Bedankt meiden voor het meeleven. Ik ben echt diep teleurgesteld omdat ik het vooral deze ronde echt stiekem hoopte maar jaaaaahhhh...... Nieuwe rondes nieuwe kansen
Hell girls, Lotje, ik snap het gevoel wel, dat je nog niet durft... Ik moet morgen natuurlijk testen, vind het dan wel minder leuk, omdat ik moet werken. Maar heb alweer heel de ochtend buikpijn (ongipijn), dus ik denk dat het niets geworden is deze ronde. Afwachten dus. Als je besluit om vandaag toch nog te testen, veel succes [-o< ! Haan, fijn dat het etentje geslaagd was. Wij krijgen vanavond de eters, gezellig ik heb er zin in! Marykay, jij al verschijnselen? Ravi, en al iets van je zus gehoord? Hoe was paaspop? Elke, hoe gaat het bij jou? Tezz, kom je de ongi een beetje door? Is het heftiger dan normaal? Dat was bij mij namelijk wel het geval. Succes! De rest van de meiden, nog een fijne tweede paasdag!
middag dames! @Tirtilisko: wat ontzettend kl*te dat je ongi bent geworden! Lekker veel paaseitjes eten! Dat helpt! @Lotje, Daan, Elke en Marykay: al een testje eraan gewaagd? Wat een spanning hiero zeg! *pas op: klaagzang!* Ik heb nou al weer schoon genoeg van die ongi! Het is echt zoooo veeeeel! Lijkt wel of ik leegloop! Wordt er gewoon duizelig van! Zo lang ik maar stilzit gaat het wel, maar ...daar houdt het ook wel mee op. Zeg, Daan: was jouw ongi toen ook langer dan normaal of alleen heftiger? Pfff...dit moet echt niet nog een hele week duren hoor! Iemand nog tips tegen bloedarmoede? *einde klaagzang-ongeveer- * Soms gaat de tijd echt snel. Morgen mag ik al m'n eerste clomidje gaan slikken! Iemand nog tips over het moment? En voor of na het eten? En kan ik gewoon m'n foliumzuur slikken? Of krijg je dan nog meer rare bijwerkingen? Ben wel een beetje bang voor de bijwerkingen. En in m'n bijsluiter staat dat je bij bijwerkingen het je arts moet melden? Maar geldt dat ook voor de meest voorkomende bijwerkingen? Ik hoop wel dat de ongi wat minder is morgen, want dit én clomidbijwerkingen beloven mij een heeeel rottige week te worden sorry voor al mijn vragen, maar als iemand het weet zijn jullie het wel! Liefs Tezzz
Hai Tezz, Inderdaad ik had toen ook het gevoel alsof al het bloed mijn lichaam verliet ! Bij mij duurde het ongeveer vijf dagen, terwijl ik normaal maar drie dagen er echt last van heb. Foliumzuur moest ik er gewoon bij slikken. Ik moest het voor het eten slikken. Tijdstip doet volgens mij iedereen anders. Ik slikte het altijd voor het ontbijt, waardoor je de opvliegers 's nachts heb. Anderen hoorde ik dat ze het 's avonds slikte, dan opvliegers overdag. Het is maar net waarvoor je kiest. Ik krijg de bijwerkingen altijd pas de laatste dagen van het slikken, zo rond CD 6,7. Of dat normaal is, geen idee. Ik hoop dat het voor jou ook op zich laat wachten... Begin je gewoon met 50mg? Daar had ik persoonlijk niet zo veel last van.. In ieder geval heel veel succes!
Hi Daan! Bedankt voor je antwoorden. Dan zal ik idd maar proberen smorgens die pilletjes te nemen. Ik begin idd met 50 mg. Je had er niet veel last van, zei je, maar heeft het ook al geholpen? Of moest je naar de 100/ 150 toe? Ik hoop toch zo dat het meteen effect heeft! Die provera had in elk geval wel het 'gewenste' effect! Zal wel fijn zijn als je pas de laatse dagen last krijgt, want ik voel me al beroerd genoeg nu! Afwachten dus maar. Ga je morgen testen?
Tezz, de gyn had mij aangeraden de pillen sávonds te slikken. Daarmee zou je bijwerkingen overdag juist zoveel mogelijk voorkomen. Overigens zij de gyn ook dat bij 50 mg nauwelijks bijwerkingen zullen komen. Dus maak je er maar niet te veel zorgen over. Ik heb ook nauwelijks bijwerkingen gehad.Alleen een beetje gerommel in mijn buik, maar dat was juist een goed teken denk ik. Bij mij heeft de 50 mg trouwens goed zijn werk gedaan. Hoop bij jou ook!
@Lotje: dus daan zegt smorgens en jij zegt savonds. hmmm misschien dan maar gewoon overdag, na het middageten? Ach, heb nog een dagje om het te bedenken
Hoi Tezz, Ik slikte de 50 mg clomid altijd 's ochtends en heb tijdens het slikken geen bijwerkingen gehad. Pas na een week kreeg ik 's nachts last van opvliegers (dus pas na de periode clomid). Verder heb ik geen bijwerkingen gehad behalve: EEN PRACHTIG EI Succes!
ik heb nog een vraag: de gyn zei dat ik rond dag 10 voor een echo moest komen. Mag dat ook dag 12 zijn dan? Hier vlakbij zit namelijk een poli waar de gyn 2 middagen in de week zit. Da's veel handiger dan naar het ziekenhuis te moeten gaan! En moet je vaak terug voor echo's? Ze zitten hier op donderdagmiddag en maandagmiddag. Mijn dag 10 is op dinsdag. Ik weet nog niet wanneer ik op de dag zal gaan slikken dan. Ik slikte de provera altijd na de lunch omdat ik soms wat onregelmatig eet en ik wel altijd op dezelfde tijd lunch (als de kids thuis zijn). Waar ik me al niet zorgen om kan maken he?
Hallo, Lotje: En? Nog getest? En redden Daan, Elke en Marykay het nog? Daan, jij gaat morgen testen toch? Succes! Tezz: Van Clomid 50mg had ik nauwelijks bijwerkingen. Ik nam samen met mijn ontbijt de Clomid in. Van de Clomid 100mg had ik meer last, vooral van stemmingswisselingen, een soort ongelukkiggevoel dat ik niet meer mijzelf ben. Dit kwam vooral aan het einde van de 5 dagen sterk naar voren. Nu ben ik het wel weer kwijt... De gyn had gezegd bij de 100mg dat het goed was om er één 's ochtends en één 's avonds te nemen. Dat heb ik gedaan en ging prima. Had 's ochtends en 's nachts wel last van opvliegers. Ik heb 1x primolut en 2x provera geslikt om een bloeding op te wekken. Hier had ik geen last van en de ongi was vergelijkbaar met toen ik de pil nog slikte. Niet enorm veel. Ik slik al een paar weken elke ochtend foliumzuur, dat had de gyn ook gezegd. Het is goed om dit 4 weken voor de bevruchting te beginnen met slikken. zo gezegd, zo gedaan! Ik had zojuist weer een negatieve ovulatietest. Betekent dit dan dat ik gisteren mijn eisprong heb gehad? Dat de eisprong nu dus voorbij is? Fijne avond
Tezz, ik denk dat op dag 12 een echo goed kan hoor. Alleen op ma en do middag terecht zou onhandig uit kunnen komen. Maar vraag het anders aan je gyn, wie weet kun je daar wel gewoon terecht en mocht je eens een echo op een andere dag willen/nodig hebben dat je dan toch in het ziekenhuis terecht kan. Haan, ik denk dat je eisprong voorbij is, maar een keer extra klussen voor de zekerheid kan geen kwaad toch? Ik heb nog niet durven testen. Heb nl ook helemaal geen zwanger gevoel (meer) .
Even kort hoor, maar ben zo benieuwd. Daan, Lotje, Elke, Marykay hoe gaat het? Al ongie kenmerken? Of positieve testen? Spannend dat jullie allemaal rond deze dagen zitten. Duim voor jullie hoor! Werkse!
Hallo, Even een kort berichtje, ik heb net gestest. Het was helaas negatief, er is echter nog geen ongi.. Ik zit zo te balen, had toch stiekum gehoopt dat het positief zou zijn... Sinds gistermiddag ook geen buikpijn meer gehad, snap het allemaal niet meer zo goed.. Weet een van jullie wat de volgende stappen zijn. Moet ik nu gewoon rustig wachten op de ongi, wanneer schakel je de fertiliteitsarts in? De rest van de meiden al getest? Ik duim voor jullie!
tezzzz ik zou wel oppassen met dag 12..ik heb nl wel eens op dag 11 een mega groot ei gehad, en die wil je niet missen he... ikdenk dat het met clomid wel makkelijker kan dan met spuiten,zoals ik nu dus doe...als de gyn je op dag 10 wil zien, is dat niet voor niets he..
hoi neem het mij niet kwalijk dat jullie een tydje niks meer van mij gaan horen maar ik ga het uitstellen voor een baby'ke want mijne papa is gisteren op mijne verjaardag gestorven laat nog wat van mij horen en veel geluk jullie
@Bengel: voor zo ver ik weet heb ik de clomid alleen nodig als 'extra zetje' om de eisprong te bevorderen, dus mocht m'n ei al vóór dag 12 springen, dan zijn mijn man er ik er als de kippen bij hoor! @Lovely: aaaaaaaaaaah meis wat verschrikkelijk! Was hij al lang ziek of was het plotseling? Ik kan me goed voorstellen dat je hoofd nu absoluut niet naar forummen en beebjes maken staat. Heel veel sterkte voor jou, je man en je familie!
Naam: Lotje2 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: ga voor 1ste kindje NOD: 27 maart Bijzonderheden: 1e ronde clomid 50mg Volgend bezoek gyn: 21 maart bloedtest Voor: progesteron waarde Naam: Elke29 Leeftijd: 29 Bezig sinds: juni 2007 Kinderen: eerste kindje NOD: 30 maart Bijzonderheden: 1e ronde clomid>geen pos ovu test ditmaal Volgend bezoek gyn: 2 april Voor: verder behandelplan Naam: Ravi Leeftijd: 29 Bezig sinds: maart/april 2007 Kinderen: 1e kindje NOD: 21 april??? uitgaande van 32 dagen Bijzonderheden: tweede ronde Clomid 50 mg Volgend bezoek gyn: 2 april Voor: follikelmeting 13e dag Naam: Haan Leeftijd: 25 Bezig sinds: januari 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: 5 april??? Bijzonderheden 3de ronde Clomid Volgend bezoek gyn: 15 april Voor: uitslag progesteron en follikelmeting, maar dat zal op dag 10 niet zo spannend zijn Naam: Daan81 Leeftijd: 27 Bezig sinds: mei 2007 Kinderen: 1ste kindje NOD: 25 maart Bijzonderheden: 2e ronde Clomid, nu 100 mg Volgend bezoek gyn: 18 maart bloed prikken Voor: Progesteron waarde Naam: Marieke1980 Leeftijd: 27 Bezig sinds: okt 2006 gestopt met de pil. Sinds september 2007 echt actief bezig. Kinderen:1ste kindje NOD: ??? Bijzonderheden: Clomid werkt bij mij niet...volgende cyclus beginnen met gonadotrofine + pregnyl... Volgend bezoek gyn:eerst wachten op ongie, dan voor cd 3 afspraak maken Voor:uitgangsecho Naam: Tirtilisko Leeftijd: 20 Bezig sinds: mei 2006 dus nu al 22 maanden Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 30-03-2008 (weet het niet echt stipt) Bijzonderheden: 1e ronde met clomid 50mg. 17 maart gehoort dat ik wel een eisprong heb gehad. Volgend bezoek gyn: Eerst afwachten op ongi Voor:... Naam: Marykay Leeftijd: 31 Bezig sinds: dec 2006 pil gestopt / mei 2007 / sinds dec 2007 mmm ivm PCOS Kinderen: bezig voor 1ste kindje NOD: 28 maart uitgaande van cyclus 35 dagen Bijzonderheden: 2de ronde clomid 50mg Volgend bezoek gyn:telef. ma 17 maart Voor: uitslag bloedtest progesteronwaarde Naam: Tezzz Leeftijd: 31 Bezig sinds:mei 2007 Kinderen: dochter van 6 en zoon van 4 NOD: was 23 maart Bijzonderheden: ongi na provera, nu 1ste ronde clomid 50 mg van dag 3 t/m dag 7 Volgend bezoek gyn: dag 12, 3 april 13.50 uur Voor:inwendige echo (ei-check) en uitslag bloed
Ik heb gezellige drukke witte kerst- oh nee paasdagen gehad. Die drukte was wel fijn zodat ik niet uren achter de computer op zwangerschapspagina's heb gezeten. Maar ik heb wel verspreid over de dagen minuten in mijn onderbroek en naar toiletpapier zitten turen of er al wat loos was. Vorige keer had ik al op dag 30 bruin bij het afvegen. Maar nu tot vanochtend helemaal niets. Ik kreeg al een heel goed gevoel. Maar nu dus wel een beetje bruin met een continu zeikerig gevoel in de onderbuik ik denk dat bij mij de rode 's er ook aan zitten te komen. Al hou ik me nog even voor de gek dat het een innestelingsbloeding is totdat ik echt rood zie. @ Tirtilisko wat jammer dat de 's de kop hebben opgestoken. Het voelt zuur, maar idd nieuwe ronde nieuwe kansen. Mijn gyneacoloog vertelde me ook dat ik met clomid nu pas voor het eerst begin met zwanger proberen te raken zoals vrouwen met een goede eisprong en dat er een jaar voor staat. Ik hoopte ook zo dat het bij mij meteen raak zou zijn. Maar het is niet slecht als het niet meteen lukt. Uiteindelijk gooien we allemaal een keer 6. @Tezz ik slik de clomid om 12u 's nachts. Ik had de 1ste ronde bijna tot geen bijwerkingen beetje zweterig 's nachts. Nu de 2de ronde ook met 50mg opvliegers 's nachts en ik was tijdens 4 nachtdiensten niet de alleraardigste. Bij mij komen de bijwerkingen echt 's nachts. Maar ja bij iedereen is het weer verschillend. @Daan wat jammer dat je test negatief was, kan het zijn dat het nog iets te vroeg was. Ik moet de fertiliteitsverpleegkundige bellen als de ongesteldheid echt is doorgebroken. Een duidelijke cyclusdag 1 en dan maak ik een afspraak voor een echo op cd 3. @Haan ik denk dat je je paasei gekregen hebt. Nu gaan voor jou die vreselijke wachtweken in. @Lotje, mijn moeder roept steeds je voelt niets als je zwanger bent. Ik begin te geloven dat daar wel wat in zit. Zolang je nog geen rood ziet kan het nog steeds! @Elke, hoe gaat het bij jou? Voel jij al iets of juist niets? @Ravi, heb jij deze ronde al iets meer last van bijwerkingen van de clomid?