo mogen zijn en heb ik met 8 weken een miskraam gehad. We hebben het daarna nog een half jaar zelf geprobeerd alleen niet gekukt helaas. Nu ben ik zwanger van iui...vind het heel erg spannend ben nu 4.2 zwanger. Wil jullie ook feliciteren met jullie zwangerschap

10. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    welkom bloemetjes. en gefeliciteerd met je zwangerschap!!
    Geweldig dat de iui gelukt is. En ik hoop voor je dat alles voorspoedig gaat.
    Wordt al een aardig clubje hier , gezellig hoor!!!

11. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dankjewel dancer4fun jij en babayhope ook gefeliciteerd met jullie zwangerschap..! Wat een wonder dancer4fun dat het toch zo gelukt is wat onwerkelijk hè in het begin?? Lekker genieten hoor is heel belangrijk. Al merk ik zelf dat ik het soms wel moeilijk vind....omdat het nog zo pril is. Heb je al last van kwaaltjes?

12. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    ja, het is zeker onwerkelijk. En je weet dat er nog van alles mis kan gaan. Maar heel eerlijk gezegd zegt mijn gevoel gewoon dat het goed zit. Dus ik snap jou gevoel van het nog niet genieten wel.
    Het heeft gewoon tijd nodig. En straks als we de echo hebben gehad wordt het echter.

de vrouw van mvm belde vanmiddag. Ze komt maandag avond voor de intake. moet ochtendurine bewaren en dan doet ze een test om te kijken of ik al voldoende hcg in mijn urine heb. Ben benieuwd. Kon het vanmorgen niet laten toch nog een testje te doen en die was knal positief!!!

kwaaltjes, nee niet echt. alleen erg gevoelige boobs. verder niets eigenlijk. maar wat niet is kan nog komen.

we gaan straks lekker ergens eten en dan een filmpie. Het is koopavond dus misschien gaan we ook nog even babyspullen kijken.:D

13. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat je dat gevoel hebt is heerlijk en je moet ook eigenlijk zo denken de meeste zwangerschappen gaan goed..! En had ik de eerste keer ook echt het gevoel dat het niet goed zat had ook erge buikpijn toen. Nu is me gevoel ook positief voel me ook heel anders dan de vorige keer. Heb wel steekjes maar dat is normaal...mijn borsten zijn ook gevoelig en ben erg moe....!! Wow kan je je al zo snel aanmelden voor mvm? Ga ik dat meteen doen..! Je hebt een leuke avond voor de boeg heerlijk lekker genieten samen..!

14. J00S

J00S Actief lid

22 apr 2010
    223
    0
    0
    noord-holland
    Hoi Bloemetjes en baby hope,

jullie allebei natuurlijk ook gefeliciteerd. Leuk he dat we allemaal zo een ander verhaal hebben op de weg naar het zwanger worden en dat we elkaar toch zo goed begrijpen :)

@ dancer nou als hij nu zo kanl is dan kan jij maandag gewoon gelijk beginnen hoor meid

15. J00S

J00S Actief lid

22 apr 2010
    223
    0
    0
    noord-holland
    O ja meiden koop niet te veel kleine maatjes voor dat je het weet zijn ze eruit gegroeid en zoals in mijn geval krijg je als je vriendinnen of familie het weten ook veel aangeboden. Wat wel erg leuk is om te doen is bij al die baby winkels je gratis paket aan te vragen en vergeet vooral je paket van je ziektekostenverzekeraar niet dit is gelijk een kraampaket met verband en zijltjes erg handig dus.

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @dancer4fun: gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat bijzonder dat jullie toch via de natuurlijke manier zwanger geworden zijn!

@babyhope: jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap! Jullie hebben ook heel veel moeitje moeten doen voor dit wonder!

@Joos: jij bent al bij de laatste lootjes aan gekomen maar toch nog gefeliciteerd met je zwangerschap!

@kleine maatjes: hier ook op iedereen's advies heel weinig in mt 50 en 56 gekocht....helaas wil mijn dochter niet groeien volgens de normale lijen en heeft tot 4mnd in mt 56 gezeten ;) en ze was maar 47cm bij de geboorte en deed er 8wkn over om van mt 50over te gaan naar mt 56 .....hihi dus wij hebben uiteindelijk zelf in mt 50 meer kleertjes gekocht.

Als jullie het leuk vinden, er is een topic voor aanstaande moeders die via de mmm zwanger geraakt zijn. Jullei zij. Welkom om me te komen kletsen hoor!
    http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap-clubs/241738-aanstaande-mamas-de-mmm.html

Het is een klein clubje maar we hopen natuurlijk dat er snel meer zwangeren bij zullen komen!!

17. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hey meiden:)

@sloppy,joos,bloemetje,en dancer jullie ook van harte gefeliciteerd moppiess..
    tuurlik is het fijn om met mede mmm-ers erover te babbelen tuurlijk we begrijpen elkaar tenminste..

dancer meiss ik zou gewoon zo weinig mogelijk drinken hoor en de urine opvangen net voor ze komt..
    ik had ook ochtend urine opgevangen en het heeft maar 1 uurtje hier op de kast gestaan en de test was zo licht dat ik gewoon was geschrokken,ik heb van haar nog een extra testje gekregen omdat ik zo onzeker was en diemeteen gedaan toen ze de deur uitging. kijk eens naar het verschil.
    de bovenste was met die ochtendurine en de onderste toen ze dus weg ging:) oh ja en ik was 9 weekjes hier

18. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    das ook raar babyhope. Hoe zou dat komen dan? Bij mij komt ze pas savonds om 8 uur en ik moet smorgens als urine opvangen en dan de hele dag laten staan. Nou ja, ik zie wel.

Heb net weer een testje gedaan ( moet er wel mee ophouden wat wordt te gek nu) met ochtend urine die best licht was (had al een paar keer geplast vannacht en vanmorgen) maar de test knalt. Volgens mij is de t-streep zelfs donkerder dan de c-streep.

had namelijk gisteravond best last van mijn buik en dat maakte me onzeker en vanmorgen na het poepen (sorry:)) beetje roze. Nou ja de test zegt genoeg.

Vandaag precies 5 weken zwanger:D

19. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dancer4fun erg is dat hè en maar blijven testen ik ga nu niet meer testen..! Maar wat bedoel je last van je buik?? Het kunnen je darmen zijn en ik heb ook soms last van krampjes of steekjes maar er gebeurdt natuurlijk nu zoveel in je buik...! Probeer je niet al te druk te maken.! ( doe het zelf ook hoor maar je kan niks doen) heb je het leuk gehad gister avond? Meiden bedankt voor de tip betreft het kleding..! Fijn weekend allemaal

20. J00S

J00S Actief lid

22 apr 2010
    223
    0
    0
    noord-holland
    @ Dancer meid ik heb tot zeker 11 wk regelmatig krampjes gehad maar dit is het eerste groeien van je baarmoeder wat raar is omdat er alleen nog maar een klein bolletje in groeit maar toch. Testen ben ik 1x per week blijven doen tot 9wk na de echo toen we het hartje hadden zien kloppen :D

en wat betreft het ochtend urine is het verstandig om het niet in de koelkast hoog te zetten maar in de groente lade hoe kouder het is hoe sneller de hormonen afbreken en anders zorg je dat je nog een kleine plas heb vlak voor dat ze komt want ookal is het van de ochtend het sterks met hormonen door voed is het nog steeds zo dat je de hele dag een hormonen fabriek bent geworden hoor :)

Ik heb vanacht en eigenlijk met regelmaat vandaag oefen weeën gehad best raar hoor maar dan die kleine zo te voelen na een samen trekking is wel weer een beloning. die oefen weeën zijn als behoorlijke menstruatie krampen en houden bij mij nu ongeveer 20 min per keer aan wat wel grappig is om te melden is dat ik door mijn ademhalings oefeningen voor het hypno birthing ze gewoon opvang en bijna niet meer voel na ongeveer 5 min. ben toch zo benieuwd of het me ook lukt als het het echte werk wordt

Deel Deze Pagina