hey meiden, vandaag alweer 10 weekjes....jippie!! gisteren gewerkt, maar bek af thuisgekomen....lag er al vroeg in, vanochtend om half 8 wakker geworden, en vandaag even lekker rustig aan doen....morgen weer vroege dienst,en dan zondag pas weer.....
Hoera 10 weekjes Luukske, super meid! Hier gister 11 weekjes, nog 6 dagen en dan zit ik op 12. Dat is al een mijlpaal, maar voor ons helemaal omdat dan ook de teller van de IVF/ICSI weer op 0 komt te staan. Bij de vk was het super leuk, ik ken haar al van verjaardagen bij mijn zwager. Ook was ze super begripvol over de MMM en daarom krijgen we volgende week alweer een echo. Echo was ook weer leuk en alles zag er goed uit. Moet het alleen nog tegen mijn manager vertellen en tegen collega's, verder is eigenlijk iedereeen op de hoogte onderhand. En heb ook al super veel cadeutjes gekregen. Leuk, leuk, leuk!
Jojoba: Ik kan me heel goed voorstellen dat je het niet meer zo ziet zitten hier mee te kletsen, ik zou precies hetzelfde hebben. Kijk maar gewoon als je je goed voelt komt je lekker kletsen en je hart luchten en anders neem je even lekker een paar daagjes afstand. Wij vergeten je niet hoor! Ik hoop en duim dat je cyste snel weg is en super goed dat je uit jezelf een eisprong hebt gehad. Wat betreft die arts, aangeven dat je hem niet meer wilt, het is jouw lijf en jouw weg. Joseetje: jeetje meis, wat heftig ik schrik ervan. Je zit flink in de kreukels, jammer dat je niet zwanger bent, maar in dit geval inderdaad wel goed. Sterkte met je herstel en ik hoop je hier snel weer te 'zien'.
Jeetje Joseetje, heftig zeg.. Dat was zeker schrikken. Hoe gaat het nu? Luukske alweer 10 weken zwanger! Dat gaat snel, nog 2 weekjes en dan ben je definitief uit de grootste gevarenzone. Zora, jij ook alweer 11 weken, gaat het goed? Ik ben vanochtend in het ziekenhuis geweest voor de uitgangsecho en mijn cyste is verdwenen! Gelukkig maar. Had heel stom zitten googelen (zeg altijd tegen iedereen dat ze dat niet moeten doen en nu heb ik het zelf gedaan ), kwam daar de meest enge verhalen tegen. Stom stom stom.. doe ik dus nooit meer.. Mag vanavond weer met de puregon beginnen, hoop dat deze ronde weer beter wordt.. en met een happy end natuurlijk.. Volgende week dinsdag heb ik weer mijn eerste fm. Liefs Jojoba
@jojoba, jippie de cyste is weg.....gelukkig! ik hoop dat dit jullie ronde gaat worden.... @zora, bij jou weet dus ook iedereen het? hier niet meer te ontkennen, heb een mega buik....echt niet normaal.... ik mag 6 mei voor de 12 weken echo....
Jojoba: Hoera! De cyste is weg, wat goed meid! Vind eht super fijn dat jullie weer verder kunnen. We gaan voor deze ronde goed? Ik zal alvast keihard beginnen met duimen. Succes vanavond met spuiten en op naar dinsdag! Luukske: Ja, iedereen die van onze ICSI wist, hebben we het al na de positieve test verteld. En toen langzaamaan steeds meer mensen. En nu afgelopen vrijdag de rest van de vriendenclub en zaterdagavond op verjaardag van mijn moeder tegen ooms en tantes. Zijn nog wel van mannetjes kant mensen die het ng niet weten maar ja, je kan het ook niet iedereen persoonlijk vertellen. De tamtam doet zijn werk wel haha. Jullie hebben het ook iedereen verteld dus? En al een mega buik? Bij mij zie je nog niets. Heb van mezelf een klein beetje spek, en that's all! Eerst nog even hier op mijn werk vertellen en dan mag ie van mij gaan groeien hoor. Wij hebben volgende week dinsdag de 12 weken echo en de 20 weken ook al gepland in juni.
Joseetje: wow, dat is schrikken zeg! Beterschap! Luukske: gefeliciteerd met je 10 weken! Zora: jij ook al weer 11 weken. Het gaat echt supersnel. Jojoba: fijn dat de cyste eindelijk weg is (en natuurlijk super dat je van je zelf een ei hebt gehad). Dit moet echt een topronde worden voor jullie!
Jemig Joseetje wanneer is het geluk toch eens aan jullie kant? Jullie zien het ziekenhuis vaker dan je lief is! Zorg goed voor jezelf he en knap snel op. Knuffel. Jojoba, succes deze ronde Zora bijna mijlpaal bereikt!!! Luukske jij schiet ook al lekker op
hoi meiden...ben ik weer... pppffff wat een rare week was dat.. ( is het nog steeds) vadaag bij huisarts geweest omdat ik gewoon van duizelingen niet rechtop kan staan... hij gaat me toch doorsturen naar de neuroloog... josefien kan ik niet verzrogen dus die is al een week niet thuis.... hubbie mag haar eigenlijk niet tillen maar haalt haar toch vanmiddag op... ze komt gewoon naar huis en we zien wel hoe dat gaat... he he slaapt poppie lekker weer thuis vanavond... wat voelt het huis leeg zo zonder kindje.... ik voel mezelf nogal eigenaardig.... duizelig... vergeetachtig.... ik denk dat ik wel een poosje uit de running zal zijn.... wel een pak van m,n hart overigens.... door medische problemen hubbie altijd een hele erge druk gevoeld dat het met mij goed moet gaan.... mag niet ziek worden etc..... maar nu blijkt.... ik ben ziek en de wereld draait toch gewoon door.... hubbie buffelt gewoon door.... regelt de verzekering en regelt alles met josefien.... dus die druk kan ik in ider geval voorgoed van me af laten glijden... ( ja ik ben een optimist... er valt uit iedere situatie iets positiefs te halen.)... verder moet ik gewoon rustig aan doen.... de mmm schuiven we nog even vooruit... de afspraak voor de echo om eierstokken te bekijken ga ik verzetten en hubbie levert nog even geen zaad in.... ik kan zelf niet eens naar buiten.... dus nee.... eerst even goed opknappen.... en ja... m,n nieuwe baan... het is balen maar ze hadden er gelukkig alle begrip voor... sorrie voor het lange ego verhaal... Luukske en zora het doet me goed jullie verhalen te horen.... wat moeten jullie je heerlijk voelen... dazwa wat een mooie buik en wat goed dat je het zo goed volhoud... Jojoba... oef... gelukkig is die cyste weg.... het is nu wel klaar met al die onzin nu zeg........ jeetje.... ik duim gewoon stug verder voor je.... maar ik snap dat de moed je echt in de schoenen begint te zakken...het zijn ook iedere keer van die %^%& dingen.... en overal moet je natuurlijk weeeeer op wachten.... en dan nog zom,n ^&&(^^ van een dokter die het wel even weet....gatver.... hoe is het met hubbie? houden jullie het nog een beetje vol samen zo in de mmm? Beehappy ik weet niet of je dit nog leest.... bedankt voor alles en voor al je steun. ik hoop dat je de rust vind dit verlies een plekje te geven....neem je tijd.... en wij zijn hier.... als je ons toch nodig hebt dan weet je ons te vinden xxxx jose
@zora, hier weet ook iedereen het.... @joseetje, doe rustig aan....kan me voorstellen dat het fijn is dat de kleine meid weer thuis is.... @leonizzie, bijna 26 weekjes....jippie!!! @all, ben vandaag gaan werken, was erg vermoeiend...gisteren lag ik trouwens om 18 uur al in bed....heb gewoon zitten janken dat ik zoveel moet laten....moet het rustig aan doen, en ik weet dat het voor een goed doel is, maar ik vind het gewoon moeilijk dat ik dingen uit handen moet geven.....
@all, net een parti misselijk geworden....was even naar de markt gegaan, moest nog wat stofjes voor de babykamer halen(ga wat lakentjes etc maken)....ben naar huis moeten komen....wist even niet wat aan me was...heb nu een boterham gegeten en nu gaat het weer! vanmiddag naar de kinderboerderij met de kindjes uit Luka's klas.... zal het fototoestel dadelijk maar klaarleggen....
tja luukske..... jij voelt je eigen lijf het beste..... gewoon rustig aan doen als je voelt dat het nodig is... hoe was dat bij je 1e zwangerschap????? ik voelde me na de 13 weken echt beter maar je hoort ook wel eens dat mensen zich continu moe en utgeput blijven voelen... en wat gaat de tijd trouwens hard??? bij mij kropen de weken echt voor bij en jij bent al gewoon 10 weken... het lijkt allemaal zo kort geleden... vandaag opnieuw een ct scan van mijn hoofd gemaakt.... geen blijvende hersenschade of bloeding te zien... ( ik schrok me dood toen ik hoorde dat ik daarop onderzocht ging worden ) ... ik hoor gewoon bij de 5% die na een forse hersenschudding neurologische klachten blijft houden.... kan een week of 4 duren maar het gaat echt over... verder wat geks meegemaakt.... toen ik dat ongeluk kreeg was ik 1 dag over tijd.... ik was hardstikke bewusteloos maar had op de 1e hulp een opleving... waarin ik heb geroepen dat ik misschien zwanger was en dat ik anders de mmm in moest en dat ze heel voorzichtig moesten zijn... diezelfde zuster maakte vandaag de 2e ct scan... die vertelde dat ze daar spoedoverleg hebben gehad en dat er zelfs nog iemand met een mobiel echo apparaat is opgeroepen om m,n hele baarmoeder af te zoeken naar een mogelijke zwangerschap...dat ik echt in paniek was ... toen bleek niet zwanger ben ik meteen weer in een diepe niet aanspreekbare toestand gezonken.... idiooot he???? zo diep zit dat kennelijk toch.... xxx jose
@joseetje, bij Luka ben ik wel ontzettend moe geweest, heb van 6 tot 13-14 weken echt complete dagen kunnen slapen, en dat ook gedaan, haha.... nu al een paar keer wat misselijk, maar niet hoeven spugen.... de vermoeidheid is er wel, maar in vergelijking tov de andere zwangerschap, gaat het...ben nu voornamelijk 's avonds kapot.... jeetje zeg....je had gewoon blijvende schade kunnen oplopen....gelukkig is alles goed...maar doe maar rustig aan.... wat betreft je ervaring op de SEH....kan me er iets bij voorstellen, onderbewust ben je er toch mee bezig! heb dat gehad bij een galblaas ok die bij mij mislukt was....lag op de uitslaapkamer, hoorde in de verte mijn naam en dat ik inwendig aan het bloeden was...heb toen half dronken het tel nummer van mijn ouders gezegd, en meteen erachter aan dat ze me meteen opnieuw moesten opereren en bloed bijgeven....ik werkte toen zelf in dat ziekenhuis, dus ik was in principe op mijn werk, en daar dus ook mee bezig! @all, morgen om 14.40 uur mag ik nogmaals voor een echo...lekker weer kijken....hopelijk krijg ik nu een mooie duidelijke echo, vond dat ik maar een onduidelijke echo kad tov andere meiden bij de nov mama's....moet ze nog eens scannen om hier te spammen!!
@Joseetje, wat een schrik! Pfff, je moet er niet aan denken wat er gebeurd had kunnen zijn. En wat bijzonder dat je zo helder werd op dat moment. Zoiets zit inderdaad heel diep.. Neem de tijd voor je herstel en ik duim dat je klachten gauw over gaan. @Luukske: Succes vandaag met de echo!!
@all, vanmiddag de echo gehad, mooi kindje te zien, met armpjes en beentjes, mooi kloppend hartje....alleen de foto van de echo viel erg tegen....ze hadden een storing, dus allemaal strepen door de foto....ach ja, 6 mei mogen we weer beebke-kijken!!
Wat heerlijk dat alles goed is! En balen van de foto kwaliteit.. Maar wel een geruststelling dat jullie beebje het goed doet!
@dazwa, jij morgen alweer 31 weken...echt super, doe echt mijn petje af voor jou!! is het wel nog allemaal een beetje te doen? neem aan dat ze je niet tot 40 weken laten uitlopen tot de keizersnee?
Dankjewel! Het gaat nú eindelijk snel vind ik, nu ik de 30 weken gepasseerd ben. Ik moet zeggen dat het nog heel goed te doen is *even afkloppen*. Mijn moeder vroeg me gisteren of ik het, zoals het tot nu toe ging, zo weer zou doen. 'Doe er dan nog maar 10', zei ik. Nah, het kan natuurlijk verkeren straks en dat ik echt enorm last krijg van rug/ademhaling weet ik veel wat. Soms voelt het ook wel wat 'eng' hoor, als beeb heel hoog ligt en ik echt een druk voel. Maar ik had gewoon niet verwacht tot nu toe nog vrolijk rond te hobbelen. Dus ik geniet echt van dit moment dat mijn lichaam het tot nu toe prima doet.. Ik hoop binnenkort toch wel een datum te kunnen prikken wanneer de KZ gedaan wordt. Het zal rond eind 38e week begin 39e week zijn.. Tenzij hij natuurlijk eerder komt..
Overigens hoorde ik al meerdere mensen zeggen bij het zien van mn buik: dat red je écht niet nog zoveel weken! Hehehe, we gaan het zien..