1e ronde Clomid...en wat volgt er nu?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Geaaaaaatje, 10 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Sinds gisteravond ben ik aan de Clomid. Ik zit nu op de vijfde dag van mijn ongi. Volgende week woensdag (12e cyclusdag) moet ik weer naar mijn fertiliteitsarts voor een echo. Ze kijkt dan hoe het met de eitjes staat.

Door de spanning heb ik eigenlijk vergeten te vragen hoe alles verder gaat verlopen m.b.t. klussen e.d. Moeten we nu ook de echo afwachten voordat we mogen klussen? Of mogen we bijvoorbeeld van het weekend al wel aan de slag? Wat wordt er meestal geadviseerd en wat kan ik allemaal nog meer verwachten?

Verder is er afgelopen dinsdag ook bloed geprikt voor een uitgebreid bloedonderzoek. Wat houdt dit eigenlijk in? Tijdens mijn eerste onderzoek was ook al bloed geprikt. Ik was toen niet ongi. Zijn er als je ongi bent nog meer dingen uit je bloed te halen?

Wie heeft hier verstand van...? Laat het me maar weten.

xxxies

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

hee meid, hiero ook eentje die Clomid neemt. Maar kom eens kijken bij 'vruchtbaarheidsbehandelingen', daar zitten nog veel meer meiden in hetzelfde schuitje als jij..... succes!

3. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    hoi ik heb zelf 8 maanden clomid genomen,
    ik denk vooral dat je je kunt verwachten aan pregnil ook. clomid en pregnil worden veel gecombineerd dus niet van de eerste maand denken als het niet zo best gaat dat het al niet werkt!
    clomid is om het eitje te doen rijpen maar bij mij rijpte mijn eitje maar het sprong niet en dan komt pregnil vanpas!

voor de rest is het best om niet te klussen vanaf 3 dagen voor je eisprong en dan de dag van je eisprong zijn de zaadjes van je man nog sterker dus nog meer kans op een bevruchting.

is je man ook al getest op de beweeglijkheid enzo van de zaadjes?bij mij waren ze dit vergeten te testen en maar na 4 maanden getest.

4. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    hoi

ik moet nog met clomid beginnen eerst moet ik 5 dagen aan de provera om me ongi weer optewekken en dan dag vijf van me ongi mag ik beginnen

5. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    hoi mvjason,

je mag je allesinds verwachten aan een lange ongi hoor ik heb van de eerste keer provera 2 weken ongi geweest en van de 2e keer 3 volle weken ongi!

6. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik heb al vaker provera gehad en alle keren was ik maar 5 dagen ongi

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

@grace20.. ik denk dat dat ook per vrouw verschillend is! Ik heb zelf ook primolut gehad (zelfde als provera) maar ben gewoon 'normaal' ongesteld geweest.

Plus als ts zou ik me niet al te druk maken over Pregnyl, aangezien dat in heel weinig gevallen wordt gebruikt, (van de 15 die ik ken met clomid, zat er maar 1 aan de pregnyl)

De bloedwaardes worden gechecked op je hormoonwaardes. Welke hormonen er te weinig of juist te veel in zitte, vaak wordt na je eisprong ook je bloedwaardes gechecked (is niet altijd zo)

En over klussen.. ik weet niet of het zaad van je vriend/man al gechecked is, maar daar wordt nogal uiteenlopende adviezen over gegeven. Als het zaad 'normaal' is, heb je met elke dag klussen een kans van 33% iedere maand en met om de dag klussen 35%.

Succes!

8. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    @grace20 en @wendyp: Mijn vriend zijn zaad is getest en dat was helemaal ok. Was heel blij dat daar niks mee aan de hand was, want heb liever zo weinig mogelijk problemen. Het geeft rust als je steeds weer wat van die enge dingen die voor kunnen komen van je lijstje kan strepen.

Voelde me vandaag trouwens niet zo happy van de Clomid. Heel moe en best wel chaggie...want heb vannacht heel slecht geslapen...veel wakker geworden.

@Grace20: je zei dat je 3 dagen voor je eisprong beter niet kan klussen, maar hoe moet ik nou weten wanneer dat is? Ben de afgelopen keer 7 maanden niet ongi geweest...en van het weekend werd ik spontaan ongi. Dat was wel een gelukkie eigenlijk. Maar heb dus geen regelmatige cyclus gehad sinds dat ik met de pil gestopt ben. Kan ik dan nu tellen zoals bij een beetje een gewone cyclus of is het nog steeds één grote gok?

xxxies

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dat ken ik.. shaggie enz.. Wacht maar tot de opvliegers pffff...

Sorry praat even voor mijn beurt, maar je krijgt op dag 12 een fm toch? Dan gaan ze meten hoe groot je follikel is, dan moet je waarschijnlijk nog een keer of nog een aantal keer terugkomen, dan weet je eigenlijk wel wanneer die ongeveer springt.

10. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    He Wendyp,

Maakt niet uit dat je voor je beurt praat hoor. Leuk dat je reageert!

O jee opvliegers...wel van gehoord maar weet eigenlijk niet of ik het ooit gevoeld heb. Maar ik kom er vanzelf wel achter. Maar ik heb het er voor over hoor!

Jij bent dus na de behandeling met Clomid zwanger geraakt? Hoe lang zijn jullie in totaal ongeveer bezig geweest om zwanger te raken?

xxxies

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Die opvliegers zijn gelukkig wel mee te leven.. een touwtje om je teen als je naar buiten gaat ;) hihi

Ik ben 1.5 jaar bezig geweest om zwanger te raken. Ff mn periode in het kort. 9 maanden niet ongesteld, naar de gyn, 6 maanden aan de clomid, wel eisprong niet zwanger. zaad van mn man was enorm veel, maar traag. 2 maanden pauze, want we gingen trouwen en in die laatste maand ben ik zwanger geraakt, zomaar. Zou een gesprek hebben voor iui, maar dat hoefde niet meer :D

12. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Het was dus een complete mooie verassing voor jullie. Het is jullie ontzettend gegunt!

Wij zijn al een goed jaar bezig om op de natuurlijke manier zwanger te raken. Maar zonder een eisprong wil dit natuurlijk niet lukken. Mijn laatste cyclus was 7 maanden. Gewoon niet leuk meer al die onzekerheid. Voelde me echt zo ongelukkig toen. Het idee dat er nu echt iets aan gedaan wordt doet me heel goed!

xxxies

Deel Deze Pagina