@joseetje, veel sterkte met je hubbie....is niet niks die pijn.... hopelijk kunnen jullie binnekort lekker klussen voor een brusje voor Josefien is idd wel lachen, waren echt onherkenbaar.... helaas ook de enige dag dat ik ben gaan stappen @leonizzie, 16 weken alweer....gaat echt snel.... @caecilia, wat een lekkere mannekes.... @all, hier is de ziekenboeg bijna allemaal beter....ik ben niet ziek geweest, Luka is sinds het weekend beter, hubbie is nog flink verkouden(ben voor hem thuis gebleven met carnaval, en nu zit meneer lekker in de kroeg....ik neem Luka daar niet mee naartoe....ik baal gewoon dat ik het weekend niet alleen ben gegaan)....en tot slot gisteren nog met de hond naar de dierenarts geweest, flinke blaasontsteking en vergrote prostaat...hij verloor gewoon bloed met plassen en het druppelde ook zo onder hem weg(echt zielig), vandaag gaat het alweer beter met hem.... Morgen om 8.15 uur heb ik de eerste FM, heb gisteren bloed laten prikken, en ik reageer dus op de spuiten, mocht gewoon deze dosering doorspuiten....dus ben benieuwd, zal wel nog niet zoveel te zien zijn.... @Jojoba, spannend bij jou! @zora, morgen de punctie....duim duim duim.... @de meiden die hebben gespoten, of nog spuiten, hebben jullie met spuiten een eerdere eisprong gekregen dan met de Clomid?
Luukske ik wel, maar dat kwam ook omdat ik maar 1 keer reageerde op Clomid en verder niet dus dat is geen echte graadmeter zeg maar. Mijn LF was ook iets korter 11 a 12 dagen, dit hoort bij spuiten. Spannend hoor, hoop dat er al wat te zien is bij je. Waarschijnlijk pas 10 mm, maar dat is dan wel degene die reageert. Joseetje, goed dat je zorgverlof op hebt genomen, hoef je er lekker niet meer zoveel te zijn . Je hebt dus niet echt een cyclus gekregen na je zwangerschap... Wel balen, maar je weet iig dat je goed reageert op Clomid en je niet weer die hele mm doorhoeft. Hier nog steeds hoofdpijn. Vanmorgen besloten dat ik een dagje thuisblij, zag me niet echt iets presteren vandaag op kantoor. Heb net lekker 1.5 uur geslapen. Zal morgen wel weg zijn, heb meestal 2 dagen hoofdpijn en dat komt omdat ik zondag te weinig gedronken heb. Deze zwangerschap laat me dat dan meteen weten ook! Oja heb een buggaboo Cameleon gehad van mijn ouders dit weekend! Helemaal blij mee. De bak van de kinderwagen ligt wel laag, maar dat vind ik geen probleem, vind dat ook wel leuk staan en zo vaak hoef je nou ook niet te bukken. Wanneer het een zitje wordt is hij wel weer hoog en ik neem aan dat ik dan veel vaker buk ivm dingen die ze laten vallen enz. Kleur mogen we later doorgeven wanneer we weten wat het wordt. De basis wil ik namelijk antraciet, maar de kap enzo wil ik graag in een knalkleur. Vindt dat je leuk kan combineren bij de buggaboo. En wta ik belangrijk vond is dat hij erg simpel in te klappen is en licht is. Daarna ook nog nieuwe kleding gehad van mijn moeder, dus echt super verwend.
@leonizzie, balen van je hoofdpijn.... wat gaaf dat je een cmeleon hebt gekregen van je ouders, echt een mooie wagen, zou ik bij een volgende ook mooi vinden, een antraciet met groen....ben ik helemaal weg van. maarja eerst zwanger raken....ennne ik heb nog een kinderwagen, dus misschien gebruiken we die nog een ronde
Luukske: wat een leuke carnavalsfoto zag ik op hyves. Knap geschminked! Leonizzie: balen van je hoofdlijn. Ik had dat ook toen ik zwanger was, even wat te weinig drinken en dan direct een enorme hoofdpijn.... Leuk dat jullie een bugaboo hebben gekregen. Wij hadden van mn mannetjes ouders een maxi cosi mura gekregen, bevalt ons erg goed, wij vonden de bugaboo een beetje te laag (we zijn beide redelijk lang), maar er wel erg mooi en hip uitzien. Jojoba: hoe is het met je? Joseetje: gefeliciteerd met je nieuwe baan!!! Hopelijk knapt je man snel weer op na zn operatie. Hier weer helemaal beter gelukkig. Vandaag ook met Amber weer naar het cb geweest, lekker lopend door de sneeuw. Vorige week had ze nl haar prikjes niet gehad, omdat ze nog een beetje verkouden was. Deze keer reageert ze er aardig heftig op. Ze heeft de hele middag liggen brullen, zelf een paracetamolletje heeft niet geholpen. Na heel wat knuffels en troostslokjes melk ligt ze nu eindelijk even te slapen.
Sorry dat ik jullie zo lang heb laten wachten, zat midden in de carnaval, 5 dagen achter elkaar, heel erg zwaar maar supergezellig weer! Zondag ben ik "helaas" ongesteld geworden. Helaas tussen haakjes, want het is natuurlijk wel een mooie ronde geweest en ben uit mezelf na de puregon ongesteld geworden. Gisteren weer mijn eerste spuit gezet. Sorry voor het egoberichtje.. Ik zal even alles op mijn gemak doorlezen en later uitgebreider reageren. Liefs Jojoba
Luukske wanneer jij zwanger bent mag je jezelf best verwennen met een nieuwe wagen Nightelf, wij zijn ook lang, maar ik ga er vanuit dat we in het begin niet zo heel veel hoeven te bukken enzo, en de keuze was ook tussen de buggaboo en de maxicosi mura, die is namelijk ook erg goed en mooi. Alleen qua kleur weinig keuze, vond alleen de blauwe wel erg leuk, maar mijn beste vriendin heeft die net gekocht. Dus dat vond ik niet zo heel erg leuk om dezelfde te hebben. Daarnaast zal ik ook vaak zelf op pad zijn met het kindje en vindt ik de buggaboo, met mijn snelle aanleg voor rugklachten, net iets makkelijker tillen, vandaar toch maar deze keuze. Jojoba, jammer dat je ongesteld bent geworden, maar wel deze keer een mooie cyclus, kon je tenminste ook lekker wat drinken met carnaval. Volgende ronde is het raak...!
Oja denk dat ik wat begin te voelen in mijn buik. Van die snelle borreltjes achter elkaar en dat voelt niet in mijn darmen. Heb het nu een aantal dagen gevoeld, dus hoop dat het steeds sterker wordt.
Oja denk dat ik wat begin te voelen in mijn buik. Van die snelle borreltjes achter elkaar en dat voelt niet in mijn darmen. Heb het nu een aantal dagen gevoeld, dus hoop dat het steeds sterker wordt.
@leonizzie, ik heb ook rond die tijd gehad dat ik duidelijker iets begon te voelen.... enne, als wij zwanger zijn dat ga ik mezelf idd lekker verwennen met een nieuwe kinderwagen(wil graag een paarse) @jojoba, balen van je ongi....maar super dat je een mooie cyclus hebt gehad.... @all, gisteren de 1e FM gehad, bmsv was wel al 7MM, dit heb ik de laatste maanden niet meer gehad, en er was wel activiteit, maar allemaal kleintjes....moet morgen voor de 2e FM, en dan kijken hoe en wat, misschien is er wel groei te zien, en anders wordt de dosis van de spuiten opgehoogd.... mijn fert arts wil iig morgen even ook mijn bloed laten controleren, om het te vergelijken met afgelopen maandag.... hubbie vindt het trouwens fijn om mij te spuiten, dan heeft hij het idee actief mee te helpen aan een mooi ei
Jojoba: balen dat je ongi bent geworden, maar je hebt iig deze keer wel een echte cyclus gehad. Hopelijk is het de volgende ronde raak! Leonizzie: geweldig dat je de kleine al begint te voelen. Het wordt alleen nog maar mooier, op een gegeven moment slingert je hele buik heen en weer! Wij hebben de blauwe Mura, dat vonden we de mooiste kleur. Luukske: wat super dat je bmsv al 7 mm is! Dat geeft de burger moed. Fijn dat je man je zo goed helpt met het spuiten, het lijkt mij nl doodeng om mezelf te prikken. Dazwa: hoe gaat het met jou? Met Amber gaat het gelukkig weer beter. Ze heeft echt heel heftig gereageerd op de prikjes, ze had 's avonds ook 39,5 graden koorts, heel veel pijn en voelde zich absoluut niet happy. Dan breekt je moederhart toch wel, als je smurfje zo zielig is...... Vanmiddag nog even naar de gyn voor controle. Ben ook benieuwd hoe mn eierstokken eruit zien, de vorige keer was er jammergenoeg al weer een duidelijk PCO-beeld te zien. Mochten we voor een 2e willen, dat wordt het zo goed als zeker weer via de mm Manlief heeft maandag weer een sollicitatiegesprek, hopelijk wordt het nu toch eindelijk eens wat.....
jojoba, wat balen van je ongi...wel goed dat je lichaam het goed doet op het spuiten. Op naar een nieuwe succesvolle ronde! Leonizzie, ik had dat ook rond die tijd bij de eerste, echt super om te voelen Luukske, bmsv al 7mm, dat ziet er goed uit meis...ik hoop dat er morgen ook al duidelijke follikelgroei te zien zal zijn! Nightelf,fijn te lezen dat het daar weer wat beter gaat! joseetje, sterkte met je mannetje! En ik hoop dat jullie snel een brusje voor jullie meisje mogen verwachten! Zora, hoe gaat het met jou meis? all, hier gaat het nog steeds niet zo lekker...hoe graag ik ook verder wil, elke keer gebeurt er wel weer iets waardoor het verlangen naar een brusje op gaat spelen Het is zo raar als je verstand en je gevoel niet op een lijn liggen...je weet dat je verstand gewoon gelijk heeft, maar je lichaam hunkert om zwanger te worden. Ik hoop dat het een fase is waarin ik zit, iets dat langzaam weg zal vagen. Ik ben zo bang dat mijn gevoel het niet los kan laten en ik mezelf straks ga haten omdat ik mijn gevoel niet heb durven volgen. 2 maart moet ik weer naar de gyn, hij zou gaan uitzoeken welke anticonceptie in ons geval het beste zou zijn...maar op dit moment word mijn lichaam al misselijk bij woord anticonceptie, maar mijn verstand kan niet wachten tot het zo ver is...
Beehappy: oh meid, wat zitten jullie in een vreselijke situatie. Ik hoop dat het lukt om je verstand en gevoel op 1 lijn te krijgen.... Dikke knuf!
Ik hoop dat je eitjes morgen wat groter zijn Luukske! Ik kreeg vandaag een brief van het UMCG en ik heb een afspraak voor 22 maart! Ben benieuwd! groetjes Ylona
Hallo allemaal! Even kort levensteken om te laten weten dat ik nog steeds mee probeer te lezen en met jullie meeleef. Verder weinig nieuws te melden hier.
Beehappy wat naar meid..... ik weet gewoon niet goed wat ik hierop moet zeggen.... kan wel zeggen ach dat gaat vanzelf over..... maar is dat wel echt zo???? snap dat je niet echt goed snapt wat je er zelf nou helemaal over voelt... klinkt als een innerlijke strijd.....echt niet leuk gewoon..... zou het kunnen helpen om eens met iemand te praten???? Luukske dat klinkt mooi meid... een mooie stevige ondergrond voor een eitje om zich in te nestelen.... Jojoba jammer dat je ongie bent geworden maar wat fijn dat spuiten dus wel een prima resultaat geeft.... ik ben er zeker van dat het met spuiten wel gaat lukken.... Nightelf succes voor je mannetje meid... Leonizzie wat heerlijk.... word inderdaad alleen maar leuker... Ivy fijn dat alles goed met je gaat... hier alles ok... ,morgen moeten we ons om 07:00 in het ziekenhuis melden... Josefien slaapt bij mijn schoonmoeder en ach mijn arme onhandige vadertje ( woonde niet bij ons vroeger dus geen echte ervaring met baby,s).......... hij moet een handje helpen als hubbie is geopereerd want ik an m,n schoonmoeder niet alles laten doen.. gisteren geoefend luier verschonen... een volle vieze poepluier.... josefien maakte er een feestje van..... rolde alle kanten op en had dikke lol..... mijn vader stond met zweet op zijn voorhoofd te ploeteren.... poep overal.... romper weer vies dus ze moest helemaal omgekleed.... had wel een beetje met hem te doen...en wat kunnen mannen toch suffig zijn....hij is engels.... en hij zei af en toe dear god..... poeh..... dat word nog wat hahahahhaa maar wel vreselijk lief dat hij zo dapper gaat helpen... en ik heb vandaag een dagje meegedraaid op mijn nieuwe oude werkplek.... oef... veel veranderd hoor.....en mijn handen jeuken de boel daar eens even flink op te ruimen en uit te mesten.... wat een onoverzichtelijk geheel zeg...... zag door de bomen het bos niet meer en spontaan diarree... toch een beetje stres denk ik.... xxxx jose
@beehappy, meid het zit jullie echt niet mee....ik hoop dat jullie uiteindelijk rust vinden in jullie beslissing, wat die ook moge zijn... @nightelf, spannend voor je hubbie....hij had laatst toch ook een gesprek, niks geworden? balen dat er een PCO beeld te zien was, de hoop blijft toch wel dat alles "normaal"is na een zwangerschap.... fijn dat het met Amber weer wat beter gaat, want zieke kindjes zijn echt zielig..... @joseetje, fijn dat je ouders je helpen na de ok van hubbie...enne hij komt er snel genoeg in, wat betreft de zorg voor Josefien.... Wat betreft je werk....kan me voorstellen dat het kriebelt....ik zou ook mijn handen uit de mouwen willen steken. @ylona, spannend....ben benieuwd wat ze zeggen... @all, dadelijk (8.00 uur) de 2e FM, ben benieuwd....het spuiten doet het bmsv iig wel goed, want 7MM had ik meestal rond mijn ei, en toen was het lala....nu heeft het nog kans om te groeien.... vandaag gaan jatsen om een bed voor Luka te zoeken, hij slaapt nu in een juniorbedje, maar we willen een bed aanschaffen dat we nu tijdelijk als logeerbed gebruiken, en als ik zwanger raak gaat het naar Luka's kamer, want dan hebben we de ruimte van de logeerkamer natuurlijk nodig....
Ik ben erg benieuwd Luukske wat er vandaag te zien valt! Ik ga voor je duimen dat er een mooi ei groeit! Joseetje wat fijn dat je vader zo wilt helpen. Ik heb dat niet zo van mijn familie. Ze willen best oppassen als ik aan het werk ben maar daarnaast is best moeilijk. heb de mexicaanse griep gehad en Mika heeft bij mij in bed geleefd want kon gewoon niks. Gelukkig maakte de superman er geen probleem van. Mika is op het moment ziek. Vannacht maar een pufje gegeven want hij was zo kortademig. Vanmiddag gaan we naar de dokter om de koorts ook niet zakt (al 3 dagen boven de 39). Hopen dat het niks is omdat het al 2 a 3 maanden erg goed gaat! groetjes Ylona
@ylona, heb dat ook met Luka....ook vorige week aantal dagen koorts en kortademig....ook aan de pufjes....schijnt in de lucht te hangen...is wel balen.... @all, heb net de 2e FM gehad, zat 1 mooi eitje van bijna 13 mm, en aan de andere kant alleen mini's... bmsv was ruim 8MM. maandag terug voor de 3e FM, en dan wrs maandag de pregnyl(mits het eitje goed doorgroeit dit weekend).....dus is weer spannend....
Dat gaat de goede kant op Luukske!!! Ga voor je duimen dit weekend! Misschien dit weekend al wel aan de klus? Mika ligt nu te slapen na een pufje en een zetpil. Ik heb trouwens mijn afspraak in het ziekenhuis verzet na 24 maart omdat ik 22 maart moet werken! Groetjes Ylona
Effe geen reacties ... sorry Vannacht met Kelvin opgenomen geweest in het zh. Nu weer thuis. Moet even mijn verhaal kwijt Wat is er gebeurd... Kelvin had woensdagmiddag al enorme spuitluiers. Zo erg dat ik 1x zelfs de 3de nieuwe luier pas dichtkreeg zonder dat deze alweer volzat... Van woensdag op donderdagnacht bleef hij maar spuitluiers hebben. En rond een uur of 2 heeft hij nog gegeten maar daarna niet meer. Hij ging ook niet slapen maar alleen heel heel hard krijsen. Gezien Kelvin normaal om de 2 uur eet hebben we rond 8 uur de ha gebeld dat hij inmiddels 6 uur niet gegeten of geslapen had, spuitluiers (geel water inmiddels) en krijsen. Daarnaast de melding dat Andries buikgriep heeft en dat Xander ook al 2 weken diarree heeft. We moesten direct langskomen. De ha heeft hem gechecked en hij zat nog goed in zijn vocht. Toen wilde ze hem zien eten. En weer nam hij misschien 3 slokjes en dat was het. Zij heeft overlegd met de kinderarts van het zh waar Kelvin geboren is. We moesten ons een uur later op de eerste hulp melden. Daar is bloed onderzocht (gelukkig alles goed alleen te hoge zuurgraad). Daarnaast is hij gewogen etc. Hier kwam maar 1 ding uit. De vraag of ik echt alleen bv geef. ik ja..alleen bv. Kelvin schijnt zeker voor een bv baby wel heel veel gegroeid te zijn... Hij is geboren met 3640 afgevallen naar 3300 en nu woog hij 4510! Dat is 4x zoveel als de standaard groei! De arts op de eerste hulp gaf aan dat hij dacht dat sonde voeding het beste was. Inmiddels was het 12 uur en Kelvin had niet meer echt gegeten sinds 2 uur 's nachts... Dus moesten we worden opgenomen (ik om te kolven voor de voedingen). Kelvin hadden ze in een warme deken gewikkeld en ik had hem vast en eindelijk sliep hij. Toen we eenmaal op de afdeling kwamen werd Kelvin wakker en had honger! Hij heeft toen goed gegeten en ook daarna ging het eten weer prima. Hij was door dat uurtje slapen door de negatieve spiraal heen gebroken. Vannacht zwaar gehad met om de 2 uur voeden, luiers verschonen, slapen in een opklapbed en wegen voor en na de voeding. Hele lieve verpleegkundige heeft zelfs vannacht om 4 uur thee voor me gezet. Vanmorgen besproken met zaalarts. Ze geven aan dat ze niet denken dat het buikgriep is geweest. Maar eerder overvoeding... Ze mochten me niet aanraden om te stoppen met voeden op verzoek omdat ze bv gecertificeerd zijn... Maar daar komt het wel op neer. Adviezen zijn: 1 borst per keer (dat deed ik al), Korter voeden (Kelvin drinkt aan 1 kant in 6 minuten 110 cc.... hoe kort hadden ze in gedachten?) en gaan rekken dat er toch echt 3 uur tussen komt. Dat laatste gaan we dus toch maar doen... Blijkt dat je deze reactie juist soms bij overvoede kinderen ziet... maar overvoede kinderen zijn eigenlijk nooit bv kinderen. (ze vroegen al of ik soms slagroom maak ipv bv) Dus gelukkig storm in een glas water en we zijn weer thuis! Met het advies om iets anders met de bv om te gaan zodat hij iets minder hard gaat groeien...