wie nog meer onregelmatig ongesteld na stoppen met pil?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Luv, 16 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luv

Luv Lid

16 jun 2007
    47
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Ik vroeg me af hoeveel vrouwen er eigenlijk na het stoppen met de pil een onregelmatige cyclus hebben. En dan voor hoe lang?

Ik ben in november gestopt met de pil, werd daarna pas na 7 weken voor het eerst ongesteld, daarna duurde het 6 weken, dan twee keer achter elkaar 5 weken, enz. De afgelopen keer heb ik 2 weken lang licht bloedverlies gehad, waarvan zo'n 3-4 dagen normaal bloedverlies. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken :( heeft iemand hier ook iets soortgelijks meegemaakt?

2. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik ben ook in november gestopt met de pil en het is kl*te met die cyclus van mij.. Ik baal er echt van... Al die onzekerheid en dat ontzettend lange wachten.....

3. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    IK ben in oktober gestopt met de pil. Niet om zwanger te worden, maar om te kijken of ik mezelf er beter door ging voelen. Met goed resultaat gelukkig. Voel me veel beter.

Maar ik ben wel onregelmatig ongesteld. Gelukkig niet zulke hele lange cyclussen maar toch niet handig.
    Tot nu toe heb ik: 30-28-32-27-30-32-30-34
    Dus opzich valt het nog mee.

Moet wel zeggen dat ik al onregelmatig was voor dat ik aan de pil begon. Dus was er al bang voor!

4. Luv

Luv Lid

16 jun 2007
    47
    0
    0
    Klint niet zo heel gek Happy... Maar ik kan me voorstellen dat je juist doordat het redelijk regelmatig is, je af gaat vragen of het misschien raak is deze maand als je ongi een paar dagen later komt dan normaal! Wel spannend, binnenkort heb je je eisprong en daarna kan je weer gaan afwachten!

Ik snap wat je bedoelt Marleen! Heb je nog iets van ovulatietesten geprobeerd of getemperatuurd?

5. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ja, ik temperatuur. Testen zie ik nog niet zitten om dat het zo onregelmatig is. Dan kost het me veel te veel testen.

6. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Mijn cyclus is ook knudde. En dan echt letterlijk knudde. Deze week is het heel vaag. Weet niet wat ik ermee aan moet. Al een week af en aan wat bloedingen die niet doorlopen de (ahum ahum) vagina uit, maar blijft zitten. (sorry voor de letterlijke woorden) Als het geen bloed is wat er zit is het dikke slijm.

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik wou zeggen ik had een onregelmatige cyclus... maarre had voordat ik aan clomid begon, helemaal geen cyclus... Heb nog nooit uit mezelf een eisprong gehad.

Voor de meiden die wel een onregelmatige cyclus hebben, zou ik advieseren om te gaan tempen. Want dan weet je tenminste zeker dat je een eisprong heb gehad.

8. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Ik temp ook al sinds maart. Heb tot nu toe maar 2 eisprongen gehad. Mijn cyclussen zijn tekort voor een normale eisprong.

9. Kejay

Kejay Niet meer actief

ik ben na de prikpil helemaal niet meer ongi geworden.
    Na een jaar mocht ik het opwekken met hormonen. Sindsdien al 2 keer uit mezelf ongesteld gewprden :p

10. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Op zich valt het wel mee he, maar toch niet echt regelmatig. Het is voor ons nu de eerste ronde. En heb besloten pas als ik na 34 dagen niet ongesteld ben te testen!

Maar als je gaat tempen, moet je dat toch elke dag rond de zelfde tijd doen?

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Jup... en het liefste rectaal. aangezien je bv met je mond open geslapen kan hebben (is dit een nederlandse zin hihi) en dan kan je temp afwijken!

12. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Jessica. Ik dacht dat lange cycli vervelend zijn, maar zulke korte ook zeg! Ze zijn wel heel erg kort he... Balen joh!

13. 1of1

1of1 Lid

24 mei 2007
    21
    0
    0
    Ik heb eindelijk eens uitgezocht hoe lang ik nu precies van de pil af ben en dat is sinds vorig jaar maart. Sinds die tijd erg onregelmatig en sla soms zelfs een maand over :( Ik had vorig jaar nog niet de bedoeling om zwanger te worden, maar nu wel en dat is toch wel iets lastiger als je geen regelmatige cyclus hebt.

Dus begin deze maand maar eens langs de huistarts geweest en zij was erg begrijpend en heeft het één en ander in mijn dosier gezet. Ik moet nu 3 maanden een temp curve maken en als daaruit blijkt dat ik geen eisprong heb kan ik gelijkt naar een gynacoloog, als ik wel een eisprong heb moet ik gewoon heel vaak en veel klussen :D (en een jaartje proberen...)

Mij is het persoonlijk erg goed bevallen om toch eens met de huisarts te praten en we zijn dus nu al een anatal dagen aan het tempen.

De temp ging omhoog na de eisprong toch? hoeveel dagen zit daar tussen?

14. Luv

Luv Lid

16 jun 2007
    47
    0
    0
    Wat balen Jessica! Helemaal niet zo bij stil gestaan dat korte cyclussen ook kl**e kunnen zijn!

1of1 - Volgens mij zit 1-2 dagen tussen ovulatie en temp stijging. Ik heb ook een paar maanden getempt toen ik net was gestopt met de pil. Ik had wel uiteindelijk wel elke maand een stijging, maar die duurde meestal maar zo'n 9-10 dagen, wat zou duiden op een te korte luteale fase... :(

Maar ik denk dat ik het nu weer ga beginnen, dan heb ik tenminste iets om aan de huisarts te laten zien als ik zou moeten gaan. Ik heb nu ovulatietesten gekocht deze maand, maar die maken me alleen nog maar meer in de war! Ik had afgelopen maandag een positieve, dus was ik blij, maar toen heb ik er gisteren een voor de grap gedaan, was die ook positief! En vandaag ook! :( Ik snap er niets meer van...

15. Hier ook een onregelmatige cyclus. Dit was voor het stoppen met de pil niet anders, dus eigenlijk was het wel te verwachten, maar het is inderdaad wel erg lastig.

Ik ben nu voor de 2e ronde aan het tempen, geeft meer rust dan die ovulatietesten, moet ik zeggen.

Je temp gaat na eisprong de volgende dag meteen omhoog. Als je temp drie dagen is gestegen kun je er vanuit gaan dat op die eerste dag je eisprong is geweest.
    FF geeft dan een kruis als ie drie dagen is gestegen en hoger is dan de 6 dagen ervoor.

Succes meiden! Onze tijd komt ook!

16. Ik ben eind maart gestopt met de pil, en nog steeds niet ongi :(

Wel heb ik af en toe een heel licht druppeltje bloed.

17. Luv

Luv Lid

16 jun 2007
    47
    0
    0
    Balen Deborah! Ik heb gelezen dat sommige vrouwen 3 maanden lang niet ongesteld worden na het stoppen met de pil, dat dat normaal is. Een vriendin van mij deed er ook 2 maanden over. Maar het is inderdaad heel vervelend! :(

18. Ja dat heb ik toevallig ook al een paar keer gelezen!

Het is inderdaad erg vervelend :rolleyes:

19. Visjes

Visjes Bekend lid

2 jan 2007
    592
    0
    0
    Lange cyclus is inderdaad vervelend... weet er alles van. Ik ben niet zozeer onregelmatig, maar meer lange cyclussen. Dat vind ik ook best vervelend. Ik ben vandaag begonnen met tempen. Maar is het zodra je temperatuur omhoog gaat je je eisprong hebt gehad?

20. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Hier ook een onregelmatige cyclus .

Ik ben in okt gestopt met de pil en sindsdien heb ik onregelmatige cyclus .
    Ik sla altijd een maand over .

Sinds 9 mei lopen we bij de gyn , er is een zaad onderzoek gedaan maar dat was goed en mijn bloed is onderzocht op chlamydia maar daaruit blijkt dat er niks aan het handje is .
    De gyn heeft 2 keer een inwendige echo gedaan en op die moment was er niks te zien , geen slijm geen ei helemaal niks dus ......

Op advies van de gyn moet ik nu de eerst komende menstruatie de 3e dag bloed laten prikken en aan de hand van die uitslagen gaat hij medicatie op starten om een eisprong op te wekken ........

Mijn gevoel zegt dat dit allemaal nog heel lang gaat duren bij mij.....

L.sybje

Deel Deze Pagina