Ik ben sinds vandaag lid van dit forum. Via een vriendin van mij ben hier terecht gekomen. Ik zou graag mijn verhaal willen vertellen, omdat ik merk als ik het opschrijf dat dit mij goed doet. Ik ben nu 28 jaar en helemaal happy met mijn vriend. Alleen missen we 1 ding en dat is een kindje. Vorig jaar augustus ben ik gestopt met de pil. Natuurlijk wisten mijn vriend en ik dat het niet 123 raak zou zijn, maar dat we nu al bijna anderhalf jaar moeten wachten hadden we ook niet gedacht. Elke maand was het weer een teleurstelling als ik ong werd. Op 22 nov was ik het zat en ben ik naar de gyn gegaan. Daar werd me een beetje uitgelegd wat we allemaal gaan doen. Er werd wel al een uitstrijkje gemaakt en werd er gekeken hoe mijn baarmoeder is. Daar zag ze dat ik vruchtbaar was en dat ik mijn eisprong zou krijgen of net had gehad, dus kreeg ik huiswerk mee Maar als ik toch ong zou worden moest ik op mijn derde dag van mijn cyclus bloed laten prikken en op de 12de dag een inwendige echo laten doen. Ook moesten mijn vriend en ik naar een Fertiliteitverpleegkundige, daar kregen we heel veel te horen, wat we gaan doen en heel veel dingen uitgelegd. Mijn vriend's sperma moest ook zo snel mogelijk gecontroleerd worden, zodat we dat dadelijk allemaal weten of dat goed is. Op 1 dec moest ik ong worden, maar dat bleef uit. dec test gedaan, maar helaas. 6 dec ong geworden. Omdat ik op mijn eerste dag van mijn ong moest bellen voor een afspraak voor de inwendige echo dit ook direct gedaan. maar krijg ik te horen dat ze in week 50 geen testen, echo's e.d. meer doen. Ik moest maar wachten tot mijn volgende cyclus. Wat is dat klote zeg, ben ik uiteindelijk toch ong geworden dan wil ik ook zo snel mogelijk gaan beginnen met al die testen. Vind het namelijk allemaal al erg eng. Stop de gedachten van "geen kinderen kunnen krijgen" al de hele tijd weg, denk al de hele tijd "alles komt goed, wij krijgen ook een kindje" En dan moet ik nu ook nog een maand extra wachten, duurt het nog een maand langer. Wat heb ik zitten te huilen. De hele dag voelde ik me zo onzettend down (heerlijk toch die hormonen.... not) Morgen ga ik wel maar bloed laten prikken, heb ik dat in ieder geval gedaan. Natuurlijk zie ik overal zwangere, overal kindertjes, vrienden met allemaal kinderen, mijn schoonzus en schoonbroer met 2 prachtige kinderen, mijn zus die zwanger is en in febr is uitgeteld. Wat ben ik blij voor haar, maar ondertussen ook zo jaloers, zo oneerlijk vind ik het. Maar ja wat doen we er nu aan, alleen maar wachten, en weer gaan uitrekenen wanneer ons moment weer is. Wachten totdat mijn volgende cyclus is en dat we dan wel kunnen gaan beginnen, wachten totdat er wel een keer op de test "zwanger" staat. Wat ben ik benieuwd hoe ik daar op reageer...... Fijn dat ik mijn verhaal kan neer zetten, dit doet men goed, fijn dat we er met zijn alle over kunnen praten. Zo weet je dat je niet de enige bent. En toch vind ik het ook heel leuk om te lezen van de mensen die wel zwanger zijn en van alles voelen, hopelijk heb ik dat ook snel genoeg.
meid, goed dat je je hart lucht! Wees welkom bij de ''zwanger worden clubs''. Daar kun je bijv. terecht bij dames die net als jij ook al langer bezig zijn. Of bij dames die in de MMM zitten.....
Allereerst welkom op het forum Te 2e.... wat rot om te lezen dat je nu weer een cyclus moet wachten voor onderzoeken... Ik denk dat je hier veel meiden in het zelfde schuitje zult treffen... Ik ben er zelf 1 van Ik zelf ben in juni 2009 gestopt met de pil, loop vollop in het ziekenhuis, alle onderzoeken gehad, hormonen gebruikt, een IUI behandeling gehad, geopereerd aan een cyste die veroorzaakt was door de hormonen, gestopt met hormonen en nu wachtend op een belletje vanuit t ziekenhuis hoe en wat nu verder... Ik wil je heel veel suc6 wensen met de weg die jullie moeten lopen en hoop dat het snel raak is voor jullie... Ook hoop ik dat alle uitslagen van onderzoeken goed zullen zijn
aller eerst wel kom op het forum. En schrijf het maar van je af wat je voeld meis dat lucht op. Ik hoop dat je hier al je vragen kwijt kunt en er de antwoorden op krijgt die je verder helpen. Wat rot dat je nog een ronde moet wachten voor je verder geholpen word knuf daar voor. En lees je maar goed in hier op het vforum, er zijn meer gedeeltes waar je je vragen kunt stellen. bv bij vruchtbaarheid, enz iets meer te weten komen over de mole molen. Zijn er vragen schroom niet stel ze gerust de meiden hier proberen je zo goed mogelijk te helpen. Succes met zwanger worden.
Goed dat je je verhaal hebt gedaan.. zelf merk ik dat dit forum zo'n steun kan zijn in moeilijke situaties.. echt zo super..(andere situatie maar wel steun)... Je kunt hier zoveel lezen en leren.. echt geweldig.. de ervaringen van iedereen...en wanneer je je een keer ontzettend rot voelt zijn "we" er ook om je hart te luchten en je moed in te spreken.. Ik las hier als onderschrift een keer: Je mag de moed verliezen, maar nooit de hoop opgeven.. zo mooi en zo knap als je dit na al die maanden soms jaren proberen nog kunt zeggen.. heb er alleen maar veel RESPECT voor... Heel veel succes en hopelijk (we duimen mee) mag je hier snel een mooie test laten zien en al je zwanger ervaringen delen.... Knuff
Welkom hier en wil je veel succes en sterkte toewensen.!Je kan altijd even terugvallen hier op het forum en je hart luchten,doet al zoveel.
Je gevoel is heel begrijpelijk. Je wilt iets graag en bedenkt vooraf wel dat er een poosje overheen zal gaan maar niet dat het misschien wel 2 jaar zal duren. De tijd kruipt en iedereen om je heen lijkt wel op die roze wolk te zitten. Gelukkig zijn er heel veel gevallen bekend van mensen die een klein steuntje in de rug nodig hebben door bv iui en dan ook mogen genieten van de roze wolk. Heel veel succes en hopelijk is het voor jullie ook snel zo ver!
Welkom! Wat een rot gevoel he? Elke maand die onzekerheid of beter gezegd...die hoop! Schrijf hier lekker alles van je af wat je wil schrijven.
Dank jullie wel voor de lieve reacties die jullie sturen, dit doet me inderdaad goed. Als ik vragen heb stel ik ze. Groetjes Whitney
Neerschrijven lucht altijd (iets) op meis! En later is het leuk terug te lezen hoe alles gegaan is (hoop ik dan!) Balen dat vanaf week 50 niks meer te doen is.. Kan denk ik ook wachten tot het nieuwe jaar hele dikke knuffs!!
Ik wil je sterkte wensen in deze moeilijke tijd. Ik heb het niet zelf meegemaakt, in tegendeel ik ben 2 keer in 1 keer zwanger geraakt, maar de gedachte dat je wens zo groot is en dat je maar niet weet waarom het niet lukt lijkt me verschrikkelijk. Ook ik wil je dus bij deze een hart onder de riem steken en ik hoop dat ik je snel mag verwelkomen (en alle andere dames die in het zelfde schuitje zitten) in het zwangeren gedeelte van dit forum. Sterkte en heel veel succes!