joseetje, ik hoop dat je het verkeerd hebt en dat je morgen ook in roze mag...ik duim nog ff door voor je! all, lief dat jullie aan mij denken! Lichamelijk gaat het elke dag een stukje beter met me, voor het geestelijke ga ik morgen weer naar de psycholoog. Ik heb vanmiddag de tattoo die ik op mijn voet had voor onze sterretjes uit laten breiden, nu staan al onze sterretjes erbij....ben er heel erg blij mee!
Mooi gebaar die tattoo Beehappy. Kan me goed voorstellen dat je geestelijk helemaal in de kreukels zit. Goed dat je morgen weer naar de psycholoog gaat, sterkte.
@beehappy, mooi zeg dat je de tattoo hebt bijgewerkt, alleen jammer dat het "moest"....heel veel succes met de psycholoog... @joseetje, hier zijn we erg benieuwd!!! @all, morgenvroeg even mijn plasje inleveren voor controle op blaasontsteking...weet gewoon niet waar ik het moet zoeken, blaasontsteking of bandenpijn....pijn trekt door van lies naar benen....
Hoi lieve meiden, Weer een berichtje vanuit het AMC. Eindelijk heb ik een WiFi netwerk tot mijn beschikking! Op mijn mobiel was ZP zoooo traag dat ik het elke keer maar weer opgaf. Er is veel gebeurd lees ik. Jojoba, meid, wat geweldig en wat een spanning. Mijn duimen heb je! Joseetje: hoop dat het van de innesteling is en dat je op roze mag! Luukske: Ruim 15 weken alweer, wat goeeeed! En binnenkort de geslachtsbepaling lees ik, gaaf zeg. Beehappy: Mooi symbool zeg, de tattoos. Wel heel verdrietig Zora ook alweer ruim 16 weken, het gaat echt snel. Leonizzie: de 30 weken gepasseerd, fijn idee denk ik? Hier gaat het naar omstandigheden goed! Lig nu alweer 3,5e week in het AMC maarrrr het einde is in zicht! Als er geen complicaties optreden (en dat hoop ik!) dan wordt onze kleine man op 10 juni, met 37 weken + 4, gehaald Ons ventje doet het erg goed, de echometingen laten een nog steeds goed functionerende placenta zien en ook de toevoer naar de grote ader in zijn hoofd werkt mooi. Vorige week werd hij 2155 gram geschat. Iets lager dan ik zelf had gehoopt maar we mogen absoluut niet klagen. De 6 pond zullen we niet meer halen maar ik hoop dat hij richting de 2500 gram mag gaan. Erg spannend allemaal. Groetjes Danielle
Hallo meiden! Jojoba ontzettend gefeliciteerd!!!!! Je beebje blijft vast plakken. Ik ga heel hard voor je duimen. Probeer er van te genieten meid! Ik schrijf eigenlijk ook nooit meer iets, maar net als veel van de andere "oud-forummers" lees ik nog heel trouw alles bij! Hier gaat alles eigenlijk heel goed. Zo pittig als de zwangerschap ( op het eind ) en de bevalling waren, zo makkelijk is ons mannetje! We boffen enorm, want het is een echte slaapkop en hij slaapt nu al zo'n beetje het klokje rond. Eergister voor het eerst een paar lepeltjes groentehap geprobeerd ( worteltjes ), maar dat kon ie nog niet echt waarderen haha! Verder moet ik zeggen dat ik de hele ervaring van het moeder worden heel erg heftig vond. Het was ook echt geen roze wolk in het begin, eerder een grijze. Ik was nog heel erg labiel en emotioneel, en moest ontzettend aan onze kleine uk wennen, hoe blij en dankbaar ik natuurlijk ook was! Gelukkig gaat dat nu 100% beter en kunnen we echt oprecht genieten. Lieve meiden, geniet lekker van jullie zwangerschappen en ik blijf zeker op de achtergrond meelezen! X
Mariek goed van je dat je dit gewoon schrijft.... het lijkt net alsof je als je niet op een roze wolk zit gek bent ofzo... het is ook heel indrukwekkend om moeder te worden... Zora wat gaat de tijd hard.... je bent al een heel eind op weg...pas je je broeken nog? Dwazwa wat goed meid..... het einde komt in zicht... stomme vraag misschien maar wat doe je nou zoal in het ziekenhuis? lig je op een zwangeren afdeling? en slaap je wel lekker daar????? ( vaak zoveel herrie in een zh) Jojoba tjee.... moet echt even een gekke periode voor je zijn... eindelijk is het zover...al is het nu heel erg spannend... Ylona hoe is het met je? Tez hee leuk om weer eens iets van je te horen!!!! nou zo erg is dat toch niet dat hij nog niet loopt? Kelly hoe gaat alles bij jullie??? Ik zat te denken aangezien nu iedereen zwanger is of een kind heeft... zou het niet eens leuk zijn elkaar in het echt te ontmoeten? hier nog geen ongie.... maar ik voel wle de krampen... nega kruidvat test...dus tja.... zou toch wel heeel erg verbaasd zijn als ik niet ongie word... helaas.... ik ken m,n lichaam ondertussen gewoon te goed.. xxxx jose
Nou hier ben ik toevallig... ik kom hier na een hele lange tijd weer eens voorbij zeilen om te kijken of er goed nieuws was in dit topic. En jee wat geweldig om te lezen dat bijna iedereen die hier schrijft zwanger is danwel al bevallen! Jojoba voor jou is het nog pril maar ontzettend gefeliciteerd met je zwangerschap. Dit beebje moet de komende 8 maanden blijven zitten! Met mij en R.emy gaat alles heel goed. Hij is een heel ondernemend mannetje en een echte charmeur. Vandaag stond hij voor het 1st 2 sec los maar hij schrok van mijn blije gil, hihi. De tijd lijkt als je zwanger wilt worden en zwanger bent voorbij te kruipen, maar het cliché is waar als je kindje eenmaal geboren is vliegt de tijd. Geniet! Ik zal de komende tijd dit topic beter in de gaten houden. Spannend Jojoba, maar het is nu echt jouw beurt. lfs, marykay
Goede avond allemaal! Weet niet of iedereen mij nog kent maar ben inderdaad eentje van de oude garde die zich heel af en toe komt melden, maar voornamelijk nog op de achtergrond aanwezig is. Natuurlijk heeft het ook wel een reden dat ik hier weer kom kijken......( ja we zijn net weer bezig voor een 2de) Net 5 weken geleden de pil aan de wilgen gegooid maar nog geen ongi te bekennen. Wel 2 dagen geleden wat roze/bruine afscheiding gehad maar dat duurde maar een paar uurtjes dus wat dat geweest is?????Er spookt al weer van alles door mijn hoofd haha Wil even aankijken of ik iets van een cyclus heb na de bevalling, maar als er niets gebeurt dan neem ik binnen nu en 2 maanden contact op met het ziekenhuis! Leuk dat er zich veel oude bekenden hebben gemeld! Maar ook alle andere dames heb ik gevolgd hoor in de tussentijd. Super inderdaad dat bijna iedereen die hier schrijft zwanger is of bevallen! Vind het een leuk idee om eens wat af te spreken!
Jee wat leuk om de oude garde hier weer allemaal te zien! Wat fijn dat het goed met jullie en jullie kindjes gaat! (Voor sommige die niet hebben meegekregen dat ik sinds april 2009 onder een nieuw profiel meeschrijf ivm een meelezer, ik was voorheen N.aatje)
@all, net terug va de huisarts en de gyn.... heb een plasje ingeleverd bij de huisarts ivm aanhoudende buikpijn en aandrang om te plassen, terwijl er amper iets komt....had geen blaasontsteking, wel een bacterie in de urine, dus urine staat nu op kweek.... daarna dus door naar de gyn.... bloeddruk was goed, 130/85, beebje deed het ook goed, was erg beweeglijk.... aangegeven dat ik dus die bacterie had, meteen een kuur van 10 dagen meegekregen. verder heb ik een brief moeten tekenen zodat ze de gegevens van het AZM konden opvragen(ivm de vroeggeboorte). ik krijg elke controle nu een echo, gewoon uit voorzorg, en de arts was positief wat betreft de zwangerschapsduur....als alles goed gaat mag ik komen voor een poliklinische bevalling, dus geen opname.... verder heb ik van de arts nog een naam van een arts doorgekregen die in Kraotie woont, en nederlands spreekt, dus mocht ik me zorgen maken op vakantie, kan ik daar naartoe gaan....ze woont in de buurt van waar wij op vakantie gaan.... Had zelf ook al een adres achterhaald van een Kroatische arts daar in de buurt, die nederlands spreekt...dat is een oud zaalarts van de afdeling waar ik heb gewerkt....dus we kunnen met een gerust hart op vakantie, heb nu 2 artsen die we kunnen benaderen als er iets is....we gaan natuurlijk uit van een zorgeloze vakantie....haha.....
Wat fijn Luukske dat je daar een arts hebt gevonden, hele geruststelling denk ik. Balen van die bacterie.. Wat leuk zeg dat nou toch nog iedereen even langs komt, Marykay, Marieke, Kelly, Tezzz echt super! Heb net het ziekenhuis gebeld voor mijn schildklierwaardes. Mijn TSH was verhoogd naar 4,4, normaalwaarde is 4,0. Dus wat verhoogd. De vrije T4 was goed, die was voor dat ik aan thyrax begon 12, normaalwaarden 12-20. Wordt zodadelijk teruggebeld door de arts en hopelijk mag ik dan de thyrax ophogen. Liefs Jojoba
Luukske: he, balen van die bacterie. Wel fijn dat je arts zo mee heeft gedacht en is denk ik wel een geruststelling dat er een arts in de buurt zit in Kroatië (of Kraotië zoals je schreef, geniaal ) Jojoba: Spannend allemaal he, hoe voel je je verder? Joseetje: Ik lig op de verlosafdeling en zie regelmatig mensen om me heen bevallen, dan komt het echt dichtbij. Slapen gaat gelukkig wel goed behalve als er iemand dus echt ziek wordt n.a.v. de zwangerschapsvergiftiging/pre eclampsie/hellp. Iedereen hier ligt eigenlijk met dit ziektebeeld, de een is wat zieker binnengekomen dan de ander en het kan zomaar omslaan, zoals gisteren gebeurde bij mijn 'buuvrouw'. Best beangstigend Gelukkig gaat dat nu weer wat beter. En een andere buurvrouw is bevallen van twee mooie zoontjes! Ik ben over precies twee weken aan de beurt Voel me goed al heb ik wel elke dag hoofdpijn. Wat bloeddruk gerelateerd kan zijn, maar in mijn geval met mn verkoudheid (die ondertussen zowat chronisch is, grr) te maken heeft. Als het goed is mag ik als ik eenmaal bevallen ben naar de kraamafdeling. Oh het lijkt mij trouwens ook leuk om een keer af te spreken!
He bah, net te horen gekregen dat ze op 7 juni een vruchtwaterpunctie willen doen om de longetjes van de kleine te controleren hoe goed die gerijpt zijn, na de steroïden van drie weken geleden. Daar kijk ik nou echt naar uit :S
Jojoba: wat een supernieuws!!!!!!!! Het is jullie zo ontzettend gegund! Kan je onzekerheid goed voorstellen, maar probeer van het positieve uit te gaan. Hier draaien de duimpjes dat jullie wondertje goed blijft plakken! Dazwa: oh, gatsie een vruchtwaterpunctie...... Houdt je het verder nog een beetje vol daar in het ziekenhuis? Luukske: balen van die bacterie........maar wat een fijn idee dat je op je vakantieadres een nl-sprekende arts in de buurt hebt. Vanochtend weer bij het cb geweest en Amber heeft een megagroeispurt gemaakt. Ze is nu 66 cm lang en 7660 gram. Zes weken geleden was ze nog maar 6485 gram De bijvoeding doet haar goed!
Hallo allemaal! Kom me ook nog eens een keer melden. Heb nu verlof, dus heb nu ook eindelijk weer eens de tijd om uitgebreider te reageren. En aangezien ik vanochtend de trap afgedonderd ben en nu een paar dagen met mijn gekneusde linker arm in een mitella moet zitten, kan ik helemaal weinig doen nu. Met ukkie is gelukkig alles in orde, ben niet op mijn buik gevallen, heb de klap grotendeels op mijn li. arm en heup gekregen. Dat wordt nog lollig vannacht... Hadden we het bed net met kratten opgehoogd, donder je daar niet uit, maar val je van de trap af... @Dazwa: je weet dus al wanneer je ukkie geboren wordt, spannend, nog twee weekjes te gaan! @jojoba: gefeliciteerd! Laat beeb nu maar goed blijven plakken de komende 8 maanden! @joseetje: ik blijf nog even duimen voor een posi test! Hoe gaat het verder met iedereen?
Hé bah Dazwa, een vruchtwaterpunctie. Hopelijk is alles gewoon goed. Nog 2 weekjes en dan ben je moeder! Jeetje.. Hoe gaat het verder in het ziekenhuis. Yvy: hé gatver, was je uitgegleden? Hopelijk valt het allemaal mee en slaap je toch nog goed vannacht.. Straks de arts gesproken, mag met 1 tabletje thyrax ophogen, omdat de TSH wat verhoogd was. De FT4 was aan de krappe kant, maar wel goed. Over 2 weken moet ik weer bloedprikken. Ik ben zooo ontzettend blij met deze gyn! Hij begrijpt het tenminste. Hoewel ik wel uit mezelf ben gaan bloedprikken, maar dat maakt niet uit. Hij legde nu ook uit dat de schildklierwaardes kunnen verhogen/verlagen door de zwangerschap. Pfff, ben wel een klein beetje gerust gesteld nu, hoewel nog niet helemaal, want ik hoop dat ik er wel op tijd bij ben nu.. Liefs Jojoba
Jojoba: gelukkig heb je nu een gyn die goed met je meedenkt. Yvy: oef, gelukkig niet op je buik gevallen. Succes vannacht.........
Jojoba ik prik ook iedere 4 weken op mijn schildklier. gebruik ook thyrax. Mijn waardes zijn de laatste anderhalf jaar stabiel, maar moet tijdens de zwangerschap toch regelmatig gecontroleerd worden. Bij schommelen ze niet, maar dring er op aan dat het regelmatig nagekeken wordt hoor meid! yvy voorzichtig aan meid, gelukkig doet je beepje het goed. dwaza meid vervelend een punctie, wel fijn dat ze jou en je kindje zo goed in de gaten houden! Houd nog ff vol meid! liefs redu