wie nog meer PCO, en gaat starten met Clomid(deel 2)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by luukske, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    Met Kelvin is alles gelukkig weer helemaal goed. Hij drinkt goed en slaapt nu ook tussen voedingen in! Wat een verademing! Hij is ook eindelijk niet meer afgevallen en zelfs in 24 uur tijd 110 gram aangekomen!

2. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @caecilia, gelukkig....geniet van jullie gezinnetje!

3. typje

typje Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    2,683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hallo Dames,

Mag ik mij bij jullie groepje aansluiten,
    ik ben gister naar de VPG arts geweest, en kreeg te horen dat ik Pcos heb.....

Ik moet alleen nog wachten op het bloedonderzoek, en de zwemmers moeten nog getelt worden:)
    Ik hoop in deze topic mijn ervaringen met jullie te kunnen delen, en andersom natuurlijk.

Grts

4. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @typje, balen meisie dat je MMM in moet.....
    welkom hier, en hopelijk wordt 2010 voor jou en alle andere meiden hier een top jaartje!

5. typje

typje Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    2,683
    0
    36
    Hier.....Grunnen
    Dank je wel, en idd laten we vanuit gaan dat 2010 een heeeel vruchtbaar jaar mag zijn vol wondertjes

grts

6. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Typje welkom hier!

7. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @zora, de puregon mag er bijna bij.....jippie, schiet op!

8. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Yep nog 2 daagjes, eindelijk.....:D

9. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    mijn duimen draaien overuren voor jou en je hubbie, jullie verdienen het echt!!

10. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Dank je Luukske, lief van je, same here voor jullie. Iedereen verdient het hier met al dat engelengeduld. Knuf en fijne avond!

11. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Marieke, Gefeliciteerd! En wat een stoere naam! Doe het rustig aan en goed herstellen hoor.

Ceacillia, oh das ook schrikken zeg. Gelukkig gaat het beter nu.

Luukske wel foto's op hyves zetten he?! Ben heel benieuwd naar de giraffefamilie haha.
    En ook ik duim dat je als bob het carnaval doorgaat.

Jojoba, hoe zit de wachtbank?

Typje, Helaas moet je je aanmelden hier, maar welkom en zoals je ziet worden we hier ook gewoon lekker zwanger, al moet je daar soms engelengeduld voor hebben.

Zora, nog even en dan de puregon. Volgens mij is dat de minst vervelende spuit.

Hier van het weekend denk ik een voedselvergiftiging gehad van een milkshake. Hield de hele zaterdag niks meer binnen, zo beroerd. 1.5 kilo afgevallen en deze is er nog steeds af. Dus ben nu nog niks aangekomen deze zwangerschap.
    Maar mijn buikje zit er gelukkig wel!

12. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Zora: succes met de puregon, mijn duimen draaien hier ook overuren voor jou!

Luukske: hoe voel je je? Al tekenen van een eventuele zwangerschap of ongi?

Leonizzie: wat vervelend dat je zo ziek bent geweest. Groeit je buikje al goed?

Typje: welkom hier, helaas..

Ik heb hier al 2 dagen onderbuikpijn, echt een opgezette buik. Mijn (.)(.) doen ook zeer, maar dat komt allemaal van de pregnyl natuurlijk. Verder voel ik me onder die pregnyl best goed eigenlijk, gelukkig niet ziek ofzo..

Liefs Jojoba

13. ylona25

ylona25 Bekend lid

May 8, 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Vervelend zeg dat je zo ziek was Leonizzie!

Ik heb vandaag na het ziekenhuis gebeld om te vragen wanneer ik een afspraak kan hebben maar ze hebben mijn dossier vanuit Amsterdam nog niet. Zodra die binnen is plannen ze een afspraak!

Vanochtend voor het eerst weer met Mika wezen zwemmen. Ik was al begonnen met babyzwemmen maar omdat Mika een paar maanden iedere x ziek was ben ik ermee gestopt. Nu heb ik het dus weer opgepakt en hij vond het erg leuk!

Groetjes Ylona

14. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @leonizzie, eerst eens beginnen aan de pakjes, maar ga iig foto's plaatsen....
    jij bent al lekker op weg, bijna 15 weken....

@jojoba, heb helemaal geen symptomen....niks nada na mijn eisprong, en dat was afgelopen keer een goed teken, dus we duimen ons rot hier.....
    voor jou zijn de vervelende wachtweken ook weer aangebroken, ik duim voor je dat deze kans jullie geluk brengt!

@ylona,ik heb met Luka ook altijd babyzwemmen gedaan...is nu een echte waterrat!

15. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

Feb 6, 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Hallo dames,

Hieronder het verhaal wat mijn man geschreven heeft om alle gebeurtenissen betreft de bevalling een beetje van zich af te schrijven. Hij heeft dit naar wat naaste familie en goede vrienden gestuurd om ze te laten weten hoe het allemaal gegaan is. Het is nogal een lang verhaal en voor de meiden die nog moeten bevallen, maak je niet ongerust, dit is zeker geen gemiddelde bevalling hoor!!

Tis me allemaal toch wel wat, als ik eerlijk ben.......

Ben net thuis en probeer me weer een beetje voor de geest te halen wat er allemaal is gebeurd, veel, heel veel.
    Om het voor jullie dan ook wat makkelijker te maken en de vragen "hoe is het gegaan?" over te slaan, alvast een stukje verhaal.

Maandagnacht, dinsdagochtend 02:00 uur begonnen de weeën bij M en nadat ze een hele nacht niet had geslapen was M ’s ochtends tegen 07:00 zo vrij geweest om het mij pas te vertellen.(ik had geslapen als een os natuurlijk……)
    Toch maar rond 07:15 de rondetijden bijgehouden en het begon er op te lijken dat de weeën echt al waren begonnen.
    De verloskundigenpraktijk gebeld en aangegeven dat volgens ons de weeën al waren begonnen en dat bleek na controle ook zo te zijn.
    Al vier cm ontsluiting, wij dachten als dat ook zo makkelijk gaat voor de rest van de cm’s dan zijn we snel weer thuis!
    Na een bakje koffie en een broodje kaas, op weg gegaan naar het ziekenhuis en tegen 10:00 uur waren we daar aanwezig.
    Eenmaal op de poli aanwezig zijn we tegen 12:00 gaan kijken of de ontsluiting al wat gevorderd was, anders zouden de vliezen worden doorgeprikt om het proces wat te versnellen.
    Er was nog niet veel vordering dus er werd gekozen voor “operatie proces versnellen” en die deed zijn naam voor wat betreft de weeën eer aan.
    De weeën werden bij M steeds heftiger en volgden mekaar dan ook in rap tempo op.
    Na een aantal controles wat betreft de ontsluiting werd er na ruim 10 uur weeën en 1 extra centimeter om 17:00 ’s middags de keus aan M gelaten poliklinisch te blijven bevallen of toch via de verloskamers tot een hopelijk snellere bevalling te komen met pijnstilling.(het hoofdje van Storm lag er ook niet goed voor).
    Omstreeks 18:30 uur en nog steeds hevige weeën werd er bij M na 3 pogingen door de eerste en 2 pogingen door de tweede anesthesist eindelijk een ruggenprik (epiduraal) gezet en heeft ze kunnen genieten van 2 weeënvrije uren.
    De ontsluiting was helaas niet veel opgeschoten na 2 uur, dus besloten ze de weeën wat te stimuleren/versnellen door medicatie en daarmee de ontsluiting wat te helpen.
    Helaas voor M betekende dat na het steeds meer opschroeven van dat medicament, de weeën wel weer heviger zouden worden en dus de ruggenprik minder zou gaan werken.
    Tegen 24:00 uur en 8 cm ontsluiting moest er toch wel een eind aan de rit komen gezien het feit dat M behoorlijk kapot was.
    Er werd dan ook besloten, aangezien het toch 8 cm was, om het tot 01:00 uur door te zetten en te kijken of we tegen die tijd toch tot een volledige ontsluiting zouden komen.
    Dit was gelukkig het geval en de medicatie werd stopgezet om op de persweeën te wachten.

Persweeen?

Die bleven dus ook uit en het werd dus op eigen houtje zonder persdrang toch persen om de kleine eruit te krijgen.
    Tot 03:00 uur heeft ze geprobeerd door te zetten waarna de beslissing werd genomen om een handje te helpen d.m.v de vacuümpomp.
    Van te voren werd er duidelijk aangegeven dat de operatiekamer op stand-by stond voor het geval het niet zou lukken ze regelrecht door gaat voor een spoedsectio.(keizersnee)
    Na twee pogingen vacuumpomp was het dan eindelijk genoeg en werd er besloten tot een spoedsectio.

Ik vergeet het gezicht van M nooit weer, die kleine lach op haar gezicht toen er vertelt werd dat het voor haar erop zat.
    Die lach…….

Op de O.K was het de bedoeling dat ze plaatselijk verdooft(ruggeprik) zou worden en dat ik dan naast haar in mijn steriele pak plaats mocht nemen om haar te ondersteunen.
    Zou die ruggeprik niet lukken dan mocht ik er niet bijkomen en moest ik alles van achter het glas bewonderen.
    Een meter van de O.K deur verwijderd werd ik teruggeroepen en mocht ik niet meer naar binnen, de ruggeprik werkte niet optimaal en ze zou onder algehele narcose worden gebracht.
    Je voelt je in het hele proces al machteloos, maar dan helemaal.
    Vanachter het glas heb ik onze zoon geboren zien worden en als Simba de nieuwe Lionking werd ie voor me omhoog gehouden en aan me getoond.
    Onvoorstelbaar…..een wonder.
    Ik werd dan ook niet snel daarna gefeliciteerd door de anesthesist en hij vertelde me dat alles goed was met Storm.
    Das mooi, maar hoe is het met M wilde ik weten.
    Die doet het prima zei hij, ze gaat naar de recovery waar je haar zo dadelijk kunt gaan opzoeken, eerst je zoon opzoeken in de kamer hiernaast.
    Hele geruststelling……….

Na een rit van 26 uur waarin we alles voorbij hebben zien komen is Storm geboren op 27 januari omstreeks 04:10 en hij weegt 3590 gram.
    Heerlijk kereltje met veel tekenen van M zo op het eerste gezicht te zien.
    M maakt het op dit moment goed maar is natuurlijk erg moe en moet na zo’n operatie flink herstellen.

Waarom dit verhaal…..

Misschien om dat ik het dan ook even kwijt ben, maar vooral om aan jullie aan te geven dat ik ontzettend trots, maar dan ook echt ontzettend trots op M ben……….

16. typje

typje Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    2,683
    0
    36
    Hier.....Grunnen

Jeetje meid wat een verhaal, krijg er kippevel van.
    Ik snap best dat je hartstikke trots bent op M.
    En van harte gefeliciteerd met Storm, geniet er maar lekker van;)

grts

17. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Wat een heftige bevalling Marieke! Hopelijk herstel je snel.

Ik duik weer snel mn bedje in, heb de griep te pakken...

18. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @marieke, klinkt heftig....knap maar lekker op en geniet van je Storm!!

@nightelf, beterschap....hangt in de lucht, hier afgelopen week allemaal geveld door de griep, en alle 3 achter elkaar....wasmachine heeft overuren gedraaid omdat Luka ook nogeens niks binnen hield....

19. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Marieke, heftig hoor meis. Wat een verhaal dat je zelf hebt geperst zonder persweeen is echt heel zwaar! Petje af!

@Luukske, hier ook een ziek klein jochie. Heeft al dagen geen trek en e komen hele vieze luiers uit. Vandaag kwam mijn man ook met buikgriep thuis uit werk. En ik heb gisteren 39,4 graden gehad dat was ook schrikken... dus eigenlijk doet alleen Kelvin het echt lekker ;)

Vandaag is hij boven geboortegewicht.

20. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    Marieke wat een lieverd is je man....en goed dat hij het van zich afschrijft... soms vergeten we bijna wat voor impact een bevalling op onze mannen heeft..... ok wij moeten het dan wel doen.... maar de man is erbij en wacht en wacht.... bij mij ging m,n bevalling als een waas..... een heftige roes voorbij... maar m,n man heeft er ( de uren dat hij wakker was en zelf niet op de ok) zeker 40 uur naast gezeten zonder slaap...
    voor de mannen toch ook best heftig allemaal..

typje welkom hier... ik hoop dat je hier niet lang hoeft te schrijven... even spannend dus terwijl je wacht op de uitslagen..

Leonizzie wat fijn dat het goed met je gaat.... lekker teuten...buikkie begint nu toch zeker al wel te groeien???? foto???

Ceacillia tjee.... hoop dat Kelvin het niet krijgt want die is natuurlijk super vatbaar, fijn dat het allemaal goed gaat... wat vind xander ervan?

Nightelf kruip maar lekker onder de wol meid.... het schijnt te heersen...

Jojoba oh spanend meid.... voor het eerst weer een echte goede kans.... lijkt me een heerlijk gevoel dat je weer vollop bezig bent en dan ook weet dat het goed gaat qua eisprong en hormonen... dat getob de hele tijd daar word je ook kotsziek van op een gegevenmoment.

Zora goed zo meid.... het eitjes broeden komt weer in zicht....

hier alles ok... vandaag een buggy gekocht want ik word niet goed van onze wandelwagen... de wielen moeten eraf als hij in de auto gaat en het is een driewieler... dus als je hem inklapt komt het vieze wiel tegen de wandelwagenzak... getsie....dus weg met dat ding:x:x:x niet aangedacht bij de aanschaf...

dus nu lekker een buggy...

heb het 1e gesprek met nieuwe baan gehad... was superleuk... heb me officieel bovenformatief laten verklaren door mijn oude teammanager dus ik behoud al mijn rechten qua salaris etc... ook wel lekker en het is een dag minder in de maand en geen korte diensten dus uitieindelijk ben ik ong 3 dagen minder per maand op het werk.... heerlijk..

volgende week gesprek met het team erbij... maar dat komt vast wel goed.

xxxxx jose

Share This Page