wie nog meer PCO, en gaat starten met Clomid(deel 2)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door luukske, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen

Oke ik ben dus niet de enige die er zo'n last van heeft:(

2. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    nee, ik heb er elke keer dat ik het heb moeten gebruiken last van gehad....en heb het in de laatste 5-6 jaar heel vaak moeten nemen....

3. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Joseetje: spannend, meid. Zo te lezen hebben jullie je paasei goed benut. Hopelijk met goed resultaat.
    Heel veel succes morgen op je nieuwe werkplek.

Luukse: je banner staat je goed ;)

Typje: ik heb geen ervaring met primolut, maar wel met provera. Ik vind het echt rotspul, duizelig, hoofdpijn, moodswings.........

Nog 1 dagje werken morgen en dan is het een heerlijk lekker lang weekend!!!

4. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Joseetje: Hier ook veel liga en sultana, alleen kom ik daar wel erg van aan, ben al 2 kilo gegroeid. Ik at niet zoveel omdat ik nog erg op mijn gewicht letten maar nu pakt denkt mijn lichaam waarschijnlijk opslaan die handel. Probeer daarom ook veel fruit te eten alleen vult dat niet echt.

Ik mag overigens qua misselijkheid niet klagen hoor, ben meer weeig dan echt misselijk.

Ik had van de Provera nooit echt last moet ik zeggen. Maar dat verschilt waarschijnlijk per persoon.

Hier ook lekker lang weekend, morgen en maandag vrij en weekend altijd vrij.

5. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @nightelf, ik vind het idd ook een mooie banner!! haha....

@zora, jij dus ook al goed bijgekomen....ik heb dat dus ook, ik eet niet meer, maar het lijkt of mijn lichaam alles opneemt, ben ruim 3 kilo bijgekomen...oeps....

@lang weekend....ik ga pas volgende week weer wat doen, dan krijg ik een vast schema om te werken....

6. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Hoi meiden,

Wat een fantastisch nieuws lees ik hier. Luukske, jeeemig, wat een enorm wonder... Pff, wat zijn jullie deze afgelopen tijd qua emoties door elkaar geschud zeg! Ik ben zo blij voor jullie dat het er nu gewoon goed uitziet!

Zora: gefeliciteerd met de goede echo!!

@Joseetje: Joehoe, een ei! Wel goeie timing zo rond Pasen :) En lekker goed geklust, nou, meer kun je niet doen, spannend joh..

@Yvy: dat is aftellen naar je verlof, lekker zeg. Fijn dat je de beeb zo goed voelt! Is ie bij jou ook rond middernacht zo druk? Gisteravond was hij hier echt een feestje aan het houden. Ik zag aan alle kanten uitstulpingen, heel bizar :)

Hier gaat het goed! Vandaag een gesprek met de anesthesist gehad ivm de keizersnede. En geweldig nieuws: Ik kan en mag met een ruggenprik bevallen!! Dat had ik zo gehoopt, maar echt geen rekening mee gehouden! Er blijkt voldoende ruimte te zijn in mijn (ingezakte) rug en hij zag echt geen problemen. Er bleek zelfs een recente publicatie te zijn over vrouwen met mijn handicap (en bijbehorende rug) die een keizersnede d.m.v. een ruggenprik kregen.

Mijn bloeddruk was alleen wederom wat te hoog. Nu moet ik eerste paasdag om 10:00 uur 's ochtends terugkomen :| Maarja, liever zo dan dat ze maar wat aanrommelen, toch? Ik voel me overigens prima. Al begin ik nu echt te merken dat ons mannetje erg hoog ligt en dat geeft af en toe een wat ongemakkelijk gevoel (drukkend/benauwd gevoel rond de schouderbladen), maar dat kan ook door maagzuur komen.

Anyway, hier gaat het goed en we zijn dolblij en dankbaar dat het nu met bijna 28 weken nog steeds zo goed uit te houden is voor mijn lichaam..

7. beehappy76

beehappy76 Niet meer actief

Luukske en Zora, haha zo gaan die buikjes wel groeien he meiden;):D

Dazwa, dat is goed nieuws dat je een ruggeprik kunt krijgen!
    Wat betreft je bloeddruk, ik hoop dat je er niet te veel klachten van gaat ondervinden.

all, dinsdag was het een jaar geleden dat onze kleine Luna* na bijna 12 weken bij ons is weggevlogen:(
    Vorig jaar op die dag eindigde de droom, de zwangerschap, maar ook het leven van onze kleine Luna*
    Het was een gewone maandag, onze oudste dochter was net weer naar school vertrokken...ineens kreeg ik zo'n buikpijn en ging naar het toilet...daar eindigde de droom in een nachtmerrie...zo veel bloed en in eens, en ik voelde onze kleine Luna* eruit glijden...ze was zo klein, maar al zo mooi :(

Ik had het afgelopen jaar steeds het gevoel dat ik iets speciaals wilde doen of kopen als teken voor Luna*. Ik heb de afgelopen week heel erg veel aan Luna* moeten denken, maar afgezien van de foto en het plekje waar Luna* begraven ligt bij mijn vader en haar naam in mijn hart heb ik niets tastbaars. Ik ben er uit en hubbie vindt het ook een goed idee, Luna* krijgt een eigen ster.

Eindelijk heb ik het gevoel dat Luna's* naam uitgesproken mag worden...

8. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ach meis..... je hebt echt gelijk.... zo klein als ze was was ze toch al een mensje met alles erop en eraan....want bij een 12 weken echo is het niet meer een vaag groepje cellen maar echt een klein mensje... tuurlijk mag je die naam uitspreken.... en er zullen altijd kortzichtige mensen zijn die vinden dat het met 12 weken nog steeds niets is... maar dat is gewoon niet waar....

wat een mooi ideee om een herinnering te hebben in iets tastbaars... en tegelijkertijd ook heel droevig....

heel veel sterkte op deze verdrietige dag...

xxx Jose

9. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @beehappy, meis wat fijn dat je het gevoel hebt haar bij naam te noemen...dit zal ook goed zijn in de rouwverwerking....
    en een eigen ster is een mooie gedachte, niet tastbaar, maar wel voor altijd in je hart!!

@dazwa, fijn dat de KS gewoon met ruggeprik kan/mag...echt super!!
    hopelijk houdt je bloeddruk het een beetje rustig, en mag je nog even van je zwangerschap genieten....
    hoe is je bloeddruk nu dan?
    ik heb op een gegeven moment Adalat Oros gekregen tegen de bloeddruk...was meteen een stuk lager....

@all, kan even niet slapen, maar probeer het zo toch nog even....heb gisteren nog even bij de namen zitten kijken....

10. Joytjuhh

Joytjuhh Actief lid

18 nov 2009
    421
    2
    18
    Verzekeringsadviseuse
    Omgeving Bollenstreek
    Hallo meiden,

Ik heb een vraagje, Bij mijn schoonzusje is een jaar geleden PCO geconstateerd en zij zijn op dat moment gestopt met de pil en nu een jaar later spontaan zonder medicatie zwanger geworden.

Nu is zij 7 weken zwanger en heeft ze last van bruin verlies, geen krampen of iets maar alleen bruin verlies (dit kan dus eventueel nog van de innesteling zijn toch?)

Nu is mijn vraag, want ik wil haar graag geruststellen natuurlijk, of meiden met PCO sneller last hebben van bruinverlies dan vrouwen zonder of maakt dit geen verschil?!

Sorry als dit misschien overkomt als een beetje een rare vraag maar ik zou haar graag vertellen dat alles goed komt! :)

Liefs!

11. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    @Beehappy: je hebt helemaal gelijk, en wat een mooi idee een eigen ster. Ze zal altijd in jullie voortleven.

12. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Net even een buikfoto gemaakt:

13. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @joytjuh, dat bruinverlies heeft niet echt iets met PCO te maken....zolang ze geen krampen en roodverlies geeft, kan het geen kwaad, heb het bi mijn zoon tot na 14 weken gehad, en nu ook af en toe, maar daar maak ik me niet druk om....

@dazwa, mooi buikje....

14. Joytjuhh

Joytjuhh Actief lid

18 nov 2009
    421
    2
    18
    Verzekeringsadviseuse
    Omgeving Bollenstreek
    Bedankt voor je reactie Luukske!
    Ze mag vanmiddag naar de GYN voor een echo, want ze heeft er nu ook rugpijn bijgekregen..

liefs!

15. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @joytjuh, hopelijk zit alles goed....

16. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    goeiemorgen meiden....

hier al om 19 uur in mijn bedje....

@jojoba, hoe gaat het met jou?

17. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Hoi Dames,

Wat fijn dat Luukske en Zora een goede echo hadden! Word daar helemaal blij van!

Ik zit met een probleem. Ik ben de 24ste maart naar het ziekenhuis geweest en heb ook een inwendige echo gehad. Daarop waren een heleboel kleine eitjes te zien in 1 van mij eileiders. duidelijk PCO beeld dus. Er was nog niet 1 eitje echt uitgegroeid. Nu heb ik de hele week al een, tja kan het niet anders zeggen, zin in sex gevoel. Nu kan ik dat niet hebben hahaha. Maar goed vanochtend heb ik een ovulatietest gedaan en die was knalpositief! Zo positief heb ik er nog nooit 1 gehad. Kan het nu wel zo zijn dat ik 1 deze dagen een eisprong heb? Want dan moet ik als een razende richting Eindhoven om een potje op te halen! Grrrrr wat te doen, wat te doen!

Liefs Ylona

18. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @ylona, als je niet de ovu testjes van kruidvat hebt gedaan, geloof ik dat je een eisprong krijgt....die van KV zijn 9 van de 10 keer vals posi, en al helemaal met PCO....
    ik duim voor je dat het een andere ovu test is, en je een pracht ei hebt....enne haal dan maar rap dat potje!!

19. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Ja het zijn idd de testjes van de kruidvat. Die heb ik altijd gebruikt en ze zijn maar 1x eerder positief geweest en toen ben ik zwanger geraakt van Mika. Ik heb net weer een test gedaan en die is nog donkerder dan die van vanochtend! Ik ben helemaal naar Eindhoven gereden (2,5 uur) dus hoop dat die testen het wel doen. Ach over 2 weken zullen we het weten want dan kan ik testen. Ik wacht eerst denk ik een paar dagen want dan weet ik zeker of ik een eisprong heb gehad of niet. Was wel een rit zeg vandaag pfff. ben blij dat ik Mika in bed heb.

Liefs Ylona

20. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hoi meiden...

Dazwa wat een mooie buik, wel flink hoog al.... fijn dat het je meevalt en helemaal geweldig dat je met een eizersnede mag bevallen.... dat toch weer een zorg minder... nou ja... het is natuurlijk veel fijner als je het bewust mee kunt maken...

Ylona tjee.... ook al een verassingsei.... net als ik.... zouden dit onze verassingspaaseieren worden????/ zou leuk zijn...
    Luukske lekker vroeg het mandje in.... groot gelijk... lekker uitrusten.. maareh... jij zit dus lekker met de laptop in bed????
    Jojoba hoe is met meid....

Zora en? al lekker in de potten van moeders voor moeders aan het plassen???? ik werd er altijd een beetje misselijk van..

hier goed nieuws.... hubbie heeft geen 2e hernia maar het is littekenweefsel... ook niet zo mooi maar hij kan injecties in zijn rug krijgen om de pijn te stillen en dan moet het vanzelf beter gaan en over gaan....

ik heb een lieve gastouder gevonden die qua opvang ook erg flexibel is... dat is echt een pak van mijn hart... en ze kan meteen beginnen dus ik ben druk bezig met korte speelbezoekjes om josefien te laten wennen

Ik ben begonnen met mij nieuwe baan.... en daar heb ik het echt vreselijk moeilijk mee... ik kan heel erg slecht tegen veranderingen... en ik voel me echt behoorlijk uit mijn structuur gerukt... en de teammananger melde tussen neus en lippen door dat er een zelfde soort verandering op komst is als waarom ik van mijn oude plek ben weggegaan... is leuk meteen de 1e dag te horen... mijn collega,s denken dat ze mij bewust hierheen heeft gehaald om 2 teams aan te sturen ipv 2 , nou ja ik zie het wel... maar het geeft wel stres...

enfin ik ga jullie niet verder lastigvallen...

xxxx jose

Deel Deze Pagina