wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Naatje: ik hoop natuurlijk dat je niet meer hoeft te gaan spuiten ;) , maar wat is je plan van aanpak lekker doelgericht! Geen geklooi meer, maar gewoon lekker actie! Alvast succes ermee!

nog steeds niks van jojoba? :rolleyes:

2. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    naatje dat klinkt toppie! geen gehannes meer.
    nou dat gaat helemaal goed komen.

jojoba.... ik hoop niet dat we ons zorgen moeten maken om je?
    ik hoop dat alles goed is...

gr jose

3. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Vanmorgen de gyn gebeld en mocht meteen komen. Maar ja ze konden hier natuurlijk weer niets mee. Een echo was nog te vroeg. De gyn zei, het kan nog 2 kanten op. Ik heb mijn echo wel een weekje vroeger nu. Het bloed is nu echt rood met kleine donkere stolseltjes en nog steeds menstruatiekrampen. Echt net alsof ik mijn menstruatie heb. Heb voor mezelf nu echt zoiets van "het is voorbij". Ben er best wel verdrietig om, ook al is er nog niets zeker.

5 clomidkuren, eindelijk een keertje zwanger en dan gaat het toch weer mis... Bah!

Liefs Jojoba :cry:

4. Niet meer actief

Jojoba,oh meis, ik hoop zo voor jullie dat het nog goed komt! dikke knuf!

5. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Van mij ook een dikke knuf Jojoba! :(

Wanneer is je echo nu dan?

6. marykay

marykay Bekend lid

Mar 12, 2008
    604
    0
    0
    Jojoba het moet echt goed gaan! Het kan toch niet 3 pechvogels hier in zo'n korte tijd. Ik duim voor je dat het de goede kant op gaat. Hou goed alle stolsels in de gaten. Het vruchtje kan nog blijven zitten ondanks het bloedverlies. Bij mij kwam het ook pas een week later, maar ik hoop zo dat het bij jouw wel blijft zitten. Misschien is het nog verder aan het in nestelen en komt daar nog wat bloed bij vrij. Ik ga een kaarsje voor je branden.

Lovely ik wil je heel veel sterkte wensen morgen! Ook voor jou brand ik een kaarsje.

Joséetje, laat je schouders nog niet zakken ik testte pas laat positief maar had wel 2 weken lang zeer pijnlijke borsten ik sliep zelfs met een sportbh! Ik heb een goed gevoel bij jou!

Naatje, wat fijn dat je snel terecht kan bij het Geertgen. Hopelijk is het niet nodig, maar het is wel fijn om achter de hand te hebben.

Zora, wat fijn dat je er weer bent. Succes met de laatste kilo's en dat de iui snel een mooi resultaat geeft!

Esde, is je mooie ei al gesprongen? Gebruik je ovulatietesten of krijg je nog bloedonderzoek om zeker te weten dat ie gesprongen is?

Met mij gaat het eigenlijk wel weer goed. We gaan er weer voor! Dit keer zonder temperaturen en ovulatietestjes gewoon op het gevoel. Vlak na een vroege miskraam ben je vermeerderd vruchtbaar en daar hopen/gokken we heel erg op.

Fijne nacht iedereen!

7. bridge

bridge Lid

Jul 14, 2008
    30
    0
    0
    hallo

jojoba ik heb het niet goed gevolgd.
    Maar wat is er precies aan de hand dan,dat je een echo moet maken?

groetjes bridge
    gewoon interresse

8. marykay

marykay Bekend lid

Mar 12, 2008
    604
    0
    0
    hai bridge, je kan het lezen op pagina 179

9. Niet meer actief

marykay, lekker zo'n rondje gewoon ouderwets klussen zonder gedoe, ik hoop dat het zijn vruchten af werpt. :)

10. Niet meer actief

Naam: Lotje
    Leeftijd: 29
    Bezig sinds: medio juni 2007
    Kinderen: ga voor de 1e
    NOD: 1 september?
    Bijzonderheden: 2 april 08 bij mannetje geen zaadjes gevonden :cry: Daarom nu KID.
    Volgend bezoek gyn: Nog niet bekend
    Voor: Nog niet bekend

Naam: Joseetje26
    Leeftijd:27
    Bezig sinds: jan 2007
    Kinderen: ga voor 1ste kindje
    NOD: rond 12 juli
    Bijzonderheden: 2e ronde clomid, zwemmers ok
    Volgend bezoek gyn: recept voor 3 rondes gekregen
    Voor: ronde 2 met clomid 50 mg

Naam: Elke29
    Bezig sinds: juni 2007
    Kinderen: eerste kindje
    Uitgerekend: 1 mei 2009
    Bijzonderheden: ZWANGER na 3e ronde Gonal F 37,5 IE!!!
    Volgend bezoek gyn: 12 september
    Voor: 1e echo bij 7 weken

Naam: Ravi
    Bezig sinds: maart/april 2007
    Kinderen: 1e kindje
    Uitgerekend: 22 maart 2009
    Bijzonderheden:vijfde ronde Clomid 50 mg: ZWANGER!
    Volgend bezoek gyn: 15 augustus
    Voor: 1e echo!

Naam: Haan
    Leeftijd: 25
    Bezig sinds: januari 2007
    Kinderen: 1ste kindje
    NOD: misschien 5 juli??
    Bijzonderheden time-out van het ziekenhuis en uiteindelijk zonder Clomid ongi geworden.
    Volgend bezoek gyn: nog onbekend, in september (na onze vakantie) of als ik zwanger ben.
    Voor: vervolg van de behandeling of echo

Naam: Daan81
    Leeftijd: 27
    Bezig sinds: mei 2007
    NOD: ?
    Bijzonderheden: 3 rondes Clomid, nu 3e ronde injecteren Puregon en Pregnyl, 2 IUI's mislukt
    Volgend bezoek gyn: 29 augustus
    Voor: follikelmeting

Naam: Marieke1980
    Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig.
    Kinderen:1ste kindje
    NOD: ???
    Bijzonderheden: Zaad mannetje slecht, Clomid 100mg slaat wel aan. Volgende ronde hopelijk IUI!
    Volgend bezoek gyn:Wachten op vragenlijst, daarna afspraak maken voor bewerkingstest.
    Voor:na afspraak gemaakt te hebben naar het zh voor een bewerkingstest van hubbies zwemmers!

Naam: Marykay
    Leeftijd: 31
    Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / actief mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS
    Kinderen: bezig voor 1ste kindje
    NOD: 27 april 2009
    Bijzonderheden: clomid heeft niets gedaan 15/7 LEO, meteen zwanger maar helaas vmk
    Volgend bezoek gyn: ??
    Voor: ??

Naam: Tezzz
    Bezig sinds:mei 2007
    Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4
    Uitgerekend: omstreeks 6 maart 2009
    Bijzonderheden: Na derde ronde clomid 50mg ZWANGER!
    Volgend bezoek verloskundige: wo 1 okt 14.00 uur
    Voor: controle
    Volgende echo: 20 wk -echo op do 23 okt. om 10.00 uur

Naam: Brenda80
    Bezig sinds:aug 2007
    Kinderen: gaan voor eerste kindje (ook bezig met adoptie in beginstadium)
    NOD: half juli
    Bijzonderheden: 50 mg clomid niet aangeslagen, 100 mg met iui niet gelukt. Nu puregon spuiten + pregnyl voor tweede iui.
    Volgend bezoek gyn: volgend weekend
    Voor: Tweede iui

Naam : Zora
    Bezig sinds: februari 2007
    Kinderen: eerste kindje
    NOD: rond 8 oktober?
    Bijzonderheden: HSG daarna IUI icm Clomid, ondertussen 6 kilo afvallen. .
    Volgend bezoek fert.arts: 15-9
    Voor: HSG.

Naam: Jojoba27
    Leeftijd: 28
    Bezig sinds: juli 2007
    Kinderen: 0
    Uitgerekend: mei 2009
    Bijzonderheden:5de clomid kuur 100 mg (1ste 3 met 50 mg)(zaad man, HSG en samenlevingstest uitstekend) - 09/09/08 positief getest IK BEN ZWANGER!!!
    Volgend bezoek gyn: dinsdag 30 september om 09:30
    Voor: 1ste echo

Naam: Kelly1980
    Leeftijd: 28
    Bezig sinds: juli 2007
    Kinderen: zwanger van de 1ste
    Uitgerekend:24 februari 2009
    Bijzonderheden:Zwanger, met eerste ronde clomid 50mg
    Volgend bezoek verloskundige: 8 oktober 10.15 uur
    Voor: controle 20 weken
    Volgende echo:8 oktober 11.15 uur ( 20 weken echo)

Naam : Naatje
    leeftijd:31
    Bezig sinds:aug 2006.
    Kinderen:2 dochters van 10 en 8
    NOD:?
    Bijzonderheden: 4de ronde clomid nu 100mg, volgende ronde start IUI met gonal f.
    Volgend bezoek gyn:15/9
    Voor:follikelmeting

Naam : Suzanne26
    leeftijd:26
    Bezig sinds:Augustus 2007
    Kinderen:zwanger van de eerste
    Uitgerekend: Rond 26 februari 2009
    Bijzonderheden:5 clomidkuren gehad en 1 x pregnyl gespoten. nu dan toch zwanger...!!
    Volgend bezoek gyn: 6 oktober
    Voor: 20 weken echo en controle

Naam: Caecilia
    Leeftijd: 32
    Bezig sinds: Oktober 2007, nu 3e ronde clomid 50mg 1ste ronde was 28 dagen, 2de 34
    Kinderen: bezig voor tweede kindje, mama van 1 geweldige zoon van 1,5 jaar
    NOD: +/- 19 september 2008
    Bijzonderheden: Werd zwanger van mijn zoon met 2 kuren 50 mg Clomid! Op 3 sep (dag 15) ei van 2,5 cm!
    Volgend bezoek gyn: geen afspraak staan
    Voor:

Naam: Beppie
    Bezig sinds: Feb 2007 gestopt met de prikpil, actief bezig sinds november 2007
    Kinderen: bezig voor 1ste kindje
    NOD: 1 augustus
    Bijzonderheden: 2de ronde clomid (100mg) gaf een cyclus van 38 dagen, nu 3de ronde met 150mg. Hopelijk nu een kortere cyclus
    Volgend bezoek gyn: maandag 11 augustus
    Voor: voortgangsgesprek en echo

Naam: Ylona
    Bezig sinds: april 2008
    Uitgerekend: 7 mei
    Bijzonderheden: Zwanger in de 2de ronde clomid (nu 100mg)
    Volgend bezoek vlos: donderdag 25 september
    Voor: 1ste gesprek

Naam: Natasja1981
    Bezig sinds: juli 2008
    Kinderen: 1 na 36 rondes(uiteindelijk 2rondes clomid)
    NOD: 20 augustus
    Bijzonderheden: 50 mg clomid, 1ste ronde
    Volgend bezoek gyn: -
    Voor: -

Naam: Esde
    Bezig sinds: Medio maart
    Kinderen: Geen. Klussen voor de eerste
    NOD: 25 Juli
    Bijzonderheden: 9 september 1e afspraak fertiliteit
    Volgend bezoek gyn: Nog niet bekend
    Voor: ??

--------------------------------------------
    Dit berichtje a.ub. laten staan:
    Wil je je aan dit lijstje toevoegen, of je gegevens updaten, quote dan dit bericht en haal vervolgens aan het begin en einde van het bericht de woorden quote met de haakjes weg en pas de tekst aan tussen (color=green) (/color)

11. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Joseetje, veels te vroeg! Nog even wachten meid!

@Jojoba, meis we duimen dat het allemaal goed komt! Sterkte...

Hier... Ben het wachten helemaal zat... Gisteren raar bloedachtig vlekje in ondergoed. Heb het op FF ingevuld en die noemt het: possible sign of implementation.... spannend!

12. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    ohwww jojoba... dat dit nou weer moet gebeuren..... ik ben het met Marykay eens... ik snap dat je het gevoel hebt dat het over is maar het kan echt nog alle kanten op... wat zeiden ze precies in het ZH, denken ze daar ook dat het mis is?

Marykay is vind het zo knap van je dat je ondanks je eigen verdriet iedereen hier zoveel moed inspreekt, je bent top echt waar.
    als het waar is dat je de 1e periode nog vruchtbaarderd bent maak er dan maar gebruik van meid! we duimen voor jullie.

Brigde ik zie dat je al een paar keer bij bepaalde mensen vraagt wat er is omdat je het niet zo goed hebt gevolgd, alles is vaak terug te lezen 1 of 2 pagina,s terug, ik vind het persoonlijk niet zo erg maar het kan best vervelend zijn een nare situatie opnieuw uit te moeten leggen omdat iemand niet gewoon ff terugleest. hoe gaat het nu met jou?

ceacillia.... jiji zit jezelf al net zo gek te maken als ik....hahahah erg he? het lijkt wel hoe langer het duurd hoe erger het word.
    ik doe ook iedere toiiletbezoek de check, vorige week was ik heel blij, jaaa roze in m,n slip ( innestelbloeding jihaa ) was het een pluisje van m,n roze s,thirt oooohhhhwwwww :oops: :oops:

groetjes Jose

13. Niet meer actief

joseetje en caecilia, meiden nog ff volhouden...ik hoop het zo voor jullie [-o<

14. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    @ Jojoba: Dikke knuffel meid, nog niet de moed opgeven het kan nog alle kanten op. Ik duim voor je dat het goed gaat.

@ Marykay: Thanks meid, goed van je dat je zo sterk bent in deze moeilijke tijd. Ik hoop dat deze ronde een wondertje voor jullie brengt.

@ Joseetje: Haha moest even lachen om dat verhaal met dat pluisje, ik zou het zo zelf kunnen zijn. Maar inderdaad ben ik het met de rest eens....nog even geduld hebben.

@ Caecilia: Spannend meis, het zou maar zo een innestelingsbloeding kunnen zijn.....

@ Lovely: Heel veel sterkte vandaag meis. Dikke knuffel.

@ Naatje: Hopelijk is het deze cyclus raak en heb je Geertgen niet nodig. Maar wel fijn dat alles zo snel in werking wordt gezet en je weet waar je aan toe bent. Ik hoop dat wij ook zo snel kunnen starten.

@ Esde: Hoe is het met jou meid? En met je ei?

15. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    hahahah zora ja erg he? de 1e 3 rondes had ik zoiets van nou het zou inderdaad wel erg vlug zijn om dan meteen zwanger te zijn en natuurlijk 2 rondes qua timing niet goed geklust... en nu is ineens deze ronde m,n geduld op, weg, foetsie, ik denk dat dat ook komt omdat echt in ( voor m,n gevoel) een maand tijd iedereen zwanger is geraakt.

die hsg komt nu al snel. heb je al besloten of je iets van pijnstilling gaat nemen? het schijnt echt maar heel erg kort te duren.
    en het doet trouwens lang niet bij iedereen pijn. ik kan me voorstellen als ze slecht toegankelijk zijn dat het vreselijk is dat die vloeistof erdoorheen moet maarja bij hoeveel mensen komt dat nou voor? echt heel weinig volgens mij. ik zou me geen zorgen maken .
    bij welk ziekenhuis loop jij?

gr Jose

16. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Haha...ik kan er nu nog steeds om lachen (dat pluisje). Zo zie je maar weer het levert ook weer grappige situaties op dat zwanger worden van ons.

Kan goed begrijpen dat je geduld op is, de mijne is ook aardig op. Vooral omdat iedereen om je heen zwanger wordt. In mijn vriendengroep en familie is inmiddels 1 iemand net bevallen en 4 zwanger. En ze zijn allemaal na mij begonnen. Ik wil een goede vriendin en goede zus zijn dus ik vraag hoe het gaat hoe de echo was, en ik wil niet constant zeuren, maar soms voel ik me zo zielig. En vooral omdat ze allemaal binnen 4 maanden zwanger waren en 1 zelfs ongepland door de pil heen. Maar goed dan raap ik mezelf maar weer bij elkaar en ga ik door met hopen.

Voor de HSG heb ik twee pijnstillers gehad van mijn arts. Een moet ik s'ochtens innemen en een een uur voor de tijd. En voor de rest tsja...het hele HSG onderzoek kan nooit erger zijn dan een bevalling denk ik dan maar.....

Ik loop in het Meander Medisch Centrum in Amersfoort. Is voor mij 15 a 20 min met de auto dus goed te doen. En jij?

17. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    ik word nu behandeld in het diakonnaisseziekenhuis in leiden. ,maar ik denk als ik echt over moet op het zwaardere geschut dat ik dan naar het lumc ga.
    ik woon bij beiden buiten spits 5 minuten met de auto vanaf dus dat is wel fijn.

ja mijn geduld is ook op en ik word ook steeds bezorgder, en ben ook wel emo. en ik voel me ook wel zielig. mijn collega heeft echt een wolk van een baby gekregen en ze mist hem een beetje op het werk... hangt dus steeds die foto voor m,n neus. ik word er continu mee geconfronteerd... gisteren ging ik uit eten in den haag en schoonma wilde nog ff naar de mexx en daarnaast zit de prenatal, ik stond ervoor en keek ernaar, nou ik voelde de tranen echt branden.. mezelf afvragend of ik ook heel misschien ook ooit in die winkel mag komen, niet voor een kado,tje voor een vriendin ..... maar voor ons kind...waarom komen er 100 0000 vrouwen in die winkel? en sta ik er maar voor te kijken met tranen die branden.

ojee ik ga echt stoppen, ik kan vandaag wel om alles janken

ik zat net wat te surfen en toen kwam ik uit bij mensen die uitbehandeld waren pppfffff vreselijk gewoon... wel viel me 1 ding op en dat was dat het voornamelijk vrouwen van na de 40 jaar waren...

nou ja zover zijn wij natuurlijk nog lang niet en daar gaan we ook zeker niet eindigen....

gr jose

18. Jojoba27

Joseetje: haha ik moest ook wel lachen om jouw pluisjesverhaal. Je maakt jezelf helemaal gek hé, heb ik ook elke keer. En nu weer natuurlijk. In het ziekenhuis zei de gyn dat het nog beide kanten op kon. Het kon een miskraam worden, maar het kon ook gewoon innesteling zijn. Ik heb wel gevraagd of het dan ook rood is en veel en dat het dus al 4 á 5 dagen duurde, maar hij zei dat het soms wel 2 weken kan duren en rood en veel kwam ook vaker voor. Maar toen kreeg ik dus ook die kleine slijmerige bloedpropjes die donkerrood zijn en toen dacht ik dus het is dus wel degelijk niet goed. De gyn was er wel heel positief onder, maar hij zei ook dat het niet goed kon zijn. Hij zei ook dat ik in ieder geval met de clomid zwanger ben geworden en dat het dus werkt.

Ik was gisteren even met mijn man aan het kijken naar mijn cyclussen met clomid en kwam ook tot de ontdekking dat we ronde 1 en 2 was met 50 mg maar dat was wrsch toch te weinig voor ons. De 3de ronde was mislukt met 50 mg. De eerste ronde met 100 mg waren we te vroeg gestopt met klussen. Dus eigenlijk was deze ronde pas helemaal goed qua timing en meteen zwanger. Dus het kan toch snel gaan dan.

Gisteren een kinderverjaardag gehad en ik kwam er wel ontdaan en verdrietig van terug. Had ik gisteren sowieso last van.

Liefs Jojoba

19. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Even een hele dikke knuffel voor jullie Joseetje en Jojoba.

Het is ook weleens goed om lekker te huilen en verdrietig te zijn, dat lucht op.

En ik hoop dat we straks allemaal een reden hebben om heel blij te zijn!

En Jojoba...ik blijf voor je duimen hier.

Allemaal een heel fijn weekend alvast.

Ik heb vanavond een verjaardag en mijn hoogzwangere zus is er ook. Wish me luck, ik hoop dat ik mezelf een beetje bij elkaar kan rapen.

Liefs Zora

20. Jojoba27

Zora, dank voor je knuffel. Voor jou ook een dikke knuffel en good luck vanavond.. Ik zie dat het voor jou ook spannend wordt voor maandag. Het valt allemaal wel mee hoor die HSG, tenminste ik vond van wel.

Marykay, hoe gaat het met jou? Kun je het allemaal nog een beetje handelen? Mag je nou meteen weer voor een beebje gaan na een miskraam of moet je verplicht een maandje wachten totdat je een keer ongesteld bent geworden?

Lovely: hoe gaat het met jou? Kun jij het ook nog een beetje handelen allemaal?

Het is wel droevig gesteld allemaal hé. Hopelijk komen er weer leuke momenten. Ik denk sowieso voor Caecillia en Joseetje! Gaat helemaal goed komen.. :p

Hier is het bloeden wel minder geworden en het wordt wat bruiner, maar nog steeds overheersend rood (leuk hé al die kleurtjes pff ;)). Ik ben nog steeds overtuigd dat het is afgebroken. Maar goed, dat zien we over anderhalve week wel.

Share This Page