wie nog meer PCO, en gaat starten met Clomid(deel 2)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door luukske, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Goh Ceacilia, de eerste crisis, je zal wel geschrokken zijn! Hoop dat het snel goed gaat met de BV.

Joseetje ik moest lachen om jouw vaders: Oh dear! haha.

Ylona, dus 22 maart weer aan de gang?

Nightelf, ja die blauwe vond ik ook het mooist. Balen dat ze een pcobeeld zagen. Maar wij weten dat is niet het eind van de wereld.

Beehappy, ik weet niet goed wat te zeggen. Het blijft denk ik nog heel lang moeilijk, want je hart zegt iets anders dan je verstand... en dat komt misschien wel nooit helemaal op 1 lijn. Ik hoop dat je toch heel snel rust vindt hierin.

Luuske mooi bmv zeg! Is heel normaal dat ze activiteit zien maar nog niet veel groei. Je zit nu pas op dag 6 toch? Denk dat er bij de volgende fm wel iets gegroeid is hoor.

2. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    hallo allemaal,

af en toe lees ik wel een beetje mee hier maar heb heel even een vraag die jullie mischien wel kunnen beantwoorden:

vanaf hoeveel mm groeit een follikel door tot een eitje dat kan springen?

minniemouse

3. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @leonizzie, zit inmiddels op cd 13, en gisteren dus 1 dominante van 13 MM, en slijm van 8MM, dus maandag terug en dan wrs de pregnyl, mits ie doorgroeit....

@all, ben kapot moe....hubbie is nog steeds flink verkouden en houdt mij uit mijn slaap....hebben nu het nieuwe bed voor Luka op de toekomstige babykamer gezet, en dan kan altijd iemand daar slapen mocht de ander ziek zijn....want is echt niet normaal....heb gister avonddienst gehad en kreeg gewoon hoofdpijn van vermoeidheid....heb ik lang niet meer gehad....

hubbie is nu met Luka naar de boerderij van familie, kan ik dadelijk even bijslapen...en vanavond eten bij mijn schoonouders, en daarna misschien naar de film....

4. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Wat vervelend dat je zo slecht slaapt Luukse. Wel een goed idee dat er ander bed is zodat je alletwee lekker kan slapen.

Ik hoop echt dat er maandag een goed eitje zit!

Mika is nog steeds ziek! Heb wel samen met mijn zus en zwager mijn gordijnen opgehangen. Mocht ook wel na zoveel maanden.Ben hier in okt komen wonen, is wel fijn zo.

ben benieuwd wat de arts gaat zeggen eind maart. Krijg ik gelijk Clomid mee?? Weten jullie dat?

Groetjes Ylona

5. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    Hallo minimouse.... het ligt er een beetje aan..

soms is er bij de 1e 2 echos, te zien dat er meerdere kleine eitjes zijn van bijv 10 mm waarvan er dan eentje dominant doorgroeit.. wanneer een eitje zo boven de 13 a 14 mm gaat zitten kun je er wel behoorlijk zeker van zijn dat hij doorgroeit.... met gemiddeld 2 mm per dag.

als eitje zo rond de 20 mm komt kan hij gaan springen maar soms kunnen ze zelfs doorgroeien naar 30 mm.

Ylona tjee dat is lastig zeg als je dan ziek bent en je hebt geen hulp... klinkt loodzwaar.

mijn ouders hebben wel zoiets van je moet zelf voor opvang voor je werk zorgen etc... maar in nood komen we gewoon helpen..
    mijn moeder is een beetje verdrietig omdat ze blind is en dus niet kan opassen.... en jaloers op mijn vader... dus het is allemaal nog niet zo eenvoudig en een beetje pijnlijk.... maar goed ik vind het vreselijk lief dat mijn vader zo goed en zo kwaad als hij kan probeert te helpen.... maar ik moet goed opletten.... vorige keer zat josefien naar zijn loempia te wijzen en te roepen... en toen had hij haar bijna een stukje loempia met chilisaus gegeven... vorige week bleek dat ze een broodje met old amsterdam had gehad.... nee pa!!!!! ik bedoelde smeerkaas!!!!!!!!!! hij vond al dat ze moeilijk zat te kijken ( lekker zout natuurlijk ) hahahah dus ik heb hem nu gedrild8):D

Luukske dat kinkt goed meid..... spannende tijd weer... maar moet je met spuiten perse pregyl? springt dat eitje dan niet vanzelf?

Leonizzie fijn dat alles goed gaat meid....even ter info... ik krijg regelmatig een blaadje van de baby en tiener superstore... echt waar super goede aanbiedingen...zit in rotterdam moet je ff googlen. is zeker de moeite waard... maxicosi voor 69,- de buggy die ik had gekocht voor de helft zo goedkoop $^&^$&^*% :x
    ze hebben onwijs veel....

Tjeee ceacillia... komt er mc flurry uit je boobs?????? en je kindje maar lekker lurken aan die tiet natuurlijk.... geen idee dat dat dus ook kan.... is hij niet supersnel uit al zijn kleertjes gegroeid? je bent vast erg geschrokken..... en zoveel cc in 6 min.... ben er gewoon stil van.... verlies ji dan niet ook heel veel gewicht? ben je niet extra dorstig? wat een toestand...

Beehappy dikke knuffel voor jou meis....

Jojba wanneer begin je nu weer met spuiten? en blijf je iedere cyclus onder controle?

hier alles met hubbie ok... operatie is weer geweest en gelukt... ligt hier lekker in zijn bedje..

kon ik vandaag naar de huisartsenpost....... heb een bloeddruk van 55 over 85... nou ik kan je vertellen.... sterretjes kijken echt waar... had in de auto een black out bijna..terwijl ik 120 reed....het is een beetje teveel geweest allemaal en door mijn enorme buikloop ben ik dus heel veel mineralen verloren... zit nu aan de zoute drop en chips en houd me lekker koest...

maar ben heel erg blij dat met manlief alles ok is.... josefien zat trouwens heel raar te kijken in het zh.... zo klein als ze is is ze echt niet achterlijk dus he?

xxx jose

6. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @ylona, ik heb meteen Clomid meegekregen voor de 2e.....

@joseetje, haha...toen mijn pa nog leefde wilde hij Luka ook al frikandel geven met 4-5 maanden....
    balen dat je zo'n lage bloeddruk had, is echt vervelend, herken het wel....ben maar voorzichtig....

wat betreft het spuiten, weet even niet of het zo ook kan springen, denk van wel, maar weet het niet zeker

7. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @Joseetje, lage bloeddruk heb ik mijn hele zw gehad. Ik mocht van de vk geen trappen lopen omdat ik sterretjes zag als ik mijn hoofd bewoog... ze was bang dat ik er vanaf zou vallen :)

Ik ben wel al bijna weer op start gwicht. Na Xander was ik 12 kilo zwaarder en nu nog 1,5. Dus ja het gaat hard. Veel drinken durf ik bijna niet meer. Kan ook een oorzaak zijn van veel melk. Nu drink ik meestal te weinig maar durf nu af en toe geen glas water meer te pakken...

Fijn dat je man weer thuis is!

@Ylona, ik kreeg de 2de keer ook direct Clomid mee.

@Luukske, nog naar de film geweest?

8. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Ik lees nu pas je verhaal Caecillia. Jeetje wat moet je geschrokken zijn! Je hebt wel goede borstvoeding dus pff. Mika groeide de eerste weken ook zo onwijs snel op mijn borstvoeding maar heb het zoals jou nooit meegemaakt. Ik denk dat ik dus ook gelijk Clomid mee ga krijgen! Mika is nog steeds ziek en koortsig. Dit is de 5de dag al pfff ben een beetje moe van het binnen zitten. Maar goed het mannetje moet ook even goed kunnen herstellen en ik denk dat we allemaal zon nodig hebben!!

groetjes Ylona

9. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @Ylona, geschrokken zijn we zeker... Gelukkig gaat het nu allemaal goed.

Geef je nog bv? Want volgens mij mag Clomid niet samen met bv...

10. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Hee nee geef geen borstvoeding meer. Na 3 weken was het op. 3 weken lang had Mika na 10 min drinken voor 4 uur genoeg en toen ineens was het op!!

Groetjes Ylona

11. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Ylona: wat fijn dat je een afspraak hebt gekregen, spannend dus..

Joseetje: hahaha vind het wel een leuk verhaal van je vader! Wel heel lief dat hij probeert te helpen..
    Ik ben dinsdag begonnen met spuiten en aankomende woensdag moet ik weer voor de 1ste fm. Blijf idd onder controle, dat moet ook met spuiten omdat je dus overstimulatie kunt krijgen..

Luukske: volgens mij moet je altijd pregnyl in combinatie met spuiten, want de eitjes springen niet vanzelf, in hele zeldzame gevallen kan het. Je hebt een mooi bmslv zeg! Die pillen helpen goed. Ik hoop dat je eiblaasje goed is doorgegroeid morgen..

Caecilia: wat een verhaal zeg, hopelijk gaat het nu wat beter met Kelvin? Trouwens netjes hoor van je gewicht.., gaat lekker hard zo.

Leonizzie: hoe gaat het met je? Groeit je buik al hard? Zijn jullie al met het kamertje begonnen?

Minniemouse: mij is verteld dat je eiblaasje ongeveer 14 á 15 mm moet zijn om er zeker van te zijn dat hij doorgroeit. Succes met de clomid en welkom op dit forum.

Hier verder niets nieuws te melden. Morgen helaas weer werken na een weekje vrij. Heb alleen vreselijke last van mijn keel.. :(

Liefs Jojoba

12. beehappy76

beehappy76 Niet meer actief

luukske, volgens mij moet idd altijd pregnyl spuiten om ze te laten springen...succes vandaag bij de fm!

jojoba, beterschap met je keel!

Caecilia, wat een verhaal, kan me voorstellen dat je geschrokken bent...ik hoop dat snel beter gaat met Kelvin!

Ylona, meestal krijg je voor een 2e meteen Clomid mee...succes!

minniemouse, welkom hier en succes!

joseetje, haha je vader doet goed z'n best, maar hij blijft een man;)

all, wat betreft mijn gevoelens, die lopen op dit moment op tegen een hele hoge muur. Ik heb proberen te praten met hubbie, maar hij is er zoals hij zegt echt klaar mee. Alles wat we de afgelopen jaren hebben meegemaakt is echt te veel geweest voor hem. Nog en miskraam kan hij echt niet meer aan:(, voor hem is de angst het verlangen echt gaan overschaduwen. Ik begrijp zijn gevoelens maar al te goed, maar ik zou me denk wel over de angst heen kunnen zetten, hubbie niet meer.
    Afgelopen maand was ik gestart met de pil toen de spiraal weer niet was blijven zitten, zodra ik 2 maart weer naar de gyn moest en hij een oplossing had zou ik hier mee stoppen. Maar het tegenstrijdige aan hubbie is dat ik die vrijdag eind van mijn stop week niet weer heb hoeven starten:( Ik heb hem ook gezecht dat niets echt onmogelijk is en dat we nu zwanger kunnen worden, hij haalde alleen zijn schouders op en toen zei hij dat hij dit echt wel snapte...dus het lijkt erop dat hij het op de natuurlijke manier niet uit de weg zal gaan...vanavond wil ik nog een keer met hen gaan praten. Is dit alleen voor deze cyclus of is er nog een sprankje hoop dat we de natuur nog ff zijn gang laten gaan;)

13. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @beehappy, jeetje meis....het is ook super moeilijk....ik heb dat na Luka ook zo ervaren, mijn hubbie durfde gewoon niet meer....nu 4 jaar later gaan we er weer echt voor.....ik heb dat gevoel ook nooit aan de kant kunnen zetten....

@all, heb net de pregnyl moeten zetten, bij de FM van vanochtend was mij ei rond de 19 MM, bmsv 8,5 MM.
    ze vroeg wanneer we het laatst geklust hadden, dat was vanochtend, dus moest meteen de pregnyl zetten, en morgen opnieuw klussen....
    nou dit wordt dus een super cyclus, want zo kort heb ik he nog nooit gehad....
    volgende week dinsdag moet ik mijn progestron laten prikken, en 6 dagen later (8 maart) moet ik mijn HCG laten prikken

14. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi meiden, ook weer even een berichtje van mij.

Luukske: Ziet er mooi uit allemaal, spannend weer. Goed klussen morgen.

Jojoba: Jij weer in een nieuwe ronde zie ik, succes meid! Hopelijk een goede ronde dit keer.

Beehappy: Kan me voorstellen dat je je er nog moeilijk bij neer kan leggen. En je man schijnt er ook nog niet helemaal uit te zijn. Misschien nog een keer goed voor gaan zitten en over praten? Sterkte ermee in ieder geval.

Joseetje: Even een knuffel en sterkte voor jou. Jullie hebben het de laatste tijd niet makeklijk gehad.

Caecilia: Dat was schrikken zeker. Sterkte met alles.

Verder ben ik het even kwijt meiden sorry. heb woensdag de punctie gehad en zaterdag TP van 1 emmy. Helaas geen cryo's, maar hopelijk blijft deze emmy plakken. Spannende tijd weer die 2 rotweken die komen. Bleeh! Gelukkig heb ik wel veel leuke dingen gepland.

15. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @zora, ook hier even een dikke knuffel, en ik duim voor je!!

16. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @Zora, weer hele spannende dagen dus. We duimen voor je!

17. beehappy76

beehappy76 Niet meer actief

Zora, ik had gister ook al even in je eigen topic een berichtje achtergelaten, maar ook hier nog ff.

idd balen dat jullie geen cryo's hebben, maar wel een mooie emmy aan boord gelukkig! Ik ga heel hard mee duimen de aankomde weken!

luukske, wooow dat is idd een mooie korte cyclus, morgen nog ff aan de klus en dan rustig het wachtbankje op naast Zora...mijn duimen draaien ook voor jou!

18. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    zora ik denk aan je meid.
    Ik duim voor je meid.
    groetjes redu

19. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @redu, hoe gaat het met jou?

@beehappy, ik heb nu idd wel het idee dat we nu weer een echte kans hebben, want mijn slijm is nu met alleen de spuiten goed....heb deze ronde geen progynova hoeven gebruiken.....

@all,heb hubbie al ingelicht dat we pas morgen weer mogen klussen, en hij vroeg of ik hem vandaag maar wat extra eieren kon klaarmaken....haha.....

20. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Luukske: dat is supernieuws! Lekker korte ronde nu zeg, hopelijk met een mooi resultaat over 2 weken. Succes..

Zora: wat is eigenlijk het verschil tussen een emmy en een cryo, sorry ben hier nog heel erg leek in.. succes in de wachtweken meid, ik hoop het heel erg voor jullie.. ga heel hard voor je duimen.

Beehappy: dikke knuffel voor je meid, wat een moeilijke rotperiode. Je man is idd te snappen, maar jij bent er duidelijk nog helemaal niet klaar mee.. Misschien idd een goed gesprek dat wil nog wel eens wat oplossen. Sterkte meid.

Redu: hoe gaat het met je zwangerschap? Ik zie dat je alweer bijna 12 weken bent, pff dat gaat snel zeg!

Liefs Jojoba

Deel Deze Pagina