Beehappy: toch geen anti-conceptie voor jullie?!? Moedig besluit hoor! Hopelijk brengt de toekomst een mooi wondertje voor jullie. Luukske: oef, spannend hoor! Hopelijk heeft je gevoel het deze ronde helemaal goed. Jojoba: volgens mij is dat al een supermooi resultaat voor cd 11. Als je ervan uitgaat dat ie 2 mm per dag groeit, zou je zo rond dag 15 of 16 je ei moeten hebben. Dat lijkt me supernetjes! Joseetjes: fijn dat je man al weer zo snel opknapt na zn operatie. Ga je over 3 maanden weer de mm in, of proberen jullie het eerst zelf? Hier gaat alles zn gangetje. Vandaag heerlijk met mn mams geshopt en zaterdag met mn ouders en jongste zusje naar Mama Mia in Groningen. Heb er echt zin in! Groetjes!
@Luukske: Ik duim voor een goede progesteronwaarde deze week. Spannend.. @Joseetje: Kan me wel voorstellen dat je je nieuwe baan toch een beetje eng vind. Maar hopelijk bevalt het heel goed en ben je snel gewend! Wat betreft de prognose die ze geven, ze hebben geen flauw idee haha. Wel denken ze dat het erg zwaar kan worden aan het einde en dat ik dan bv. plat moet liggen. Vandaar dat ik nu een nieuwe hobby ben gestart: haken. Haha, doe ik nog iets nuttigs ook. (Al is het best moeilijk, pfff) Wat jammer dat je je ei niet kunt vinden. Wel heerlijk dat je man zich een stuk beter voelt, dat zal een opluchting voor jullie zijn denk ik? @Beehappy: Ik hoop dat het toch iets moois gaat brengen, is het niet nu, dan later..
@nightelf, ben benieuwd hoe Mama Mia was, laat wat weten....echt leuk! @dazwa, jippie bijna 23 weekjes.... @all, morgen krijgen we een nieuw bed, heb helemaal zin in het voorjaar.... heb gisteren muurverf gehaald voor de slaapkamers, onze kamer wordt wit met paars, en de "kinderkamer"/ logeerkamer wordt krijtwit...en als ik een keer zwanger raak, dan maak ik daar nog een "behangboom". mijn moeder is de grodijnen aan het maken voor de kinder/logeerkamer....
@beehappy, ja ik denk dat dat ook veel goed maakt, want die winter is niet goed voor mijn humeur!! helaas regent het hier vandaag flink, komt echt met bakken uit de hemel.....
sorry even een emoberichtje... Hier is echt de bom gebarsten, ben helemaal de weg kwijt Er is gister iets op mijn werk voorgevallen, dit was blijkbaar voor mij de druppel die de emmer deed overlopen...en geloof me, de tranen blijven maar stromen. Ik heb nog zo veel onverwerkt verdriet in mij en relativeren lukt me niet meer. Hoe kan zoiets op je werk zo veel losmaken Ik heb om 10 voor 5 een afspraak bij de huisarts, ik moet even met iemand praten, ik heb hulp nodig... Ik heb me achter mijn werk verschuild, dit was mijn veilige haven de afgelopen jaren en nu gebeurt er iets onverwachts en mijn heleleven staat voor mij op z'n kop. Dit is niet goed, ik moet hier iets mee, ik ben bang dat ik eerst dingen echt een plekje moet gaan geven...ik heb ze weggestopt, voor mijn gevoel opgeborgen, maar ik heb ze niet verwerkt Na elke mislukte poging en miskraam was ik steeds diegene die snel verder wilde, het kon me allemaal niet snel genoeg gaan. Ik wilde de leegte en het verdriet vullen door snel verder te gaan en de MMM en mijn werk waren mijn hou vast...Toen de MMM eind vorig jaar weg viel, ben ik me volledig op mijn werk gaan storten, maar de leegte is niet te vullen...en nu wilde ik weer gewoon doorgaan, de leegte moest gevuld worden, het verlangen naar een brusje is te groot...maar het verdriet in mij is blijkbaar nog groter en dat komt er nu allemaal uit Ik hoop dat de huisarts me opweg kan helpen, ik weet het ff niet meer.
Beehappy: ik krijg een brok in mijn keel van jouw bericht.. meis wat ontzettend verdrietig is het allemaal. Ik weet niet zo goed wat te zeggen, maar ik hoop dat je er goed uitkomt. Misschien helpt het om eens te praten met een maatschappelijk werker ofzo.. Ben benieuwd wat de huisarts zegt.. Héél veel sterkte.. Hoop dat je veel steun krijgt van familie, vrienden en natuurlijk je man. En schrijf het maar van je af, misschien helpt dat al iets.. Heel veel liefs en een dikke digiknuffel Jojoba
Beehappy: wat een ongelooflijk verdriet....ok ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen, maar probeer je toch een hart onder de riem te steken. Hopelijk kan de huisarts of iemand anders je goede hulp bieden. Dikke knuf en heel veel sterkte!
Beehappy.... ach meis....het is zo moeilijk.........het lijkt maar alsof je dan door en door en door kunt gaan....... je schrijft zelf al dat je werk je houvast gaf.....maar die houvast moet van in jezelf komen...... jij moet jezelf overeind houden........ik vind het afschuwlijk voor je........ ik hoop dat de huisarts je kan helpen bij deze noodkreet...... want zo lees ik je berichtje..... het moet op een bepaalde manier ook zo verwarrend zijn.....het wel afsluiten en dan weer niet......wel anticonceptie die dan iet wil lukken en dan toch geen anticonceptie....het is een heen en weer geslinger van emoties......ppfffff ik wou dat er iets was dat we voor je konden doen...... laat je tranen maar stromen.....hou het niet tegen.... het moet er gewoon uit.....ik wil je heel veel sterkte wensen....dikke knuffel jose
@Beehappy, meis laat het verdriet eruit. Hoop dat de ha met je kan praten en je verder kan helpen. Doet me heel erg denken aan toen ik mijn vader verloor. Ik dacht dat het allemaal prima ging en ging weer aan het werk na de crematie. 2 Weken later werd mijn fiets gestolen en stortte mijn wereld in. Bleef maar huilen en overgeven om mijn fiets... Geef het de ruimte meis!
Beehappy meid ik denk aan je, laat al het verdriet er maar uitkomen. Moet toch een keer meid. Het is ook allemaal niet niks geweest. Ik wil je heel veel sterkte wensen en een dikke knuf. Schrijf het maar van je af meid. Wij zijn er voor je!!!! dikke knuf redu
lieve meiden, edankt voor julie lieve berichtjes! Ik heb alles bij de huisarts eruit gegooid, mijn tranen blijven stromen. Mijn werk is echt de druppel geweest van iets wat er al veelste lang heeft gezeten...Het verlangen naar nog een kindje en het niet durven uiten van mijn verlangen en verdriet omdat ikniet wilde klagen hebben me opgeslokt...jaren bang zijn jezelf te uiten naar de buiten wereld omdat je al 2 kinderen hebt en je daarom niet mag klagen...zelfs mijn miskramen daar mocht ik niet om rouwen, "je hebt er toch al twee" hoorde ik dan. Ik durfde me niet meer te uiten, ik wilde steeds zo snel mogelijk weer zwanger worden, maar jaren zijn verstreken en nog staan we met lege handen...nu heeft de huisarts me geadviseerd met een psycholoog te gaan praten, volgens hem heb ik ook recht om verdrietig te zijn...het was zo'n opluchting om dit te horen, ik ben niet gek, ik heb alleen een onvervuld verlangen...
tuurlijk ben je niet gek.....jeetje... niet jezelf aanpraten dat het niet normaal is wat jij voelt hoor..... dat je al kinderen hebt staat hier echt los van...... al die miskramen..... steeds weer die angst of het deze keer dan wel goed is..... mensen hebben altijd makkelijk praten..... goed van je dat je hulp hebt gezocht... je hoeft sommige dingen niet in je eentje te dragen.....daar zijn die hulpverleners voor... net als ceacillia zegt... je stopt het weg.... propt er nog iets bij.... gaat verder.... en de rugzak word steeds zwaarder tot er een moment komt dat de inhoud er gewoon uitgekiept moet worden....omdat je niet meer verder kunt lopen...... nee heel goed van je meis.....je hoeft dit niet alleen te doen.... xxxx jose
@beehappy, ga idd fijn praten met een MW-er, kan echt veel uitmaken....heb er zelf een gesprek mee gehad na het overlijden van mijn pa, en hubbie loopt al een paar maanden op zijn teentjes....hij is door MW geconfronteerd met zijn frustratie, en die hebben hem gezegd hoe er mee om te gaan....hij kan nu veel beter ontspannen.... dikke knuffel voor jou.....
@all, meiden hebben jullie ook zo'n moe gevoel (gehad) 1 week na de pregnyl? ben sinds gisteravond gewoon echt moe, vanmiddag ook 3 uur geslapen, moet zo werken, en krijp hierna lekker mijn nieuwe bedje in....dat slaapt trouwens echt super!!
Luukske: ik had dat inderdaad ook, heel erg moe zijn na de pregnyl tot aan de NOD... is erg vervelend... Ik ben gisteren voor mijn tweede fm geweest en kreeg mijn oude gyn, blijkt dat hij ook in dit ziekenhuis soms dienst heeft :x.. balen dus.. Hij is gewoon contact gestoord.., hij kijkt met de echo zit de hele tijd "hmmm", "uhuh" en "jaja" en er komt gewoon niet uit wat hij ziet. Ik moest de tafel af en hij zegt "kun je maandag terug komen?".. Hallo, wat heb je gezien???? Ik heb het maar zelf gevraagd en mijn man had ook nog een aantal vragen, maar dat we dat uit ons zelf moeten doen, grrrr, nou weet ik weer waarom ik liever niet bij hem kom..:x:x Ik had dus een follikel van 14,5 mm, dit was de follikel die 3 dagen eerder 11 mm was. Is dus traag gegroeid dan, toch? En ik heb zelf ook even meegekeken naar de echo en zag dat er nog een follikel van ongeveer 12 mm zat.., maar daar heeft hij het dus niet over gehad, misschien heb ik het dan wel verkeerd gezien. Gelukkig krijg ik morgen iemand anders.. Hopelijk is de follikel dan goed doorgegroeid, anders moet ik de puregon ietsje ophogen.. Dus komt wel goed denk ik..hoop ik... Liefs Jojoba
ppffff jojba dit klinkt alsof die man er geen verstand van heeft..... ik kan er zowieso kwaad om worden van die contactgestoorde gyn,s.... ik had er ook eentje..... echt een keannau ( of hoe je dat ok schrijft ) kun je niet aangeven dat je hem niet meer wilt????? hij is in ieder geval gegroeid.... en het kan best zijn dat ze verkeerd meten..... gr Jose
Dazwa wat een mooie site heb je... krijg er gewoon kippevel van... en die aanpassingen .... super meid.... waar een wil is is een weg... en je schrijft dat het mischien zwaar zal worden... nou jullie kunnen dit meis!!!!!! geniet er maar met volle teugen van.. gr Jose
@jojoba, wat kunnen sommige gyn's toch klojo's zijn....ik hou daar niet zo van.....heb ook liever dat het gewoon rechtoe rechtaan gaat..... ik duim voor je dat je morgen een mooie echo hebt..... @all, vanavond ging het werken gelukkig wat beter, ben blij dat ik vanmiddag wat heb bijgeslapen.... overmorgen progestron laten prikken....
Nou, vanmorgen weer in het ziekenhuis geweest. Er was weer weinig groei. De follikel was doorgegroeid van 14,5 naar 15. Het gaat dus traag, maar ja als er maar groei is.. Ze durfde nog niet op te hogen, omdat er meerder eitjes zaten van ongeveer 10 mm, dus ze was bang dat het dan te hard gaat en deze dus ook groter werden.. Aankomende woensdag moet ik weer terug voor mijn vierde en hopelijk laaste fm, want wordt er nu al weer moe van elke keer op en neer naar het ziekenhuis tussen mijn werk door.. Hadden wel vrijadvies gekregen voor morgenavond, omdat als het eitje nu flink ging groeien en zelf besluit te gaan springen en ze kunnen woensdag die follikel niet meer vinden is het dan toch geen ronde voor niets geweest. Kijk daar hou ik van, een beetje meedenken, daar kan die andere klotegyn nog eens wat van leren! Liefs Jojoba