Met daglicht maar een ander standje is het vandaag gelukt. Hopelijk is de volgende stap qua behandeling helemaal niets. De hoop is dat ik een eigen nette cyclus krijg en binnen het half jaar zwanger raak. Morgen word ik gebeld met de uitslag over het weefsel van de cysten. Dinsdag ga ik op controle bij de gyn en later wordt er nog bloed geprikt. Ik ben nu ook aan het tempen. Braaf iedere ochtend om 9u het wekkertje en daarna weer verder slapen. Mijn temp is nu steeds tussen 36,4 of 36,6. Nog even afwachten. liefs, marykay
Naam: joseetje26 Leeftijd: 27 Bezig sinds: jan 2007 Kinderen: ga voor 1ste kindje NOD: rond 12 juli Bijzonderheden: 2e ronde clomid, zwemmers ok Volgend bezoek gyn: recept voor 3 rondes gekregen Voor: ronde 2 met clomid 50 mg Naam: Elke29 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: 23 juli Bijzonderheden: 2e ronde Gonal F 37,5 IE Volgend bezoek gyn: Voor: Naam: Ravi Leeftijd: 29 Bezig sinds: maart/april 2007 Kinderen: 1e kindje Uitgerekend: 22 maart 2009 Bijzonderheden:vijfde ronde Clomid 50 mg: ZWANGER! Volgend bezoek gyn: 15 augustus Voor: 1e echo! Naam: Haan Leeftijd: 25 Bezig sinds: januari 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: misschien 5 juli?? Bijzonderheden time-out van het ziekenhuis en uiteindelijk zonder Clomid ongi geworden. Volgend bezoek gyn: nog onbekend, in september (na onze vakantie) of als ik zwanger ben. Voor: vervolg van de behandeling of echo Naam: Daan81 Leeftijd: 27 Bezig sinds: mei 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: ? Bijzonderheden: 3 rondes Clomid, nu 2e ronde injecteren Puregon en Pregnyl, 2 IUI's mislukt nu rust Volgend bezoek gyn: ? Voor: ? Naam: Marieke1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig. Kinderen:1ste kindje NOD: ??? Bijzonderheden: Zaad mannetje slecht, Clomid 100mg slaat wel aan. Volgende ronde hopelijk IUI! Volgend bezoek gyn:Wachten op vragenlijst, daarna afspraak maken voor bewerkingstest. Voor:na afspraak gemaakt te hebben naar het zh voor een bewerkingstest van hubbies zwemmers! Naam: Marykay Leeftijd: 31 Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / actief mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 16 aug?!? let's hope so Bijzonderheden: clomid heeft niets gedaan 15/7 LEO gehad Volgend bezoek gyn: di 5 aug Voor: controle na LEO-operatie Naam: Tezzz Leeftijd: 31 Bezig sinds:mei 2007 Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4 Uitgerekend: omstreeks 7 maart 2009 Bijzonderheden: Na derde ronde clomid 50mg ZWANGER! Volgend bezoek gyn: maandag 4 augustus Voor: eerste echo! Naam: Brenda80 Leeftijd: 27 Bezig sinds:aug 2007 Kinderen: gaan voor eerste kindje (ook bezig met adoptie in beginstadium) NOD: half juli Bijzonderheden: 50 mg clomid niet aangeslagen, 100 mg met iui niet gelukt. Nu puregon spuiten + pregnyl voor tweede iui. Volgend bezoek gyn: volgend weekend Voor: Tweede iui Naam : Zora Leeftijd: 24 Bezig sinds: februari 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: waarschijnlijk rond 7 aug. had posi ovu test Bijzonderheden: doorgaan met afvallen en afwachten wat cyclus doet. Horen 2-9 hoe verder, alleen clomid of combi met IUI. Volgend bezoek fert.arts: 2-9 18.45 uur Voor: Verloop cyclus bespreken, verder behandelplan. Naam: Fleur76 Leeftijd: 31 Bezig sinds: 14 april 2007 Kinderen: eerste kindje Uitgerekend: half dec Bijzonderheden: zwanger na 2e ronde Clomid (50 mg) Volgend bezoek gyn: 6 mei 8.30 Voor: hartje klopt, ik ben precies 8 weken. Naam: Sophia Leeftijd: 32 Bezig sinds: juni 2006 Kinderen: 0 NOD: ca. 3 augustus 2008 Bijzonderheden: Sinds 09-04 PCO geconstateerd. 22 april Clomid 50 mg, 3 juni 2e ronde Clomid 50 mg, 4 juli 3e ronde Clomid 100 mg en 18 juli Pregnyl spuit Volgend bezoek gyn: ? Voor: om te vertellen dat ik zwanger ben.... Naam: Jojoba27 Leeftijd: 28 Bezig sinds: juli 2007 Kinderen: 0 NOD: 3 augustus?? Bijzonderheden: 4de clomid kuur 100 mg (1ste 3 met 50 mg) (zaad man, HSG en samenlevingstest uitstekend) Volgend bezoek gyn: volgende cyclus of bij zwangerschap (hoop het laatste natuurlijk ) Voor: - Naam: Kelly1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds: juli 2007 Kinderen: zwanger van de 1ste Uitgerekend:24 februari 2009 Bijzonderheden:Zwanger, met eerste ronde clomid 50mg Volgend bezoek verloskundige: 30 juli Voor: voor 10 weken echo Naam : Milla leeftijd:28 Bezig sinds:Juni- Juli 2007 (van dec tm feb pauze genomen) Kinderen:2, we gaan voor een derde kindje. NOD: waarschijnlijk rond 8 juli Bijzonderheden: 2e ronde Clomid 50 mg mislukt, nu bezig met derde en laatste ronde clomid 50mg, te veel bijwerkingen, nu niet zwanger dan volgende cyclus spuiten. Volgend bezoek gyn:17e dag cyclus, 23 juni Voor: 2e follikelmeeting, 1e follikelmeting op dag 10 was niets te zien Naam : Naatje leeftijd:31 Bezig sinds:aug 2006. Kinderen:2 dochters van 9 en 8 NOD: nog geen idee Bijzonderheden: 2e ronde Clomid 50 mg->niet meer aangeslagen, wachten op ongie dan start 100mg Volgend bezoek gyn: 1/8/08 controle echo voor start provera 7/8/08 kijken voor evt een HSG of laproscopie Voor:echo Naam : Suzanne26 leeftijd:26 Bezig sinds:Augustus 2007 Kinderen:zwanger van de eerste Uitgerekend: Rond 28 februari 2009 Bijzonderheden:5 clomidkuren gehad en 1 x pregnyl gespoten. nu dan toch zwanger... Volgend bezoek gyn: 13 augustus Voor: 6e echo Naam: Caecilia Leeftijd: 32 Bezig sinds: Oktober 2007, nu 2e ronde clomid 50mg 1ste ronde was 28 dagen Kinderen: bezig voor tweede kindje, mama van 1 geweldige zoon van 1,5 jaar NOD: 14 augustus 2008 Bijzonderheden: Werd zwanger van mijn zoon met 2 kuren 50 MG Clomid! Volgend bezoek gyn: Als ik 4 kuren op heb en niet zwanger ben, als ik zwanger ben of als mijn cyclus langer is dan 35 dagen. Voorlopig geen zh voor mij! Voor: Naam: Beppie Leeftijd: 25 Bezig sinds: Feb 2007 gestopt met de prikpil, actief bezig sinds november 2007 Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 1 augustus Bijzonderheden: 2de ronde clomid (100mg) gaf een cyclus van 38 dagen, nu 3de ronde met 150mg. Hopelijk nu een kortere cyclus Volgend bezoek gyn: maandag 11 augustus Voor: voortgangsgesprek en echo Naam: Ylona Leeftijd: 25 Bezig sinds: april 2008 Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 26 augustus Bijzonderheden: 2de ronde clomid (nu 100mg) Volgend bezoek gyn: dinsdag 12 augustus Voor: FM -------------------------------------------- Dit berichtje a.ub. laten staan: Wil je je aan dit lijstje toevoegen, of je gegevens updaten, quote dan dit bericht en haal vervolgens aan het begin en einde van het bericht de woorden quote met de haakjes weg en pas de tekst aan tussen (color=green) (/color) Brenda wat vervelend dat die cyste dan bij jou toch wel in de weg zit! Ik hoop dat er vrijdag een prettig gesprek is!
hallo, Ik ben vandaag weer begonnen met de clomid jihaaa. Nou merk ik dat mijn buik ineens is opgeblazen?Kan dat daar nu al van komen? Ik ga zo met een vriendin bij het water liggen heerlijk! Genieten jullie ook zo van het weer? Liefs Ylona
Ja heerlijk weer inderdaad, alleen moet vandaag de hele dag werken helaas @Tezz, hoe gaat het met jou? Schiet nu op hé, nog maar een paar nachtjes.. spannend! @Sophia, hoe is het bij jou, al ongiverschijnselen? Hier is alles rustig, vannacht wel flinke buikpijn en dacht toen echt dat de ongi zou komen, maar nog niets hoor. Blijf optimistisch, het kan nog alle kanten op, maar ik ga meestal van het negatieve uit, dan kan het ook niet zo tegenvallen en is de klap niet zo hard als het toch weer komt. We zullen het allemaal zien. Succes allemaal!
he jojoba: bij jou heb ik echt het idee dat je zwanger bent door die bloeding. Hoop het echt voor je! Nog 3 daagjes zie ik. Hier weer wat positiever nieuws. Net een gesprek en echo gehad in kliniek. Bmsv was 6mm maar het eitje rechts was verdwenen van 11 mm. Toen ging ze nog even naar de cyste kijken. Deze was weer geslonken naar 19 mm en daarachter zat een eitje van 15mm! Daarnaast nog een aantal van 11. We hebben onze hoop dus op die van 15 en hebben zelf het pregnylrecept al meegekregen. Daarnaast had ik van de week ook al de primolut meegekregen. Het is echt een beetje dubbel allemaal. Aanstaande zondag weer een echo en hopelijk is ie dan rond de 17mm en mag de pregnyl erin. We hebben waarschijnlijk geluk gehad dat de cyste is leeggelopen. xxx
Hey Brenda, Goed nieuws Als ik het dus goed begrijp is deze ronde niet verloren en kan de IUI gewoon doorgaan? Dat is echt super! Jojoba, spannend hoor> ben benieuwd... doei doei
@Brenda: wauw, da's leuk nieuws! Dus toch nog een kans deze ronde! Ik hoop dat je eitje nog een lekker groeispurtje maakt! Ja, hier steeds spannender! Nog 3 nachtjes slapen. Ik ben al wel wat spanning kwijt trouwens. Ik heb namelijk een angelsound overgenomen van een forumdinnetje en die heb ik deze week binnengekregen. Ze zeggen dat je pas met 12 weken een hartje zou kunnen horen. Nou was gisteren een nogal spannende dag voor me, omdat er op 2 plekken op het forum waar ik schrijf dames waren met een bloedverlies/ mk. Dus heb ik stiekem geprobeert het hartje te vinden met de angelsound. En guess what: ik heb een hartje gehoord! Zo cool! Vandaag natuurlijk nog eens geprobeert en nu niks gehoord (natuurlijk! ), maar ik ben al helemaal blij hoor! @Jojoba: wanneer ga je eventueel testen? Vind het best wel spannend bij jou hoor! Laterrr! Liefs Tezzz
Hey Elke: ja we hopen wel dat het doorgaat. Dan moet mijn eitje wel even doorgroeien. Hij heeft al die tijd achter de cyste gezeten, dus we weten niet hoeveel die in 3 dagen is gegroeid. Hij is nog niet eerder in beeld geweest. Vindt het allemaal erg spannend. Tezz: spannend hoor. Hopelijk ben je er nu wat geruster op. Lijkt me helemaal geweldig om dat mee te maken. Wij zijn ff aan het neuzen op internet of er nog een aanbiedinkje van een paar dagen weg is. Wil eigenlijk wel naar een van de waddeneilanden. Ff neuzen nog. xxx
Jojoba hou je het nog vol tot morgen? Ben wel erg nieuwsgierig dus blijf jullie volgen hoor! Wil wel even weten of jullie het erg vinden om mijn verhaaltjes over de zwangerschap te lezen anders laat ik ze voortaan achterwege.......
Hoi hoi, Nou sinds de overstap @home>Ziggo wordt je ook niet blijer van de verbinding Kan regelmatig geen gebruik maken van het internet. Kelly, ik hoor heel graag hoe het met jou en je beepje gaat Ik vind het fijn om te horen hoe het bij de verloskundige gaat en hoe jij je voelt. Blijf vooral lekker vertellen! Brenda, idd spannend. Wanneer mag terug voor een echo? Ik mag morgen weer naar de gyn om te kijken of het spuiten deze ronde goed is aangeslagen. Tezz, zo'n angelsound klinkt wel erg gaaf. Biedt je een hoop zekerheid Jojoba, al nieuws....? Ylona, hoe is het met jou? Heb je last van de clomid? Liefs El
hai hai, Kelly, tuurlijk willen we jouw verhalen ook horen! We zijn natuurlijk hartstikke nieuwschierig! Elke, irritant hé die ziggo, heb er ook regelmatig last van, erg traag enzo. Hier alles nog rustig, gisteren had ik heel veel pijn onder in mijn rug en wat ongipijn, dus dacht nu komt het, maar tot nu toe nog niets. We wachten geduldig af. Sophia: bij jou al nieuws?
Hoi Oei Jojoba dat is erg spannend. Je hebt er nog geen testje tegenaan gegooid? Kelly: ik vind het leuk om te lezen hoor. Soms vind ik het weleens moeilijk en ben ik gewoon een beetje jaloers. Maar het geeft me ook wel weer een beetje hoop op de een of andere manier. Hier goed nieuws! Vanavond gaat de spuit erin en dinsdag de iui! En..........de gyn stelde de vraag of we er wel mee door wilden gaan, omdat er 3 eitjes klaar stonden. Normaal gesproken kappen ze dat weleens af, maar ze weten niet zeker of 1 daarvan de oude cyste is en 1 eitje is was kleiner (dus de vraag is of ie zou springen). Geen twijfel bij ons. Wij gaan gewoon door. De kans is toch erg klein, vooral met de kwaliteit van mannetjes zaad. DAt zijn zorgen voor later. Hoop dus dat het nu een keertje goed gaat. HEb er wel al een aantal dagen echt last van. Flink eipijn, maar kan ook van het leeglopen van de cyste zijn (zei gyn). Nou, morgen nog even doorkomen en dan dinsdag weer de grote dag. Dikke kus.
Nee nog geen testje gedaan. Dat doe ik, als het uitblijft natuurlijk, pas woensdag, dan weet ik zeker dat ik niet te vroeg ben. Durf eigenlijk ook niet, bang voor teleurstelling natuurlijk.
Alvast succes voor dinsdag Brenda! En jij ook voor woensdag Jojoba! Hier morgenochtend DE echo...best spannend
hoi hier ben ik trg na mijn miskraam in juni ik had de 10de juli mijn nod en ben op de derde dag van mijn cyclus begonnen met mijn 3de ronde clomid ik ben niet langs gegaan voor een follikelmeting ik wilde niet. dus hebben we zo geklust nu heb ik al sinds de 28ste enorme ongi pijnen is dat normaal van de clomid? ik heb ne cyclus van 27dgn en heb de 23ste mijn ei gehad ik moet de 6 augustus mijn nod doorkrijgen. wat denken jullie van die ongi pijnen? + ik moet geweldig veel naar het toilet en er zijn weer van die dikke aders zichtbaar op mijn tepels en die zijn ook donkerder wie herkent er dit? @Tezzz gefeliciteerd he meisj grtz lovely
He lovely, Tja, het zouden tekenen van zwangerschap kunnen zijn, maar ikhoud mezelf ook niet meer voor de gek. Soms weet je het gewoon niet. Gewoon lekke rwachten tot woensdag en dan ff testen. Het zou wel heel mooi zijn natuurlijk, maar ook weer spannend voor jullie. dikke kus
hoi Brenda ja ik weet het ons lichaam kan flink de gek met ons houden maar ik heb nog nooit zo'n pijn gehad. zelfs niet met mijn vorige zwangerschap ik heb ook deze morgen pijn gehad aan mijn borsten bij het draaien in mn bed + die voelen enorm gespannen aan ik kan geen ontsteking hebben want ik heb geen pijn bij het plassen , en ik heb bijna geen afscheiding. ik heb mijn BM stand gevoeld en die zit nog altijd heel hoog ik denk dat ik er morgen eens ne testje zal tegen wagen. is het negatief dan weet ik dat ik ZEKER niet zwanger ben. wat denk jij zou ik morgen een testje wagen? ik heb ook vorige week een hele avond slecht geweest, k'heb moeten heel vroeg in mn bed kruipen. ik had een boterham met zalm gegeten en dat was mij blijkbaar heel slecht bevallen denk ik. ik heb ook van die avond er nu een koortsblaas ervan overgehouden ben echt benieuwd mijn ventje denkt dat het wel eens weer trg raak zou kunnen zijn ale dat hoopt hij toch. Brenda ja van een cyste die springt en uitloopt kan je wel pijn hebben , ik heb het ook gehad. en meid ik wens je veel succes toe en hoop dat de zaadjes van je man goed het weg vinden naar de eitjes