hey meiden, hier weer even een berichtje uit Kroatie.... we krijgen dadelijk bezoek van een paartje uit Slovenie en een jongen uit Oostenrijk....gezellig babbelen voor de caravan, maar zal het niet laat maken, hubbie vindt dat wel leuk, maar ik duik liever op tijd mijn bedje in.... heb me wel eens heerlijk verdiept in de jongensnamen....eindelijk....heb hubbie een kort lijstje gemaakt, en GELUKKIG zaten er 2 namen bij die we beide wel leuk vonden...dus de strijd is nu tussen 2, alhoewel 1 van de 2 meer mijn voorkeur heeft.... hoop dat hubbie de knoop kan doorhakken, want ik wil namelijk wat spulletjes bestellen voor de geboorte....ik weet het, heb nog alle tijd, maar gezien onze voorgeschiedenis wil ik alles met 25-30 weken klaar hebben....ik ga er deze keer niet van uit, maarja, ik hou het in mijn achterhoofd....
Kelly: wat raar dat je zo vroeg ongi bent geworden.. 14 dagen is wel heel erg kort idd.. Goed dat ze met 0,25 mg clomid beginnen, want als je nu al groei hebt. Hopelijk gaat het snel lukken met de tabletjes. Succes! Luukske: begrijpelijk dat je alles zo snel mogelijk geregeld wilt hebben na die ervaring bij Luka. Is je man er al uit wat de naam betreft? Leonizzie: is het nog te houden met die hoogzwangere buik en de hitte van deze week? Joseetje: hoe voel je, al tekenen van aankomende ongi, of is het daar nog te vroeg voor. Spannend, ik hoop zo voor je dat je de mmm kunt voor zijn. Zora: hoe gaat het met jou meid? Wat is het warm he. Ik zit hier maar weg te zweten op het duffe kantoor. En morgen wordt het alleen nog maar warmer, pffff... Morgen ook allemaal voetbal kijken? Hoop zo dat ze winnen, maar ben er bang voor, Brazilie is natuurlijk wel een moeilijk land om van te winnen. We zullen zien. Verder alles goed hier, ben nu al zenuwachtig voor maandag, hoop zo dat alles goed zit. M'n schildklierwaarden TSH was overigens met 1.5 gestegen, dus moet er weer een tabletje bij slikken.. Liefs Jojoba
Hier even een kort berichtje. Emily ligt sinds afgelopen maandag weer in het ziekenhuis. Ben 24 uur per dag bij haar maar mannetje slaapt er vanavond dus is wel ff lekker om thuis te zijn. Emily krijgt nu sinds 3 dagen bijvoeding in het ziekenhuis en dat valt niet mee. Erge diarree, krampen, huilen, onrust. Ze had vandaag donkergrijze poep en een stank niet normaal. Morgen krijgen we weer een gesprek met de kinderarts over hoe nu verder. Dus ben benieuwd, maar heb het idee dat ze het in het ziekenhuis ook niet weten wat haar mankeerd. Nou ja hopelijk korgen wat neer duidelijkheid. groet redu
Redu wat naar zeg.... hebben ze enig idee? hoe gaat het verder met jou en je zwangerschap? Jojoba ja kan me voorstellen dat de echo spannend is.... maar heb er og steeds alle vertrouwen in meid.... en dan daarna lekker gaan genieten hoor... Hier komt gewoon de ongie..... voel het duidelijk al zie ik nog niks... maar daar kan geen misverstand over ontstaan gr Jose
hey meiden, @redu, beterschap met de kleine meid! @jojoba, we hebben idd eindelijk DE naam....Luka vindt hem niet leuk, haha.... @joseetje, balen meis.... @all, morgenvroeg vertrekken we naar huis, ik trek het hier gewoon niet qua warmte....weet dat het thuis ook warm is, maar voel me dan meer op mijn gemak, kan thuis de ventilator aan, en hier zitten we overdag de hele tijd schaduw te zoeken, in in zee is geen optie ivm verbranden/zonne allergie.... het is hier 's ochtends om 8 uur al 30 graden....niet normaal.... Luka wil ook naar huis, dus das wel okee.... vanavond gaan we samen met een duits echtpaar eerst nog even naar onze hollandse boys kijken....gezellig.... meiden, zal jullie maandag weer spreken, onderweg geen verbinding, en wil hubbie niet laten haasten om thuis te komen....ik rij zelf namelijk niet graag met de sleurhut achter de auto.
Pff heet he meiden! Redu beterschap voor je dochter, weten ze inmiddels al iets meer?? Luukske eindelijk de naam gevonden! Leuk , ik ben benieuwd alleen dat zal nog even duren! Lijkt mij idd ook wel wat te warm voor een zwangere vrouw die temperaturen, maar hier is het op het moment niet veel beter...maar er komt verandering geloof ik. Een goede terugreis! Joseetje balen meid! Jojoba succes maandag! Ik ga er van uit dat alles oke is hoor!
Vergeet ik mijn ego-update: Moest vandaag al terug want was door de gyn gebeld. Dag 9 nu en er waren recht 2 eitjes van 10 mm te zien en links 1 van 10 mm en een banaan-vormig eitje?? van 13 mm. Nog geen dominant eitje aanwezig, moet maandag weer retour.....Ben benieuwd of de eitjes doorgroeien of in ieder geval 1 ervan Liefs kelly
huh een banaanvormig eitje??? kan dat ook nog? nou terwijl ik het bovenstaande schreef vanmorgen ben ik me toch doorgelekt... heb m,n string maar rechtstreeks in de vuilnisbak gekiepert...... en het voelde vandaag gewoon alsof ik weeeen had... ik snap er niks van.... zo,n heftige menstuatie heb ik bijna nog nooit gehad... lekker met dat warme weer.... tamponmaat die ik normaal had voldeed ineens ook helemaal niet meer... dus kon ik ook niet zwemmen..het leek wel alsof heel de handel gewoon open stond... ik snap soms niks van mijn lijf...... dit was echt zo bizar..... nou ja heb ik dit in ieder geval niet in frankrijk... en daarna beginnen we gewoon met clomid... stiekem hoop ik nog op een ei op vakantie... zodat ik alsnog de mmm kan ontlopen.... xxxx jose
hey meiden, hier mijn laatste berichtje voor vertrek....hebben vanochtend de boel zover klaar gemaakt, zodat we morgen op tijd kunnen vertrekken.....heb het nu ook wel gehad.... @kelly, nee is idd niet echt te doen, maar we hebben gekeken op internet en vanaf komende week gaat het in Limburg af tot 25 graden, dus das te doen....we zijn van plan er 2 dagen over te doen, dus komen rond maandag thuis.... @joseetje, balen meis....hoop dat je de dans nog kunt ontspringen vooor de MMM
He lieverds eindelijk mijn nieuwe laptop in mijn bezit dus zal ik weer dagelijks komen gluren. Ik hou het voor nu kort. Had vandaag voor het eerst echt last van de warmte. Dikke voeten, kind steeds onder mijn rib, mijn eerste aambei... pfff dit is dus ook zwanger zijn. Ik mag niet klagen heb het zo goed gehad tot deze week en eigenlijk valt het nu ook allemaal wel mee, maar zwaarder begint het te worden. Nu lekker douchen en kijken of het slapen beter gaat dan voorgaande nachten. Voel me wel moeier dus dat is een goed begin.
Leonizzie ja meis.... die laatste loodjes zijn gewoon echt ffff doorbuffelen... het enige wat ik je uit ervaring kan adviseren is doe het echt rustig aan.. want je hebt straks al je energie nodig.....en het is warm.....ppffffffff hopelijk gaat die aambij snel weer weg en gooi je pootjes maar omhoog.... of lekker in een koud badje... Luukske ja meis... bij jou is het helemaal warm... snap dat dat even heel erg pittig is zeg.... fijn dat jullie het leuk hebben en het is stiekem toch altijd heel erg leuk om ook weer naar huis te gaan... Kelly hoe is het meid... heb je inmiddels je volgende fm al gehad? Hier alles ok... ik geniet van het mooie weer... van mijn werk wat minder.... er word toch geroddeld???? heb het zelden zo meegemaakt.... en op een manier waarbij je er weinig tegen kunt doen....wat een vijandigheid tussen de teams onderling.... had vandaag ook ineens weer vreselijk last van duizeligheid... misschien toch een beetje stres???? ik ben het gezeik rondom werk zoooo zat.... ben echt aan vakantie toen... xxxxxxx jose
leonizzie hopelijk slaap je nu iets beter door de afkoeling van gisteren! Succes met de laatste loodjes, nog een paar weekjes meid! Joseetje wat een ellende dat er op je werk geroddeld wordt, vreselijk vind ik dat! Nog even en dan lekker vakantie! Heb morgen de volgende fm,vrijdag waren er 2eitjes van 10 mm rechts te zien en 1 van 10mm links en een vervormd eitje van 13 mm maar volgens mij doet die niets want zat er op vorige fm's ook al! Ben echt benieuwd of er maandag iets veranderd is. Weet eigenlijk ook niet meer zo goed wat op dag 9 normaal is aan grootte van een eitje............ O ja vraagje voor degene die ovulatietesten hebben gebruikt of nu gebruiken: welk merk hebben jullie en werkten ze goed? Heb nu die van de babyboomshop maar heb al dagen een bijna positieve test ( dus negatief volgens mij)maar er staat op de verpakking dat het vals-positieve uitslagen kan geven bij vrouwen met PCOS. Voor Isa had ik matcare en die werden pas positiever als er een eisprong zat aan te komen....
Jee Leonizzie wat gaat het hard, alweer dik 36 weken zwanger! Succes en sterkte met de laatste loodjes, het weer zit je ook niet echt mee.. Kelly: Ik duim voor je morgen Joseetje; Wat stom dat er zo geroddeld wordt.. Zit je met veel vrouwen in het team? Mijn ervaring is dat er dan inderdaad DIK geroddeld wordt, pfff Luukske: veilig thuisgekomen meid? Is ook niks die warmte.. hier is het ook wel heet maar dan zit je toch wat lekkerder thuis inderdaad. Even mijn mannetje showen, ben in love: YouTube - Mischa speelt met Pip
wat een heerlijk mannetje dazwa... dat moet genieten zijn. hoe gaat je herstel meid???? en ben je al een beetje aan het nieuwe ritme gewend? Kelly ik gebruikte die van sensitest... werkten prima... maar ik had echt buiten mijn ei om echt amper een streepje.... dus als je continu toch een vrij donkere streep hebt dan komt dat waarschijnlijk inderdaad door de pco.... Luukske zijn jullie al in de buurt van nederland? hier wederom genoten van het zonnetje.... moet zeggen dat josefien wel een reuze makkelijk kind is zeg.... die kun je echt overal mee naartoe nemen en ze vermaakt zich prima weet niet meer wie dat vroeg maar ja...... allemaal vrouwen in mijn team.... gr Jose
Ha meiden, emily ligt nog steeds in het ziekenhuis. Ze heeft nog steeds diarree en valt nu ook af. Heb het idee dat de artsen het ook niet goed weten. Mannetje slaapt vanavond weer bij haar. Ga nu naar bed ben kapot. Is niks slapen op een strecher of hoe je dat ook schrijft. Met de zwangerschap alles ok, ons kleintje groeit goed dus das fijn. Alleen de zwangerschap is nu wel zwaarder, maar geniet wel van dat geschop in mijn buik. groet redu
Redu: hé gatver meis, hopelijk kunnen ze snel achterhalen waardoor Emily zich zo voelt. Zielig is dat hé, als je je kindje zo ziek ziet. Sterkte.. Even ego: ben vanochtend voor mijn tweede echo geweest en alles was super! Het bewoog goed en het was al een echt minimensje.. zo bijzonder! We zijn helemaal blij. Liefs Jojoba
Hoi meiden, Ben ik ook weer eens. Jojoba: Gefeliciteerd met de goede echo. Het blijft bijzonder he? Zo'n klein wonder in je buik. Redu; Wat een rotnieuws zeg, en dat terwijl je ook nog eens 30 weken zwanger bent. Ik wens jou en je mannetje en kleine Emily veel sterkte, hopelijk zijn ze er snel achter wat er aan de hand is en mag ze weer gezond en wel met jullie mee naar huis. En heerlijk he dat geschop. Hier zijn het nog zachte schopjes maar vind het echt geweldig. Joseetje: Dus toch ongi geworden, balen zeg. Hopelijk nog een spontaan ei en nog een kans. Scheelt dan toch weer elke keer op en neer voor FM en clomid slikken. Kelly, hoe was je FM vandaag? Of ben je nog niet geweest? Luukske: En al weer in het (nu zonnige) Nederland? Goede reis achter de rug? Dazwa: Leuk filmpje! Jullie hebben een schattig mannetje op de wereld gezet. Leonizzie: De laatste loodjes wegen het zwaarst meid, nog een paar weken dan heb je je kleien in je armen. Spannend zeg. Sterkte met alle kwaaltjes. Hier druk met spulletjes bij elkaar shoppen, echt leuk om te doen. Verder wordt de kleine steeds beter voelbaar in mijn buik en gaat mannetje het oo voelen. Super leuk! In mijn album staat een foto van de 20 weken echo en als je vriendjes met me bent kun je ook mijn buikje bewonderen. Hier helaas niet zo gelukkig als Leonizzie en al 10 kilo!!! aangekomen. Ben er zelf wel een beetje schuldig aan want alles is zo lekker. Nou ja, ben even goed trots op mijn buik en ga na de bevalling wel weer lijnen.
hey meiden, heb even alles bijgelezen, maar ga even niet reageren, is me nu even te veel van het goeie.... we zijn rond 15 uur thuis gekomen, hubbie is kapot en ligt op bed, Luka zit alweer voor de TV.....en ik....even kijken hoe het met mijn dinnetjes gaat!! zal vanaf nu weer dagelijks online zijn, en lekker reageren en meelezen. de reis was erg vermoeiend, we hebben van zaterdag op zondag in Slovenie overnacht op een superdeluxe camping, behorende bij zo'n thermen gebeuren, zwembaden in overvloed, heerlijk eten etc.... afgelopen nacht hebben we in midden duitsland overnacht, camping aan de Main, erg mooi, alleen het sanitair was erg oud, je rook het riool een beetje...hebben wel onderweg leuke mensen ontmoet... ennne ondanks dat we deze vakantie een stuk minder actief waren dan afgelopen jaar, was het dit jaar veeel leuker qua sociale contacten, echt leuke mensen ontmoet uit Duitsland, Slovenie en Oostenrijk(het scheelt dat hubbie en ik vloeiend duits kunnen praten). Luka en ik zijn blij dat we thuis zijn, en Hubbie had langer willen blijven, maar vond het niet leuk voor mij, gezien ik er echt niet tegen kon. verder heb ik thuis nu alle ramen en deuren open gezet, het is er erg benauwd, maar in ons eigen stekkie voel ik me op mijn gemak.
Mischa is heel hard gegroeid, hij weegt nu 3380 gram. Dat is dus in 2,5e week ruim 800 gram erbij want hij woog 2550. Hij is nu 51 cm lang. Ik heb even wat tips nodig want ik weet het niet zo goed.. Mischa dronk elke dag 7 x 100 cc, wat de laatste dagen vaak op ging. Ik wilde dus de voeding wat verhogen omdat hij vaak om de 2,5 uur kwam en echt weer hongerig leek. Dacht dus 6 x 120+4 te geven en dan om de 3,5 / 4 uur. Hier liet hij ongeveer 20 ml. van staan (soms ging het wel op) maar alsnog kwam hij om de 2,5/3 uur, waardoor hij dus wel erg veel voeding op een dag zou krijgen. Ik kon het wel met moeite rekken maar dan echt met heel veel afleiden, speen geven, bij me wiegen, en dan redde hij het wel. Omdat hij van de 135 ml. dus toch nog wel vaak wat staan en ook heel slordig drinkt, en helemaal op het einde, geef ik nu toch weer 100 cc en dan 7 x, hij heeft het blijkbaar echt nog nodig om om de 3 uur te komen denk ik. Maar nu, hij drinkt zo slordig en knoeit zoveel! Heb elke voeding een nieuwe slab nodig en het komt er echt langs zijn mond in stralen uit. Soms kan ie wel netjes eten maar meestal is het dus echt knoeien. Heb al zoveel spenen aangeschaft en geprobeerd. De Difrax 123 speen (kleinste gaatje loopt nog te snel), Bibi 123 speen (zelfde probleem), Etos speen met rustige toevoer (nou, gaat ook nog hard), Tommy Tippee, Avent, Difrax, Nuby, soms lijkt het een paar dagen goed te gaan maar ik ben echt nog op zoek naar dé speen. Hebben jullie nog ideeën?