wie nog meer PCO, en gaat starten met Clomid(deel 2)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door luukske, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. andrea20

andrea20 Lid

24 mrt 2007
    9
    0
    0
    beek
    hallo, ik ben andrea moeder van een zoontje van 3 we zijn nou 2 jaar bezig omeen kindje te krijgen
    morgen beginnen we met clomid(zondag) dag 10 bloed prikken heb ook pco (met mn 52kg) mag ook maarhalf tabletje clomid ivm mn gewicht hebben meer vrouwen dit? gr andrea

2. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    luukske ik hou je hier in de gaten meid...word echt spannend nu hoor pff;)

Andrea welkom, op een ander forum zit ik in een clubje en daar heeft er ook een met ong jouw gewicht pco maar of ze maar een half jaar clomid mag, dat weet ik niet..

@all de zenuwen beginnen nu wel weer beetje te komen,zullen mijn eitjes gegroeid zijn pfff....echt spannend...maar ik denk eerlijk gezegd dat ze deze rond gaan af breken, maar vooralsnog blijf ik positief en hoop ik maandag op een ei van minimaal 15mm hahaha

3. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hoi meiden...

ppffff even een teken van leven.... poeh ik ben zoooo moe,, zelfs de aanknop op de pc aandoen is teveel moeite hahahahaha ik herken het helemaal wat je zegt kelly.... dat het met een ukkepukje die al rondloopt toch een heel ander verhaal is....

maar ik voel me verder prima, op m,n werk heb ik godzijdank m,n draai gevonden dus die spanning en stres is gelukkig weg...

thuis keutel ik lekker aan en ik probeer gewoon m,n dagen niet te vol te plannen.

dindsdag de echo, ben dan bijna 10 weken zwanger en dan gaan het het ook vertellen aan iedereen....

Luukske hahaha ik moet stiekem wel een beetje lachen om je hubbie... die denk hahah8) sextijd!!!!! moet van de gyn hahahahah
    die gekke mannen toch.... sta je op het punt van bevallen...
    hopelijk blijft japie nog even zitten.

Kelly ik hoop dat de man nog wat tijd gegund is.... en dat jullie kunnen vertellen wat het word..

leonizzie ja dat zijn dan toch van die regelperiodes... ik herken dat wel... dat gaat wel weer over maar lastig is het wel... moet ook wel zeggen dat ik af en toe het cb belde om wat te vragen...

ikhebjelief, ik had toen ik zwanger werd van josefien een ei op dag 19, er groeide niks en ineens toch een goed ei... maak je maar niet te druk om de gyn, vaak is dat ook hun manier van informatie geven... het is natuurlijk zo spannend en gevoelig allemaal dat ze liever afhoudend zijn dan valse hoop geven, soms lijkt het dan net alsof ze het zelf niet zien zitten maar blijkt dat achteraf reuze mee te vallen.
    het komt goed meid..... alle meiden die hier in dit topic ooit zijn begonnen met schrijven zijn inmiddels zwanger of bevallen....

zora hoe is het meid?

Marykay al een beetje aan het idee gewend.

gr Jose

4. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @andrea, welkom....en PCO kan idd ook met een normaal en ondergewicht.....kan me voorstellen dat de arts dan met 25 mg wil beginnen....maar er zijn er ook genoeg die gewoon de 50mg moeten nemen....
    zie trouwens dat we bij elkaar in de buurt wonen, haha....en wrs hebben we dezelfde arts gehad....dr.S in Sittard?

@ikhebjelief, ik hoop dat je 1of 2 eitjes hebt die gewoon een groeispurt hebben gemaakt, en je geen afgebroken ronde hebt/krijgt....

@joseetje, ach ja....mannen.....die van mij zegt gewoon "we moeten goed naar de dokter luisteren" haha....ook alleen omdat hij sexen als advies gaf....

@all, kijk er echt naar uit om donderdag op controle te gaan....wil na deze week wel knopen gaan doorhakken....morgen 36 weken!
    gisteren wat veel gedaan, in de hoop dat het een beetje meehelpt....vanochtend alleen een beetje beroerd....

5. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    hey luukske
    Helaas word het een verloren ronde...:(
    Zit nu te wachten tot de Gyn belt om door te geven of ik deze week nog terug moet naar het zkh,maar een zéér kleine kans dat er iets gegroeid is...waarschijnlijk krijg ik weer een receptje voor Provera om op te wekken en dan 100mg Clomid...
    ik kan niet wachten....pffff

6. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @ikhebjelief, balen meis,....

7. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Joseetje meid, ik heb dat helemaal niet meegekregen (echt die hormoonhersenen en dat beginnende moederschap....:x) maqar lieverd je bent zwanger!!!! Oh wat een mooi en geweldig nieuws is dit zeg en al 10 weken bijna. Goh ik schaammij diep.
    Het eerste trimester zit er alweer bijna op. Zal soms best pittig zijn met het jaar dat jullie hebben gehad zeg, neem je voldoende rust?

Luukske wat fijn nog even wat gezelligs gedaan. Ja met die borstvoeding ben je soms wel wat beperkt met dingen doen merk is. Helemaal omdat Evie hier die fles gewoon niet moet. Mama is het lekkerste haha.

Ikhebjelief, he wat balen meis. Ik kan me de teleurstellingen nog herinneren. Hoewel makkelijk gezegd; Op naar de volgende ronde!!!! Vol goede moed. Heb je verder geen bijwerkingen van de Clomid?

Hier beginnen we eindelijk weer een hernieuwd ritme te vinden. Pffff, (slaakt een zucht van opluchting) Heb me ook voorgenomen me wat minder zorgen te maken.
    Zaterdag lekker met vriendlief in loosdrecht luxe wezen lunchen. Evie bij mijn ouders gebracht en nog even zelf gevoed (vanwege het meestal de fles niet willen) en daarna weggegaan en vol vertrouwen toch een flesje achtergelaten. Van mijn vader kregen we 50 euro mee om een lekker flesje wijn (!) erbij te bestellen. Dus ondanks mijn borstvoeding zei mijn vriend: Take a break Leonie, na alle spanningen je ontzegt jezelf zoveel. Dus heerlijk aan een fles wijn van 40 euro gegaan haha.
    Heeft me gewoon echt goed gedaan even samen met vriend los van mij kindje, weer even alleen Leonie. En warempel de volgende dag ging het met Evie ook een stuk beter.
    Nou ja zo leer je jezelf en het moederschap steeds beter kennen... ;)

8. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    leonizzie, nee geen bijwerking van clomid,tenminste niet meer, had alleen last van zweet aanvallen...
    Het is idd een teleurstelling, ik wist nie dat ik me eigen zo erg verheugd had op een ei...
    En het gekke is stiekem wist ik dat het gewoon een verloren ronde ging worden,zo gek dat voel je aan denk ik...
    Heb straks ff lekker potje zitten janken...zie het even helemaal nie meer zitten..:(

9. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @leonizzie, wat lief van je ouders....en idd, zo zie je maar dat kindjes het overnemen van hun ouders....als die op hun gemak zijn, heb je ook makkelijkere kindjes...kan er zelf over meepraten....

af en toe is het echt niet verkeerd even iets met zijn 2tjes te doen....hebben we bij Luka ook gedaan, en dat willen we met nr 2 er dadelijk bij ook gewoon doen....

10. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik heb je lief niet wanhopen meis...... gooi je frustratie en verdriet er maar gewoon uit... we all been there, done that...... soms gewoon fff instorten en daarna weer verder knokken....

het voelt misschien heel hopeloos allemaal..... en je denkt dat het echt nooit nooit nooit gaat lukken, en je weet dat het bij iedereen is gelukt maar in je achterhoofd denk je "zal je net zien dat ik die ene ben waarbij het niet lukt"... die gedachten en gevoelens zijn heel normaal... het is ook gewoon heftig....

maar geloof ons meis....... het komt goed......misschien duurd het wat langer dan je had gehoopt, maar er is geen enkele reden om op dit moment te twijfelen of het wel gaat lukken...

leonizzie hahahah ja had je het blijde nieuws zomaar gemist zeg... met je hormonenhoofd :D:D

ja bijna 10 weken alweer.... ongelooflijk.... ik begin het zelf steeds meer te bevatten.... morgen is de echo.... ik had me een dagje vergist... kun je nagaan hoe vol ik van vertrouwen ben.... dat ik gewoon helemaal niet aan die echo denk.... nou dat was bij josefien wel anders zeg....met knikkende knieen er naartoe.

luukske ja zeg..... kan me voorstellen dat het mooi is geweest, het is al met al een spannende zwangerschap geweest...

zeg zora is wel opvallend afwezig.... zou er al een beeje zijn???

gr Jose

11. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    joseetje
    Zoals jij het omschrijft klopt het precies, zo denk ik idd...logisch ook dat je dat denkt...en vooral gister...vandaag ben ik al iets positiever...!!THANKS!!;)

Nou ik heb net iets meegemaakt zeg...mijn pup van 13 weken had zijn piemel er helemaal uit en ging er nie meer in en dat was al ong 2 uur lang...wij dierenarts gebeld...koud washantje,hielp niet,slaolie,hielp ook niet..
    toen mochten we komen..
    SUPER druk bij de dierenarts,maar wij mochten meteen doorlopen want dit was/is spoed..!!
    Nou de dierenarts ging het doen...nou echt dames..
    We hebben hem met 3 man vast moeten houden hij krijste en jankte alles bij elkaar..
    Het was echt te zielig..
    Ik heb zitten huilen zo zielig was het...hij was er ondersteboven van,maar ik ook!!
    Gelukkig zit zijn piemeltje nu weer terug, hij heeft een prikje gehad tegen de zwelling,maar het is toch gezwollen,logisch ook...en nu moet ik af en toe een koud washandje ertegenaan houden...!!
    zo moest het ff kwijt ahahah xxx

12. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @ikhebjelief, ach meis wat zielig voor jullie hondje....

@joseetje, nee bij Zora nog geen beeb, ze wil nog eve zwanger blijven, haha....is gewoon druk in haar verlof!

@all, ik kijk uit naar morgen....hoop dat ik die gyn zover krijg afspraken te maken....

13. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Luukske ja ben ook benieuwd naar morgen!!!
    Het was idd super zielig!!

14. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    kwam even snel spieken maar er zijn nog geen beebjes! Zitten nog lekker bij de mama's te broeien....

Hier zijn we erg benieuwd naar de pretecho van morgen haha, en met opa gaat het momenteel redelijk dus die kunnen we nog nieuws gaan brengen!

15. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Nee, nog geen Zora beeb hoor. Doe gewoon veel leuke dingen in mijn verlof! Lunchen met vriendinnetjes, lekker lezen, filmpje kijken, en ook nog wat poetsen hier en daar, dus zit niet heel veel achter internet. En inderdaad, wat Luukske al zei, Zora beeb mag van Zora nog lekker blijven zitten tot zora beeb er klaar voor is haha.

Joseetje, vandaag echo, spannend, als alles goed is even een mooie banner maken he, kunnen wij het ook bijhouden!

Ikhebjelief: Jeetje wat een gedoe met je hondje zeg, echt zielig. En ik ben het met de andere meiden eens, hoe uitzichtloos het nu lijkt, het einde is nog lang niet in zicht!

leonizzie: leuk van jullie te horen en fijn dat het goed gaat.

Luukske: Bijna donderdag, nog 1 nachtje, ben benieuwd wat ze zeggen!

Verder even kwijt, sorry, hier in ieder geval alles nog goed, nachten worden wel wat minder en heb erg veel last van maagzuur. maar goed dat hoort erbij. Vorige week trouwens liggingsecho gehad en beeb ligt er helemaal klaar voor, das in ieder geval fijn om te weten.

Dag meiden!

16. andrea20

andrea20 Lid

24 mrt 2007
    9
    0
    0
    beek
    hey hallo,bedankt voor jullie reacties allemaal.
    luukske ja idd dezelfde arts (gehad) ik heb weer dezelfde gepakt als in 2006 is wat makkelijker die hadden al dossier van mij van 2006
    nou ik zelf heb vandaag laatste dag clomid van 1e ronde clomid het is me wel mee gevallen mjha mis wel omdat het eerste keer is ben benieuwd maandag bloedprikken heb afgelopen maand ook hsg onderzoeken doorspuiten eileiders dus hoop dat dat een voordeel is. hopen ja dat is wat we allemaal doen ik HOOP ook voor jullie allemaal dat iedereen een mooie roze baby krijgt gezond en wel!!! ik laat weer wat horen maandag als ik na 1400 de gyn weer heb gebeld horen hoe nu verder nou doei rustig aan iedereen

17. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @kelly, fijn dat opa stabiel is....enne succes met de pretecho!!

@zora, heb al 2 echt slechte nachten erop zitten....ben er wel aan toe om knopen door te hakken....
    en jij nog even lekker genieten van je verlof voor de beeb zich komt melden....

18. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hoi meiden

echo was helemaal super dus we kunnen het nu aan iedereen gaan vertellen!!! 21 mei uitgerekend...

hier in huis druk bezig , had een weekje vrij dus ik ben flink aan het ruimen...

zora ja laat die beeb nog maar even lekker zitten ja.... goh... ongelooflijk.... vorig jaar was het nog zo,n drama en moet je nu eens zien.... ik vind het toch altijd weer een mooi wonder.

Luukske ik kan me goed voorstellen dat je er klaar voor bent om knopen door te gaan hakken..

ik zal inderdaad fff een banner maken

andrea welkom hier, natuurlijk hopen we vor jou ook allemaal op een beebje..

ikhebjelief... ach gossie.... wist niet eens dat dat kon? ach arm puppie beest....

gr Jose

19. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Was zeker drama vorig jaar Joseetje, toen hoorde we rond deze tijd dat de 1e IVF was mislukt, dus erg verdrietig. En nu ben ik gewoon bijna mama, heel bijzonder inderdaad!

Fijn dat de echo goed was meis! Nu word het allemaal wel heel echt he?

Andrea: Welkom hier, had ik volgens mij nog niet gezegd, sorry.

Luukske; sterkte met de laatste loodjes, hier ook slechte nachten afgelopen week. Althans betreft slapen, slaap erg slecht, maar komt natuurlijk ook omdat ik veel minder doe overdag.

20. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @joseetje, gefeliciteerd met de mooie echo!

@zora, de nachten worden idd echt minder!!

@all, hier een behoorlijke "pissed" Luukske....

wij gisteren dus naar het ziekenhuis, melden we ons aan de balie, zegt de secretaresse dat "mijn" gyn en vk beide niet aanwezig zijn, en dat die miepen van vorige week dus gewoon niet naar onze wens hebben geluisterd om de afspraak ALLEEN bij mijn eigen arts/vk te plannen....hubbie was al meteen pissed off...

nou ja, na 1 uur te hebben gewacht bij een arts ass. naar binnen, mijn klachten voorgelegd, en zij vertrouwde het gewoon niet helemaal, had namelijk ook weer een onderdruk van 96 ondanks de meds, dus zij heeft ons meteen doorgestuurd naar de verloskamers(had ook al cito bloed en urine ingeleverd), moest aan het CTG en zou getoucheerd worden ivm mijn ongi krampjes.

na bijna 30 min aan het CTG(beeb heeft eerst 10 min. een hartslag van rond en boven de 200 gehad, daarna ging het beter) kwam een andere vpk die mij "snel" even ging inloggen, want haar collega had mij niet aangemeld, dus was al bang dat de meting verloren was....gelukkig was dit niet....ze waren ook vergeten mijn bloeddruk te meten, hubbie is hier voor moeten gaan vragen, de verpleegkundige die mij aan het CTG had gekoppeld was niet meer op de afdeling....:$

uiteindelijk ruim 1 uur aan het CTG, en Jaapie bleek het goed te doen, mijn bloeddruk is ook weer wat gezakt in die tijd.

na het afkoppelen moesten we nog ruim 1/2 uur wachten voordat de arts kwam om het verdere beleid te bespreken, ze moest mijn status even bijlezen....

komt MADAM binnen, en zegt doodleuk: "mevrouw, alles is goed, bloed en urine zijn niet verslechterd, dus ga lekker naar huis, en rust goed uit....zo redt u vast de 40 weken....:$:$:$"
    hubbie en ik meteen aankaarten dat dit dus niet gaat gebeuren, en wij andere afspraken hebben met "mijn" gyn en zij was helemaal perplex....
    toucheren deed ze ook niet aan....en ze beweerde dat mijn gyn de komende week geen tijd had mij in te plannen, dus dat zou wrs pas 1 nov worden:$....de verpleegkundige zou een afspraak maken voor het "eerste" plekje dat vrij zou zijn bij mijn gyn.
    we zijn toen naar de balie gelopen, de arts ass heeft ons niet zien staan, en we hoorden toen van de vpk dat de gyn morgen (voor nu dus vandaag) gewoon plek heeft, waarop de ass. heel kortaf zei "nee, ik zei pas volgende week":x:x:x
    hubbie is toen naar binnen gegaan, en heeft er wat van gezegd, die arrogante troel meende echt dat ze de Queen van de afdeling was....:x:x:x
    we hebben uiteindelijk een afspraak meegekregen voor komende maandag om half 2 bij mijn eigen gyn, en ons plan verder getrokken....

door dit gedoe heb ik tot 3uur vannacht wakker gelegen:(, was echt kwaad, maar wilde gewoon weg bij die troela...
    heb vanochtend ons ongenoegen op een papiertje gezet, en heb vanochtend de poli gebeld....heb een gesprek met "mijn" eigen gyn geeist...en ik wordt vanmiddag teruggebeld, want OOK de secretaresse had opstaan dat ik ten alle tijde mag komen of bellen, gezien de situatie....

dus vanmiddag gaan we eens kijken wat hij hierover zegt, en wat hij wil doen....ik ben het zat!!

Deel Deze Pagina