Hoi Ik heb zn 2 jaar geleden een tese operatie ondergaan aan 2 kanten. Hieruit hebben we naar 3 pogingen in Nijmegen geen succes gehad. De laatste ivm laatste rietje en 4e poging in Gent hebben we het geluk gehad dat we eindelijk een geslaagde poging hebben ondergaan. Dochter is nu 1 jaar en gezond en we zijn echt zeer gelukkig dat het allemaal na jaren gelukt is. Maar nu het volgende. Na de tese is er ook nog een flinke ontsteking ontstaan aan mn testikels. Hier voor een half uur durende operatie ondergaan die niet te verdoven was. Narcose was geen optie ivm zeer ernstige bijwerkingen die tot wel een jaar aanhouden bij mij. Dus echt afgezien maar alles overleed haha. Nu is er zo veel weefsel verwijdert dat ik nu met nog al wat klachten zit. Libido is 0,0 Spieren zwakken erg af en mijn hobby bodybuilding is niet meer uit te voeren in verband met kracht en spier verlies. Extreem moe Zwak en geen energie om inspannende dingen uit te voeren Zeer veel zweten bij minimale inspanning en flinke nachtelijke zweet aanvallen. Veel vet toename rondom buik (buikspieren waren altijd zichtbaar geweest) Zn 10 kilo afgevallen maar flink in vet percentage aangekomen zat rond de 10 a 12% voorheen nu ruim 16% Soms zeer agressief vooral in het verkeer. Voorheen de rust hem zelve. Maar soms erg emotioneel wat ik voorheen nooit heb gehad. Paniek aanvallen in drukke ruimtes of bvb in de file of winkel of drukke lift. Of lange wachtrij. Pijnlijke bulten onder de tempels. Al regelmatig naar de dokter geweest en die gooit het steeds op stres van de hele situatie voorheen en de drukke tijd ivm de opvoeding van onze dochter. Ben echt super blij met mijn dochtertje en zou het zo weer doen. Maar dit gaat wel ten koste van leuke dingen doen met haar en vooral met mijn vriendin. Iemand hier ervaring mee of advies over wat ik hier tegen kan doen? Er zit niks negatiefs in mijn leven en zo goed als geen stres. Ik heb mijn vermoedens dat het toch door de tese of ontsteking is gekomen. Maar dit wordt tegen gesproken door de doktor. Mijn testikels is nog maar de helft van over na de jaren er na. Dit kan toch invloed hebben op een hormoon of iets dergelijks? Ben ik een van de weinige mannen die hier last van heeft of is dit normaal en gaat dit gewoon over? Sorry voor het lang verhaal haha Gr
@Robertv heftig verhaal, mijn man heeft in 2016 ook een TESE gehad aan beide kanten helaas zonder resultaat. Hij moet nu wel elk paar maanden naar de docter om testosteron te testen. Er is namelijk kans dat na deze operatie de aanmaak daarvan verminderd of weg valt. Als dat gebeurd dan heeft dat invloed op je libido, spierkracht, energielevel en veel meer. Jou symptomen klinken alsof je testosteron productie is verminderd. Heeft je huisarts daar wel eens op getest?
Ik zou inderdaad als ik jou was je testosteron laten prikken dat kan helaas onder de norm komen te liggen na een tese en al je symptomen wijzen daarop. Je kunt dan testosteron bijnemen. Mijn man heeft ook een tese gehad en ook een ontsteking na de hand ik weet dus hoe het is. De arts wees ons erop allert te zijn om de symptomen die jij noemt omdat je dan dus Door de tese een testosteron tekort kan hebben. Ik zou erop aandringen dit te laten prikken. Wat je ook kan doen is Nijmegen bellen die de tese gedaan hebben zij kunnen het ook vast voor je nakijken als je huisarts moeilijk blijft doen.
Mijn man heeft in 2014 een tese gehad aan beide kanten maar heeft (gelukkig) nergens last van. Een collega van hem moest permanent testosteron prikken omdat er te weinig over was van zijn testikels. Misschien heb jij daar ook last van?
Mijn man heeft ook een tess gehad, helaas zonder resultaat. Gelukkig heeft die er geen klachten aan overgehouden maar in het ziekenhuis hadden ze wel gewaarschuwd dat er klachten konden ontstaan door testosteron tekort. Ik denk dat het daarom raadzaam is om dig te laten onderzoeken bij jou...