wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. haan

haan Actief lid

Apr 10, 2007
    135
    0
    0
    Marykay: Ik hoop dat mijn ei nog even een groeispurt gaat trekken! Straks nog even naar de accupunctuur en hopen dat zij ook nog een extra zetje kan geven.
    Ik snap je zo goed van dat googlen. Alles wat ik maar kan googlen, doe ik ook. Niet altijd goed, maar ja, je wil gewoon wat weten!
    Maar het is idd misschien maar beste om gewoon van het ziekenhuis af te gaan. Alhoewel ik wel vind dat de artsen in dit land erg verschillen van behandeling enzo...

Ik heb het ook nog gehad over Pregnyl, maar bij mij zei ze dat dat helemaal niet aan de orde is.
    Alleen bij inseminatie e.d.

Over ongeveer 11 dagen (of 8 dagen na positieve ovutest) moet ik dus bloed prikken.
    Over 4 weken een afspraak waarin ik hoor hoe de uitslag was, ik weer een follikelmeting zal krijgen, alhoewel ik dan hoogstwaarschijnlijk pas op dag 10 zal zitten. Dus of dat nou zo handig is.
    Als de progestron te laag is, zal ik daarna een keer 150mg moeten slikken. Misschien dat dat de eisprong versterkt.

Hopelijk een ei voor de pasen...

Beetje jammer is dat ik over 11,5 dag op vakantie ga. Dus als mijn eisprong laat is en de ovutest dus ook en dan 8 dagen later bloed moeten laten prikken. Kan het dus zo zijn dat ik in Zwitserland zit.
    Nou ja, eerst maar eens kijken wanneer die eisprong plaatsvindt.

Oh...Ravi...ben zo benieuwd!

2. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,084
    0
    0
    Hallo meiden,

Haan en Marieke ik hoop dat ze heel snel gaan springen!

Ravi, en? Ben erg benieuwd!

Ik heb net bloed laten prikken en wonderwel ben ik dit keer niet flauwgevallen! Had mijn voorzorgsmaatregelen genomen om weer op de kinderkamer te gaan liggen en het heeft dus goed uitgepakt :) !
    Ik krijg pas volgende week de uitslag van de fertiliteitsarts.. Afwachten dus.....

3. haan

haan Actief lid

Apr 10, 2007
    135
    0
    0
    Naam: Lotje2
    Leeftijd: 29
    Bezig sinds: juni 2007
    Kinderen: ga voor 1ste kindje
    NOD: 27 maart
    Bijzonderheden: 1e ronde clomid 50mg
    Volgend bezoek gyn: 21 maart bloedtest
    Voor: progesteron waarde

Naam: Elke29
    Bezig sinds: juni 2007
    Kinderen: eerste kindje
    NOD: 30 maart
    Bijzonderheden: 1e ronde clomid>geen pos ovu test ditmaal :(
    Volgend bezoek gyn: 2 april
    Voor: verder behandelplan

Naam: Ravi
    Bezig sinds: maart/april 2007
    Kinderen: 1e kindje
    NOD: 18 maart????
    Bijzonderheden: Eerste ronde Clomid
    Volgend bezoek gyn: afspraak maken als ongie is gekomen
    Voor:

Naam: Haan
    Leeftijd: 25
    Bezig sinds: januari 2007
    Kinderen: 1ste kindje
    NOD: 5 april???
    Bijzonderheden 3de ronde Clomid
    Volgend bezoek gyn: 15 april
    Voor: uitslag progesteron en follikelmeting, maar dat zal op dag 10 niet zo spannend zijn

Naam: Daan81
    Leeftijd: 27
    Bezig sinds: mei 2007
    Kinderen: 1ste kindje
    NOD: 25 maart
    Bijzonderheden: 2e ronde Clomid, nu 100 mg
    Volgend bezoek gyn: 18 maart bloed prikken
    Voor: Progesteron waarde

Naam: Marieke1980
    Leeftijd: 27
    Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig.
    Kinderen:1ste kindje
    NOD: ???
    Bijzonderheden: Tweede ronde Clomid 100 mgVolgend bezoek gyn:20 maart
    Voor:wederom echo om te kijken of het eitje weg is

Naam: Tirtilisko
    Leeftijd: 20
    Bezig sinds: mei 2006 dus nu al 22 maanden
    Kinderen: bezig voor 1ste kindje
    NOD: 30-03-2008 (weet het niet echt stipt)
    Bijzonderheden: 1e ronde met clomid 50mg. 17 maart gehoort dat ik wel een eisprong heb gehad.
    Volgend bezoek gyn: Eerst afwachten op ongi
    Voor:...

Naam: Marykay
    Leeftijd: 31
    Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS
    Kinderen: bezig voor 1ste kindje
    NOD: 28 maart uitgaande van cyclus 35 dagen
    Bijzonderheden: 2de ronde clomid 50mg
    Volgend bezoek gyn:telef. ma 17 maart
    Voor: uitslag bloedtest progesteronwaarde

Naam: Tezzz
    Leeftijd: 31
    Bezig sinds:mei 2007
    Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4
    NOD: uiterlijk 27 maart
    Bijzonderheden: nu aan de provera en daarna 1ste ronde clomid 50 mg
    Volgend bezoek gyn: rond dag 10 van mijn cyclus
    Voor:inwendige echo en uitslag bloed

4. haan

haan Actief lid

Apr 10, 2007
    135
    0
    0
    Spannend Daan!
    En goed dat je niet bent flauwgevallen...

Hoe bedoel je dat je op de kinderkamer bent gaan liggen?

Zojuist weer terug van de accupunctuur en ze heeft in ieder geval probeert van alles te stimuleren, waardoor de follikel lekker door kan groeien de komende dagen!
    Vanavond maar geen ovutest, heeft toch geen zin...

Eet ze!

5. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,084
    0
    0
    Hai Haan,

Omdat ik zo vaak ben flauwgevallen bij het bloedprikken wil ik dus alleen liggend geprikt worden,ben echt en watje, ha, ha. Dat kan alleen in ons ziekenhuis in de kinderkamer want daar staat een behandelbank. Dus ik heb lekker naar Elmo zitten staren die in een caroussel boven mijn hoofd rond ging ;) !

Maar ik ben erg benieuwd naar de acupunctuur? Hoe lang doe je dat al? Waar richten ze de behandeling op? En hoe voel je je na een behandeling?

Gr. Daan

6. Ravi

Ravi Actief lid

Feb 27, 2008
    394
    0
    0
    juf
    Hee dames,

Even een kort berichtje, kom net thuis, beetje druk gehad. Maar...... nog geen ongie, maar ook geen positieve test...... nog maar even afwachten dus.

Liefs!

7. haan

haan Actief lid

Apr 10, 2007
    135
    0
    0
    Daan: prima toch! Als dat voor jou helpt! En je bent helemaal geen watje...Flauwvallen doe je niet expres hoor. De één doet het gewoon wat makkelijker dan de ander...Ik viel niet flauw, maar het scheelde weinig, de stoel moest wel altijd even in ligstand na het prikken, zodat ik bij kon komen.
    Tegenwoordig gaat dit wel beter. Scheelt bij mij dat als ik een paar achter elkaar ga ik er beter tegen kan.
    Ik vond mezelf vandaag een aansteller. Die inwendige echo verdroeg ik vandaag slecht. Het deed gewoon zeer, voelde als schrapen. Heb het nog een uur gevoeld.
    De andere keren ging dit beter.

Ravi: wat balen zeg! weer die onzekerheid!
    Hoe weet jij wanneer je je eisprong hebt gehad? Wanneer was deze?
    Misschien heb je het al een keer verteld, maar dan ben ik het weer vergeten, sorry!

Doeii

8. Lotje2

Lotje2 Actief lid

Feb 28, 2008
    362
    0
    0
    Ravi, wat balen joh! nog langer geduld hebben! maar gelukkig nog geen ongi dus dat is een heeeel goed teken!

Haan en Daan, jullie zijn wel een stel troelatjes zeg, bijna flauwvallen voor zo'n prikkie :D , moest er stiekem wel een beetje om lachen, hihi.

Haan, wat vreemd joh dat de echo zeer deed. Heb je dat verteld aan de gyn? En balen van je ei, maar volgens mij is het best normaal hoor dat ze aan het begin langzaam groeien. En wie weet geeft de accupunctuur een extra zetje!

Marieke, balen joh dat je ei nog niet gesprongen is. Maar had op deze site gelezen dat je ei door de clomid een stuk groter kan worden dan normaal.. dus gewoon even afwachten en doorklussen!

Voor de meiden die net als ik op hun NOD wachten en net als ik het niet kunnen laten om achter alles 'zwangerschapskwaaltjes' te zoeken. Hier wel een goede link naar symptomen voor NOD.
    http://www.mijnkind.nl/forum/forum_post ... PN=1&TPN=2
    Maar goed, beter is jezelf niet voor de gek te houden en dus niet te kijken. ;)

9. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    avond!

Ravi dus nog niet rood? Mooi zo! Houden zo! Roze worden hoor!

Ik wou dat ik flauw viel bij het bloedprikken. :( Helaas val ik nooit flauw en mag ik het altijd terdege meemaken. Met altijd weer een blauwe arm tot gevolg. :( Afgelopen donderdag bloed geprikt en nu is het nog steeds paars. De prikdame haalde het watje weg en zei: goh, dat wordt toch wel een beetje een blauw plekje. Dat verbaast me! En ik zei dus: mij niet! :( Ik heb er al een hekel aan en bij mij liggen m'n aders ook nog eens te diep of zo. Altijd blauw. Ik hou niet van prikken! Moet dus ook niet denken aan acupunctuur! :confused:

@Haan: wat naar dat je inwendige echo zo naar was vandaag. Was ie vergeten er smeermiddel op te doen of zo? Of kwam het door de stand van je bm? Schijnt in je vruchtbare tijd ook extra gevoelig te kunnen zijn he?

@Lotje: idd. Je kunt beter niet kijken! ;) Dan voel je gelijk vanalles! Maar ja, als je zit te wachten is het wel weer heel leuk om stiekum toch te kijken he?

@Marieke: Eitje komt woensdag nacht. Ik weet het zeker! (donderdag-ochtend moeten m'n kids namelijk eitjes zoeken in het bos dus dan is de paashaas geweest! ;) ) Sterkte meis met je giga-ei!

Afgelopen dagen had ik wel het idee dat er wat gebeurde in m'n buik, maar vandaag voel ik weer absoluut helemaal niks, noppes, nada. Ik hoor wel alleen maar positieve berichten over provera wat betreft het opwekken van je ongi, maar als ik vandaag m'n buik voel denk ik dat het niks gaat helpen. :( Heb wel m'n banner ff goed gezet, omdat ik nu eindelijk een god heb (Graag-Ongi-Dag). Da's toch best schrikken als je ECHT ziet staan dat je gewoon al een cyclus hebt van 132 dagen! Pffff... hopen maar dat dit dan nu ECHT afgelopen is!

10. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

Feb 6, 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Daan> Gelukkig ben je dit keer niet flauwgevallen. Lijkt me toch lastig hoor! Helpt het ook niet als je gewoon de andere kant op kijkt? Haha, zie het al wel voor me, liggend en starend naar Elmo een prikje krijgen hihi!

Tezzz> Hahahaha! Nou, laten we hopen dat de gyn donderdag bij mij dan geen ei meer vindt hihi!

Ravi> Pfff nog steeds spannend dus! Maar niet ongesteld is in ieder geval goed nieuws!

Lotje > Kan je het wachten nog een beetje volhouden? Of ga je toch binnenkort stiekum een testje doen? Ik had ook nog ff gegoogeld en had gelezen dat een follikel tussen de 18 en 30 mm kan groeien om het eitje te laten springen. Heb dus nog hoop!

Haan > Wat vervelend van die echo. Ik vedraag het de ene keer ook beter dan de andere keer, maar echt pijn heeft het nog nooit gedaan. Toch even in de gaten houden denk ik en mocht het nog een keer pijn doen het misschien toch ff aangeven?

11. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,084
    0
    0
    Hallo dames,

Ravi, hoe is het inmiddels, heb je vanochtend nog getest of heeft je ongi zich nu aangediend?

Lotje, ik herken het heel erg hoor.. Ik heb er zelf ook al op los zitten googelen ;) ! En ik ga zo stiekum ook nog even op jou site kijken, hi, hi.

Haan, wat vervelend zeg dat je de echo voelde... Ik zou het inderdaad volgende keer wel even aangeven als het wat pijnlijk is. Misschien kunnen ze dan iets veranderen aan de stand van die staaf, wat minder pijnlijk is.

En ja dames, jullie mogen glimlachen, ik vind het zelf ook om te gieren, en ook een beetje schamen :oops: ! Snap echt niet dat ik het zo erg vind, maar we houden goede moed dat het de volgende keer weer zo goed gaat ;) ! Ik ben zelf fysiotherapeut en heb de meest smerige dingen gezien (doet me dan niets) maar voor het prikje ben ik iedere keer weer zenuwachtig :(
    Haan fijn dat het bij jou tegenwoordig wel goed gaat!

Gr. Daan

12. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    He Meiden!

Poeh wat een drukke week, blehhhhhhhhhh

Maar weinig nieuws, zit immers rustig op het wachtbankje.

@Ravi, ben toch wel erg benieuwd hoe het verder gaat :D

@Lot, wanneerga je voor het eerst testen?

@Tezz, 132 dagen :confused: . Meid ik hoop dat je snel ongesteld wordt zodat je de volgende ronde in kunt!

Fijne avond!

13. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    mmmmmmiddag!

hier ook weinig te melden. morgen m'n laatste provera en dan maar wachten op wat komen gaat.

@Ravi: hoe is het? Al rood? Al roze? Al getest?
    @Lot: al een testdatum vastgesteld?
    @Elke: duurt nog even voor jij mag testen he?

Wat een spanning hier! Succes met wachten meiden!

Liefs Tezzz

14. Lotje2

Lotje2 Actief lid

Feb 28, 2008
    362
    0
    0
    hey ladies,

Ik weet van mezelf dat ik niet kan wachten met testen en heb er toch genoeg liggen dus denk dat ik a.s. maandag met Pasen (dan zijn wij lekker vrij) een 1e testje ga wagen. Die woensdag daarop 26/3 heb ik een (1e) gesprek met de firtiliteitsarts (krijg ik eindelijk normaal uitleg en bespreken we hoe nu verder). En de donderdag daarop moet mijn mannetje zijn zwemmertjes inleveren! Zou natuurlijk mooi zijn als ik voor die tijd een positieve test in handen heb dat dat allemaal niet meer hoeft!

spannend (en zenuwslopend) he meiden dat wachtbankje! Tezzz hoop dat jij gauw aan de nieuwe ronde kan beginnen! Duurt nu wel errug lang!

liefs

15. Ravi

Ravi Actief lid

Feb 27, 2008
    394
    0
    0
    juf
    Hee dames,

Gaat nog steeds snel met al die berichten. Ik kan het bijna niet bijbenen :D .

@Lotje, spannend, al bijna je NOD! Kan me voorstellen dat je niet kan wachten en maandag gaat testen. Ik kan het ook niet hoor, wachten...... Ben ook meestal te vroeg, want ja, je weet maar nooit.
    En die site van mijn kind..... heb ik ook al een aantal keer bekeken en ook steeds erg herkenbaar.

@Tezz, ook voor jou............ wachten, wachten en nog eens wachten. Hoop dat het nu toch snel doorzet, dan kun je weer verder.

@haan, wat vervelend dat je zo'n last hebt gehad van de echo. Dat heb ik eigenlijk nog nooit gehad. Alleen bij de HSG had ik toch wel best last.

@Marieke, get wat balen zeg, dat je ei nog niet gesprongen is. En 26 mm is idd wel erg groot. (al weet ik niet eens zo goed wat normaal was, die van mij was de laatste keer 22 mm)
    Ik weet dus idd niet of mijn ei wel gesprongen is, maar ging er dus maar van uit.
    Zal voor je duimen dat ie morgen toch wel echt weg is. Succes morgen!

@Daan, voor jou schiet het nu ook al op...... weet je al wanneer je gaat testen?

@Marykay, bij mij worden de waardes van de onderzoeken eigenlijk niet gegeven, ze zegt alleen dat het in orde is. Misschien idd ook om te voorkomen dat je zelf gaat zoeken enz. Ze zullen het wel weten denk ik dan, maar als ik ze wel zou weten zou ik zeker weten ook op zoek gaan. De eerste keer dat ik uitslag kreeg van een bloedonderzoek was er iets met een hormoon dat je normaal hebt als je borstvoeding geeft (prolactine). Dat heb ik wel even opgezocht op internet, daar vond ik van alles over een (goedaardige) tumor in je hersenen dat de aanmaak daarvan kan stimuleren. Tja en daar wordt je niet echt vrolijk van. Bij het volgende onderzoek was dit weer in orde, loos alarm dus. En daar ga ik dan ook maar weer van uit.

Nou ja, verder hier nog steeds geen ongie, maar ik heb nu wel het gevoel dat het er aan zit te komen :cry: :cry: :cry: . Heb een beetje buikkrampen die ik normaal ook heb tijdens de ongie. Dus denk niet dat het nog lang duurt. Maar ja, het is er nog niet........ En als het dan toch komt, laat het dan nu dan ook maar komen.

Fijne avond nog!

16. haan

haan Actief lid

Apr 10, 2007
    135
    0
    0
    Lotje, Daan en Elke! Jullie zitten echt nog een paar dagen op het wachtbankje! Spannend!
    Ben zo benieuwd wie van ons voor het eerst een positieve test in handen heeft!

Lotje: Mijn verhaal kwam misschien wat erger over dan dat het daadwerkelijk is hoor!
    Ik heb met bloedprikken een paar keer gehad dat ik best wel nerveus was van tevoren en dat ik een beetje licht in mijn hoofd werd als het voorbij was. Gewoon omdat de nerveusiteit van me af viel.
    En dan bleef ik even 2 tellen liggen, voordat ik opstond. Verder niet zoveel bijzonders hoor.
    En die echo was dit keer gewoon ongemakkelijk, maar ik was ook best gespannen voor de uitslag, dus misschien dat het daardoor kwam.
    De andere keren had ik er geen last van.

Ravi: Ik kan me voorstellen dat je nu zoiets hebt van laat die ongi maar komen. Dan is er tenminste weer duidelijkheid en kun je verder...
    Of je hebt pas te vroeg getest...Zou dat kunnen?

Hier niet zoveel bijzonders te melden.
    Morgen weer eens ovutest doen...

Doeii

17. Ravi

Ravi Actief lid

Feb 27, 2008
    394
    0
    0
    juf
    @Haan, tja, dat zou natuurlijk kunnen. Ik heb maandagavond toen ik thuis kwam getest. Was de bedoeling nog niet hoor :oops: :D :D , maar manlief kon niet meer wachten. Die stond werkelijk te popelen, dus toen was ik natuurlijk snel om. Maar nu verwacht ik mijn ongie wel bijna, al was er net nog steeds geen spoor te bekennen. Meestal heb ik eerst een aantal dagen bruinige afscheiding :( , en nu helemaal niet. Maar ook geen gevoelige borsten o.i.d. dus verwacht er niets meer van.

18. Lotje2

Lotje2 Actief lid

Feb 28, 2008
    362
    0
    0
    Ravi spannend! [-o<
    morgenochtend gewoon nog een testje doen! Heb je de goedkope testjes van internet?

19. haan

haan Actief lid

Apr 10, 2007
    135
    0
    0
    Balen dan dus Ravi!

20. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,084
    0