wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lotje2

Lotje2 Actief lid

Feb 28, 2008
    362
    0
    0
    Naam: Lotje
    Leeftijd: 29
    Bezig sinds: medio juni 2007
    Kinderen: ga voor de 1e
    NOD: 1 september?
    Bijzonderheden: 2 april 08 bij mannetje geen zaadjes gevonden :cry: Daarom nu KID.
    Volgend bezoek gyn: Nog niet bekend
    Voor:

Naam: Joseetje26
    Leeftijd:27
    Bezig sinds: jan 2007
    Kinderen: ga voor 1ste kindje
    NOD: rond 12 juli
    Bijzonderheden: 2e ronde clomid, zwemmers ok
    Volgend bezoek gyn: recept voor 3 rondes gekregen
    Voor: ronde 2 met clomid 50 mg

Naam: Elke29
    Bezig sinds: juni 2007
    Kinderen: eerste kindje
    Uitgerekend: .. mei 2009
    Bijzonderheden: ZWANGER na 3e ronde Gonal F 37,5 IE!!!
    Volgend bezoek gyn:
    Voor:

Naam: Ravi
    Bezig sinds: maart/april 2007
    Kinderen: 1e kindje
    Uitgerekend: 22 maart 2009
    Bijzonderheden:vijfde ronde Clomid 50 mg: ZWANGER!
    Volgend bezoek gyn: 15 augustus
    Voor: 1e echo!

Naam: Haan
    Leeftijd: 25
    Bezig sinds: januari 2007
    Kinderen: 1ste kindje
    NOD: misschien 5 juli??
    Bijzonderheden time-out van het ziekenhuis en uiteindelijk zonder Clomid ongi geworden.
    Volgend bezoek gyn: nog onbekend, in september (na onze vakantie) of als ik zwanger ben.
    Voor: vervolg van de behandeling of echo

Naam: Daan81
    Leeftijd: 27
    Bezig sinds: mei 2007
    NOD: ?
    Bijzonderheden: 3 rondes Clomid, nu 3e ronde injecteren Puregon en Pregnyl, 2 IUI's mislukt
    Volgend bezoek gyn: 29 augustus
    Voor: follikelmeting

Naam: Marieke1980
    Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig.
    Kinderen:1ste kindje
    NOD: ???
    Bijzonderheden: Zaad mannetje slecht, Clomid 100mg slaat wel aan. Volgende ronde hopelijk IUI!
    Volgend bezoek gyn:Wachten op vragenlijst, daarna afspraak maken voor bewerkingstest.
    Voor:na afspraak gemaakt te hebben naar het zh voor een bewerkingstest van hubbies zwemmers!

Naam: Marykay
    Leeftijd: 31
    Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / actief mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS
    Kinderen: bezig voor 1ste kindje
    Uitgerekend: 27 april 2009
    Bijzonderheden: clomid heeft niets gedaan 15/7 LEO, nu meteen zwanger!
    Volgend bezoek gyn: ?? morgen bellen
    Voor: 1ste echo

Naam: Tezzz
    Bezig sinds:mei 2007
    Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4
    Uitgerekend: omstreeks 7 maart 2009
    Bijzonderheden: Na derde ronde clomid 50mg ZWANGER!
    Volgend bezoek verloskundige: di 2 sept 9.00 uur
    Voor: eerste intake! :D

Naam: Brenda80
    Bezig sinds:aug 2007
    Kinderen: gaan voor eerste kindje (ook bezig met adoptie in beginstadium)
    NOD: half juli
    Bijzonderheden: 50 mg clomid niet aangeslagen, 100 mg met iui niet gelukt. Nu puregon spuiten + pregnyl voor tweede iui.
    Volgend bezoek gyn: volgend weekend
    Voor: Tweede iui

Naam : Zora
    Leeftijd: 24
    Bezig sinds: februari 2007
    NOD: waarschijnlijk rond 7 aug. had posi ovu test
    Bijzonderheden: doorgaan met afvallen en afwachten wat cyclus doet. Horen 2-9 hoe verder, alleen clomid of combi met IUI.
    Volgend bezoek fert.arts: 2-9 18.45 uur
    Voor: Verloop cyclus bespreken, verder behandelplan.

Naam: Fleur76
    Bezig sinds: 14 april 2007
    Uitgerekend: half dec
    Bijzonderheden: zwanger na 2e ronde Clomid (50 mg)
    Volgend bezoek gyn: 6 mei 8.30
    Voor: hartje klopt, ik ben precies 8 weken.

Naam: Sophia
    Leeftijd: 32
    Bezig sinds: juni 2006
    Kinderen: 0
    Uitgerekend: ca. 11 april 2009
    Bijzonderheden: Zwanger na 3 ronde Clomid met Pregnyl
    Volgend bezoek gyn: 19 augustus
    Voor: Eerste echo

Naam: Jojoba27
    Leeftijd: 28
    Bezig sinds: juli 2007
    Kinderen: 0
    NOD: 6 september??
    Bijzonderheden: 5de clomid kuur 100 mg (1ste 3 met 50 mg) (zaad man, HSG en samenlevingstest uitstekend)
    Volgend bezoek gyn: vrijdag 15 augsustus 14:50
    Voor: 1ste folikelmeting

Naam: Kelly1980
    Leeftijd: 28
    Bezig sinds: juli 2007
    Kinderen: zwanger van de 1ste
    Uitgerekend:24 februari 2009
    Bijzonderheden:Zwanger, met eerste ronde clomid 50mg
    Volgend bezoek verloskundige: 2 september, (12 augustus combinatietest in ziekenhuis)
    Voor: controle verloskundige met 15 weken

Naam : Milla
    leeftijd:28
    Bezig sinds:Juni- Juli 2007 (van dec tm feb pauze genomen)
    Kinderen:2, we gaan voor een derde kindje.
    NOD: waarschijnlijk rond 8 juli
    Bijzonderheden: 2e ronde Clomid 50 mg mislukt, nu bezig met derde en laatste ronde clomid 50mg, te veel bijwerkingen, nu niet zwanger dan volgende cyclus spuiten.
    Volgend bezoek gyn:17e dag cyclus, 23 juni
    Voor: 2e follikelmeeting, 1e follikelmeting op dag 10 was niets te zien

Naam : Naatje
    leeftijd:31
    Bezig sinds:aug 2006.
    Kinderen:2 dochters van 10 en 8
    NOD: 1 September
    Bijzonderheden: 3de ronde clomid nu 100mg, 11/08/08 HSG gehad, beide eileiders zijn toegankelijk.
    Volgend bezoek gyn: dag1,2, of 3 volgende cyclus (of bij positieve test )
    Voor:echo

Naam : Suzanne26
    leeftijd:26
    Bezig sinds:Augustus 2007
    Kinderen:zwanger van de eerste
    Uitgerekend: Rond 26 februari 2009
    Bijzonderheden:5 clomidkuren gehad en 1 x pregnyl gespoten. nu dan toch zwanger...
    Volgend bezoek gyn: 13 augustus
    Voor: 6e echo

Naam: Caecilia
    Leeftijd: 32
    Bezig sinds: Oktober 2007, nu 3e ronde clomid 50mg 1ste ronde was 28 dagen, 2de 34
    Kinderen: bezig voor tweede kindje, mama van 1 geweldige zoon van 1,5 jaar
    NOD: +/- 16 september 2008
    Bijzonderheden: Werd zwanger van mijn zoon met 2 kuren 50 mg Clomid!
    Volgend bezoek gyn:2 september
    Voor: fm op dag 15 gewoon even zien waar ik in mijn cyclus sta

Naam: Beppie
    Bezig sinds: Feb 2007 gestopt met de prikpil, actief bezig sinds november 2007
    Kinderen: bezig voor 1ste kindje
    NOD: 1 augustus
    Bijzonderheden: 2de ronde clomid (100mg) gaf een cyclus van 38 dagen, nu 3de ronde met 150mg. Hopelijk nu een kortere cyclus
    Volgend bezoek gyn: maandag 11 augustus
    Voor: voortgangsgesprek en echo

Naam: Ylona
    Bezig sinds: april 2008
    Uitgerekend: 7 mei
    Bijzonderheden: Zwanger in de 2de ronde clomid (nu 100mg)
    Volgend bezoek vlos: donderdag 25 september
    Voor: 1ste gesprek

Naam: Natasja1981
    Bezig sinds: juli 2008
    Kinderen: 1 na 36 rondes(uiteindelijk 2rondes clomid)
    NOD: 20 augustus
    Bijzonderheden: 50 mg clomid, 1ste ronde
    Volgend bezoek gyn: -
    Voor: -

Naam: Esde
    Bezig sinds: Medio maart
    Kinderen: Geen. Klussen voor de eerste
    NOD: 25 Juli
    Bijzonderheden: 9 september 1e afspraak fertiliteit
    Volgend bezoek gyn: Nog niet bekend
    Voor:

--------------------------------------------
    Dit berichtje a.ub. laten staan:
    Wil je je aan dit lijstje toevoegen, of je gegevens updaten, quote dan dit bericht en haal vervolgens aan het begin en einde van het bericht de woorden quote met de haakjes weg en pas de tekst aan tussen (color=green) (/color)

2. Lotje2

Lotje2 Actief lid

Feb 28, 2008
    362
    0
    0
    Omdat ik ook weer begonnen ben heb ik me weer bij jullie op de lijst gezet. Ik krijg de naam van Joseetje alleen niet meer in het rood, snap er niets van.

Wie zit er nog meer met mij in de wachtweken nu? Wat een rotperiode is dit zeg. Ik kan me ook niet weerhouden om overal te zoeken naar zwangerschapssymptomen (die ik alleen (behalve wat licht bruinverlies op dag 6 na eisprong) helaas niet heb)!

3. Dreamer78

Dreamer78 Lid

Feb 24, 2008
    45
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Lieve allemaal,

Jeetje, bij zo'n forum met zoveel zwangeren nadat ze in de mmm zijn beland sluit ik maar al te graag aan :)

Ik ben vandaag voor de 2e keer bij de gyn geweest. Sinds dec. 07 met de pil gestopt na 14 jaar of zo en sindsdien super onregelmatig en vrij licht ongesteld. En het werd na een half jaar niet beter maar alleen maar erger!
    Uit bloedonderzoek blijkt dus dat ik uit mezelf (meestal) geen eisprong heb en de hormoonwaarden FSH en LH zijn precies het omgekeerde van hoe ze moeten zijn. Gas geven met de handrem erop, zei mijn gyn. Lekker hoor.
    Ben vandaag gestart met provera en dan de 3e dag van de menstruatie clomid 50 mg.
    Vind het eigenlijk doodeng, ben ook wel verdrietig vandaag vanwege m'n lijf (zaad van m'n vriend is gelukkig prima!)...en ik weet ook nog niet wanneer ik hier mensen uit m'n omgeving over moet gaan vertellen. Bah! :(

Dusseh...ik kon wel wat positieve berichten over het gebruik van clomid gebruiken! :thumup:

Gefeliciteerd allemaal! Ik gun het jullie zo! En ik hoop maar dat het mij en m'n vriend ook mag gebeuren want wij zouden zoveel van ons kindje houden!

Liefs, Dreamer

4. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Dreamer: veel succes met de clomid! Natuurlijk is het een teleurstelling dat je lijf niet doet wat je wil, maar gelukkig wist je hoofd wel dat het niet goed zat en heb je op tijd aan de bel getrokken! Voel je trouwens geen opluchting dat je nu tenminste weet wat je hebt en niet meer in het onzekere hoeft te zitten wat dat betreft? Had ik wel namelijk. Het gaat hier heel goed de laatste tijd met het zwanger worden, dus ik hoop dat je er gauw mee besmet raakt ;)

@Lotje: na joseetje's naam nog even [/color] zetten ;)

5. Dreamer78

Dreamer78 Lid

Feb 24, 2008
    45
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    @Tezzz:
    Ja aan de andere kant is het wel een opluchting: we hoeven nu niet aan te ploeteren want zonder deze stap zou ik wrsch. toch niet zwanger zijn geworden. En inderdaad, ik had al best een tijd het vermoeden dat er iets niet goed zat. Ik voelde me ook gefrustreerd en beledigd als ik hier op de site bij de verloskunigen mijn onrust uitte en als reactie kreeg dat het waarschijnlijk ontpillen was en dat ik mijn lichaam minimaal een jaar de tijd mocht geven. Op zich helemaal geen verkeerd advies maar omdat ik dus diep van binnen al wist dat er bij mij iets anders speelde, was dit niet iets waar ik wat aan had.
    Ik hoop nu maar dat de clomid helpt, dat ik niet al te veel nare bijwerkingen heb...kortom: dat het vanaf nu wel mee gaat zitten!

Tezzz ik heb al veel meegelezen op deze site, zoekende naar meiden die dezelfde verschijnselen hadden als ik en naar antwoorden op mijn vragen in deze spannende fase van mijn leven en ik ben ZO blij voor jou dat je nu ook zwanger bent!
    Van harte gefeliciteerd en geniet geniet geniet!

Het zijn toch wel bofkontjes, die kindjes van de mama's en papa's die in de mmm hebben gezeten! Zij zullen pas echt gekoesterd worden doordat ze al zo lang zo gewenst waren en hun ouders het niet als vanzelfsprekend zagen dat ze zouden komen.
    Dat vind ik dan wel weer ontzettend mooi hieraan.

Liefs van Dreamer

6. Niet meer actief

YES! Weer eentje erbij. GEFELICITEERD MEID!
    Geniet ervan.
    Jemig wat een roze hier.

Groetjes Esde

7. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    oh loveley sorrie meid was ik jou vergeten... jij natuurlijk ooooooookkkk
    ja Daan laten we eens gek doen, en er een vruchtbare maand van maken
    dreamer welkom, ja wat jij schrijft heb ik al heel erg vaak gedacht, wat zullen wij een ontzettend blije mama,s worden.
    altijd ff schrikken als je de medische malle molen in moet... het komt goed echt waar en is het niet linksom dan is het rechtsom.
    gelukkig ben je erbij want de zwangeren zullen ons een klein beetje gaan verlaten ( niet helemaal he? ) want niets is nu natuurlijk zo leuk om in het zwangeren pco topic mee te gaan schrijven.

xxx jose

8. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    achterhoek
    Ben het helemaal met je eens! Ik ben blij voor ieder die snel zwanger raakt, maar bij de dames waar het allemaal wat langer duurt is het nét even leuker. Ben dus ook superblij dat het hier zo goed loopt de laatste tijd! :D

9. Dreamer78

Dreamer78 Lid

Feb 24, 2008
    45
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Heej allemaal,

Ik heb eigenlijk als "leek" een paar vraagjes:
    1. kan je van provera diarree krijgen? Ik nam gisteravond mijn eerste tabletje bij de avondmaaltijd em zo'n 3 uur later kreeg ik ineens krampen! Snel naar het toilet en daar had ik gewoon echte diarree! Toen het er eenmaal uit was, ging het weer veel beter.
    Gek...
    2. Ik merk dat sommige meiden pregnyl spuiten (of gespoten krijgen) als ze clomid gebruiken en dan zo rond de eisprong meen ik. Wordt dit niet vanaf het begin van clomid-gebruik gedaan maar pas na een aantal rondes? En zo ja, waarom dan pas? Is dit telkens 1 spuit of vaker per cyclus?

Wat een vragen he.
    Misschien kunnen jullie me helpen.

Liefs, Dreamer

10. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    YAHOE MARYKAY! :D :D :D WAT EEN GEWELDIG NIEUWS!!

Wow, met zulk goed nieuws moet ik wel even reageren voordat ik ga werken! Straks neem ik even de tijd voor jullie allemaal ;)
    Marykay, je bent zelfs eerder uitgeteld als ik! Kom je toch bij de mei mama's? Zou ik wel erg gezellig vinden :D

Liefs

11. Niet meer actief

Oh maykey, wat een mooi roze nieuws! Gefeliciteerd! :)

12. Niet meer actief

Zeker wij gaan er voor, allemaal snel in het roze!!!

vaagje aan de zwangeren, willen jullie hier even met hcg strooien?
    wij staan klaar om te vangen ;)

13. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    achterhoek
    bij deze:

*HCG*HCG*HCG*HCG*HCG*HCG*HCG*HCG*HCG*HCG*HCG*HCG*

Eet ze op, neem er een bad in, vries ze vast in...maakt niet uit! Maar zwanger worden jullie! En rap een beetje! ;)

14. lovely30

lovely30 Bekend lid

Feb 22, 2008
    703
    0
    0
    Snaaskerke
    *vang vang vang vang vang vang vang vang vang vang vang vang vang* en nu nog wa overlaten voor de rest he :)

BEDANKT HEEEE MEID ! :D :thumup: :whistle: \:D/

15. Niet meer actief

vang! vang! vang! vang!

BEDANKT! :)

16. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    He Meiden,

Hoe is het hier? Het wordt nu wel flink rose :D Hopelijk volgen de andere meiden snel [-o<

Esde, fijn dat je bij de gyn bent geweest. Clomid zal je cyclus wel een heel eind reguleren. Het is logisch dat je even baalt van je lijf. Het doet tenslotte niet wat eigenlijk moet doen. Maar je ziet het hier ook met een beetje mankementen ;) kom je een heel eind. Heel veel succes meid!

Dreamer, ik kreeg pregnyl met clomid en met spuiten. Maar idd zoals jij zegt pas na een paar rondes omdat ze eerst willen kijken of je uit jezelf een eisprong krijgt. Pregnyl is een injectie van 5000 of 10000 ie. De injectie wordt meestal niet als prettig ervaren, maar alles went ;)

Jose, hoe is het met jou?

Lotje, hoelang moet je nog wachten? Voel je al "ïets"?

Ylona en Marykay, sluiten jullie je ook aan bij de Mei mama's. is wel gezellig een paar bekenden hihi

Ravi, had jij met 7 weken je eerste echo? En daarna met 9 weken? Ik hoop eigenlijk dat ik met 9 weken ook een echo kan krijgen. er zit zo'n gat tussen 7 en 12 weken...

Daan, hoe gaat ie met jou? Nog updates?

Liefs Elke

17. Dreamer78

Dreamer78 Lid

Feb 24, 2008
    45
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    @Elke:
    Bedankt voor je antwoord! Is dit een spuit die gezet wordt bij je? Ik hoor ook wel eens dat meiden zelf leren spuiten...of gaat het dan over een ander goedje?

Proficiat met je zwangerschap he! Super voor je! Heb je er lang op moeten wachten of ben je snel doorgestuurd naar de gyn? En hoe lang heeft jouw traject in de MMM geduurd?

Groetjes, Dreamer

18. Lotje2

Lotje2 Actief lid

Feb 28, 2008
    362
    0
    0
    Elke, Ik vermoed dat mijn NOD maandag is. Dit weekend ga ik al testen (kan het niet laten).
    Ik voel alleen nauwelijks iets. Wel veel rommelende darmen en heb het nu heel erg koud (alsof ik ziek ga worden), maar volgens mij zegt dat echt niets. Verder ook geen pijnlijke borsten dus vrees het ergste.
    Had jij 'kaaltjes' voor je NOD? En de andere zwangeren?

19. lovely30

lovely30 Bekend lid

Feb 22, 2008
    703
    0
    0
    Snaaskerke
    @elke hey meid
    indien ik nu niet zwanger ben ,moet ik volgende maand starten met 100mg clomid en pregnyl van 5000.
    ik heb al heel de dag nu erge zeer aan mijn borsten kom er gek van :rolleyes: + die worden hard
    wat zou dat kunnen zijn?

@lotje die van mij is dinsdag maar ik ga (indien ik mijn senitest op tijd krijg) vrijdag es testen, ik weet dan als het - is dat ik dan werkelijk niet zwanger ben

liefs

20. Niet meer actief

He meiden,

Het geeft ontzettend veel hoop dat jullie drieen in zo'n korte tijd met clomid zwanger zijn geraakt.
    Hoe is het nu met jullie? Al klachten? Of nog helemaal niets?
    @elke we gaan 9 september voor het eerst naar de fertiliteit en hopen dat we dan meteen clomid meekrijgen maar gaan er maar niet vanuit. We houden rekening met een intake gesprek.

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Hoe gaat zo'n eerste keer bij de fertiliteit?

@Lovely spannend hoor voor jou hoop ik ook op rose. Succes! Hopelijk is de pregnyl niet nodig.

Voor de rest van de meiden succes en tot horens.

Groetjes Esde.

Share This Page