PRIKPIL!En wat daarna...

Discussion in 'Zwanger worden' started by puzzcat24, Jun 17, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik heb 2 jaar lang de prikpil gebruikt,en ben 15 maand geleden gestopt heb 9 maand gewacht op mijn ongi...
    En nu na 5 maand ongi gehad te hebben,een aggressieve EISPRONG!
    Ligt het aan mij,of is het de prikpil?
    gr ikke!

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    denk zelf dat het aan je prikpil ligt.. een vriendin van me is een jaar of twee geleden naar de huisarts geweest om de prikpil te vragen..maar die kreeg ze niet omdat de meeste huisartsen liever geen prikpil voorschrijven aan jonge meiden omdat het veel langer duurt dan de gewone pil voor de hormonen weer uit je lichaam zijn..weet niet precies hoe het zit maar dat werd haar toen verteld.

liefs kaatje

3. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    1,156
    0
    0
    ik had de prikpil al op hele jonge leeftijd gebruikt en ik moest op den duur verplicht stoppen omdat ik gewoon menstrueerde. toen ik gestopt was had ik het geluk dat ik na 8 maanden zwanger was geworden. na mijn zwangerscahp ben ik toen aan de normale pil gegaan en nu duurde het 9 maanden eer ik zwanger werd dus ik denk dat het per lichaam verschilt hoe snel de hormonen uit het lichaam gaan

maar idd de prikpil word liever niet gegeven

4. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    hoi allemaal,
    Omdat ik zeer ziek was van mijn menstruatie extreem veel bloedverlies en buikpijn en flauwvallen Ik kon niet naar school 3 dagen in de maand en daarna niet werken ... en dat elke maand.. toen heb ik 10 jaar geleden zonder problemen de prikpil gekregen van mijn huisarts. Voor mij een geweldige oplossing en lekker 10 jaar niet ongi geweest...
    En dan nu .. ik ben 2005 gestopt met spuiten laten zetten Ik wist dat het dan gemiddeld een jaar duurd voordat je ontpilt bent ! kan iets langer kan iets korter.... Ik ben nu een maand of 12 regelmatig ongi en ben ook nog niet zwaner.
    Alles bij elkaar ben ik dus ook al bijna 2 jaar bezig of hoe je het mag noemen.. En het duurt me te lang hoor. Deze maand ovu testen gebruikt om ook eens iets te gaan proberen en na de vakantie in aug gaan we naar de dokter om e.e.a. maar eens na te laten kijken.
    Je bent dus niet alleen ! hier een beetje hetzelfde verhaal maar wat duurt het wachten lang zeg pf....
    1 ding snap ik niet was is een agressieve eisprong ! ?
    Groetjes van Emma

5. puzzcat24

Nou ik heb sinds 2 mnd last van mijn ei alsof ik ongi word zeg maar,en heb spotting (bloedverlies zegt de gyn) als ik de eisprong heb.
    Vind het zelf aggressief want nu ben ik elke 2 weken aan het "pijnen" :confused:
    hihihi straks weet ik het verschil niet meer tussen ongi en eisprong :(

maar bedankt voor jullie reacties! :D

6. Echeveria

Echeveria Lid

Jun 10, 2007
    48
    0
    0
    He hoi,

Ikzelf ben in januari 2006 begonnen met de prikpil omdat hier minder hormonen in zouden zitten dan in de "gewone"pil. Na deze prik 2 keer gehaald te hebben heb ik besloten om er mee te stoppen. Ik voelde me er toch niet prettig onder. Sinds ik begonnen ben met de prikpil ben ik niet meer ongi geweest. Hiervoor moet ik nu naar de gyn. Gelukkig ben ik nu sinds 10 juni weer ongi, maar de afspraak bij de gyn laat ik gewoon staan. Toch eventjes laten nakijken of het allemaal OK is, want we willen nu wel graag voor een kindje gaan. Dat het met de prikpil langer kon gaan duren wist ik al, maar dat het zo lang kon gaan duren voordat je weer een bloeding kreeg wist ik niet. Ik begin er dus ook nooit meer aan. Ik hoop dat het zo nog een beetje een duidelijk verhaal is.
    Groetjes Puck

7. Kejay

Kejay Niet meer actief

de prikpil is in een woord gewoon k*t

8. puzzcat24

Amen!
    hihihih ;)

9. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Zeg dat wel,heb op m'n 14e(!)van de dokter de prikpil gehad,omdat ik altijd veel en heftig ongesteld was.Ik heb ze ongeveer 1,5 jaar gehad,en een jaar daarna had ik nog steeds 'naweeën' :(

(hoofdpijn,ruim 15kg zwaarder,etc,...)

10. ladypink

ladypink Fanatiek lid

Jun 3, 2007
    1,360
    0
    0
    hier ook iemand die gestopt is met de prikpil bah wat een klote ding wou dat ik er nooit aan begonnen was heb het maar 3 maanden gebruikt.
    de reden dat ik gestopt ben was dat ik schijnzwanger werd van de prikpil ik had een buik van iemand die 4 maanden zwanger was ik ben nu ongveer 4 weken geleden westopt en nu al 3 en een halve week onafgebroken ongesteld moet ik hiermee naar de HA of nog afwachten ik had eerst zo iets goed begin dat ik dus wel ongi werd maar dit is toch niet normaal ?

11. angeloflove

Apr 4, 2007
    93
    0
    0
    @ladypink ik zou toch even de ha bellen voor alle zekerheid en mischien dat ze kunnen kijken wardoor het komt..

zelf heb ik ook de prikpil gebruikt maar das eens maar nooit weer de uitwerkingen daarvan waren verschrikkelijk ben behoorlijk er ziek van geweest en het duurde 8 maanden voor mijn menstruatie weer op gang kwam en duurde weer heel wat maandjes om zwanger teraken ..
    mijn schoonzusje heeft er 2 en half jaar overgedaan om zwanger teraken na gebruik van de prikpil..
    dus vandaar eens maar nooit meer..
    meiden veel succes met zwanger worden en hoop dat het snel raak mag zijn..en dat alles goed gaat...

greetz

Share This Page