Wie slikt er foliumzuur? terwijl je probeerd zwanger te worden?

Discussion in 'Zwanger worden' started by liane, Dec 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liane

liane Fanatiek lid

Nov 12, 2008
    3,349
    0
    36
    Female
    ik ben erg benieuwd wie er allemaal al foliumzuur slikt terwijl nog niet of misschien niet zwanger bent, maar wel bezig bent om zwanger te worden :)

ik heb bij mijn meisje, pas foliumzuur geslikt terwijl ik al zwanger was, ik wist het niet en de huisarts zei het toen.
    maar toen zei hij ook dat je het ook van te voren kan slikken.

ik slik het nu nog niet, maar twijfel er aan om er mee te beginnen.

2. dina88

dina88 Fanatiek lid

Nov 7, 2008
    2,360
    235
    63
    Female
    Arnhem
    ik slik nu voor de 23e maand foliumzuur, ik blijf het ook slikken totdat ik zwanger ben, en dan ook natuurlijk nog :p

3. co1984

co1984 Actief lid

Nov 17, 2009
    150
    0
    16
    ik slik etos zwanger worden ( hier zit ook foliumzuur in ) vanaf de dag dat ik gestopt ben met de pil 1 nov . volgens mij is het wel goed om voor de tijd al met foliumzuur te beginnen.:)

4. Mir27

Mir27 Actief lid

Oct 4, 2009
    306
    1
    0
    Hoi,

Zoals ik altijd begreep moet je het slikken als je een kinderwens hebt en als je zwanger bent tot 12 weken geloof ik....

Ik slik hem ook hoor...

5. liane

liane Fanatiek lid

Nov 12, 2008
    3,349
    0
    36
    Female
    kunnen deze pilletjes over de datum zijn?
    ik heb denk ik nog een potje van mijn eerste zwangerschap.

ik heb zelf een beetje moeite met pilletjes slikken, doe een aspirintje door 4en :p
    maar dan ga ik er ook mee beginnen :)

bedankt voor jullie reacties!

het is toch ook zo dat de kindjes schoner eruit komen?
    dat zeiden ze tenminste bij mij bij de bevalling, mijn meisje was zo schoon en toen zeiden ze jaa dat komt omdat je foliumzuur hebt geslikt.

6. Schildpad

Schildpad Actief lid

May 3, 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Mijn HA had het ook aangeraden om alvast folium te slikken toen ik was gestopt met de pil. Dat als je dan zwanger bent dat je dan een soort van buffer al in je lichaam hebt zitten voor het vruchtje wat moet gaan groeien in je buik.

Na een paar maanden folium geslikt te hebben en nog steeds niet zwanger te zijn was ik ermee gestopt. Pas toen ik 6wk zwanger bleek ben ik het weer gaan slikken. En mijn meisje zit tot nu toe kerngezond in mijn buik. De HA raad het natuurlijk niet voor niets aan dus je zou het gewoon kunnen gaan slikken. Er zitten voor zover ik weet geen gekke bijwerkingen aan als je het slikt en miss de eerste paar maanden nog niet zanger bent.

7. liane

liane Fanatiek lid

Nov 12, 2008
    3,349
    0
    36
    Female
    gefeliciteerd!!! en gelukkig is de baby gezond! :)

ik ga het ook elke avond proberen, ben zo muts met pilletjes te slikken!

ga zo eens kijken of ze nog steeds in het nachtkastje liggen, en of ze niet over de datum zijn.

8. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier ben ik er mee begonnen. Bij mijn vorige zwangerschap ook vanaf het moment dat we het gingen proberen.

9. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Gewoon vanaf je babywens beginnen!
    Dan heb je een buffer, zodat je kindje al foliumzuur heeft voordat jij de positieve test hebt.
    Die eerste dagen/weken (ook als je nog niet weet dat je zwanger bent) groeit de baby het hardst en heeft ie het foliumzuur het hardste nodig.

Tegen open rug/schisis/hart en nierafwijkingen etc.

Erg belangrijk dus.
    En die tabletjes kosten zo goed als niks, dus waarom zou je het niet doen?

10. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

Jun 25, 2009
    843
    24
    18
    Female
    Ik slikte het bij mijn dochtertje toen ik wist dat ikzwanger was.

En nu slik ik het ook ben ook nog niet zwanger (mischien wel haha)

11. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    3,337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    ik slik ook etos zwanger worden al vanaf de dag dat ik gestopt ben met de pil dus 30 oktober.
    Mij werd het aangeraden om er eerder mee te beginnen veel succes met zwanger worden:)

liefs brenda

12. Maya82

Maya82 Actief lid

Nov 9, 2009
    337
    0
    0
    België
    hier ook ermee begonnen zodra we de knoop hadden doorgehakt!
    ik neem het nu in zoals men pil vroeger, de gewoonte blijft en das handig!

13. Alita

Alita Niet meer actief

vanaf je babywens zo heb je al een goede balans...

14. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

Nov 25, 2009
    817
    0
    0
    Yup ook ik slik Foliumzuur :) Ben ermee begonnen Op de dag dat ik me laatste pil slikte :)

15. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
  16. lautjep

lautjep Niet meer actief

ik ben op advies van een vriendin weken voor ik met de pil stopte begonnen met die pilletjes. Ik slik ze al ruim 4 maanden. het is verstandig om te doen hoor ik van alle kanten.
    ik doe het liever dan er later achter te komen dat ik het had moeten doen en dat het dan dus mis is.

17. misa

misa Niet meer actief

Ik slik ook foliumzuur (gravitamon).
    Ik ben er al mee begonnen 4 weken voordat ik met de pil stopte. Ik ga er ook mee door todat het niet meer nodig is!

Ik vind het belangrijk om er alles aan te doen zodat het kindje gezond is/wordt/blijft!

18. Gabbel

Gabbel VIP lid

Apr 21, 2008
    6,555
    14
    38
    Gelderland
    Ik slik het nu al 26 maanden.

19. liane

liane Fanatiek lid

Nov 12, 2008
    3,349
    0
    36
    Female
    dank je wel voor jullie reacties! :)

ik ga het zeker ook slikken!

mijn broertje had schisis of heeft het nog, ik weet niet of je het nog hebt als je er al aan geopereerd bent enzo.
    maar ik wist niet meer dat foliumzuur daartegen helpt, of misschien heb ik dat nooit geweten, wel van een openruggetje enzo.

20. Margootje

Margootje Bekend lid

Sep 8, 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze raden altijd aan om ongeveer 2 maanden voor je zwanger wordt al te beginnen met foliumzuur omdat je lichaam dan een voorraadje kan aanleggen. Toen ik stopte met de pil, ben ik met etos zwanger worden begonnen en daarna ben ik overgestapt naar enkel foliumzuur. Foliumzuur voorkomt volgens mij ook een hazenlip en waterhoofdjes. Zeker de moeite dus om het te slikken!

Share This Page