Hee hoi, ...........nog niks, maar heb nog niet een testje gedaan hoor, durf niet zo goed. Als het dan negatief is, is mijn laatste sprankje hoop helemaal weg haha. Eerst maar even aan het werk, wie weet komt de ongie wel, en anders vanavond of morgenvroeg toch nog maar een keer.....
@Ravi: je maakt het wel spannend zeg @marieke: succes vandaag! De eitjes liggen nu in het bos hier, dus die van jou is vast ook weg nu! @Lot, Daan en Elke: worden jullie al zenuwachtig? Vandaag laatste pilletje provera. Het aftellen kan beginnen! Joepie! Liefs Tezzz
Hé meiden, Spannend hoor en zo lekker druk op het wachtbankje. @Ravi het kan nog beide kanten op. Nu je nog niet echt verschijnselen hebt van het een dan wel het ander. Ben zo benieuwd! @Lot, Daan, Elke en Trilitsko hebben jullie al enige kenmerken/ verschijnselen? Ik heb het 's avonds ook nog steeds zo koud en bij mijn (.)(.) heb ik continu gevoelige harde tepels. Maar dat had ik vorige maand ook. Het wijst bij mij denk ik meer op een eisprong dan een zwangerschap. @Tezz, voel je al of je de zo welkome duiveltjes er aan zitten te komen? Ik moest Duphaston als ongesteldheidsopwekker slikken meteen een dag na de laatste brak het goed door. Ik hoop dat de provera ook snel zijn werk voor jou doet. @Marieke, ik hoop dat je eitje met heel van je vriendjes van je man zich een weg baant door je eileider en niet meer op de echo te zien is. Hmm, of is dit te plastisch @Haan ik duim voor je dat je ovutest snel een mooi ei laat zien. Alvast veel plezier met klussen!
@Marykay: voel nog niks bijzonders, maar in de bijsluiter stond dat de ongi te verwachten is tussen 3 en 7 dagen na de laatste pil, dus kan nog ff duren. Ravi? Nog steeds geen rood?
@ marykay meid ik heb het eigenlijk nog nergens gezet. Omdat ik toch weet dat ik mezelf zeker voor de gek zet. Maar ja hier dan toch maar de vage klachten. Al drie dagen ruikt alles maar dan ook echt alles naar een gemengde geur van uien en knoflook zelfs de hele tram en alle mensen en mijn handen terwijl mijn man en nicht zeggen dat mijn handen dus echt niet ruiken naar uien maar naar zwitsal omdat ik vaak de creme op heb. Daarnaast ik heb sinds vanochtend erg jeuk aan mijn rechter tepel en ik word heel snel misselijk bijv zag op straat iemand spugen en heb toch echt een paar keer op straat ge kokhalst (weet niet of ik het goed typ) en dat koud hebben agggg meid ik begrijp je zoooooo goed. Ik weet echt niet doorwat of hoe kan ook door mijn bloedarmoede ofzo maar ik heb het vooral in de avonden vreselijk koud. Ik tril echt de hele avond door terwijl de verwarming aan staat terwijl het binnen meestal tussen de 23 en 25 graden is. En terwijl ik het echt haatst nooit koud heb. Maaaaaaaaaar ik weet dat het gewoon in mijn hoofd zit en jij meid heb jij nog wat? wat een verhaal zeg
Dag meiden! Ravi> Spannend zeg. Ik hoop echt voor je dat je toch nog een positieve test krijgt! Tezzz> Bij mij kwam de ongie al twee dagen na de laatste Provera, en flink ook! Zou dus maar voorzorgsmaatregelen treffen haha! Lotje, Daan, Elke, Marykay > Pfff nog vol te houden daar op de wachtbank? Spannend hoor! Tirtilisko> Inderdaad wel veel klachten. Hoop dat het toch echt op een zwangerschap duidt en niet alleen maar in je hoofd zit. Maar helaas kun je jezelf idd wel eens voor de gek houden als je iets zo graag wilt! Haan> Al een positieve ovu test? Hoop dat je gauw je ei krijgt! Hier helaas weer een verloren ronde. Vandaag weer een echo gehad en de follikel zat er nog steeds maar was als het ware aan het "leeglopen". Je kon dat ook heel goed zien op de echo. De Clomid tabletten werken dus niet voor mij. De gyn zei dat de tabletten als het ware wel de "motor starten" maar het werk niet afmaken. Nu gaan ze het behandelplan omgooien. Vandaag voor de zekerheid nog bloed laten prikken op progesteron omdat de gyn zeker moet weten dat ik écht geen eisprong heb gehad maar eigenlijk was het meer voor de vorm had ik het idee. Nu moet ik eerst wachten tot ik ongesteld wordt. Dat duurt volgens de gyn niet al te lang omdat de follikel al aan het verdwijnen is. Daarna op cd 3 een echo om te controleren op cystes en daarna moet ik een aantal dagen ( weet niet precies hoe lang ) injecteren met gonadotrofine om de follikel te laten groeien. Rond cd 12/13 krijg ik dan weer een echo en als de follikel dan voldoende gegroeid is moet ik injecteren met Pregnyl om de eisprong op te wekken! Geen tabletten meer dus maar injecties! Wel een beetje eng hoor. Gelukkig werken mijn man en moeder beide in de zorg dus die kunnen mij prikken. Ik durf het namelijk echt niet zelf! Ben wel een beetje teleurgesteld maar had het ook wel een beetje verwacht. Dus de volgende ronde gaan we er maar weer vol tegenaan!
b]Naam: Lotje2 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: ga voor 1ste kindje NOD: 27 maart Bijzonderheden: 1e ronde clomid 50mg Volgend bezoek gyn: 21 maart bloedtest Voor: progesteron waarde[/b] Naam: Elke29 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: 30 maart Bijzonderheden: 1e ronde clomid>geen pos ovu test ditmaal Volgend bezoek gyn: 2 april Voor: verder behandelplan Naam: Ravi Leeftijd: 29 Bezig sinds: maart/april 2007 Kinderen: 1e kindje NOD: 18 maart???? Bijzonderheden: Eerste ronde Clomid Volgend bezoek gyn: afspraak maken als ongie is gekomen Voor: Naam: Haan Leeftijd: 25 Bezig sinds: januari 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: 5 april??? Bijzonderheden 3de ronde Clomid Volgend bezoek gyn: 15 april Voor: uitslag progesteron en follikelmeting, maar dat zal op dag 10 niet zo spannend zijn Naam: Daan81 Leeftijd: 27 Bezig sinds: mei 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: 25 maart Bijzonderheden: 2e ronde Clomid, nu 100 mg Volgend bezoek gyn: 18 maart bloed prikken Voor: Progesteron waarde Naam: Marieke1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig. Kinderen:1ste kindje NOD: ??? Bijzonderheden: Clomid werkt bij mij niet...volgende cyclus beginnen met gonadotrofine + pregnyl... Volgend bezoek gyn:eerst wachten op ongie, dan voor cd 3 afspraak maken Voor:uitgangsecho Naam: Tirtilisko Leeftijd: 20 Bezig sinds: mei 2006 dus nu al 22 maanden Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 30-03-2008 (weet het niet echt stipt) Bijzonderheden: 1e ronde met clomid 50mg. 17 maart gehoort dat ik wel een eisprong heb gehad. Volgend bezoek gyn: Eerst afwachten op ongi Voor:... Naam: Marykay Leeftijd: 31 Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 28 maart uitgaande van cyclus 35 dagen Bijzonderheden: 2de ronde clomid 50mg Volgend bezoek gyn:telef. ma 17 maart Voor: uitslag bloedtest progesteronwaarde Naam: Tezzz Leeftijd: 31 Bezig sinds:mei 2007 Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4 NOD: uiterlijk 27 maart Bijzonderheden: nu aan de provera en daarna 1ste ronde clomid 50 mg Volgend bezoek gyn: rond dag 10 van mijn cyclus Voor:inwendige echo en uitslag bloed
@Marieke, goh jeetje, wat een verhaal. Balen zeg. Kan me voorstellen dat je niet zelf durft te prikken, geloof ook niet dat ik dat durf. Maar misschien wen je er wel aan. Bij mijn zus ging het ook prima, die had er geen moeite mee. Nou ik hoop voor je dat je ongie nu ook maar snel komt en dat je kunt beginnen aan de volgende ronde. Wel spannend hoor. @Tezz, spannend...... kom maar op met die ongie, of niet? Hier zijn de rode duivels inmiddels aangekomen . Het was ook meteen best heftig, en behoorlijk buikpijn. Was alleen net te laat om te bellen met de poli van de gyn. Morgenvroeg dus maar snel een receptje scoren voor de volgende ronde.
Ah Ravi wat balen zeg! Had echt gehoopt dat je in het roze kon deze maand! Nou, nu dan maar gauw weer beginnen met de Clomid en dan hopen we voor volgende maand op beter nieuws! Tsja, misschien moet ik het wel een keer zelf proberen, het prikken... ik las op internet dat de kans op een meerling bij deze methode 10-30 % is! Het gekke is dat ik eigenlijk altijd al een gevoel heb gehad dat ik een tweeling zou krijgen haha! Het komt namelijk aan moeders kant ook voor in de familie! Nou, misschien krijgt mijn intuïtie gelijk haha!
Marieke, wat jammer dat de clomid bij jou niet aanslaat. Ik hoop dat het prikken je mee zal vallen. Het lijkt mij ook erg eng. Ravi, balen dat de rode duiveltjes zijn gekomen. Ik had zo gehoopt dat jij de 1ste zou zijn.
He meiden, Ravi, balen zeg. Dat de zich toch hebben aangediend! Marieke, balen dat de Clomid voor jou niet werkt zoals het hoort te doen. Het prikken lijkt me zelf ook eng, maar als je een beetje de verhalen leest op het forum valt het de meeste meiden wel mee. Ik hoop echt dat dat voor jou ook het geval zal zijn! Hoop dat de voor jou snel gaat komen, zodat je verder kan... Tezz, bij mij kwam de ongi ook inderdaad pas na drie dagen (heb zelf Primolut en Duphaston geslikt). Ik hoop voor je dat het nu heeeeel snel komt! Tirtilsko, ik hoop voor je dat het inderdaad tekenen zijn van een zwangerschap! Haan, vandaag een positieve ovu-test? Lot, Elke en Marykay, het is inderdaad lekker druk op het wachtbankje! Succes met het wachten! Ikzelf heb vandaag echt totaal niets gevoeld, geen verschijnselen die kunnen wijzen op een zwangerschap of ongi. We wachten maar rustig af! Groetjes Daan
Ravi: Echt balen!Over 2 dagen dus weer opnieuw beginnen met de Clomid? Jeetje Marieke: En bij jou ook al geen fantastisch nieuws....Wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden, waardoor je dus snel kan veranderen van hormonen. Dat is wel positief...Er gaat bij jou hierdoor weinig tijd verloren... Tirtilsko: mmmm....klinkt wel als zwangerschapsverschijnselen...SPANNEND! Elke, Lot, Marykay en Daan: Redden jullie het nog op die wachtbank? Kunnen jullie het wachten nog opbrengen? Hier geen positieve ovu-test...Zelfs nauwelijks een 2e streep te zien! Als ik uitga van de vorige keer zou mijn eisprong over 2 dagen moeten zijn. Kan het zijn dat deze alsnog superpositief is over 2 dagen...of moet je dan nu al een goede lijn gaan zien? Hoe zat dit bij jullie? Ik denk dan meteen dat ik hetzelfde als jou heb, Marieke! Afwachten, afwachten, maar weer! Er zit helaas niets anders op... Morgen nog een dagje werken en dan lang weekend! Jippie!
Marieke wat ontzettend balen voor je ! Dat spuiten lijkt mij inderdaad ook heeel eng hoor. Gelukkig kan je vriend je daarbij helpen! en jeetje de kans op een tweeling wordt wel heel groot! Weet je ook hoe dat komt? Is de kans zo groot dat er per cyclus meerdere eitjes groeien? Dat maakt de kans op een zwangerschap natuurlijk ook weer groter! En kun je een tweeling qua werk 'handelen' denk je? kun je eventueel makkelijk een stuk minder gaan werken? Ravi, wat een rot , kunnen ze nou niet eens een keer gewoon wegblijven! [-( Echt balen voor je!
Haan, we waren volgens mij tegelijkertijd een berichtje aan het typen.. Je ovu-test kan van bijna niets de volgende dag naar dik positief worden hoor! dat had ik ook! Dus geduldig (AHUM!) wachten. Komt vast nog wel. Wat duurt dat wachten toch lang he als het om kinderen gaat. Op een gegeven moment komt er een soort oerinstinct naar boven en dan kun je ineens bijna nergens anders meer aan denken! Wat dat betreft zullen de vrije paasdagen mijn/ ons geduld ook weer behoorlijk op de proef gaan stellen. Bij mij nog weinig zwangerschapstekenen. Alleen nog steeds last van mijn borsten (en koud!) maar goed, helaas zegt dat niets.
Lotje: Je geeft mij weer moed! Ik ga nog even wat doen! Ik meld mij morgen weer na het werk en een nieuwe ovulatietest! Succes allemaal!
@Marieke en Ravi: wat balen zeg! zo gehoopt dat het goed zat voor jullie beiden! @Haan: heb al vaker gelezen dat een ovu-test opeens positief wordt hoor! Houdt moed, komt goed! dus ik kan m'n ongi zaterdag al wel verwachten? Aha! (maandverband mee naar m'n schoonouders! En niet te vergeten paracetamol! ) Ik ga er vandoor. Mannetje komt zo thuis en wil ook nog ff achter de compi denk ik! Tot morgen!
He Meiden, Wat een hoop te lezen weer @Marieke, SUPER balen dat de clomid niet aansloeg. Heb wel gehoord dat je van het spuiten minder bijwerkingen hebt dan van de clomid. Wil je heel veel succes wensen bij de behandeling. Zet m op meid, blijf geloven in een positieve uitkomst! @Ravi, wat jammer dat je ongesteld geworden bent. Geloof dat je wel een keurig nette complete cyclus had toch? Incl eisprong. Dus dat is iig een positief gegeven voor de volgende ronde. Ik heb er alle vertrouwen in! @Lot, t wordt nu wel echt spannend.... Ben heel benieuwd. Houd ons op de hoogte van alle nieuwtjes, kwaaltjes en testjes! @Haan, hoop voor je op een test met twee dikke strepen. Begrijp heel goed dat je erop zit te wachten. Ik vond t ook super jammer dat ik geen pos test had deze ronde. Ben dus flink voor je aan het duimen! @Daan en Marykay, nog even volhouden... ZUCHT! @Tezz, ze komen eraan! Hihi, op naar de volgende ronde met eerlijke kansen! Fijn paasweekend, Ga zelf morgen lekker shoppen in Den Bosch HEERLIJK!
Goede morgen, Heb net mijn bloed laten prikken. en de prikjuffrouw heeft op mijn verzoek mijn bloed ook laten testen op HCG! Weet niet of dat slim is maar goed, ben zooo ongeduldig. Krijg nu wel elke keer een vlaag buikpijn als ik aan de uitslag denk! (zenuwen denk ik) Overigens had ik gisteren ineens een piep klein beetje bruinig slijm op het wc papier! Denk natuurlijk meteen aan innestelingsbloed Geeft wel veel hoop! Of mijn ei is niet gesprongen en mijn ongi komt er al aan! Ben dus echt benieuwd naar de uitslag van mijn bloedonderzoek.Weet alleen niet wanneer ik die krijg (hopelijk niet pas na pasen) Tezz, bij jou de ongi al doorgezet? Haan al posi ovu test? Fijne goede vrijdag!
mmmmmorgen! @Tirtilisko: 2 woorden: TE VROEG! heb je het dan nu nog niet geleerd? @Lotje: best slim hoor van dat hcg. Mocht je nou niet ongi worden kan je meteen zien of je ECHT zwanger bent! @rest: kweet 't even niet meer alles goed? (of tenminste iets beter dan gisteren? ) Iemand ook getemperatuurd met gebruik van ongi-opwekkers? Aan gezien ik m'n ongi dus vanaf morgen wel verwacht, had ik gedacht dat m'n temp vandaag hetzelfde of iets lager zou zijn. Maar vanmorgen was m'n temp opeens verder gestegen! Da's toch raar? Al 11 dagen rond de 36.9 en nu opeens naar de 37.2! Helluppie! Wie snapt dat?