Daan, fijne vakantie, geniet ervan! joseetje, fijn je weer terug bent, ik duim dat jullie toch raak hebben geschoten op vakantie Wij zijn vanmiddag de trotse baasjes geworden van een konijnen tweeling, super lief! Mijn schoonvader had ons konijn gedekt toen wij in Frankrijk waren. We twijfelde of het gelukt was, maar nu weten we het zeker, het was goed RAAK!
hallo meiden, ik heb m,n ovu testjes in m,n album gezet... ik voel me zo stom gewoon... hoe duidelijk wil je het hebben en toch lukt het steeds niet op het juiste moment te klussen... ik ga ook enorm twijfelen... willen jullie eeens naar die testjes kijken? wat zijn nou de dagen dat je het moet doen en hoe vaak? we doen het rond de eisprong iedere dag maar is dat wel goed? volgens mij hebben we het namelijk verkeerd gedaan, je ei springt 24 uur na die piek... ik heb die piek steeds als eisprong geinterpreteerd... maarja ik voelde dan ook echt enorme steken... gr jose
oja meiden, mijn verwarring is ontstaan door op dit forum onderstaand stukje te lezen, dit klopt dus helemal niet met was sensitest op hun site schrijft. dan zou ik het dus wel weer op het goede moment doen pffffff. oja en sorrie voor al deze egoberichtjes..... gr jose Er zijn veel vrouwen die bij de drogist testjes kopen waarmee je je meest vruchtbare moment kunt meten. Te Velde twijfelt aan de betrouwbaarheid van deze testen. "Het gaat meestal om urinetesten die de zogenaamde LH-piek meten. LH is een hormoon dat aangeeft of er een eisprong zit aan te komen. Het probleem met die tests is echter dat ze niet aangeven wanneer. Een LH-piek duurt namelijk wel 24 tot 36 uur, maar de eisprong komt al zo'n 24 tot 28 uur na het begin van de LH-piek. Vrij snel dus. Als je het begin van de piek te pakken hebt, zit je goed Dan kun je het beste diezelfde dag nog gemeenschap hebben. Maar als je net op het einde van de piek zit, is de eisprong al geweest en ben je dus te laat. En dat geeft die test niet aan! Om dit probleem te ondervangen, zou je je eigenlijk 's-ochtends en 's-avonds moeten testen. Een ander nadeel van dergelijke testen is dat deze niet de overige vruchtbare dagen meten. Dat is zonde. Er bestaan wel urinetesters die de vruchtbare periode veel sneller aangever, maar die zijn nog niet op de Nederlandse markt verkrijgbaar."
Hoi Jose, IK heb naar je foto's gekeken. Toen ik nog geen pregnyl gebruikte, twijfelde ik ook altijd zo. Volgens mij heb je op dag 18 je LH piek gehad. Dan is je ei binnen 36 uur gesprongen. Het is belangrijk je voor de pos ovu test klust, op de dag van de pos test en de dag erna. Dan ben je verzekerd van zaad op de plek der bestemming Heel veel succes meissie! Naatje, proficiat met je konijnentweeling! groetjes Elke
@Joseetje: Yep, op dag 18 had je 'm positief. Persoonlijk zou ik op dag 18, dag 19 en dag 20 gaan knuffelen trouwens Dan heb je een vroeg ei te pakken, maar ook een ei die wat langer op zich laat wachten. Ik neem aan dat je voor je posi test al zo'n beetje om de dag hebt geknuft? Maar ik ben natuurlijk grote voorstander van het SMEP-principe Mijn 'knuffelpatroon' kun je wel vinden in mijn album bij mijn tempkaartje. Weet trouwens nog steeds niet zeker of mijn ei nou op dag 15 of 17 is gesprongen De kaart geeft 'm op dag 17, maar da's puur omdat ik daar m'n plusje heb ingevuld van de ovutest. Ik heb geen ovutests gedaan namelijk deze keer
Hey meiden, Nou ik ga eindelijk ook weer beginnen met proberen zwanger te worden! Wij zijn naar een hele dure privékliniek in Duitsland gegaan waar geen wachtlijst is. We kunnen als het goed is (als ze het papierwerk in orde bevinden) deze cyclus nog beginnen! Vanwege mijn pco was de arts aan het begin vrij negatief. Ze willen namelijk niet insimineren als het geen zin heeft en bovendien is dat voor ons heel duur (we hebben nu voor 6 pogingen betaald). Ik dacht dat er niet zoveel aan de hand was omdat clomid had aangeslagen en ik ondanks mijn lange cyclussen de laatste paar keer wel positieve ovulatietesten had gehad. Nu vertelde de arts en daar schrok ik erg van dat een lange cyclus betekend dat de eisprong waarschijnlijk niet goed is geweest. Bovendien vertelde ik hem dat als ik ongesteld ben dat altijd vrij kort is met veel bruine troep. De artsen in NL zeiden altijd dat dat niet uitmaakt. Deze arts vertelde dat dat geen goed teken is . Het gesprek begon dus erg negatief. Gelukkig eindigde het na een echo bij mij goed. Het zag er vrij netjes uit! en ik had een eitje van 8 mm. Ik heb dus wel weer goede hoop! A.s. woensdag heb ik nog een echo in Nederland om te zien hoe groot mijn eitje dan is. Als hij goed gegroeid is ga ik op de de dag van de positieve ovulatietest naar duitsland voor de insiminatie! Allemaal heel spannend dus! eindelijk krijg ik dus weer een kans! Gek genoeg voel ik me de laatste dagen vrij neerslachtig. Ondanks dat ik kan beginnen voel ik me nog steeds verdrietig. ik weet niet hoe dat komt. Misschien omdat ik dit hele gebeuren als erg vermoeiend heb ervaren. liefs lotje
Wat fijn dat je even van je laat horen Lotje! Komt idd vast van alle stress, dat je je wat depri voelt En het is natuurlijk ook allemaal niet niks, het proces waarin jullie verzeild zijn geraakt. Ik snap best dat je verdrietig blijft om het feit dat het nu zo moet gaan. Ik hoop dat de KID heeeeeel snel een positief resultaat heeft! Sterkte en succes meis! Liefs Tezzz
Hoi meiden, Weer terug van vakantie! Ik baal inmiddels weer goed van mijn cyclus. De eerste ronde Clomid was 28 dagen. Ik had met de gyn afgesproken... lekker op vakantie, niet tempen en er niet teveel aan denken... Nu heb ik geen ei gevoeld (terwijl ik vorige cyclus echt een avond pijn had...) Na de vakantie heb ik toch maar getempt. Eerst 36,6 (op dag 21) toen 36,8 2x en nu 37... Na mijn ei zit ik eigenlijk altijd boven de 36,9. Ik heb het zh gebeld maar daar mag ik echt pas langs op dag 35... Maar ja nog geen ei op dag 21 betekend dat ik dus op dag 35 nog niet ongesteld ben... Ben even een beetje moedeloos. Misschien is mijn ei stiekum geweest... of slaan de pillen niet aan. Gek wordt je ervan dat onzekere gedoe. Ik slik Clomid om kansen te krijgen... nu heb ik weer het gevoel eindeloos op niets te zitten wachten... bahbahbah
He meiden, Zie dat er voor mij steeds meer "onbekenden" bij komen. Mensen terug van vakantie enzo. Ken jullie nog niet allemaal maar wil jullie graag leren kennen. @Lotje gaan jullie voor een eerste? Hebben jullie hier in Nederland alles al geprobeerd? Succes hoor! Wel fijn dat die klinieken er zijn. @Ceacilia Heb af en toe ook het gevoel dat ik mijn eisprong voel en toch is er dan niets. Frustrerend is dat he? Succes met wachten hoor. @all we hebben een heerlijk weekend achter de rug. Lekker ontspannen en de migraine is gelukkig over. Morgen weer aan het werk. Groetjes Esde
Hoi Ceacilia: Vervelend he zo'n ziekenhuis met hun 35 dagen. heb er zelf ook last van gehad....Hebben ze geen progesteron geprikt? Bij mij deden ze ook moeilijk en wij hebben toen heel rigoreus het besluit genomen om het dossier op te vragen en te vertrekken. maar dat ging meer over de onpersoonlijke behandeling die wij ervaarden.. Lot: WAt klinkt dat spannend allemaal. Ja, je hoort allemaal verschillende verhalen van de gynen (of hoe je dat ook schrijft). Moeilijk he. Fijn dat jullie weer kunnen beginnen. Wie weet is de eerste al raak en haal je ons zo in. Hier ben ik was pessimistisch. Heb weer, al na 4 dagen na iui, het idee dat ik ongi ga worden. Dat gevoel trekt nu weer langzaam weg. Bij iui 1 had ik het na 7 dagen. Iui 2 na 6 dagen en nu dus na 4. Het is gewoon een rotgevoel. Een soort druk van onderen met kleine krampjes. Nou ja. afwachten dus....... xxx
Hoi hoi allemaal! Brenda, wat blijft het toch spannend. Dat pessimistische gevoel herken ik wel. Het wordt ook steeds lastiger om heel positief te blijven. Hoop dat je je snel weer wat beter voelt Esde, heerlijk he, een ontspannen weekend! In wat voor sector werk je? Caecilia, verschrikkelijk, dat onzekere gevoel. Wel een ei, geen ei. Als je de volgende ronde weer zo onzeker bent kun je ook om een pregnyl injectie vragen. Dan weet je zeker DAT en WANNEER je ei springt. Sinds ik die injectie iedere maand heb, is die onzekerheid ook meteen weg. Tezz, hoe voel je je? Lekker op een roze wolk? Gaan jouw kids alweer naar school, of volgende week pas? Lotje, wat spannend allemaal! Mag ik vragen wat prijzig inhoud. En de verdere behandeling; echo's en medicatie, kun je die in NL krijgen? Moet je ook clomid of gonal gebruiken? Ben super benieuwd en ben nu al flink voor je aan het duimen meid! Liefs
He elke dat is inderdaad vervelend. Ben ook niet echt lekker vandaag.... HOe is het met jou? Beetje uit te houden met de spanning?
hallo meiden.. zo weer een beetje gekalmeerd.. stom he? raak ik ineens zomaar in paniek dat we het helemaal fout doen... ik ben zo bang dat het nooit lukt. maar fff bij hubbie hart gelucht.. vanmiddag ff lekker samen in bed gehangen.. nu ben ik het weer kwijt. naatje hoera twins! dat het voor jou ook maar zo snel raak mag zijn meid! leuk hoor nijntjes. tezz ik lees dat alles goed gaat, wat heerlijk zeg!en wat een mooie echo! kreeg er gewoon kippevel van, we hebben dag 11 t/m dag 17 iedere dag geklust en daarna ging het niet meer dus ja...... ik hoop maar het beste. jij had je ei toch ook wel eens laat? lotje heel erg veel succes, ik kan me voorstellen dat dit enorm beladen en spannend moet zijn en ja dat moet zeker energie slurpen... probeer tussendoor ontspannende dingen te doen, kwalitie time voor jezelf nemen he? jij bent nu ff het belangrijkste... ik hoop op een mooi ei . raar he dat ze overal iets anders zeggen... maar verschillende procedures wil niet zeggen dat de een het goed heeft en de ander fout, er word gewoon op verschillende manieren naar het probleem gekeken. heel veel succes meis! he cecealia fijne vakantie gehad? je heel vervelend maar misschien heb je toch een stiekem ei gehad... ik heb hem deze keer ook niet gevoeld maar hij is wel geweest zag ik aan de testjes, gebruik je geen ovutestjes? esde gelukkig is je migraine weg pppfff dat lijkt me echt vreselijk ,maareh waar ben jij op het moment mee bezig en klopt die banner? brenda wacht nou nog maar ffff af.... mischien is het wel de innesteling, of loos alarm, na 4 dagen is n.l wel erg vlug toch? houd moed want er is geen bloed... nou hier nog steeds vakantie, ik moet echt afkicken van frankrijk en oooo.... gewoon aangekomen.... ik begin het wachten wel zat te worden. ik had echt bedacht met 3 maanden wel zwanger te zijn... trouwens nog een vraagje, hoe gedragen jullie mannen zich? die van mij heeft veel bier gedronken op vakantie ( thuis drinkt hij niet) en hij heeft veel gerookt op vakantie ( is nu weer gestopt) zou dat voor de zaadjes veel uitmaken? haan ,jojoba, zora, daan, winny de pooh alles goed? en alle anderen die ik ben vergeten gr jose
Effe proberen! Ok, ik ben dus blijkbaar vanzelf ingelogd.... Tot nu toe heb ik nog geen positieve ovu-test gehad. Wel heb ik zeker 2 dagen enorme buikpijn gehad. Ik wist amper hoe ik moest lopen. Deze dagen hebben we dus ook niet geklust. Mijn vruchtbare periode moet nu zo'n beetje voorbij zijn en dan zou ik volgende maand 75mg Clomid mogen gaan gebruiken, maar ik zit er nu zoooo tegenop, omdat ik zo'n enorme buikpijn heb gehad. Overigens ook hitte aanvallen en barstende koppijn, maar dat was minder erg dan die buikpijn. Bleh, ik weet nu gewoon even niet meer waar ik goed aan doe, de dosis verhogen of nog een poging met 50 mg. Ik kan moeilijk steeds van mijn werk wegblijven als ik me niet goed voel door dat spul en ik liep ook echt krom! Als ik nou een positieve ovu-test had gehad dan had ik wel hoop gehad voor deze maand, maar die heb ik nu eigenlijk ook niet. Wie gebruiken hier ovu-testen? Ik gebruik die van Romed. Zijn vrij goedkoop, maar ik gebruik er ook wel erg veel, dus kan eigenlijk niet meer eraan uitgeven. En wat zijn jullie ervaringen? Over de zwangerschapstesten van Romed ben ik wel tevreden en ik weet uit ervaring dat die goed werken, maar met die ovu dingen weet ik het gewoon niet. Zo mijn ei is gelegd....... (maar waarschijnlijk niet gesprongen)
hoi nataschja, wat vervelend die klachten, ja ik herken het wel hoor...nou ja dat van die vreselijke buikpijn niet maar de rest wel . ik heb je verhaal niet helemaal gevolgd maar waarom de dosis ophogen naar 75, heb je helemaal geen ei of zijn je cyclussen te lang? ik gebruik zelf ovu testjes ,heb ze toevallig vandaag in m,n album gezet.. ik vind het wel prettig om te kunnen zien of ik een ei heb. en de cyclussen verschillen ook bij mij daarom is het extra handig. gr jose
Hoi! ik heb helemaal geen ei, dus vandaar ook de clomid en de testjes. Ik lees regelmatig dat er mensen zijn die naar het ZH moeten voor testjes, maar dat hoef ik niet. Ik mag het zelf bijhoudne met ovu-testen, maar met 50mg (volgens mij) geen ei gehad. Dus dan zou ik moeten ophogen. Maar ik heb het nu even zooooo gehad.... Groetjes!
@brenda80, ik krijg geen prikken. Vorige keer heeft Clomid 50mg me in 2 cycli een prachtige zoon gegeven en in ronde 1 was het nu 28 dagen... dus zelfs als er nu niets gebeurd dan denk ik toch dat ik weer Primolut moet slikken en dan nog een ronde 50mg... Ik ga wel vragen om weer een check op dag 21 en ik ga weer netjes iedere ochtend op dezelfde tijd tempen... Kun je al zo snel na de IUI weten hoe of wat? @Elke29, je slaat de spijker op z'n kop. Die onzekerheid... daar baal ik zo ontzettend van! Ik denk niet dat ze me al pregnyl gaan geven... maar ik zal het eens bespreken in het zh! @Joseetje, ovu testjes en ik gaan niet samen... (gepruts en gedoe ik zit er dan iedere keer naast...)tempen gaat me wel goed af. Dus alhoewel de gyn zei... niet doen want dat is zo zwaar voor je... Dit is veel zwaarder! Geef mij maar de duidelijkheid van de thermometer! Mijn man is makkelijk... rookt niet en lust geen alcohol... Wij houden ons om de dag regime nog maar weer even aan! Gezellig sinds dag 9 Alleen dag 19 gemist (toen reden we terug van vakantie) maar ingehaald op dag 20 dus vanaf die dag weer om de dag! (Zul je zien dat mijn ei dag 19 is geweest...)
ja meid dat kan ik me levendig indenken ja.. maar heb je bij de start met clomid geen controle gehad? ik had ook geen cyclus en de 1e ronde clomid hebben ze me in de gaten gehouden... 3 echo,s en op dag 21 bloedprikken ,toen zagen ze dat deze dosis goed is en mocht ik zelf 6 maanden proberen.. hebben ze het bij jou niet gechecked? zou wel een beetje slordig zijn want het is geen fijn middel........ anders moet je daar gewoon op aandringen hoor! je zou een van de weinigen zijn die geen eerste checkronde krijgt. groetjes Jose