Hey meiden, bedankt voor jullie felicitaties.... @ylona, idd leuke naam, haha....ben er gewoon helemaal weg van.... @zora, normaal had ik geen ruggenprik gehad, omdat ik maar 2 cm ontsluiting had, maar het schijnt dat die rugweeen een reden zijn om het toch te doen....kan je zeggen dat ik die ochtend een hel vond, toen de (buik)weeen er 's avonds doorheen kwamen, vond ik die wel pijnlijk, maar beter op te vangen.... En ik heb gewoon maak kort hoeven te persen, de gyn was wel makkelijk met de knip, want mijn bekkenbodemspieren waren gewoon heeeeel sterk....dat was nooit zonder scheur/knip gelukt.... Ik heb wel echt last van hyperventilatie gehad....waardoor ik gewoon een deel van de film wat in een waas heb beleefd... En jeetje zeg wat vervelend die reflux, ik zou idd ook het wiegje/bedje aan het hoofdeind iets hoger zetten... Mika slaapt hier gelukkig wel goed, maar wie weet wat nog komt....luka sliep toen iig vrij snel door, van half 12 tot een uur of 6-7, en later zelfs tot 9....hopelijk neemt mika dit ritme ook aan.... @ikhebjelief, wie weet is de cyste wel weg.... @leonizzie, idd ooit slapen ze wel door, alleen balen dat het bij de een eerder is dan bij de ander.... @all, hier een flink hematoom naast de hechtingen van de knip...de knip voel ik dus amper, maar die blauwe plek is dik, en ontzettend pijnlijk....vk is geweest, en zou er iets voor krijgen....
Zora, sorry had jou berichtje over de reflux even gemist...wat vervelend meis, onze oudste dochter is ook geboren met een reflux. Wij hebben destijds blokjes onder het hoofdeinde van haar ledikantje gemaakt. Luukske, dat klinkt pijnlijk, ik hoop dat het middeltje dat je van vk krijgt helpt, sterkte! En ik zag jullie manneke op hyves...wat een heerlijk ventje!
@Luukske: Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Mika! Al met al vind ik je bevalling nog wel redelijk vlot verlopen eigenlijk. Hopelijk heb je al weer wat minder last van de bloeduitstorting.....en je weet het he: GENIET JE TE PLETTER!!!! Liefs Tezzz
Jaaa Luukske, hij is er!! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje Mika!! Geniet van elkaar! Ikhebjelief: hoe is het gegaan in het ziekenhuis? Hopelijk is je cyste weg of al een stuk kleiner geworden en kun je snel weer starten. Ik weet helemaal hoe je je voelt. De keer voordat ik zwanger werd had ik ook een cyste, maar had in de wachtperiode onverwacht een eigen cyclus van 32 dagen.. Redu: hoe gaat het meis? Zora: oh wat zielig voor je meisje dat ze reflux heeft, hopelijk gaat het snel beter.. en ook met de nachten.. Joseetje: heel herkenbaar die moeheid.. hoe gaat het verder met je? heb je ook nog veel last van de misselijkheid? Ylona: hoe ging je date? Nog gefeliciteerd trouwens met je verjaardag vorige week. En al bijna bevaldatum in zicht, spannend! Jij hebt dus ook suiker.., maar jij moet al spuiten? Was Mika te groot bij zijn geboorte of viel het mee? Hier vanmorgen op de weegschaal en er was in een keer 1,5 kg af. Ben pas 5 kg aangekomen en nu kom ik dus weer op 3,5 kg.. Ben vorige maandag al begonnen met suikers uit mijn voeding te bannen, dus was natuurlijk te verwachten. Gelukkig zei de dietiste dat het geen kwaad kon. Ik vind het voor mezelf natuurlijk ook niet erg.. Liefs Jojoba
Mijn date was erg gezellig! Mika was bij 37 weken 3360 gram dus niet klein. Ik had ook nog zwangerschapsvergiftiging dus dan groeien ze niet echt meer. Dit kindje groeit op de middellijn. Ikmoet 4x per dag insuline spuiten en das jammer maar goed alles voor de gezondheid van mijn kindje!! Liefs Ylona
Luukskse dat klinkt niet echt fijn die plek, hoop dat hij snel slinkt. Wel super dat Mika lekker slaapt, zeker als je nog een mannetje heb rondlopen. Ikhebjelief en hoe was het gisteren gegaan? Redu, hoe staat het bij jou? Denk aan je. Ylona wat fijn dat de deed leuk was! Komt er snel een vervolg? of ga je eerst bevallen? Jojoba ik ben ook weinig aangekomen in mijn zwangerschap en viel halverwege ook wat af. Uiteindelijk wel fijn voor mijn lichaam. En bij jou is natuurlijk ook de reden bekend waarom je weer wat bent afgevallen. Het zegt iig niks over de grote van je kindje want die van mij was alsnog 9 pond!
We daten al 3 maanden nu dus is gewoon erg gezellig!! Het is gewoon gek dat ik zwanger ben en dan natuurlijk niet van zijn kindje. Ben ook benieuwd hoe het zal gaan als de kleine er ook is, maar dat zien we dan wel. Aankomen in de zwangerschap is heel verschillend. Bij Mika 30 of meer kilo aangekomen en tot nu toe ben ik 10 kilo bijgekomen en moet nog 3 weken. Is dus een heel groot verschil, gelukkig maar. Liefs Ylona
hey meiden, jeetje zeg, bij de KS heb ik nauwelijks kwaaltjes gehad, zat na 1 weekje weer op de fiets, en nu....die blauwe plek is zooooo pijnlijk....verder van het persen 2 aambeien, waarvan er 1 nu ook bloedt, heb van de ha gisteren lido gekregen, en dat helpt goed....ennne van dat kraamverband en maandverband krijg ik dus ook echt super gevoelige/rood gloeiende schaamlippen(sorry voor de details, maar kan daar gewoon niet tegen), dus mik er af en toe een koud washandje tegenaan, smeer sudo, en vervang het verbandje elk uur(vloeien is nog een "lichte" menstruatiebloeding). Mika is vanochtend wat onrustig geweest, maar das te wijten aan mijn voeding(was vergeten dat ik moet beperken met uien en koolsoorten, en das wat ik 2 dagen heb gehad). verder is me net een volle beker afgekolfde melk omgekiept....was te zwaar voor de kolf....haha.... ik kolf trouwens omdat Mika te lui is voor aan de borst, en het met de fles gewoon goed doet.... mijn productie is trouwens weer royaal....jeetje zeg, heb bijna 300CC per kolfbeurt, dus ben een voorraadje in de vriezer aan het aanleggen....
Wat fijn dat het zo goed gaat Luukske! En jee ee week na de ks weer op de fiets zou het je niet nagedaan hebben. Hier vandaag voor controle geweest in het ziekenhuis. HAd een onrustige buik maar volgens de gyn mag dat nu ook al wel. Verder heeft hij een echo gmaakt en 7ik schork wel heel erg van de grote van mijn kleine meid. Qua groei zit ze al op 39w3d en dus al 3 kilo!!! ben benieuwd wat daar uit gaat komen. Volgende week weer op controle en ben benieuwd of ze deze groei door gaat zetten want zie het niet zitten om een 10 ponder vaginaal ter wereld te brengen! liefs Ylona
Luukske: nog onwijs gefeliciteerd met jullie zoon. Had het al wel op hyves gedaan, maar was het hier per ongeluk vergeten....
Hallo, het is echt veel te lang geleden dat ik hier gereageerd heb, maar ik had er qua energie echt de puf niet voor, maar gelukkig voel ik me nu weer wat beter. Zora van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Sara! Luukske van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Mika! geweldig er weer twee wereldwonders bij! Ylona jij bent nu de volgende! En zo te lezen hoop ik voor je dat het niet al te lang meer duurt, jee wat een flinkerd al. Sterkte met de laatste loodjes! Ik moet er nu vandoor, maar tot snel weer!
He dames..! Wat erg...ik heb hier een berichtje proberen te posten maar zie net dat ie er niet staat,wat gek!! Het is dus zo...de cyste was 1,7 en ik mocht wel starten met clomid...moet inmiddels nog 1 dagje jeej, en maandag weer op de echo.. Ben benieuwd..! ooh dames echt erg dat ik niksheb laten weten!!! vergeef me!! Verder,luukske wat fijn dat t zo goed gaat en wat een leuke foto!! liefs!
Luuske wat heerlijk dat alles goed gaat... en die plek... oh meid ik weet er alles van.... ik kon er zowat niet van lopen.... maar weet je.... zo ineens als het zo vreselijk zeer ging doen.... zo ging het ook heel snel weer over.. wat fijn dat de borstvoeding zo goed loopt... heerlijk... en wat is er mis met kolven??? zo kan hubbie ook nog eens een flesje geven en dat is toch wel heel erg leuk ( en makkelijk ) Ylona leuk dat het daten goed gaat.... ja lijkt me gek.... dat je dan zwanger bent van een ander... maar.... het is natuurlijk een donir geweest en niet een ex waar je zielsveel van hebt gehouden en dacht een kindje mee te krijgen.... ik kan me voorstellen dat dat makkelijker is zo voor een man...tjee je gaat gewoon al bijna bevallen... Jojoba mooi dat het goed met je gaat meid.... vervelend van die suiker.... maar ze houden je goed in de gaten... ikheb jelief... gelukkig dat je met clomid mocht beginnen... ik ben benieuwd!!!!! hier alles ok... vandaag wezen shoppen voor een nieuwe auto.... pppfffff wat een geld..... ik vroeg me af of we niet gek waren geworden....( vraag me dat nog steeds af...) maar we moeten een grotere auto..... het word een skoda fabia combi greenline.... rijd 1 op 33 ( zal in de praktijk ongeveer 1 op 26 zijn) geen wegenbelasting en het is een diesel... dus daarmee besparen we wel veel geld.... bijna 2000,- per jaar.... ik vind het wel spannend.... verder ben ik boos... op mijn werk werd ik door mijn teamamanger op het matje geroepen dat ze van mijn directe collega hoorde dat ik met voorbedachte rade van plan was om snel de ziektewet in te gaan zodat ik het lekker rustig aan kan doen.. nou ja...... dat geloof je toch niet.....!!!!!!! ik ben na het ongeluk als een speer ( veel te snel) weer aan het werk gegaan.... ik snipper in januari, februari en maart een berg vakantieuren om zo lang mogelijk door te kunnen werken...... ik ben echt diep verontwaardigt.... zaterdag zie ik haar..... nou ze kan haar borst mooi natmaken....:x:x:x Redu hoe is het met je meid.... ik kan het niet laten om steeds aan je te denken.... waar ben je nu??? en ben je er nog uitgekomen? groetjes Jose
He dames even kort: mijn 20 weken echo was super, alles wat ze kon controleren zag er goed uit en pielemans was duidelijk zichtbaar! Kiddo lag alleen met zijn hoofdje heel laag in mijn bekken, met zijn beentjes onder mijn rechter heup, dus dat voelde ik goed na een uur porren met het echo-apparaat!
Ikhebjelief, wat fijn dat je nu mocht starten met de clomid...op naar een prachtige clomidbeeb! Kelly, wat fijn dat de 20 weken echo er goed uitzag...en een manneke wat gaaf! joseetje, een nieuwe auto wat leuk. Bha wat vervelend dat je collega zoiets zegt, ik zou haar ook flink aanspreken, dit hoef je echt niet te pikken....succes! Marykay, wat fijn te horen dat je je weer wat beter voelt! Ylona, leuk dat het daten zo lekker loopt...gewoon lekker van genieten en wie weet zit er meer in voor de toekomst luukske, ja dat is weer ff wennen dat je niet zomaar alles mag eten, maar Mika laat je dit wel weten Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je bevalling...ik hoop dat je klachten snel minder zullen worden... Zora, hoe gaat het daar? all, vandaag ben ik 34 geworden...ik kijk met gemengde gevoelens terug op de afgelopen 4 en half jaar, onze weg naar een brusje starte een half jaar voor dat ik 30 werd...niet te geloven, wat is er veel gebeurt de afglopen jaren...maar gelukkig kan ik volmondig zeggen, dat alles ons niet verbitterd heeft...de wond is geheeld, maar litteken blijft zichtbaar...de afgelopen jaren dragen we samen met en onze sterretjes mee in ons hart en we staan samen positief naar de toekomst...ik kijk uit naar een nieuw jaar, zodat ik volgend jaar alleen maar nog sterker mag terug kijken!
Beehappy gefeliciteerd met je verjaardag. Nou ben weer thuis, maar weet niet of ik er goed aan doe. Afspraken zijn er niet te maken. Had afgesproken weer te gaan werken en denk ook dat het goed voor me is om er even uit te zijn. Had met hubbie afgesproken dat ik niet wil werken als zijn kids er zijn, omdat hij er dan 4 in zijn eentje heeft en al moeite heeft met onze twee meiden alleen. Zijn kids komen altijd op woensdagavond dus heb een dienstje aangenomen volgende week donderdagavond. Belt gister zijn dochter of ze donderdags mogen komen en dan blijven slapen en dan kon ik ze wel op school brengen. Zijn zoon moet 15 km om op school te komen en zijn dochter 8 km. Heb tegen hubbie gezegd dat we hadden afgesproken dat de kids er niet zijn als ik werk. Pas mijn diensten daaraan aan. Nu zei hij, kan me niet schelen kids komen gewoon en als het je niet bevalt donder je maar op. Hij vindt dat ik iets tegen zijn kids heb maar dat is echt niet zo. We hadden gewoon duidelijke afspraken gemaakt en we zijn nog geen week verder en hij houd zich er al niet aan. Heb zo de balen van hem. Heb ook het gevoel dat hij niks goeds meer kan doen, ben alleen maar de hele tijd boos op hem. Zijn kids komen en ik mag weer schipperen en het oplossen. Alle kids passen nieteens in mijn auto en ga ze dus echt niet wegbrengen. Voel me iedere keer misbruikt als goedkope oppas. mag me nergens mee bemoeien, maar wel oppassen en ze overal naartoe rijden. Heb daar gewoon geen zin meer in, hij voelt zich niet verantwoordelijk voor onze kids dus waarom moet ik me dan wel verantwoordelijk voelen voor die van hem. liefs redu
redu, meis wat een moeilijke situatie...wanneer doe je het goed? Daar kan helaas niemand je een passend antwoord op geven...het enige wat ik kan zeggen is, dat ik aan je denk en een hele dikke knuf voor jou!
ppffff Redu... wat een ontzettende moeilijke situatie..... loyaliteit naar je eigen kinderen toe.... ppffff dat is altijd verschrikkelijk moeilijk....maarja jullie hebben samen ook 2 kindjes.... hoe was dat dan toen jullie kindjes er nog niet waren??? het lijkt me zoo lastig... zouden je eigen 2 meisjes er niet zijn dan zou je gewoon donderdag opstappen en lekker gaan werken..... maar ik kan me voorstellen dat je je meisjes niet met een gerust hart achterlaat...het lullige is gewoon dat je eigenlijk min of meer geen keus hebt.... vind je hem een goede vader voor jullie dochters???? als zijn kinderen er niet waren zou je je kindjes dan met een gerust gevoel bij hem achter laten??? meis zou willen dat we iets voor je kunnen doen... Beehappy mooi verwoord meid.... snap dat het zo raar moet zijn.... om zo in gedachten de afgelopen 4 jaar na te gaan.... zo anders gelopen dan je had gedacht... gelukkig staat je blik naar de toekomst gericht... en die heeft vast nog veel moois voor jullie in petto.... Marykay hoe voel je je????? ben je die rottige misselijke periode al voorbij? Kelly van harte met jullie goede 20 weken echo... is toch altijd een opluchting..... leuk hoor een jongetje... hier de hele nacht over auto,s gedroomd.... en ik wil jullie iets geks vragen.... ik heb echt enorm levendige dromen over ehm... sex... echt met alles erop en eraan zeg maar.... bijna iedere nacht... ik had daar wel eens over gelezen bij het topic zwangerschap... en me daar in mezelf rot om gelachen.... nu heb ik het ook... wat is daar nou de functie van??? en gaat het weer weg???? word gewoon met rode oortjes wakker.... en het ergste is nog.... het is met iedereen behalve mijn man jullie snappen natuurlijk wel dat ik dat er niet bij zeg als mijn man weer grinnikend vraag of ik weer zo leuk heb gedroomd... verder vandaag de absolute schrik van mijn leven gehad... ik wil er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren... josefien was zelf in haar kinderstoel geklommen toen het blad er niet op zat... was per ongeluk met 2 benen door 1 beengat gegaan en had zich met haar gezicht naar voren zo door dat gat laten glijden... totdat ze met haar hoofd klem hing in het gat waar normaal haar been doorheen zou moeten... stang strak tegen haar keel en haar rug helemaal geknakt en haar benen bungelden naar beneden... ze kon alleen nog gorgelen en godzijdank hoorde manlief het... ik kreeg haar er niet eens uit... dus ik haar lijfje opgetild terwijl manlief probeerde haar hoofd terug uit dat gat te sturen.... ik heb echt staan huilen.... als de afzuiger in de keuken aan had gestaan had ze zichzelf echt opgehangen... in haar kinderstoel!!!!!! ik kon het gewoon niet geloven... dat zoiets kan....een ongeluk zit echt in een klein hoekje.... xxxx jose