wie nog meer pco, net begonnen met clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

Feb 6, 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Lovely> Ik heb deze maand geen eisprong gehad en moet over op andere hormonen ( spuiten ). Maar voordat ik daaraan mag beginnen moet de gyn dmv een bloedtest 100 % zeker weten dat ik idd geen eisprong heb gehad. Maar die bloedtest is dus eigenlijk meer voor de vorm. Vandaar dat ik de uitslag eigenlijk al weet.

2. lovely30

lovely30 Bekend lid

Feb 22, 2008
    703
    0
    0
    Snaaskerke
    @Marieke1980 achzo meid
    en komt het daarna dan trg inorde?
    ik hoop het echt voor jou ze
    maar denk dat je wel ne goeie gyn hebt
    of niet?

3. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    goeiemorgen!

check mijn banner! Na 136 dagen en een kuurtje provera ben ik EINDELIJK ongi! Nog nooit zoooo blij geweest met die :evil: :evil: ! (hoop wel dat ze snel weer over zijn :rolleyes: ;) )

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Jahoe Tezz en Haan !

:D :D :D :D :D

SUPERNIEUWS!

En Lot, al getest?

5. Lotje2

Lotje2 Actief lid

Feb 28, 2008
    362
    0
    0
    Tezz, goed zo ;) ! eindelijk weer een nieuwe en eerlijke kans!

Haan, jahoe! succes met klussen! Ik duim voor je dat de zwemmertjes extra goed hun best doen :) !

Ik heb sinds vanochtend behoorlijk 'pijn'in mijn onderbuik. Aan één kant. beetje raar. net alsof ik een eisprong moet hebben. hoop maar dat het een goed teken is..

Elke, haha. nee, nog niet. Misschien morgen, maar denk dat ik dan toch ook wel erg vroeg ben. Hoe voel jij je? nog zwangerschapstekenen?

En Daan en Marykay, bij jullie komt de NOD wel dicht in de buurt! nog geen tekenen van naderende ongi?

6. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,084
    0
    0
    JOEEEEHOEEE Haan en Tezz! Supergoed zeg!

Haan klus ze!

Tezz, fijn, nu kun je eindelijk verder!

Lot, ik voel inderdaad een buikpijn opkomen :( ! Ben bang dat ik ongesteld ga worden. Ik zit echt zo hard te duimen dat het allemaal goed komt....

De rest van de meiden succes!

Gr. Daan

7. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    dank je wel voor jullie felicitaties! :) Wij zijn er ook erg blij mee ;)

@lovely: welkom hier! Ik hoop dat je eierstokken gauw weer gewoon hun werk gaan doen, of dat je rechter het werk van je linker netjes gaat overnemen. Wat ik op mijn eigen echo laatst heb gezien doet me vermoeden dat mijn rechter ook 4 maanden lang te veel eitjes aan het aanmaken is geweest en m'n linker niks. Tenminste, bij m'n rechter zaten heeel veeel lege blaasjes en bij m'n linker was alleen 1 groot zwart rondje te zien. Afwachten maar weer he? Voor ons allemaal! ;)

@haan: gefeliciteerd met je paasei! (dit ziet er heeel raar uit: een haan feliciteren met 'haar' paasei ? :( ;) :) ) Al goed benut hoop ik? ;)

@Elke, Lotje & Daan: wat een spannende week wordt dit voor jullie! Ik hoop zooooo dat we hier binnenkort roze zien!

prettige dag (en) allemaal!

Liefs Tezzz

8. haan

haan Actief lid

Apr 10, 2007
    135
    0
    0
    Hallo allemaal,

Nu even tijd om op mijn gemak te reageren!
    Wat is er weer lekker veel geschreven zeg! Gezellig!

Lotje: balen dat je ze niet meer te pakken kon krijgen. Nu morgen zelf testen...Ben zo benieuwd!
    Heb je een soort voorgevoel of laat je het maar gewoon op je af komen.
    Jammer van die jongensnaam. Ik ben ook altijd weer 'blij' als er weer een nieuw kindje is met een naam die ik zelf niet zou kiezen. Ik heb bijvoorbeeld een meisjesnaam die ik heel leuk vind, al een tijdje. Maar heb een vriendin en een goede collega die zo heten. Ga je dan je kind nog zo noemen.
    Nou ja, zover is het nog niet!

Lovely: welkom! Jij hebt ook al het e.e.a. achter de rug met zwanger worden. Hopen dat het snel 5 april is en je met de Clomid kunt gaan beginnen!
    Succes!

Marykay: Goed van je dat je pas vanaf woensdag aan een test gaat denken!Het blijft altijd afwachten of zo'n kwaaltje nou komt door een zwangerschap of door een ongi. Hopen dat je snel zekerheid krijgt!

Elke: Mijn PCO-kenmerken zijn een cyclus die ik zelf niet heb. (13 maanden geen cyclus gehad)
    Overigens, voordat ik aan de pil ging, zo'n 9 jaar geleden, werd ik wel ongesteld maar dan heel onregelmatig!
    En ik heb sinds ik met de pil gestopt ben wel last van overbeharing. Een lijntje met wat haren onder mijn navel en ik moet mijn bovenlip per 3 weken laten harsen. Ook mijn hoofdhaar groeit enorm snel, evenals mijn nagels. Die zijn nog nooit zo lang en stevig geweest.
    Verder geen extreem overgewicht. Zou er wel graag 5 kilo af willen hebben.
    En geen acne en diabetes.

Daan: Nog maar 2 dagen! Ik hoop voor je dat het geen ongipijn is wat je hebt!
    Vanavond komen mijn ouders en broer/schoonzus/neefje eten. We hebben een kippensoep gemaakt, daarna kip met champignons in bladerdeeg. Daarbij sla, komkommer, groentetaart en aardappeltjes. Hierna een chocoladefontein en als afsluiter, koffie met een likeurtje!
    We hebben net al heel veel staan voorbereiden. Dus dat scheelt voor straks weer!

Tezz: Hoe blij kun je zijn hè? Met een ongi....
    Ik was de vorige keer door het dolle heen, eindelijk na zo'n lange tijd!
    Geniet ervan en dan straks snel beginnen met Clomid toch?

Ravi: ik vind het ook bijzonderder om tante binnen je eigen gezin te worden. Ik was al 3x tante van de familie van mijn man en nu sinds een jaar ook tante van het kindje van mijn broer.
    Dat is zo'n bijzonder gevoel! Hij is ook echt mijn oogappeltje. Hij is zowieso bijzonder, want na de geboorte bleek dat hij het downsyndroom heeft.

Nu ikhet hier toch over heb...Gaan jullie, als jullie zwanger zijn, kiezen voor een tripletest/nekplooimeting?

Tirtilisko: Hoe is het ermee?

Marieke: Ging je nu zelf spuiten of laat je je man dat doen? Vind je het eng? Of valt het wel mee!
    Ik vind het goed van de gyn dat hij jou goed in de gaten heeft gebruik tijdens de cyclus, want daardoor kon hij snel dit constateren en het behandelplan omgooien.

Hier nog steeds blij met de positieve test van gisteren. Voel nog steeds een 'tikkende tijdbom' in mijn rechterlies en hoop dat ie snel weg is.
    Ben benieuwd wat de test vanavond aangeeft.

Doei, doei

9. Ravi

Ravi Actief lid

Feb 27, 2008
    394
    0
    0
    juf
    Hee hoi,

Reageer even snel, tussen het bezoek door haha.

Haan! Super een positieve ovutest!
    En Tezz, Yes! Gelukkig maar dat nu toch je ongie is gekomen! Nu kun je weer verder!

Vanavond weer mijn eerste Clomidje. We gaan vanavond even op stap, er is hier paaspop, erg leuk altijd.

Fijne dagen nog!

10. Lotje2

Lotje2 Actief lid

Feb 28, 2008
    362
    0
    0
    haan, ontzettend moeilijke vraag. Ik was laatst met een goede vriendin mee naar de verloskundige en toen kreeg ze dezelfde vraag (of ze nekplooimeting wilde doen). Zij heeft er toen voor gekozen om dat niet te doen. Ik weet echt nog niet wat ik doe, ik neig er nu naar om daar niet voor te kiezen. Volgens mij krijg je door zo'n onderzoek alleen te horen of je een verhoogde of verlaagde kans hebt. Ja en dan hoor je dat je een verhoogde kans hebt en dan wordt het delimma natuurlijk nóg veel moeilijker. In het ergste geval kies je er op zo'n moment voor om de zwangerschap af te breken terwijl er misschien wel niets aan de hand is. Zo'n uitslag levert natuurlijk een hoop stress op die wellicht helemaal nergens voor nodig is. Ik denk daarom nu dat ik er voor ga kiezen om dat niet te doen.

Wat doen jullie trouwens met alcohol? Laten jullie dat nu (in de periode dat je misschien wel zwanger kan zijn) al staan? Ik ben nu al wel heel voorzichtig met alcohol, met als consequentie dat ik het al maanden lang regelmatig laat staan. Eigenlijk misschien een beetje overdreven, wat vinden jullie?

11. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Meiden bedankt voor jullie lieve reacties....

Ik ben vandaag ongi geworden :( ik voel me zooooooooooo k*t sorry hoor maar moest er echt uit. :'( vinden jullie het erg als ik de lijst pas morgen ofzo aanpas? Ik heb er eigenlijk nu echt geen zin in om bezig te zijn met zwangerschap etc :( sorry meiden maar ik heb het gevoel dat het echt nooit gaat lukken. Vooral na al die vage symptomen na die clomid kuur :(

12. Lotje2

Lotje2 Actief lid

Feb 28, 2008
    362
    0
    0
    Tirtilisko, wat ontzettend balen voor je! ik leef echt met je mee!
    Maar jou tijd komt echt wel hoor! en waarschijnlijk duurt dat niet zo lang meer! De clomid geeft je weer meer kansen! en het zaad van je partner was goed toch?! Dus komt echt wel hoor en snel!

liefs

13. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Tirtilisko,

Heel veel sterkte!
    Ook voor jou komt de tijd dat je met een dikke buik achter de pc zit :)
    We slepen je er wel doorheen!

Liefs Elke

14. Ravi

Ravi Actief lid

Feb 27, 2008
    394
    0
    0
    juf
    @Tirtilsko, he bah, wat jammer. Balen zeg. Maar zoals mijn voorgangers ook al schreven, jou tijd komt ook wel. Moed houden hoor!

@Haan, tja idd een moeilijke vraag. Toch denk ik dat ik het niet zou doen. Want welke keuze maak je dan als het niet goed blijkt te zijn? Als je het doet moet je denk ik ook al over de concequenties hebben nagedacht. En ook een kindje met een handicap kan heel gelukkig zijn en heel veel geven. Ik vind het anders als er om wat voor reden dan ook een grotere kans of risico is. Ik had er eigenlijk nog nooit over nagedacht, was niet in mij opgekomen om het wel te doen geloof ik.

@Lotje, ik drink sowieso niet vaak en veel, maar hou er niet echt rekening mee. Volgens mij kan het de eerste weken (dus als je het ook nog niet weet) ook nog niet echt heel erg kwaad. Ik heb ook genoeg vriendinnen die toen ze zwanger waren en het nog niet wisten nog behoorlijk wat alcohol hadden gehad. Maar zoals ik al zei, ik drink niet vaak en kan het ook prima laten staan. Ik ben ook vaak de bob haha. Vanavond dus even op stap, maar ik kan nu dus 'vrijuit' drinken want ik ben nu zeker niet zwanger haha. Das dan weer het voordeel van de ongie. Weet trouwens even niet hoe het met de Clomid zit, mag dat wel samen? Moet vanavond weer mijn 1e tabletje.
    Spannend! Morgen testen? Wanneer, morgenvroeg? Ik zal echt voor je duimen :thumup:

15. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Ravi,

Ik heb het overal gezocht op het internet (had laatst ook een feestje :D ), maar er staat nergens dat je alcohol en clomid niet kan combineren.

Dus PROOST hihi

16. Ravi

Ravi Actief lid

Feb 27, 2008
    394
    0
    0
    juf
    Oke thanks Elke!
    Dan neem ik er vanavond maar eentje op, of twee.......... haha.

Fijne avond nog.

17. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

Feb 6, 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Tirtilisko> Meid wat balen zeg! Kan me zo goed voorstellen dat je je kl*te voelt! Wat de andere meiden ook al zeggen: Hou moed! Sterkte!

Ik heb eigenlijk nog helemaal niet echt nagedacht over die nekplooimeting maar ik neig nu een beetje om het niet te doen. Om dezelfde redenen als de andere meiden ook al aangeven.
    Tijdens de periode dat ik zwanger zou kunnen zijn pas ik wel meer op met alcohol, maar nu dus helemaal niet. Zit nu ook onder het genot van een roseetje achter de pc haha! Dat zelfde heb ik met roken. In de "misschien zwanger"periode probeer ik echt te minderen en als ik zwanger ben stop ik meteen. Ik wil eigenlijk preventief al wel stoppen maar vind dat wel lastig omdat ik dan nog gestresster raak. Maargoed, het is natuurlijk wel veel beter om nu al te stoppen....

18. haan

haan Actief lid

Apr 10, 2007
    135
    0
    0
    Ravi: hoe was de paaspop? En alweer je eerste Clomidje!

Lotje: Ik drink niet tot nauwelijks alcohol! Hoe dat zo is gekomen in de loop der jaren weet ik niet. Ik geef er blijkbaar niets om. Ben wel vaak de bob en dat vind ik wel fijn. Kan ik gaan en staan waar ik wil. Aan de gezelligheid ligt het niet bij mij, dus ik ben er gelukkig niet ongezelliger door.
    Wat betreft eten van biefstuk, carpaccio enzo, dan probeer ik er wel rekening mee te houden om dat niet meer te eten vanaf dit moment van mijn cyclus. Misschien is het overdreven, maar het is maar eten en dan neem ik over 2 weken wel weer een keer carpaccio.

En? En? Al getest?

Elke: Al voorgevoelens/voortekens?

Tirtilisko: Balen, balen en nog eens balen! Het is zo'n grote teleurstelling!
    Maar inderdaad,zoals de rest zegt, het komt echt een keer goed!

Ik had altijd zoiets van die nekplooimeting doe ik niet. Toen mijn neefje met downsyndroom werd geboren dacht ik daar weer anders over. Wij werden zo enorm van die roze wolk afgesmeten toen een uur na de geboorte dit bleek.
    Als het dan zo is, wilde ik het wel van tevoren weten. Maar dan heb je ws geen onbezorgde zwangerschap meer...
    Bij mijn collega was er een verhoogde kans en dus een vlokkentest gedaan. Uiteindelijk was alles goed.
    Toen dit bij de 20weken echo ook weer bleek kon ze pas gaan genieten. Zonde van zo'n mooie zwangere tijd.
    Dus waarschijnlijk zullen wij er ook niet voor kiezen.
    Ik wil gewoon heerlijk zwanger zijn!
    Alleen 2 kinderen in een gezin met downsyndroom is wel pittig hoor!

De pasen is prima verlopen hier.
    Iedereen heeft heerlijk gegeten en het was nog laat geworden ook.
    Kon niet meer slapen, dus zit alweer vroeg achter de computer.

Oh ja, en ik denk dat mijn follikel geknapt is, want het is een stuk rustiger in mijn buik en geen spanning meer aan de rechterkant.
    De ovulatietest van gisteren, een paar na het springen ws, was nog wel redelijk positief. Niet meer zo als zaterdag, maar nog wel positief.
    Vanavond toch nog een keer testen om te zien of ie dan negatief is.

Doei, doei

19. Lotje2

Lotje2 Actief lid

Feb 28, 2008
    362
    0
    0
    Ik durf eigenlijk niet zo goed te testen. Ik vrees nu ook heel erg dat ik niet zwanger ben. Ik voel namelijk helemaal niets meer.
    Ik twijfel nog wel hoor, dus wie weet dat ik vanmiddag toch omga en een testje ga wagen. Ik weet dat ik te vroeg ben, maar ik vind het ook niet leuk om te testen op een dag dat we moeten werken. En ik weet nu ook niet of ik morgen wel de gyn moet bellen voor de bloedtest uitslag ivm HCG. Ik moet morgen namelijk gewoon werken en vind het niet leuk om de uitslag (positief of negatief) op mijn werk te horen.

20. Lotje2

Lotje2 Actief lid

Feb 28, 2008
    362
    0
    0
    Daan en Marykay, hoe gaat het bij jullie? Durven jullie al te testen? Jullie NOD is eerder dan die van mij. Als jullie nog geen ongitekenen hebben, lijkt mij dat een heeel goed teken! Spannend he meiden, ik duim voor jullie!

Share This Page