haha meiden, leuk he die kleine schatjes!!! Die leeftijd hebben wij hier gehad, onze oudste dochter is vandaag 12 geworden, jee waar blijft de tijd???? 12 jaar geleden kwam ze als een klein fijn meisje van 32wk+5d ter wereld en nu is ze een hele dame.
idd, leuk he, die kleintjes.....kijk er nu alweer naar uit hoe het zal zijn....en ben benieuwd hoe Luka reageert.... @beehappy, gefeliciteerd met jullie grote dame!! @all, heb net op Marktplaats een paar nieuwe baby nike schoentjes op de kop getikt, en een reserve lodger bunker in groene streepjes....heb voor de winter namelijk een extra groene fleece set voor de bugaboo....dus kan lekker afwisselen....is iig goedkoper dan elke keer een andere wagen, haha (bij Luka heb ik volgens mij in de eerste 2 jaar wel 4 verschillende kinderwagens gehad, oeps). nou,binnen nu en 30 minuten komt hubbie thuis, en dan vertrekken we....
Beehappy een dagje te laat maar toch nog gefeliciteerd met jullie kleine grote dame van 12 alweer! Redu laat de kleine uk nog maar even rondzwemmen tot alle familie weer in het land is! Luukske veel plezier in Port Zeelande! Joseetje en Redu hoe herkenbaar dat rondvliegende eten haha, nu lag ik maar je baalt als een stekker als het tegen je muur of plafond geplakt zit.....
Lieve meiden, eindelijk weer een berichtje van mij. Wil graag uitleggen waarom ik hier de afgelopen 3 weken niet ben verschenen, want dat is wel zo netjes. De afgelopen 3 weken dus sinds de geboorte zijn behoorlijk moeilijk en intens geweest. Ik had een pracht van een dochter, maar lichamelijk had ik het toch wel zwaar. Hechtingen en aambeien waren in het begin goed te doen, maar dat ontwrichte bekken en schaambeen erbij was echt zeer pijnlijk en behoorlijk pittig. Nu ja dat hoort erbij en herstel gaat goed. Met dochterlief vond ik het minder goed gaan. Ze was zeer alert en lief, zo heeft ze echt nog nooit gehuild tijdens verschonen, wassen of aankleden en kan ze ook echt enige tijd alleen in de box liggen, maar op een gegeven moment speelde dan toch een kramp op en was er van slapen bijna geen spraken meer. Daarnaast had ze veel last van oprispingen (zonder spugen) wat na een tijdje resulteerde in de hik en vervolgens met de krampen erbij weer in huilen en maar maaien met die armpjes. Wegleggen om te slapen was er niet echt bij, want dan begon het hele riedeltje weer. Mijn hart brak soms. De kraamzorg was ook niet echt een helpende hand. Een lieve vrouw verder hoor en ook top voor het huishouden, maar haar antwoord op alles was dat mijn kind nog wel een slokje of toetje (oh bah kan die worden echt niet meer horen!) wilde, waardoor ik op de 12 a 13 voedingen zat. Natuurlijk moet je de eerste paar dagen vaak aanleggen, maar ze bleef maar doorgaan. Mij leek het niet zo goed wanneer ze net kramp had er weer een plens voeding over te gooien, maar deze vrouw hing haar al aan mijn borst zodra ze een tongetje zag. Soms had ik me zelf net ingepakt en een houding gevonden die ik 5 min. Kon volhouden (want zitten, liggen, lopen alles deed pijn) en dan moest ik weer. Of als ik dan eindelijk even in de middag wilde slapen en zij mijn dochtertje maar even meenam omdat ze steeds huilde zei ze nog elke keer. Mocht ze een slokje willen dan kom ik haar brengen hoor! Ik was echt uitgeput en heb me meerdere keren bedacht dat we maar op de flesvoeding moesten overgaan en dat ik dan een dag weg zou gaan. Ook voelde ik me weer schuldig dat ik af en toe dacht: Waar zijn we aan begonnen?!!! De gedachte dat ze ooit iig 2 zou zijn hield me enigszins op de been, terwijl ik juist nu wilde genieten van dit hele kleine mooie mensje. Totdat de verloskundige langs kwam en ik in tranen zat van pijn, uitputting en teleurstelling. Zij zei dat ik het echt moest terugbrengen naar 8 voedingen. Wat een verademing was dat om te horen. Toen ze weg was, zei de kraamverzorgster dat zij niet zo was van die strikte regels van 8 voedingen en dat ze dacht dat Evie wel weer wat wilde (terwijl ze heel hard had zitten knikken toen de verloskundige er was) Ik werd toen assertief en heb gezegd dat we het gewoon nog even gingen uitzingen een tijdje. Dit bracht al wat rust, maar eigenlijk was ik nog steeds wanhopig want soms was het van voeding tot voeding huilen, zonder te slapen, behalve soms op je arm of buik en vaak hazeslaapjes. Ik heb meerdere keren aangeven me zorgen te maken en dat ik vond dat het niet goed ging met Evie, maar ik werd hierin niet serieus genomen. Dit hoorde er allemaal bij. En als mensen dan zeiden dat ik vooral moest genieten van mijn kraamtijd, was ik weer in tranen, want genieten kon ik gewoon niet, zeker als ik in de nacht ook steeds niet meer dan 4 uur sliep. Toen herinnerde ik mijn zwangerschapsyoga docent die weleens vertelt had cranio-sacraaltherapie te doen bij babys die scheeve nekwerveltjes hadden opgelopen bij een zware bevalling. Toen de wijkverpleegkundige langskwam heb ik dit aangekaart, gezien mijn bevalling waarbij ze vast zat met haar schoudertje kon dit weleens zo zijn, maar zij verwees me naar een manueel therapeut, want ze geloofde niet zo in het alternatieve. Bij de manueel therapeut kon ik pas 31 augustus terecht want ze behandelen eigenlijk niet onder de 6 weken dus dit was al vroeg. Ik vroeg hem of het niet schadelijk was als mijn nkind nog 2.5 week maar 8 a 10 uur sliep ipv 16 a 18 uur. Ik kon terugbellen wanneer ze 5 uur achter elkaar huilde. Maar Evie is geen huilbaby eigenlijk is ze heel erg lief, maar ze heeft gewoon pijn. Toch maar mijn yoga docent gebeld en ik kon de volgende dag terecht. Manueel therapie blijkt gewoon echt iets forceren te zijn, waardoor hetn iet eerder mag en dit is een zachte behandeling en mag altijd.Haar nekwerveltjes bleken dus ook niet goed te staan. Hierdoor raakt het zenuwstelsel ook overprikkeld waardoor krampen, onrust maaiende armen enz ook ontstaan. Ik zag mijn meiske gewoon ontspannen. Toch was het slapen nog geen succes en ik heb ook maar het boek van Ria Blom, regelmaat en inbakeren besteld. Gewoon als leidraad aangezien ons kind helemaal geen ritme had kunnen ontwikkelen door alle klachten en de kraamverzorgster ook gewoon 3 uur met haar bezig kon zijn zonder er rekening mee te houden dat een kind per keer eigenlijk maar een uurtje wakker zou moeten zijn. Afgelopen vrijdag hebben we weer een behandeling gehad. Weer die volledige ontspanning. Ze is om 12.15 in slaap gevallen en heeft geslapen tot 18.00 uur! Ze kwam een keer voor een voeding maar naar 10 min. Was ze niet meer wakker te krijgen. Ik ben regelmaat gaan aanhouden en nu slaapt ze gewoon 18 uur in een etmaal. Vanaf de avondvoeding om 20.00 uur huilt ze uberhaupt niet meer als ze in bed wordt gelegd en slaapt ze heerlijk met nog een voeding in de nacht. Overdag heeft ze af en toe een inslaap huiltje nodig, maar dat is geen pijnlijk geschreeuw meer, maar even jengelen. Dit is zon verademingen, ik kan niet vertellen hoe gelukkig dit mij maakt en ik wordt nog steeds emotioneel als ik denk hoe overprikkeld en vermoeid mijn meisje moet zijn geweest. Nu is het grote genieten dan eindelijk begonnen! Ik had gewoon veel eerder naar mezelf moeten luisteren. Ik geloof soms nog niet dat ik gewoon na een voeding 2 uur de tijd heb. Dus hopelijk kan ik het hier nu weer bij gaan houden en eventueel wat teruglezen. Sorry voor het lange verhaal, moest het denk ik ook even van me afschrijven, maar wilde ook even verklaren waarom ik hier niet was. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik zomaarde tijd had om dit te schrijven omdat Evie al vanaf 15.00 uur heerlijk ligt te pitten! Ik hoop dan ook dat mocht 1 van jullie dingen uit mijn verhaal herkennen, volg dan alsjeblieft je (moeder)gevoel. Ps, wat wel een leuke bijkomstigheid is, is dat ik 6 kilo was aangekomen in mijn zwangerschap, maar er ondertussen al 14 kilo kwijt ben haha!
leonizzie wat een verhaal meid. Gelukkig dat het nu beter gaat met jullie meisje. En jammer dat je het inderdaad altijd zelf uit moet zoeken, maar wat heeft een moederinstinct het altijd goed. Jammer dat je niet hebt kunnen genieten van die eerste tijd en niet z ón fijne kraamverzorgster had. En zoveel aanleggen lijkt me ook niet erg bevorderlijk voor je (.)(.) Ik hoop nu echt dat het grote genieten voor je kan beginnen meid, het is je zo gegunt en onthoud goed dat er niemand in de hele wereld is die haar kind zo goed begrijpt en kan verzorgen als een moeder.
jemig wat een verhaal maarreh.... hou jij nu eerst eens op met je soort van te verontschuldigen dat je niet veel op zp bent geweest zeg!!! , spreekt jose streng!!!!!!! alsof iemand vind dat het niet volkomen logisch is dat je druk bent met je ukkie, zelfs al had je wel een geweldige tijd gehad.... logish dat zp echt even niet belangrijk is dan.... gelukkig dat het nu beter gaat maar wat ontzettend jammer van die 1e 3 weken.... nou die roze geweldige kraamweek vind ik uberhaupt een beetje sprookjesachtig.... volgens mij is het in de meeste gevallen allemaal helemaal niet zo leuk... ik vind dat je eigenlijk een klacht in zou moeten dienen tegen die kraamverzorgster.... ze is er voor welzijn van je kind... maar vooral ook die van jou en het klinkt alsof ze helemaal aan jou voorbij is gegaan...dat is gewoon niet goed... zo zie je maar.... hoe kersvers je ook bent als moeder... en hoe onervaren..... je voelt het gewoon aan als het niet klopt... ben blij dat het nu beter gaat.... en dat het genieten is begonnen... , hier alles ok..... josefien is een fase ingegaan van op de grond liggen, krijsen en trappelen als iets niet mag... ik denk dat ik mijn handtekening ga veranderen in drama queen.... jemig!!! ik roep tegen iedereen dat ze dat niet van mij heeft hoor!!!!!!! ppppfpfffffff xxxx jose
hoe is het met je redu? nog veel last van voorweeeen spannend hoor... grrrrrr ik schrik me net een hoedje..... had vergeten de temp van de wasmachine te veranderen.... alle fijne was dus op 75 graden gewassen.... ik word gewoon niet goed van mezelf..... dit is dus typisch wat ik bedoel met klachten na het ongeluk.... steeds dingen vergeten, rare fouten maken.... gr Jose
Ja veel last van voorweeen, dacht gisteravond echt even dat het begonnen was. Maar zakte toch weer af. Vanmiddag moet ik naar de verloskundige, dus ben benieuwd, maar heb wel eens gehoord dat voorweeen weken kunnen duren Merk dat het ook lastiger wordt om emily te verzorgen, ben buitenadem als ik de trap op ben gelopen. En ik heb me toch een zin in een broodje filet americain joseetje jij hebt straks allemaal naveltruitjes
jep... gekrompen... nou ja.... ik denk maar zo.... ik denk maar niks...... ik heb de berg op een hoopje gedonderd en ben nu nog even moed aan het verzamelen het aan hubbie te vertellen.... vorige maand al 2 goede ( dure) shirts van hem verpest dor er een vaatdoekje met chloor dat nog vochtig was niet naast maar op te gooien en dat een halve dag te laten liggen..en nu weer een van de 2 nieuwe shirts die we toen maar zijn gaan kopen.... zucht.... oja... ik had vanavond spinazie met zalm......in de gang.... das best knap als je 3 meter bij de gang vandaan zit...josefien vind het zowieso op het moment erg leuk om dingen te gooien en dan te kijken wat ermee gebeurd... oja en ze zit de hele tijd in de wc te hengelen als ik niet oplet... dus die maak in nu iedere dag schoon en de klep dicht... ze wil het liefste bij me op schoot als ik even lekker op mijn gemakje een grote boodschap doe... en gisteren hoord ik een soort crunchie geluid.... manlief schreeuwen... dat ik onmiddelijk moest komen.... had die smerige tante bepje 2 grote bromvliegen die op de vensterbank lagen verorbert.... gatsie ... echt waar ik kan er een boek over schrijven..... xx jsoe
Redu spannend meid.... nou je weet wat er gaat komen... heb je alles klaar??? lijkt me inderdaad vermoeiend omdat je emily natuurlijk bij alles op moet tillen en dragen nou voor als het vannacht toch door mocht zetten.... zet hem op meid!!! xxx jose
jose, balen van je wasgoed, hoop dat hubbie goed gereageerd heeft? Een bromvlieg ieuuw ik zou echt over mijn nek gaan!!!! All hier gisteren naar de verloskundige geweest. Verteld van de voorweeen en toen heeft ze een inwendigonderzoek gedaan. Bleek mijn baarmoedermond al verstreken en 2 a 3 cm ontsluiting te hebben. In overleg met de gyn aan de ctg. Vrijdag krijg ik nog een ctg en als ik dan maandag nog niet bevallen ben wordt ik s'morgens ingeleid. maar de hoop is natuurlijk dat het uit mezelf gebeurd de komende week en die kans is ook wel aanwezig. Krijg s'nachts nu lekker slaaptabletjes zodat ik lekker uitgerust ben als het begint, dus heb vannacht heerlijk geslapen. Bij emily was ik al uitgeput toen ik nog moest gaan bevallen en dat was toen zo zwaar aangezien dat nog 2 dagen duurde. Heb ook aangegeven aan de verloskundige dat ik het vervelend vond dat ik met allemaal draadjes vast lag op bed, dus niet kon zitten, staan etc om de weeen op te vangen. Ze heeft me nu beloofd dat mits het goed gaat met de baby de draden losgekopppeld kunnen worden zodat ik lekker kan douchen en lopen en zitten. Dus zie een inleiding nu wat meer zitten, ook omdat ik niet meer geprimed hoef te worden, maar ze gelijk mijn vliezen kunnen breken nou heel verhaal liefs redu
Oh joseetje ik heb heerlijk gelachen om de avonturen van jullie kleine meid! EN die vliegen gadver! Ja nu kan je haar geen moment meer uit het oog verliezen, de kleine ondernemer. En wat betreft de kraamzorg, ja achteraf gezien is ze behoorlijk aan mij voorbijgegaan, waarschijnlijk met alle goede bedoelingen hoor, was geen kwade vrouw, maar wanneer ik terugdenk aan haar krijg ik steeds een heel naar gevoel. Klacht indienen durf ik dan weer niet zo goed. Weet wel dat mocht er een volgende keer komen dat wel even heel anders zal gaan!!! Door haar werveltjes had ons meisje natuurlijk moeite met slapen en klachten maar denk ook dat we een ritme verstoord hebben door dat mens. Zo slaapt ze vanaf de namiddag en de hele nacht (wanneer de kraamzorg dus weg was) echt super en kan ik haar zonder huilen in bedje leggen, maar de ochtenden zijn nog steeds moeilijk. Dan gaat het altijd met huilen gepaard en af en toe valt ze in slaap en dan begint het weer tot de volgende voeding. Ik weet niet waar dit aan ligt en het kan ook gewoon bij haar horen, maar in die kraamweek kwam natuurlijk ook altijd de kraamzorg rond die tijd, die na de voeding wilde ze dat we een dik kwartier wachten en dan begonnen met een badje enz enz. Tegen de tijd dat we klaar waren zaten we dan ook weer tegen de volgende voeding, dus misschien is Evie nu ook een beetje gewend om dan dus geen rust te hebben. Ach ik weet het niet, hopelijk gaat het binnenkort beter en kunnen we dit strakke ritme wat we nu even aanhouden om overprikkeling te voorkomen wat loslaten. Ik verlang er gewoon naar om haar zonder zorgen mee te nemen om te winkelen of op bezoek te gaan enz, zonder dat ze dan meteen van de leg is. Redu spannend meid, wie weet lig jij nu te puffen.... Kan iig niet lang meer duren!
Zo dat is weer effe geleden dat ik gepost heb. Kelly: nog gefeliciteerd met je goede echo. Wel eng hoor dat verhaal met die eierstok.. Hoe gaat het daar nu mee? Joseetje: hoe gaat het met jou, al een ei gespot? Leuke verhalen over Josefien trouwens hahaha.. Redu: al aan het puffen meis? Zo ja, heel veel succes.. Luukske: jij was op vakantie of een paar dagen weg? Als je alweer terug bent "hoe was het?" en anders heel veel plezier nog.. Leonizzie: wat een verhaal over die kraamverzorgster zeg.. ik zou eerlijk gezegd ook een klacht indienen. Zij hoort jou ook te adviseren en nu bracht ze zich er wel heel makkelijk van af. Ongelovelijk. Hoe gaat het verder met de kleine Evy? Beehappy: jij bent goed bezig met afvallen zeg! Knap hoor! Je hebt een leuke vakantie gehad las ik? Nou ik heb hier niets meer gehoord van mijn routineonderzoek, kan nog komen vandaag, heb vorige week donderdagavond geprikt, dus het is nu 5 werkdagen erna dan zou het toch wel binnen moeten zijn toch? Verder een beetje in de knoop met mijn gevoelens, zal wel door de hormonen komen denk ik.. Ben echt heel blij dat ik zwanger ben daar gaat het niet om en ben ook heel blij met mijn man. Hij doet alles voor me en is een schat! Maar heb de laatste tijd van die dromen, daar wordt ik gewoon helemaal naar van en dat blijft me al de hele week achtervolgen. Het gaat dus over een ex-vriendje, inmiddels alweer 10 jaar geleden ongeveer. Het heeft maar 3 maanden geduurd en daarna hebben we elkaar nog wel een paar gezien. Ik had toen een vriend, maar hij draaide nog steeds om mij heen elke keer en maakte verschillende toespelingen. Toen ik die vriend had, was ik eigenlijk ook nog best verliefd op hem. Mijn vorige vriend heeft achteraf allemaal te lang geduurd, maar ja dat is allemaal achteraf. Nu heeft die ex vriend van 10 jaar geleden een vrouw en 2 kinderen en nou droom ik de hele tijd over hem. Verschrikkelijk want ik ben hartstikke gek op mijn man en zou hem voor geen goud willen missen. Ben ook helemaal niet meer gek op die ex vriend, maar weet niet wat het is. Het raakt me een beetje. Stom want ik voel eigenlijk helemaal niets meer voor hem. Hopelijk zijn het de hormonen en houden die dromen op. Het is ook niet iedere nacht, maar ik voel me alsof ik mijn man bedrieg, in mijn dromen doe ik dat tenminste.. Hahaha, als ik het zo opschrijf is het eigenlijk een belachelijk verhaal, maar wel vervelend. Liefs Jojoba
hey meiden, ben weer thuis na een paar daagjes uitwaaien aan zee!! @leonizzie, jeetje zeg wat een verhaal....en idd zoals je zelf zegt, je moederinstinct zit er zelden naast.... fijn zeg dat de therapie Evie goed doet. en jij moet idd ook echt gaan genieten van je meisje, jij moet het doen, en niet die kraamhulp(ik zou trouwens er wel een melding van laten maken). @joseetje, haha, echt lekker als ze gaan puberen.... en balen van je was zeg! @redu, spannend!!! @jojoba, zijn echt je hormonen, ik droom ook de raarste dingen.... @all, dadelijk om 11.40 uur hebben we een pretecho, ben benieuwd of een 3 of 4 d echo gaat lukken....en ben benieuwd naar de groei en ligging van de kleine vent! ik ga nu even mijn 3e en laatste wasje uit de machine halen, is alles weer lekker fris....
Eerst even ego, een mijlpaal vandaag, hopelijk is het niet eenmalig maar eehhh... Evie heeft nu ook haar ochtendslaapjes goed gedaan!!! Ik geloof het nog steeds niet, ga steeds kijken of ze nog leeft haha. Had een strak regime van regelmaat maar het werpt dus wel zijn vruchten af. Mocht dit zo doorzetten kan ik volgende week de teugels weer een beetje laten vieren en er een uitstapje tussen plannen. Ben nu alleen maar zeer gelukkig dat mijn meisje haar slaap inhaalt en tot rust komt Jojoba, niet teveel aan die dromen ophangen hoor! Ik droom regelmatig over andere mannen waar ik vroeger wel eens wat mee heb gehad of gewoon wat gescharreld. In het einde van mijn zwangerschap had ik ook wat wilde nachten met een ander in mijn droom.... (laten we dit mijn vriend even niet lezen). Eerst voelde ik mij daar wel wat raar onder, maar schijnbaar heb ik nou eenmaal graag sex met anderen in mijn dromen haha. En soms niet eens sex maar gaat het wel over gevoel of emoties. In werkelijkheid weet ik heel goed dat ik daar helemaal geen behoefte aan heb of iets met diegene zou willen beginnen. Ik vergeet het dan ook weer snel. En met die zwangerschapshormonen ga je soms ook in je dromen nog wat dingen verwerken of een plekje geven. Alleen maar goed, dus maak je er niet druk om en vooral niet over gaan piekeren. Luukske veel plezier met de echo vandaag! Ik denk nog met veel plezier terug aan die periode. Redu en hoe staat het vandaag?
luukske veel plezier met je pretecho vanmiddag. geniet vav jullie kleine man. Jojoba je hoort het inderdaad wel vaker dat je zulke dromen hebt als je zwanger bent. Zolang het in je droom is zou ik me er niet te druk om maken. Leonizzie wat fijn dat evie zo goed slaapt nu. Ken het wel hoor dat je dan weer iedere keer gaat kijken of het goed gaat. geniet van jullie kleine meisje. all hier heb ik het moeilijk. Nog steeds regelmatig weeen, maar zetten niet door en emily verzorgen wordt ook steeds zwaarder. plus ik voel me alleen omdat mijn moeder en zus op vakantie zijn en mannetje tot sávonds laat werkt om al zijn werk nog even af te ronden. Merk dat mijn tranen vandaag erg hoog zitten. Heb emily achter de teletubbies gezet en doe vandaag niks meer! liefs redu